Kesäkuun 2008 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lynn_e
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lynn_e

Vieras
Hei!

Rohkenen aloittamaan tänne jo kesäkuisten ketjun!
Itse testasin tänään selvän plussan, nyt rv 4+3 (huimat)
Laskettu aika näillä näkymin 02.06.2008.

Kyseessä meidän toinen ihanaisemme.
Esikoiselle tulee ensi kuussa ikää tasan vuosi!

Onko meitä täällä jo muita?

Täällä myös laskettu aika 2.6.2008. Testi tehtiin pari päivää sitten.
Meillä esikoinen kohta 14kk ikäinen tyttö...
Aika jännää tämä raskaana oleminen taas.
Onnea plussasta.

Onnea teille ja meille :) Ihanaa päästä kirjoittamaan tähän ketjuun!

Meillä la on 6.6.2008, jos ja kun kaikki tällä kertaa menee hyvin. En oikein ole uskaltaunut riemuitsemaan plussasta, kun aiemmin ilo on muuttunut suruksi ja hyvin raskaiksi hoidoiksi. Olemme kolmatta vuotta "yrittäneet" vauvaa, ja tämä kolmas plussa on todella toivottu :)

Onnea tosiaan meille kaikille! Aletaanhan keräämään tänne listaa meistä onnellisista odottajista, kohti kesäkuuta rynnimällä! Peukkuja vaahteranlehdelle kovasti että pikkuinen pysyy matkassa mukana!!

lynn_e...............02.06.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
viinirypäle..........02.06.08.........Toinen ( esikoinen ?/06)
vaahteranlehti.....06.06.08..........Esikoinen

Minulla ei ole (vielä) paha olo alkanut, mutta muuten on kaikenlaisia oireita, joista 90 prosentin kuvittelen enteilevän keskenmenoa...

Ensin näitä, joista en ole huolissani: Itku sekä nauru molemmat syttyvät helposti. Ohimolla silmien välissä käväisee joskus lyhytkestoinen päänsärky. Janottaa ja väsyttää ihan älyttömästi. Kylmänväreet on oikein syväjäätä! Rinnat ovat kasvaneet yhdellä kuppikoolla ja painettaessa ovat kovin arat. Närästänytkin on vähän. Terveellinen ruoka maistuu (kuten yleensäkin), mutta nyt jopa karkit saavat olla rauhassa minulta.

Ja sitten huolenaihe: Alavatsalla, mutta etenkin vasemmalla puolella, on ohimeneviä kipuvihlaisuja. Vasemmalla on kyllä aina oviksen ja menkkojenkin aikana selvemmät tuntemukset, joten josko se puoli kehoa vaan hermottaisi herkemmin... Etenkin iltaa kohden tuntemuksen lisääntyy -sängyssä ei enää lattialle kurottaminenkaan (kiertoliike) onnistu ilman kipakkaa tuntemusta. Mitään hirveää tuskaa kipu ei kuitenkaan ole. Myöskin tuolla "alakerrassa" tuntuu sellaisia samanlaisia vihlaisuja kuin päivää ennen menkkojen alkamista.

Kauhistuttaa ihan, että mitä jos tämäkin menee kesken... Optimistisempi tulkinta tietysti on, että kohdun kasvukipuja/ kiinnikkeitten venymistä...

Terveiset kaikille oireisille ja oireilemattomille :)

Hei vaan kaikille ja paljon onnea plussista!

Ehkä minäkin uskallan nyt tänne kirjoittelemaan. Plussattiin eilen ja nettilaskurin mukaan laskettu aika on 4.6.08. Esikoinen tulossa, joten kaikki on uutta ja jännittävää!!!

Välillä mietityttää, että onko tämä totta vai kuvittelua! Raskaustestin tulos tosin oli selvääkin selvempi... Viimeyönä en voinut nukkua, kun oli paha olo - aivan kuin hirveässä krapulassa! Rinnat ovat kipeät, palelee ja alavatsassa on kuukautiskipuja muistuttavia tuntemuksia. Mutta kaikki tämä kai kuuluu asiaan...

Koitetaan kestää :)

linnaeaborealis.....04.06.08.........Esikoinen
mä-80...............06.06.08.........Toinen (esikoinen ?/05)

Päivittelin uudet plussaajat listaan, onnea kovasti!!

Hei!!
Olen juuri plussannut ja raskausviikkoja 4+0. Inseminaatio tehtiin 2 viikkoa sitten ja tuotti toivotun tuloksen, onneks!!!!Toivottavasti ei tarvi mennä uudestaan hoitoihin... Lapsettomuutta 2 vuotta takana ja syytä ei löydetty. Ennestään 3v tyttö. Oireita on ollut jo viikon verran: mahaa nippaillut ja tissit ollut arat jo viikon, myös väsymys ja masennus ollut vaivana... lämmöt ollu noin asteen korkeammalla kuin ennen eli 37,2-37,8. Maha kurnii myös helpommin. Mut tuo uupumus vaivaa jo näin alussa (myös ekassa raskaudessa) et jouduin jo ottamaan 2 pv sairaslomaa ku ei jaksa... Mites teillä muilla?

mä-80...............06.06.08.........Toinen (esikoinen ?/05)
Paksukainen........12.06.08.........Toinen (esikoinen ?/04)

Tervetuloa! Minulla on nyt ollut yllättävän hyvä olo.
Hieman sitä oksettavaa oloa on edelleen, tulee aina yllättäen.
Paino on pudonnut 3-4kg ruokahaluttomuuden vuoksi, ei maistu mikään
eikä tee mieli mitään, no viime kerralla tulikin 25kg josta jäljellä nyt se 5kg niin ei
tarvitse tällä kertaa tullakaan niin paljoa.
Mahaa nipistelee aina välillä myös ja silloin tietenkin pelottaa mutta toivotaan parasta.
Ensimmäinen neuvola on 29.10:ttä ja yksityisellä ultra 31:10:ttä.

lynn_e

moi!
Mulla alkuraskauden oireina ollut mieletön palelu, mitä ei ollut ekassa raskaudessa. Paleltaa päivin ja öin mielettömästi. Lisäksi nippailee masua aivan kun menkat alkais minä hetkenä hyvänsä, niin oli jo ekassa raskaudessakin. Namihimo on myös valtava...nyt tullut jo varmaan pari kiloa...noh ne lähtee sit imettäessä pois : ). Esikoispoikani on syntynyt 03/06, niin saat päivittää kyseiset tiedot kohdalleen =).
Iloista odotusaikaa kaikille!!!!

ynn_e...............02.06.08.........Toinen (esikoinen 10/06)
mä-80...............06.06.08.........Toinen (esikoinen 03/06)

Listaa voi päivittää kaikki, maalaat sen, kopioit ja liität uuteen ruutuun ja muokkailet mitä tarvii muokata :) helppoa :)

Katzu................14.6.08...........esikoinen (km 12/2006)

Maanantaina plussasin ja nyt siis 3+6 ja varovaisesti ilmottaudun tänne. Minulla yksi km takana, joka huomattiin uä:ssä rv9. Sen jälkeen ollut kroppa sekaisin ja nyt kolmannesta tero kierrosta tärppi. Nyt vaan toivotaan että kaikki menee hyvin.

Onnea kaikille! Täälläkin plussaa ja nettilaskurin mukaan laskettu aika meidän esikoiselle olisi 5.6.2008. Hieman huolestuttaa kyllä... Kävin nimittäin eilen jo ultraäänessä, kun olin jossain lukenut että sikiöpussia voi jo tässä vaiheessa näkyä.. Lääkäri totesi ettei sikiöpussia näy ja että kyseessä saattaisi olla kohdun ulkopuolisesta raskaudesta.. Laittoi sitten lähetteen lisätutkimuksiin päivystykseen jossa siis kävin tänään.. Siellä totesivat taas ettei sikiöpussia edes välttämättä tässä vaiheessa vielä näy. Onneksi kumminkin löysivät jonkun "vesirakkulan" joka saattaisi viitata normaaliin kohdun sisäiseen raskauteen. Toivotaan parasta ja noin 1,5 viikon päästä, kun menen uudestaan ultraan, saan tietää onko pikkuinen oikeassa paikassa.

Karolina.............05.06.08..........Esikoinen

Täälläkin plussattu ja rv 5 +jotain. Laskurin mukaan la 6.6.08. Tämä on toinen raskaus ja tässä raskaudessa ei ole mitään oireita. Ei edes pahoinvointia, hieman rinnat aristaa, muttei mitään muuta. Mietityttääkin, että onkohan siellä masussa oikeesti mitään...Pitäs kai vain ajatella, että kaikki raskaudet ovat erilaisia, eikä verrata edelliseen. Mutta huolettaa silti. Varhaisraskauden ultraakaan ei kannatane mennä kuin parin viikon päästä. Siihen saakka on vain ajateltava positiivisesti...Plaah!!!

Uskaltaisinkohan minäkin korteni kekoon lykätä???
Viime vuonna tipuin elokuisista alkuraskauden keskenmenon seurauksena...
Sitten olin joulukuisissa... sieltä tipuin marraskuussa....
Mutta kokeillaanpa nyt tätä kesäkuuta...
Olen siis sanotaanpa vaikka Sanna. . Joulukuussa 34 vuotta täyttävä kolmen lapsen äiti etelä-suomesta.
Esikoinen on ekaluokkalainen, keskimmäinen 4v ja kuopus Enkeli-Pikkuveikka, joka nukkui ikiuneen sydämmeni alle rvkolla 36, kohdun sisäinen kätkyt-kuolema.
Nyt sitten vihdoin plussatestin tehneenä... piiiiitkä tie edessä.
Jos joku viitsisi minut tuonne lisätä... Oman kiekon mukaan la olisi 9.6.
Kiitos...

Juuri jutustelin noista alavatsa oireista kätilölleni ja hän sanoi että pitäisi olla harmitonta, jopa menkkamaiset kivut ovat normaaleita.
Eli luottamusta omaan kroppaan.... :)

Kiitos, Sanna., rauhoittavasta viestistäsi! Eiköhän kaikki ole nyt kuten pitääkin -niin siellä kuin täälläkin :)

Olen tosi pahoillani menetyksistäsi! Varhaisraskauden keskenmenon olen minäkin kokenut (muutama kuukausi sitten), joten sen tuskan voin sanoa tuntevani. Mutta pientä oli tämä kipu omalla kohdallani verrattuna siihen, mitä surullisesti päättynyt esikoisemme odotus toi tullessaan: tuolloin toisen raskauskolmanneksen alussa todettiin istukkakudoksen olevan hyperplastista eli tukahduttavan kaiken elämän kohdussa. Koen, ettei minulta oikein edes kysytty, kun raskaus keskeytettiin. Tarvittiin kaksi kaavintaa kolmen kuukauden välein, ja koska istukkakudos oli tunkeutunut kohtulihaksen läpi ja ryhtynyt leviämään elimistössäni (istukkasyövän esiaste), sain vielä 12 annosta sytostaattipistoksia. Sytojen loppumisesta alkoi vuoden raskautumiskielto, siltä varalta, että solukkoa olisi vielä jäänyt ja se olisi alkanut levitä. Vaikka yleisesti tunnutaan väitettävän, ettei surua määritä se, kuinka kauan raskaus on kestänyt, olen kyllä itse aivan vakuuttunut, että jokainen kuukausi olisi tehnyt surutyöstä vaikeampaa. Voin siis vain kuvitella, miten riipivää on joutua luopumaan lähes täysiaikaisesta vauvasta -olithan jo 36 viikkoa ehtinyt tutustua vauvaasi ja suunnitella yhteistä tulevaisuutta pikkuisen kanssa.

Sitäpaitsi minulla sentään oli selvä syy, miksi kävi kuten kävi -kätkytkuoleman kohtaamisesta tekee aivan erityisen raskaan se, ettei lääketiede vieläkään kykene selittämään sen syytä, ja se kohtaa täysin yllättäen. Olen työssäni antanut psyykkistä tukea kymmenille lapsensa kätkytkuolemaan menettäneille äideille ja tehnyt siitä pienimuotoisen tutkimuksenkin, joten vaikka en voi sanoa kokeneeni samaa, luulisin, että tiedän millaisia värejä menetyksessäsi on ollut. Olen todella pahoillani! Monen äidin huomasin saavan lohtua siitä tosiasiasta, että kätkytkuolema ei satu pikkuista. Siinä ei tukehdu (kuten vaikka napanuorakomplikaatiossa tai oksennuksen tukkiessa nielutiet) eikä ole nk. kuolinkamppailua. Tietoisuudentaso vain hitaasti laskee, ja pikkuinen kirjaimellisesti nukahtaa. Mitään ei ole tehtävissä sen estämiseksi, joten itsesyytökset ovat turhia. Suomessahan on jopa tapahtunut sellainenkin kätkytkuolema, että juuri sydänääniä myöten terveeksi todettu poika menehtyi neuvolalääkärin käsiin. Mutta koska kätkytkuolema ei ole perinnöllistä, on täysin turvallista nyt toivottaa Sinulle onnellista odotusta! Sama ei varmastikaan enää tule toistumaan, se on epä-epä-epä-epätodennäköistäkin epätodennäköisempää. Itsekin murehdin kaikenlaista, joten siinä mielessä en kyllä ole paras sanomaan... Mutta minulla tosin onkin kohonnut riski sairastua samaan uudestaan -kukaan ei vaan osaa sanoa miksi.

Toivottavasti osasin asettaa sanani oikein... En missään nimessa toivo Sinulle pahaa mieltä. Tavoitin vaan niin monta asiaa tuosta viestistäsi jossain syvällä sisälläni... Lämmin halaus, Sanna.!

Tervetuloa kaikille plussanneille minunkin puolestani! Ihanaa, että meitä on jo näin monta -ja itseasiassahan jokaisen nimimerkin takana on VÄHINTÄÄN kaksi henkilöä :)

Päivitän omat tietoni.

vaahteranlehti.....06.06.08..........Esikoinen (km 8/07, "km" 12/05)

Hei vaan. Ilmoittaudun mukaan kesäkuulaisiin. La olisi 08.06.08. Ja tulokas perheen kolmas( ja viimeinen) lapsi:))

Mitään oireita ei minulla vielä ole. Ei tosin ollut kahdessa edellisessäkään raskaudessa näin alkuvaiheessa.Viikkoja on siis 5 plus jotain.

Sannalle halaus,sanattomaksi jään.

Meillä laskettu aika 6.6. Takana on yksi keskenmeno viikoilla 6+2. Kaikki mahdolliset oireet on, mutta tämän päivän gynekologireissun (yksityinen) jälkeen tuli pitkä itku: gynekologi epäilee tuulimunaraskautta, kun sikiöpussi näkyy, mutta sydänääniä ei. Olen ollut tosi maassa, ja toisaalta mietityttää gynekologin kommentti: kuulemma näillä viikoilla 5+4 pitäisi syke näkyä 97% varmuudella. Näin varhainko? No, aloitin aiheesta keskustelun. Toivottavasti kaikille meille olisi onnellinen loppu luvassa!

Voi Pretty in Pink, olen tosi pahoillani! Paras vaan antaa sen ison itkun tulla -eihän tuossa tilanteessa voi muutenkaan reagoida. Varmasti valtava järkytys.

Mutta onhan tuossa lääkärin antamassa luvussakin tuo 3%, joilta sykettä ei vielä noin varhaisilla viikoilla tavoiteta. Itse olen kyllä kuullut useita tapauksia, joissa syke ei vielä löydy aikaisin. Tästä syystä neuvolantätini kehotti minuakin menemään yksityiselle ultraan vasta seitsemännen viikon jälkeen.

Oletko ihan varma, että rv on 6+2? Hedelmöityshän on voinut tapahtua myöhemmin. Esimerkiksi minulla rv ei ole se, mikä tulee viimeisistä kuukautisista laskettuna. Ja tämä on fakta, sillä ovulaationi olisi tuon kuukautisten alkupäivä -laskutavan mukaan keskiviikko, mutta mies tuli kotiin vasta la eli vasta sen jälkeen on ollut raskautuminen mahdollista. Ovulaationi oli siis myöhemmin. Jospa Sinullakin viikkoja todellisuudessa on vasta esim. 4+6 -silloin ei olisi mikään ihme, ettei syke löydy vielä.

Mutta kuten itse niin hyvin summasit: toivottavasti meille kaikille on luvassa onnellinen jatko!

Yhteistyössä