Heinäkuun 2010 odottajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmiss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei kuunneltu ääniä, mä jänistin. Uskon vakaasti, että nyt mennään noin kahdeksannella viikolla, ei pidemmällä. Ens viikolla käskivät soitella äitiyspolille ja kysellä, jos ultrattaisiin aikaisemmin. Luultavasti pääsen vasta siihen np- ultraan, joka on sitten joulukuussa- tammikuun alussa. Jorviin taidan mennä synnyttämään, vaikka ensin olin kovasti Naikkarille menossa.
Nyt on jotenkin sellainen olo, ettei siellä mahassa mitään ole. Miestä yritän suostutella ultraan yksityiselle, mutta ei se suostu. On kuulemma rahalle parempaakin käyttöä.

Näillä viikoilla ei sydänääniä pitäisi kuulua, vasta parin viikon päästä enintään. En usko olevani kuukautta pidemmällä ja jos niitä ääniä ei olisi kuulunut, niin olisin kuitenkin masentunut vaikka tiedänkin ettei niitä ääniä vielä pitäisikään kuulua. Joten päädyttiin olemaan kokonaan kuuntelematta.
Pitäisi alkaa tekemään kouluhommia. Poika nukkuu tyytyväisenä sängyssään, joten nyt olisi sitä kuuluisaa omaa aikaakin. Tekisi kyllä kovasti mieli itsekkin mennä nukkumaan.

Näillä viikoilla ei sydänääniä pitäisi kuulua, vasta parin viikon päästä enintään. En usko olevani kuukautta pidemmällä ja jos niitä ääniä ei olisi kuulunut, niin olisin kuitenkin masentunut vaikka tiedänkin ettei niitä ääniä vielä pitäisikään kuulua.

No tää on kyllä varmaan totta, tässä huolestuu niin helposti kun tunteetkin on myllerryksessä kaiken muun lisäksi. Minä varasin tänään ultran yksityiseltä, saman jossa olin viime kerralla. Sain ajan ensi keskiviikkoiltapäiväksi. Alkuviikollakin olisi ollut aikaa, mutta myöhäisempi aika on parempi kun mieheni on tullut töistä. Sen verran jaksan vielä odottaa varmistusta.

Viime yönä valvoin neljä tuntia kun pohdin asioita. Päätin sitten, että tää on nyt ensimmäinen ja viimeinen tän asian takia valvottu yö. Sitten saa tiedon onko siellä masussa ketään. Mulla on jo ikää sen verran, että riskit on suuremmat, siksi oon huolissani. Tai voisin olla muutenkin :)

Viimeksi muokattu:
Moikka!
Perjantaina mulla alkoi vuoto, maanantaina kävin ultrassa ja jäljellä oli enää alkiopussi. Eilen sain tyhjentävät lääkkeet, ei käynyt selväksi oliko tuulimuna vai keskenmeno. Joten ei tule meille heinäkuun vauvaa...
Olo on kumman rauhallinen, jotenkin sitä aavistelin, ettei ole kaikki kunnossa. Toivottavasti tää jää heinäkuisissa vikaksi tapaukseksi, porukkaahan on jäljellä aika vähän. Mutta onnea teille muille ja toivottavasti kaikki sujuu teillä hyvin!

Voi ei, Lullu, ikävästi kävi sinulle. Mutta hyvä jos olosi on rauhallinen.

Minä kävin tänään yksityisellä ultrassa. Pitäisi olla rv 7+2 ja ultrassa näkyä sykkiikö sydän. Mutta.. joko on kyseessä myöhäisempi hedelmöittyminen kuin mitä arvelen, tai sitten tuulimunaraskaus. Epäilen itse vahvemmin jälkimmäistä vaihtoehtoa, koska mulla ei ole enää mitään raskausoireita. Viikon päästä kontrolliultra, jossa näkee onko alkio kasvanut vai ei. Jos alkaa vuotoa sitä ennen, kyseessä sitten se tuulimuna.

Lääkäri oli tosi fiksu ja mukava, mieltäni rauhoitti se kun hän kertoi, että jos kyseessä on tuulimunaraskaus, niin siinä ei menetetä lasta, koska sitä ei koskaan ollutkaan. Siinä menetetään vain haave siitä raskaudesta ja lapsesta. Hän kertoi myös, että tuulimunaraskaudet ovat tosi yleisiä, keskimäärin jokainen jolla on kolme lasta, on myös kokenut tm-raskauden, iästä riippumatta.

Tämä ketju näyttää kuivuvan kokoon, johtuisiko aikaisesta aloituksesta. Jos taas raskaudun, jos tästä ei nyt tule mitään, niin teen kuten ekassa odotuksesa, eli alan kirjoitella vasta kun asia on hieman varmemmalla pohjalla. Mutta lääkäri sanoi että hän kyllä kertoisi jos olisi sitä mieltä että ei tuu mitään. Nyt hän ei voinut vielä sanoa suuntaan tai toiseenkaan, eli toivoa vielä on. Oma tunne vaan ei anna kauheesti toivoa. Olen silti iloinen että menin ultraan. Ei tarvitse kestää sitä epätietoisuutta niin kauaa.

Uniperhonen ja Sacha, mitä teille kuuluu?

Hyvää ei kuulu minullekaan. Alkio ei vastaa viikkoja ja en tiedä mitä seuraavaksi. Ihmettä toivotaan. On niin väärin, jos tämä viedään nyt minulta pois. Ajatuskin uuteen hoitoon lähtemisekstä tuntuu liian suurelta.

Voi ei, onpas täällä kurjia uutisia ilmassa.. Ehkä me tosiaan lähdettiin hieman aikaisin tätä ketjua kasaamaan. Itse olin myös tänään ultrassa ja kaikki vaikuttaisi olevan normaalisti ja viikkoja 7+3, mutta jotenkin en vielä siltikään osaa ja uskalla kauheasti innostua, mitä tahansahan voi edelleen sattua. Np-ultra on tän kuun vika päivä, ehkä sitten sen jälkeen, jos kaikki yhä ok.
Kauheasti jaksamista ja positiivista mieltä kaikesta huolimatta epäonnisille, ja myöskin teille, jotka epävarmuudessa kärvistelette. Tosi kamalaa joutua odottamaan tietoa tällaisesta asiasta. Voimia ja kärsivällisyyttä!

Uniperhonen, ikävää kuulla tilanteesta, mutta toivotaan parasta. Jaksamista!

Sacha, ihanaa että sinulla ja vauvalla on kaikki hyvin. Hyvä että edes jollain on positiivisia uutisia!

Minä olen itse jo sopeutunut ajatukseen, että en nyt sitten olekaan raskaana, vaikka varmistus asiaan tuleekin vasta ensi keskiviikkona.
Olen löytänyt asiasta jo yhden positiivisenkin puolen: Raskauden alkaessa imetin vielä esikoista, lopetin sen kun odotus alkoi. Mutta nyt sitten ei ehkä olla raskaana eikä imetetä, joten voin lopultakin alkaa laihduttaa pois näitä kahdeksaa ylimäräistä kiloa jotka on jäljellä viime raskaudesta! Voin sitten pitää kunnon kaalisoppakuurin ja pudottaa ylimääräiset tehokkaasti pois. Sitten normaalipainoisena pysyminen onkin jo tuttu juttu.

Kertoillaan sitten kuulumisia taas! Me ainakin varmaan yritetään heti uudestaan, jos nyt menee mönkään.

Minäkin taidan liittyä tähän ketjuun teidän seuraksi :) Olen ihan alussa ja laskettua aikaakin hieman vaikea määrittää mut polilla saatiin tän hetkisen arvion mukaan n. 19/7. Olen siis plussannut alkuviikosta, ultrassakin käynyt kahden keskenmenon ja yhden rypäleraskauden takia, eli pelkään et rypäleraskaus uusiutuu. No ultrassa näkyi jotain kohdussa, mutta ei oikein selvää et mitä, sikiötä ei näkynyt ja hieman kyllä pelottaa..hcg 288 eli aika matala. Minulla on vasemmanpuoleista kipua alavatsalla..muita oireita ei ole, välillä niitä kävi tuossa. Nyt kyllä väsyttää aika lailla. Niin pelottaa kyllä et onkohan tämä kesken tulossa. Mutta ensi viikolla uusi aika lääkäriin, täytyy sitten kirjoitella et miten kävi.

Ja onnea kaikille plussanneille ja onnea meille kaikille :)

Hei Santtu80 ja tervetuloa joukkoon! Jännätään sitten yhdessä näitä meidän tilanteita. Kyllä tää vertaistuki helpottaa tätä epätietoisuudessa elämistä. -Että ei ole yksin näiden asioiden kanssa.

Mulla ei ainakaan ole alkanut mitään vuotoa tulla, eli mahdollisuudet olis vielä ihan fifty-sixty. Keskiviikon ultraa odotellessa...

Hyvä toivotus oli tuo "Onnea meille kaikille"!
Samaa toivottaen Maru-maru

Ei tarvinnut odottaa keskiviikkoon asti epätietoisuudessa, eilen illalla alkoi vuoto. Kyse oli siis tuulimunaraskaudesta. Vaistoni sitä yritti minulle kertoa näin jälkikäteen nähtynä jo aiemmin. Olo on ihan helpottunut, mutta myös hieman haikea. Onneksi kävin siellä ultrassa, muuten olisi nyt aivan paniikki päällä. Nyt tiedän missä mennään ja että ei mitään hätää. En onneksi myös menetä lasta, koska sitä ei ole ollutkaan. Ei tää silti hauskaa ole. Pitää peruuttaa neuvolan ajat maanantaina. Onneksi en mennyt kertomaan asiasta vielä kellekään, ei tartte selitellä mitään kellekään.

Nyt tuntuu että ihanaa saada kohta olla ihan vaan oma itsensä; ei imetystä, ei raskautta. Normaali hormonitoiminta, jee! (Lopetin imetyksen kun raskauduin.) Tiistaina aloitan kaalisoppakuurin ja pudotan nää kahdeksan viime raskaudesta jäänyttä kiloa. Kaalisoppakuuri tehoaa hyvin, sitten vaan yllläpitoa normalisti.

Uusin suunnitelmin sitten taas tositoimiin jonkun ajan päästä. Ja onneksi meillä on jo ihanaakin ihanampi tytöntyllerö! Jos tämä olisi sattunut ensimmäisen raskauden ollessa kyseessä, asia olisi varmasti ollut paljon kipeämpi käsitellä.

Käyn lukemassa miten teillä muilla menee, ja toivon onnea ja vielä paljon onnea mukaan odotukseen kaikille jäljellä oleville. Toivottavasti saatte uutta seuraa kun vielä vähän viikot etenee. Kiitos vertaistuestanne!

Miten voi olla mahdollista, että täällä on lähes vaan huonoja uutisia. Olen todella pahoillani teidän kaikkien puolesta. Sachalle kuitenkin onnittelut, hyvää raskausaikaa sinulle
Mä vielä vuotelen sen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen. Oli melkoista menoa se ensimmäinen ilta, mutta nyt on tilanne rauhoittunut. Mieli on kumman hyvä, epäilin itse tuulimunaa ja niin se kai sitten olikin. Miehen kanssa täytyy vielä jutella, että jatketaanko heti yrittämistä vai pidetäänkö vähän taukoa. Näin siis jos kaikki on hyvin ja hcg on laskenut. Noin viikon päästä menen verikokeisiin ja sitten katsellaan jatkoa.
Sama täällä Maru-Maru, pojan olemassaolo lohduttaa kummasti. Mäkin olin tavallaan helpottunut, että se oli sitten tässä, eipä tarvitse enää ihmetellä. Pari kertaa olen kyllä ajatellut, että mitä jos emme pojalle kaveria saakkaan aikaiseksi. Onneksi tässä on vielä yli kymmenen hedelmällistä vuotta edessä, toivottavasti ainakin.
Hyviä jatkoja kaikille!

Maru-maru jaksamista sinne ja haleja

Onkohan täällä kohta enää oikein ketään jäljellä :( itselläni ollut koko viikonlopun alavatsa kipeä ja pinkeä, vähän etoo ja väsyttää..mutta ei muuta. Epäilen kyllä kovasti kanssa tuulimunaraskautta vaikka kuinka toivonkin vielä muuta. Yleensä minulla on kaikissa raskauksissa ollut rinnat heti niin arkana ja nyt ei mitään tuntoja rinnoissa...vaikkakin kolme neljästä raskaudestani on kesken mennytkin (yksi iso tyttö siis minulla). Tuulimunaa ei ole ennen ollut, mutta jotenkin kun muiden kokemuksia lukee niin, hyvin on minullakin lievät oireet :( ei auta kun odotella torstaihin, kun aika sine lääkäriin. Mikäli ei vuoto ala aiemmin

mitäs muille kuuluu?

Tunnenpa tarvetta tänne vielä kirjoitella. Kiitos toivotuksista!

Mulla on nyt tosiaan lauantaista asti ollut vuotoa, ja se on paljon runsaampaa kuin normaalit kuukautiset. Alavatsa on kuin siellä olisi liian tiukkaan puhallettu potkupallo. Jouduin ottamaan Buranan äsken kun kipu alkoi vaan yltyä. Tähän saakka se on ollut pientä vihlontaa, kuin lieviä kuukautiskipuja. Nyt tytär on päiväunilla ja minä tulin kaurapussi alavatsalla tähän koneelle lepäämään.

Soitin neuvolaan ja peruutin varatut ajat. Sieltä sanoivat, että voin mennä ensiavun päivystykseen jos siltä tuntuu. Sinne voi kuulemma raskaana oleva mennä aina kun tulee verenvuotoa. Siellä voivat sitten ultrata ja katsoa mikä on tilanne. (Tosin gynet on paikalla vaan tiettyinä päivinä aamupäivisin. Näin ainakin meilläpäin.) En tiennyt tästä mahdollisuudesta, siksi halusin sen myös teille kertoa, ketkä olette mahdollisesti samassa tilanteessa.

Jos olotila on tällainen, taitaa minun kaalisoppakuurin aloitus siirtyä parempaan ajankohtaan, :( tää on kuitenkin yllättävän rankkaa.

Eipä nyt muuta tällä erää.

heippa kaikille!

Täällä meidän ketjussa on aika hiljaista.. jokohan uusia keskustelijoita liittyy seuraamme :)

Minä kävin tänään verikokeessa, ottivat hcg:n, en sitten jotenkin vann uskaltanut soittaa tulosta kun huomenna on se aika sinne kuitenkin. Jotenkin sellainen olo että jos vielä tämän vuorokauden olisi siinä toivossa että joku siellä mahassa elelee, pelotti kuulla vastaus :(

No mutta minäpäs tulen sitten kertomaan miten kävi, jatkanko teidän ketjussa vai siirrynkö muualle.

Mitäs muille kuuluu?

Mulla alkaa vuoto hiipua, oli niin alussa koko homma, että ei tartte montaa viikkoa vuodella. Ihanaa kun saa tän sitten ohitse ja pääsee rauhoittumaan. Sitten odotellaan seuraavia kuukautisia ennen kuin kannattaa alkaa yrittämään uutta raskautta.

Aloitin sitten sen kaalisoppakuurin eilen, ja illalla alkoi päänsärky. Ajattelin, että en kyllä ala itseäni kiusaamaan, olen kuitenkin vielä toipilas, ja otin sitten voileipiä ja maitoa sen keiton kanssa. On tässä nyt tarpeeksi kärsitty kuitenkin, että nyt teen vain sitä mikä tuntuu oikeasti hyvältä. Armeliaisuutta ja ymmärrystä omaa itseään kohtaan!

Tulin tänne katsomaan että miten teillä muilla menee. Santtu, onnea huomiseen!

Appelsiini, kiitos vinkistä. Kyllä täälläkin on keskustelua hyvin ollut, mutta tää meidän ketju nyt on aika huono-onninen! Voin sitten itsekin toivottavasti tulla katsomaan lokakuiset 2010 tai marraskuiset 2010 tai jotain muuta ryhmää tulevaisuudessa :)
En pidä tästä Ellien uudistuksesta.

Kävin tosiaan tänään sit lääkärissä, no hcg oli noussut viime viikon 288:sta 4000. Viimeksi kohdussa ei näkynyt edes sikiöpussia, nyt se näkyi...mutta ei sikiökaikua :( lääkäri sanoi että edelleen kaikki mahdollisuudet on siis avoinna, joko mennään alussa, tuulimunan kanssa, ulkoisen tai rypäleraskauden. Pieneksi lohduksi sanoi että kuitenkin sikiöpussi on tullut nyt viime viikosta joten ihan kokonaan ei toivoa kannata menettää..mutta pelottaahan se. taas viikon päähän uusi aika, jos silloin jotain selviäisi jo.

Oireet minulla on pikkuhiljaa palailleet takaisin, rinnat pinkeänä ja etoo, palelee ym.. mutta ovat mielestäni aika lieviä.

Jos tämä tästä hyvin jatkuu niin pitääpäs sitten tulla tuonne helistimen sivuille jutteleen :)

Onnea Santtu81 sinulle kovasti matkaan mukaan. Vielä joudut elämään epätietoisuudessa. Tule nyt kuitenkin tännekin kertomaan miten kävi, vaikka sinne Helistimen sivuille loikkaisitkin.

Yhteistyössä