keskenmeno vuosi sitten, missä uusi tärppi?? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taike80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Taike80

Jäsen
08.11.2012
34
0
6
Uusimaa
Ajattelin tänne kirjoittaa ja hakea tukea näin kun ei ole lähimmäisiä joille voisi avautua.
Kerrompa hieman taustaa: 2011 keväällä. päätimme että nyt on aika poistaa kierukka.. oletuksella toki että se tärppää aikas heti mut ei. meni 9kk, ja monet selailut vinkkejä netistä, jalat kattoon, lasi viiniä, greippimehua.. oviksen pongaus ei vaikeaa kun kipuja siinä määrin että kvelemään ei välillä pääse.... kun vihdoin tärppäsi. ..
no ke 13.tammikuuta ensimmäisessä ultrassa todettiin Möykky kuolleen jo 6 viikolla...perjantaina lääkkeellinen keskeytys rajattoman tuskan kera, niin fyysisesti kuin henkisesti.
Kuukautta myöhemmin kun raskausarvot eivät olleet laskeneet tarpeeksi, ultraan ja totesi että on vielä jäänyt raskaustavaraa kohtuun ja parin päivän päästä jo olinkin heräämössä kaavinnan jälkeen.
Nyt siis on jo vuosi tästä, eikä ole minkäänlaista haamuakaan testeissä ollut. On ollut aikoja kun ei asiaa edes ajatellut, ei stressannut, aikoja kun tuntuu että sydän rutistuu kun ajattelee ja toivoo lasta..aikoja kun ajattelee että ei se mitään.. ehkä näin se o tarkoitettu.. mutta eih., me tahdotaan ja toivotaan tärppiä kuten kuka tahansa täällä sitä toivoo. Molemmilla meillä on edellisestä suhteesta lapsi/lapsia.
Itse aloin poikaani odotamaan vaikka söin pillereitä ja kk tuli normaalisti 3 kiertoa kunnes aloin iltaisin nukahtelemaan aikaisin,.. normaalist valvoin heposti puoleen yöhön.
Nyt toivonkin teiltä, vinkkejä.. kaikki mahdolliset kikka kolmoset ja neloset mitä te olette käyttäneet tai käytätte ja mahdollisesti aikaisemmissa raskauksissa on tehonneet.. Täällä tarkoitus tässä kierrossa laittaa peitto heilumaan joka päivä kun ei tuo joka toinen päivä tunnu riittävän (mikäli siitä olisi kiinni) . Kiitos jo etukäteen kaikille :flower:

meille tuli kkm viime huhtikuun lopussa. pieni oli kuollut 9+6 viikolla ja tyhjennettiin lääkkeellisesti sairaalassa. muutamissa kuukautisissa tuli istukan palasia vielä pois. Nyt siis takana kohta 10kk uutta "yritystä" eikä tärppiä kuulu eikä näy. mietityttää missä mahtaa vika olla :( . en mielestäni stressaa asialla. Kuukautisest ovat säännöllisemmät kuin ikinä ovat olleet. 28-30pvä. tuo kesken mennyt tärppäsi samantien kierukan poiston jälkeen

Mulla havaittiin kkm nt-ultrassa 22.2, rv 11+1. Ilmeisesti sikiö oli kuollut joskus rv 8. Tosin ei tuostakaan ole varmuutta, mun vikat menkat oli 6.12, ja ovulaatio oli vasta kp 26. Joka tapauksessa, sunnuntaina tein kotona lääkkeellisen tyhjennyksen..

Ennen tuota ekaa tärppiä söin 6kk teroluteja, joiden aikana en raskautunut. Sen lisäksi söin foolitabletteja, monivitamiineja ja gelee royaleita. Ja heti terojen jälkeen tärppäs kun vaan jaksoin sinnillä tikuttaa ovista.

Keskenhän tuo kuitenkin jostain syystä meni, ja täällä myös odottelen että pääsis uuteen yritykseen. Kilpirauhas-arvot oli ok, joten niissäkään ei vikaa ollut.

Kiva saada vastauksia :) Olen itsekin alkanut syömään vitamiini tabletteja jotka on tarkoitettu raskaana oleville tai sitä yrittäville, ja greippimehua epätoivoisesti. kahella viimesel kerral vietin sen puol tuntiatakapuoli ylhäällä viinirypäleitä ja voileipäjuustoa syöden, ostimme jopa pullon viiniä ja nautiskelimme sen elokuvaa katsellen ennen.. että empä menis ainakaan valittamaan kuinka kamalaa tämä projekti on jos unohdetaan taaksen jäänyt piiiitkä aika. Ite en ole koskaan tikuttanut ovista, ku kerra tunnen sen nin hemmetin hyvin. ollaan ajoiltu enne ja jälkeen ja ovikseen mutta kipujen takia jää välillä haaveeks. ja onneksi tärppi voi käydä jopa aikasemmista kerroista. täytyykiin lukea nosita vitamiineista yms että millä sitä väliä oikeastaan on,.. foolihappohan taisi olla siihen lapsen kehittymiseen vaikuttava? Tästä kuurista ns puuttuu enää säännällinen liikunta..

Mä tulin tokasta aikanaan melkein heti raskaaksi, mutta todettiin 10+ viikolla kuolleen jo muutama viikko aiemmin -> lääkkeellinen.
Siitä meni melkein vuosi, että tulin uudestaan raskaaksi, joka meni kesken 6.viikolla itestään. Siitä meni vielä puoli vuotta, että tulin raskaaksi, joka kesti loppuun asti.

Nyt "uudessa" elämässä, olen tullut raskaaksi heti ekoista yrityksistä. Tosin toinenhan meni kesken ja nyt on vasta tuon km:än jälkeinen kierto menossa, josta ei vielä tietoa kuinka käy...

Mutta se mitä olen tehnyt toisin...
Maito ja valkoiset jauhot olen jättänyt pois kokonaan. Maito muodostaa elimistössä limaa ja voitte miettiä miten se edistää alkion kiinnittymistä...Maitohappobakteereiden syöminen on myös ehdottoman tärkeää, koska ei ne vitamiinit imeydy, jos ei suolisto toimi kunnolla. Ja ostakaa vitamiinit LUONTAISTUOTEKAUPASTA ei apteekista. Apteekin kamassa on kamala ylihinta ja pitoisuudet niin pieniä, että saisitte syödä purkillisen kerrallaan, että niistä olisi jotain hyötyä.
Vahva D-vitamiini on äärimmäisen tärkeä myös, koska hillitsee tulehduksia yms yms. Vähintään 50mikrogrammaa. Itse vedän 100...

Ja stressin purkuun paras keino löytyy tästä oppaasta:

Paranemisen avain - Alexander Loyd - Kirja (9789522600479) | Adlibris kirjakauppa - Pohjolan suurin kirjakauppa

Ohjeet voi tuntua liian helpoilta ja typeriltä yms. Mutta minä ja parikymmentä muuta olemme jo todenneet, että toimii ja aika moneen ongelmaan ja vaivaan, suosittelen erittäin lämpimästi!

Onnea matkaan!

Yhteistyössä