Keskenmenoko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Joanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Joanna

Vieras
Tein positiivisen raskaustestin maanantaina, eli olen rv 5-6. Nyt minulla on kolmen päivän ajan ollut pientä vuotoa. Ensimmäisen raskauden aikana ei ollut mitään. Enteileeköhän tämä keskenmenoa, miten teillä muilla on ollut? Onko pieni vuoto normaalia?

Onko vuoto saman väristä kun kuukautisvuoto? Onko sinulla ollut kipuja? Kannattaa heti mennä lääkäriin katsomaan mitä siellä tapahtuu. Pahimmassa tapauksessa voi olla esim. kohdunulkopuolinen raskaus, tai sitten sulla on vaan normaalia vuotoa mikä ei enteile mitään. Itse sain keskenmenon rv 10 ja alkoi juuri tiputtelusta,eikä kipuja ollut aluksi ollenkaan sen takia en osannut epäillä mitään. Vk kuluttua kipuja alkoi tulla ja veren vuoto lisääntyi. Selvisi että sikiö oli ollut kuolleena yli viikon. Nyt kuitenkin uusi raskaus rv 15+2 ,eikä mitään ongelmia. Mene tsekkaamaan tilanne ja kertoile tänne kun kerkeät miten kävi.
Tseppiä !

Heips,

mulla oli kans yhteen väliin pientä tiputteluvuotoa muutaman päivän ajan pari kertaa. Se oli rusehtavaa. Oisinko ollu viikoilla 6-8, en tarkalleen muista. Soitin neuvolaan ja sieltä sanottiin, että jos ei jatku pitempään kuin muutaman päivän, eikä ala tulla kovin paljoa (ite esim. pärjäsin tosi hyvin pelkillä pikkuhousunsuojilla), niin ei tarvi huolestua. Käskettiin ottaan rauhallisesti ja lepäileen:) Varsinaisia kipuja ei ollu, mutta menkkamaisia tuntemuksia oli alavatsassa.

Toivottavasti sullakaan ei oo mitään hätää, mutta oman mielenrauhan vuoksihan voit soittaa neuvolaan ja kysyä sieltä ammattilaisen mielipidettä:)

Tilli80, 14+2

Raskauteni on kestänyt nyt kuusi viikkoa, raskaustermein tänään alkaa 9. viikko. Kaksi viikkoa sitten minullakin alkoi rusehtava vähäinen vuoto. Samaan aikaan iski raskauspahoinvointi ja lievä supistelu kohdussa. Soitin seuraavana maanantai-aamuna terveydenhoitajalle, joka passitti minut heti lääkärille ja hän taas ultra-äänitutkimukseen. Kaikki kuitenkin oli kunnossa ja kuulin, että juuri tähän aikaan kohtuun kehittyy valtavasti verisuonia, joten vuoto on yleensä normaalia.
Sinua kehottaisin ottamaan yhteyttä terveysasemaasi tai yksityiselle gynekologille. Jos menet terveysaseman kautta, pääset huomattavasti edullisemmin kuin yksityisen kautta, koska varhaisraskaudenultra tehdään todennäköisimmin.
Uskon, että tuo on ihan normaalia, mutta saat ainakin varmuuden asiaan. Minulle tämä on toinen raskaus.

Yhteistyössä