Keskenmenon jälkeen, apua & neuvoja kaivataan..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mommy111
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mommy111

Vieras
Eli tilanne on tämä: viikko sitten tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, sikiö oli 11 viikon ikäinen. Ihan tavallisessa np-ultrassa huomattiin jotta sydän ei lyö, aika pommi siis oli. Tavaraa tuli ulos paljon, ja viimeisenä istukka, siitä kätilö ym päätteli jotta kaikki on tullut.. Sen jälkeen jtn hyytymiä ja menkkamaista vuotoa vielä tullut, mutta vähenemään päin... TOIVOTTAVASTI. Erittäin niukkaa siis on. Ja tovottavasti loppuisi jo, sillä jokainen vessassakäynti muistuttaa tapahtumasta. :(

Olisinkin kysynyt, että vuotaako se muka aina sen 4 viikkoa? :O sellaisesta lääkäri puhui. Aika niukkaa kummiski on ja luulisi pikkuhiljaa loppuvan... Oloa on helpottanut myös esikoisemme, joka jaksaa piristää <3 Normiarkeen on ollut pakko siis palata.

Sen lisäksi läheisyyden kaipuu on valtava :/ :/ ollaan miehen kanssa oltu paljon sylikkäin, halailtu ym... Uutta vauvaa emme tässä surussa lähde pitkään aikaan yrittämään, mutta alkanut jo olla mielessä, että milloin voisi harrastaa seksiä. Miten teillä muilla? Onko paikat ollut kuinka kipeät, kauanko vuoto kestänyt ja kuinka pian olette uskaltaneet harrastaa seksiä?

Kiitos jo etukäteen vastauksistanne! :)

Otan osaa! Olen itse saanut useamman keskenmenon vuosien varrella ja tiedän vähän niistä tunteista joita käyt läpi.

En muista enää tuota vuodon kestoa, mutta ei se varmaan ihan 4vko ollut.
Yhdyntää kai suositellaan vasta vuodon loputtua tulehdusriskin vuoksi, muuta haittaa siitä ei käsittääkseni ole. Kondomin kanssa voisin uskaltaa jopa vuodon aikana.

Tuosta raskaudesta, sitä ehkä kannattais yrittää pikapikaa, koska tulisit todennäköisesti melko helposti raskaaksi heti keskenmenon jälkeen.

niin ja vielä se... En muista miten pian meillä uskaltauduttiin seksiä harrastamaan, mutta tuskin siinä viikkoja odotettiin, eikä ollut kipuja koskaan keskenmenon jälkeen. Eikä kyllä synnytyksenkään.

No ei mulla kyllä neljää viikkoa vuotanut keskenmenon jälkeen, meni kesken viikoilla 11+4 (kehitys tosin oli loppunut jo 3vkoa aiemmin). Pari ensimmäistä päivää vuoti kuin seula ja sitten heikkeni, muistaakseni viikon päästä ei tarvinnut edes sidettä käyttää (en tosin ihan varma tästä nyt oo). Siitä olen varma, että yli kahta viikkoa ei vuoto kestänyt. Tsemppiä, aika siihen auttaa, ei mikään muu.

Voimia ap!

Mulla tehtiin tyhjennys rv 8+2 ja vuoto kesti 5 päivää. Vuodon loputtua oltiin yhdynnässä. Ei ollut paikat mitenkään kipeät. Seuraavat menkat tuli 5 viikon päästä tyhjennyksestä.

Itselläni oli samanmoinen keskenmeno ensimmäinen keskenmenoni, ja lääkkein tyhjennettiin 11+ viikolla.
Vuoto kesti max. 2 viikkoa ja samantien kun vuoto loppui, alettiin yrittää uutta raskautta. Joka tärppäskin heti. Yksiäkään kuukautisia ei välissä kerennyt tulla ja siitä raskaudesta syntyikin esikoispoikani.

Yhteistyössä