Keuhkosyöpä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tupakoinut noin 2 vuotta.Tupakoimisen olen nyt lopettanut 5 päivää sitten mutta rinnassa tuntuu jotain kokoajan. Minulla ei ole yskää,eikä muitakaan keuhkosyövän oireita mutta voisiko tämä kuitenkin olla sitä?

Se on voi olla monia muita asioita, esim. astmaa tai kauhkoahtaumaa. Kysypä lääkäriltä.

Eniten luulen sen kuitenkin olevan vain tupakoinnin aiheuttaa tunnetta keuhkoissa. Ei se olo nyt viidessä päivässä vielä paljon helpota.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen tupakoinut noin 2 vuotta.Tupakoimisen olen nyt lopettanut 5 päivää sitten mutta rinnassa tuntuu jotain kokoajan. Minulla ei ole yskää,eikä muitakaan keuhkosyövän oireita mutta voisiko tämä kuitenkin olla sitä?

Itse poltin melkein 10 vuotta vaikka olen astmaatikko. Viimisen vuoden ajan mulla tuntu kipua ja painon tunnetta rinnassa ja mietin että onko mulla keuhkot menny vaiko joku sydänvika. Välillä tuntu niin painostavalta et oli pakko hengittää vähän syvempään, tuntu et happi ei kulkenu.Oon nyt ollu polttamatta 6kk ja rintavaiva on hävinny kokonaan, että mulla se ainakin johtu tupakoinnista.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
pistää rintaan/keuhkoihin:(

Eipä se ole keuhkosyöpää. Sen voin sanoa hyvin suurella todennäköisyydellä. Isäni kuoli siihen joulukuussa.

Minkäläiset oireet sinun isällä oli?:hug:

Ensinnäkin se oli pitkä prosessi. Oireet oli kaikkea sitä mitä 40vuoden tupakoinnin vuoksi voi olettaa. Pinnallinen hengitys, limaisuus... vähän samanlaisia tuntemuksia kuin keuhkoahtaumataudissa. Yleiskunnon aleneminen, ruokahalun häviäminen. Keuhkokuvissa selkeät muutokset. Verikokeissa muutokset.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
2 vuoden tupakoinnilla ei vielä keuhkosyöpää saa.

Sen voi saada vaikka ei tupakoisi lainkaan.
Niin voi, radonin vuoksi, mutta siinäkään 2 vuoden altistus ei vielä riitä.

syöpä voi kehittyä vaikkei altistu millekään...muut syövät esimerkkinä. Keuhkosyöpä liitetään usein tupakointiin. Ja myös passiivinen tupakointi on yksi pahin riski, samoin asbestityöt jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Eiköhän keuhkosyövässä ole hiukan hevymmät oireet.

luin että rintakipu

se on aika monessa muussakin jutussa oire. Mutta keuhkosyövässä on paljon muutakin. Sulla vaan keuhkot totuttelee nyt saasteettomaan olotilaan. rauhoitu!

Ihan voi johtua stressistäkin. Stressaatko lopettamista? Lihakset jännittyy ja rintaranka menee jumiin, josta aiheutuu painontunne rinnassa. Et välttämättä edes tiedosta sitä.