V
vierasvieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:Alkuperäinen kirjoittaja miettikääs nyt:Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja ....:kun sai rankaista poikaa??
Mikä vittu siinä on niin vaikea ymmärtää että minä en ole luvannut mitään, minä en ole tiennyt että mies oli sopinut menevänsä pojan kanssa, olivat sopineet kun minä olin hakemassa mummua!
Eli minä en myöskään ole mitenkään rankaissut poikaa, halusin vain kuulla mielipiteitä koska mun mielestä ei mitään lisää rangaistusta tarvita. PISTE!
Niinpä niin... pitäskö sen miehen mennä pojan kanssa huoneeseen häpeämään. Jos 8-vuotiaalle sanoo että "sitten kun mummo lähtee niin mennään pelaamaan" niin mitä kettua, onko se sitten lapsen vai aikuisen vika, on 8-vuotias toistaa tämän sen mummon kuullen??
Eli miksi hitossa aikuinen kertoo 8-vuotiaalle tuollain? Olis voinut sanoa, että mennään pelaamaan ennen iltauutisia esim. Eikä noin, että oikein saa sen pojan odottamaan mummon lähtöä!
Ja siitä oliko pojalta väärin sanoa tuo mummon kuullen. Sekö on teidän mielestä kasvatusta, että vain kielletään, "et sano sitä enää". Kertoiko kukaan pojalle, että miksi ei pitäisi niin sanoa? Että se olisi epäkohteliasta toivoa toisen lähtöä kotiin???? Että mummun tulee paha mieli?
Kun ei muuten osata, niin rankotaan sitä poikaa. Ennemmin oli niin aikuisten kyvyttömyys hoitaa asiat niin että 8-vuotiaskin ymmärtää, se tässä nyt sotkua aiheutti.
PEESI.
No eiköhän lapselle ollut perusteltukin, että mummolle tulee paha mieli kun sanoo noin.
Musta pointti tässä ei ollut se, että lapsi erehtyi kerran sanomaan väärän asian, vaan se, että lapselle sanottiin että vieraiden kuullen ei tuollaisia puhuta ja lapsi jatkoi silti. Vielä vaikka sanottiin, että pelaaminen jää kokonaan väliin.
Mistä niin päättelit, että lapselle oli perusteltu? Normaalisti empatiakyvyltään kehittynyt 8-vuotias ei olisi sanonut samaa uudestaan, jos hänelle olisi kerrottu syy, eli mummun tulee paha mieli.