Kiinassa valmitetuista lastenvaatteista löytyi suuria myrkkypitoisuuksia!!! EN uskalla enää ostaa Reimaakaan kun eikö sekin tehdä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MÄ TUUN HULLUKSI!!!!!!!!!!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luin juuri tekstitv.stä:
Uusi-seelantilaiset tutkijat ovat löytäneet vaarallisia määriä myrkkyjä Kiinasta tuoduista lastenvaatteista. Villa-ja puuvillavaatteista löydettiin formaldehydin pitoisuuksia, ylittää 500-kert rajoitukset. Katsokaa mtv3 txt s.133!

Luin juuri tekstitv.stä:
Uusi-seelantilaiset tutkijat ovat löytäneet vaarallisia määriä myrkkyjä Kiinasta tuoduista lastenvaatteista. Villa-ja puuvillavaatteista löydettiin formaldehydin pitoisuuksia, ylittää 500-kert rajoitukset. Katsokaa mtv3 txt s.133!

mä en edes itse tie pitäisikö uskoa!!!!!!Mut kaikenlaista kirjoitetaan,nyt mä' ymmärrän miksi nykyän melkein kaikilla mielenterveys menee

Peskää vaatteet kunnolla ja moneen kertaan. Ja mä en usko tota, eiköhän suomessa olla aika tarkkoja ja jos näin on käynyt niin nopeesti ne vetää ne vaatteet pois markkinoilta... niihän just joillekkin leluille tehtiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Monsoon:
No voi ei mä just kävin tänään ostamassa tytölle Reimatecin asun talveksi :o Saisko sen palauttaa :whistle:

Missä jo talvi asuja??

Stokkalla kävin kun en halua että jään taas ilman :( ei ollut kun muutamaa takkia ja housuja tytölle yhtään ei ollut vielä haalareita(kuulema oli alhaalla rullakoissa tulossa ylös)Mutta meillä olikin hakusessa 2-osainen asu ja sen sain. =)

Tiiättekö että uusissa huoekaluissakin on kaikenlaista palonestoa ja ihme myrkkyjä on nykyisin kaikessa!!!!

että ei kannata ressata ellei halua alkaa elää Linkolan malliin.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MÄ TUUN HULLUKSI!!!!!!!!!!!!!!:
mä en edes itse tie pitäisikö uskoa!!!!!!Mut kaikenlaista kirjoitetaan,nyt mä' ymmärrän miksi nykyän melkein kaikilla mielenterveys menee
Kannataako tuollaisen takia mielenterveyttään menettää. :saint:
ee kannata.Mut mä olen niin herkä ihminen,ehkä minä en saa lukea sellaisia uutisia

Täti kävi just Kiinassa ja toi tuliaisena kuopukselle vaatteita. Pitää vissin pestä ne
tuhanteen kertaan. Missään en ole nähnyt ohjeita, miten sellaisten vaatteiden kanssa pitäis toimia. Ja missä vaatteissa sitä ainetta on ja missä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja MÄ TUUN HULLUKSI!!!!!!!!!!!:
ee kannata.Mut mä olen niin herkä ihminen,ehkä minä en saa lukea sellaisia uutisia
Herkkä olen minäkin, mutta jätän suosiolla lukematta ja katsomatta mikä saa mun pasmat sekaisin, aina kun pystyn.

Alkuperäinen kirjoittaja juupelis:
Tiiättekö että uusissa huoekaluissakin on kaikenlaista palonestoa ja ihme myrkkyjä on nykyisin kaikessa!!!!

että ei kannata ressata ellei halua alkaa elää Linkolan malliin.

ja tietokonessa myös palonesto aineet ,ehkä mun vauveli sai rintamaidon kautta jo kaikien maailman myrkyt :'( :( :/ Miks maailma on niin vaarallinen HYI!

Alkuperäinen kirjoittaja MÄ TUUN HULLUKSI!!!!!!!!!!!:
Herkkä olen minäkin, mutta jätän suosiolla lukematta ja katsomatta mikä saa mun pasmat sekaisin, aina kun pystyn.
niin mäkin yritän mut siltti luen.....:D :(

Formaldehydiä on useissa tekstiileissä mm lakanoissa. Tuoksun tuntee kun avaa uuden pussilakanapakkauksen. Ideana on että tuote pysyy sileämpänä ja kauniinpana myynnissä, menee paremmin kaupaksi. Formaldehydille on säädetty raja-arvot jotka ovat tiukempia lasten kuin aikuisten tuotteissa. Aineelle voi altistua mm jättämällä pesemättä uudet lakanat, allergista reagtiota ei saa välttämättä heti vaan vasta seuraavien altistumisien aikana. Allerginen reagtio tarkoittaa mm hengenahdistusta. Formandehydi lähtee normaalissa pesussa pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Neltsu:
Formaldehydiä on useissa tekstiileissä mm lakanoissa. Tuoksun tuntee kun avaa uuden pussilakanapakkauksen. Ideana on että tuote pysyy sileämpänä ja kauniinpana myynnissä, menee paremmin kaupaksi. Formaldehydille on säädetty raja-arvot jotka ovat tiukempia lasten kuin aikuisten tuotteissa. Aineelle voi altistua mm jättämällä pesemättä uudet lakanat, allergista reagtiota ei saa välttämättä heti vaan vasta seuraavien altistumisien aikana. Allerginen reagtio tarkoittaa mm hengenahdistusta. Formandehydi lähtee normaalissa pesussa pois.

pakko sitten pestää...:)

Alkuperäinen kirjoittaja Hapsukka:
Kannattaa ostaa käytettynä, onpahan ainakin myrkyt pesty/käytetty poies...

ja tilalla voi olla sädesieni yms. homeet jos ovat hometaloista. ja niistäkin voi tulla ärhäkät allergiset reaktiot, myrkkyjä nekin.

Yhteistyössä