Kiinteistö Kaisa ja lastensuojeluilmoitus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuska7
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peesaan Sannaa ihan samaa mieltä!! Kaisa teki ihan oikein ja kuvattavat kyllä tietää että päätyvät telkkariin eivät vain ole välittäneet mistään mitään!!
 
Olen varmasti ainoa, kenen mielestä tuo talo ei ollut mitenkään erityisen kauheassa kunnossa.
Koskahan meistä tehdään ls-ilmoitus?:popcorn:
Itselläni kun tämä sekametelissä eläminen on tietoinen valinta monien vuosien ylisuorittamisen sijaan.
On ihanaa elää talossa, missä välillä on kaaos, mutta tunnelma sitäkin rakastavampi ja ihmisillä hyvä olla, vaikkei paikat aina kiilläkään. Alkoholitölkkejäkin meiltä joskus löytyy, otetaan pari kertaa vuodessa miehen kanssa olutta.
 
OK tehdä ilmoitus, lasten ei tulisi joutua elämään ryönän ja alkoholin ja pullojen keskellä. Lastensuojeluilmoitushan yleisesti johtaa - ei suinkaan huostaanottoon ja kauhuun ja kidutukseen - vaan siihen, että perhe saa tukea. Ja tukea tuo perhe kaipaisi, jotta saisi arkensa ja alkoholinkäytön hallintaan.

Mutta minusta on erittäin väärin esittää tuon perheen tilannetta telkkarissa - se ei palvele perheen, ei aikuisten eikä lasten etua. Ainoastaan ja vain Kaisan itsekorostuksesta oli kyse.
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
Mun mielestä toi oli niin näytelty ja keksitty koko juttu kun voi vaan olla. Siis ne kaljapullot siellä kaapissa aseteltuina jne. Sottastahan siellä oli mutta ei menny kyllä todesta tuo pläjäys. Mielestäni tossa olisi yksityisyydensuojaa loukattu pahasti jos totta olisi ollut. Uskon että välittäjät näkee työssään vaikka mitä ja toivottavasti tekevät tarpeen mukaan ilmoja. Ehkä kaisallakin on ollut sellainen tilanne jota tässä jaksossa mukailtiin mutta tuo oli kyllä niin tehdyn oloinen sädekehän-kiillotus juttu.
 
[QUOTE="Sanna";27176583]Työtään se Kaisa siinä vain teki. Ja ihan oikeassa oli. Taidat olla vain kateellinen Kaisalle, kun on pätevä ja näpsäkkä nainen.[/QUOTE]

Niin teki työtään, senhän sanoinkin ja mielestäni hyvin tekee hommansa ja osaa ja uskaltaa sanoa asioita suoraan. Mutta miksi pitää päivitellä ja ihmetellä "siis miten ne ei oo tehnyt keittiöremppaa, OMG"? Eikö ole tullut mieleen, että ne ihmiset ovat asuneet ja eläneet ihan elämäänsä siinä talossa, eikä kaikkien elämän päämäärä ole asunnon myyminen eikä omaa elämää ja asumista suunnitella sen mukaan, että millaisena mahdolliset ostajat asunnon näkevät.
 
[QUOTE="vieras";27176846]

Mutta minusta on erittäin väärin esittää tuon perheen tilannetta telkkarissa - se ei palvele perheen, ei aikuisten eikä lasten etua. Ainoastaan ja vain Kaisan itsekorostuksesta oli kyse.[/QUOTE]


Tätä minäkin ajoin takaa alunperin aloituksellani, mutta jotkut haluaa näköään ymmärtää väärin. Eli en ymmärrä miksi tuo piti televisiossa näyttää ja oikein mainostaa asialla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27175508:
Näin sen jakson ja ihmettelin kans vähän sitä touhua, ei siinä kyllä mielestäni ollut vielä perusteita millekään ilmoitukselle. En ole sen jälkeen juurikaan muistanut kyseistä ohjelmaa katsoa joten en tiedä onko asiaan jotenkin palattu.

No tuskin ne näyttivät siinä ihan kaikkea...
OMasta mielestäni kyllä jo se keittiön kunto (uuni käyttökelvoton) ja järkyttävät kaljatölkkipinot kaapissa kertoivat tarpeeksi. Ja eiköhän tuo välittäjä ole tavannut tai ainakin puhelimessa jutellut niiden omistajien kanssa, joten tiesi enemmän kuin mitä näytettiin.
 
Nyt mä kyllä ihmettelen todella suuresti tätä lastensuojeluilmoitusta. Olen itse siisti ihminen, joten siihen turha vedota, mutta minusta kyllä yleisilme oli asunnossa suhteellisen siisti. Sohvassa muutama tahra!! No niin on meilläkin, koska muutetaan parin kuukauden päästä ja kaikkia osia ei voi pestä ja tuo menee sitten kaatopaikalle ja uuteen taloon tulee uusi sohva. Muutama tölkki ja nekin oli siististi laitettu. Teinit kerää tölkkejä? Ei olisi mitään uutta.
 
Meillä on vielä paskasempi sohva ja ei uunikaan nyt mikään loistokas ole. Mutta jos sellaisen perusteella tehdään ls ilmoja, niin kai sit pitää heittää sohva roskiin. Olen nimittäin yrittänyt vaikka millä tökötillä saada sitä puhtaaksi.

Mitä tuohon muutamaan tölkkiin tulee, niin eihän ne sielä pitkin poikin ollut. Siististi kaapissa pinossa. Tuli mieleen oma veljeni, joka halusi muksuna kerätä erilaisia tölkkejä (ei kuitenkaan juonut niitä). Samalla tavalla asetteli pyramidiksi. Ehkäpä ne oli laitettu sinne vähän piiloon.
 
Kyll' mun myös teki pahaa katsoa tota sotkua.
Mies sanoi mulle, että meillä on KAAOS! joo, tällä hetkellä kaamea pyykki vuori, ja lelut lattialla.
Mutta tuolla asunnossa ei kyllä ole siivottu koskaan?
JA ehkä enemmän tuossa pisti miettimään nuo olut tölkit kaapissa. Tuskin on kuitenkaan ollu mikään "erikois"töllien kerääjä kyseessä.
En mäkään lähtis ihan pikku sotkusta mitään ilmoa tekee, mutta HALOO.... eikai asunnossa nyt voi eläää tollasen paskan keskellä
 
Tuskin oli edes oikea tilanne :( voipi olla lavastettu juttu ..... tai sitten ihan totta.
Mä en kyllä usko näitä kaikkia reality juttuja todeksi . Leikkaamalla saa kuvatut asiat näyttämään ihan siltä kuin itse haluaa .
 
Meillä on vielä paskasempi sohva ja ei uunikaan nyt mikään loistokas ole. Mutta jos sellaisen perusteella tehdään ls ilmoja, niin kai sit pitää heittää sohva roskiin. Olen nimittäin yrittänyt vaikka millä tökötillä saada sitä puhtaaksi.

Mitä tuohon muutamaan tölkkiin tulee, niin eihän ne sielä pitkin poikin ollut. Siististi kaapissa pinossa. Tuli mieleen oma veljeni, joka halusi muksuna kerätä erilaisia tölkkejä (ei kuitenkaan juonut niitä). Samalla tavalla asetteli pyramidiksi. Ehkäpä ne oli laitettu sinne vähän piiloon.

Et ole tosissasi?
Kuka nyt oikeesti kerää läjän samanlaisia siideritölkkejä ? Ja toisekseen, ei tossa nyt ollut ihan kyse jostain sohvasta.
On meijänkin sohva likainen, mutta kyllä meillä silti imuroidaan ja pestään lattiat ainakin kerran kuussa.
 
Siitä olen samaa mieltä, ettei asiaa olisi ohjelmassa pitänyt levitellä, mutta selvästi oli nähtävillä, että perheellä oli ongelmia ja enemmänkin. Itse en ole mikään järjestelmällinen ja tarkka ihminen, mutta jos 3 vuodessa koti saadaan tuohon kuntoon, niin kaikki ei ole hyvin.
 
[QUOTE="vieras";27177293]Nyt mä kyllä ihmettelen todella suuresti tätä lastensuojeluilmoitusta. Olen itse siisti ihminen, joten siihen turha vedota, mutta minusta kyllä yleisilme oli asunnossa suhteellisen siisti. Sohvassa muutama tahra!! No niin on meilläkin, koska muutetaan parin kuukauden päästä ja kaikkia osia ei voi pestä ja tuo menee sitten kaatopaikalle ja uuteen taloon tulee uusi sohva. Muutama tölkki ja nekin oli siististi laitettu. Teinit kerää tölkkejä? Ei olisi mitään uutta.[/QUOTE]

Itse en ole siisti ihminen ja meillä on ajoittain kaaos. Mutta jos meillä menee talo myyntiin, niin totta helvetissä puunaan sen kuntoon, jotta saadaan paremmin ja paremmalla hintaa talo myytyä.
 

Yhteistyössä