Kilpirauhasen vajaatoiminta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nirtsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nirtsu

Jäsen
18.08.2008
416
0
16
Tästä aiheesta on ollut puhetta ennenkin, mutta silti.. Te joille on aloitettu lääkitys kilpparin vajaatoimintaan, niin mitkä on olleet oireet ja ennenkaikkea millä arvoilla lääkitys aloitettu? Onko lääkityksen aloittanut tk-lääkäri vai yksityinen (endokrinologi tai muu)? Vastauksista olisi mulle paljon apua!

oireet olleet jumalaton väsymys, saamattomuus, palelu, painonnousu, turvotus. Arvot olleet 5.98 ja 5.92 ja sitä rataa. Lääkitystä nyt takana n. kuukausi ja elo on korjaantunut paljon puolikkaalla pillerillä. Jaksaa taas ihan eri malliin.

Tästä aiheesta on ollut puhetta ennenkin, mutta silti.. Te joille on aloitettu lääkitys kilpparin vajaatoimintaan, niin mitkä on olleet oireet ja ennenkaikkea millä arvoilla lääkitys aloitettu? Onko lääkityksen aloittanut tk-lääkäri vai yksityinen (endokrinologi tai muu)? Vastauksista olisi mulle paljon apua!

Siis mä olin ankaran väsynyt koko ajan ja palelsi ja lisäksi lihoin vaikka tuskin söin juuri mitään ja liikuin hullun lailla. Lisäksi keskittymiskyky oli hakusessa, iho kuivui, ihan klassiset oireet. Ja arvot oli TSH 2.45, T4V 9 ja tuo 9 menee vielä nippa nappa viiterajoihin, mutta oireiden perusteella aloitettiin Thyroxin, joka auttoi. Toivottavasti saat itsekin apua, mikäli arvoissa on häikkää.

[QUOTE="Tanya";23648838]Siis mä olin ankaran väsynyt koko ajan ja palelsi ja lisäksi lihoin vaikka tuskin söin juuri mitään ja liikuin hullun lailla. Lisäksi keskittymiskyky oli hakusessa, iho kuivui, ihan klassiset oireet. Ja arvot oli TSH 2.45, T4V 9 ja tuo 9 menee vielä nippa nappa viiterajoihin, mutta oireiden perusteella aloitettiin Thyroxin, joka auttoi. Toivottavasti saat itsekin apua, mikäli arvoissa on häikkää.[/QUOTE]

Niin ja siis työterveyslääkäri aloitti :)

Niin, mulla noi arvot oli TSH 2,84 ja T4V 12. Ja oireita on aikamoinen lista. Mm. Väsymys, hiustenlähtö, kuiva iho, huimaus, matala pulssi ja verenpaine (tosi matala), aloitekyvyttömyys jne jne. Mutta vaikka oireita on kuinka ja juurikaan mitään muutakaan ei ole oireiden syyksi löytynyt, niin lääkitystä ei ole aloitettu. Nyt on perjantaille soittoaika toiselle lääkärille ja toiveissa tosiaankin olisi että sais sen lääkityksen. Näistä vaivoista olen kärsinyt nyt enemmän ja vähemmän n.9 vuotta.

Tk lääkäri aloitti lääkityksen onneksi. Oireina rytmihäiriöt,jumalaton väsy,muistamattomuus,välillä unohti rahan arvon.Oli siis vaikeuksia maksaa ostoksia rahalla,kun ei tiennyt paljonko pitää antaa,vaikka näki summan näytöllä. TSH 5,28 ja T4V 12.1 .

Oireita oli ollut jo yli 7 vuotta,mutta viiterajoihin täälläpäin liikaa uskotaan.

*muoks. Niin ja lääkitystä nyt takana kohta 3 vuotta,vieläkin annosta pitää nostella. Pitäisi mennä taas labraan ja sitten nostetaan annostusta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Millaisia teillä on nuo rytmihäiriöt olleet? Mulla alkoi n. vuosi sitten sydämentykytyskohtaukset ja nyt viime aikoina ne on pahentuneet niin että melkeinpä jatkuvasti on.. Hengityskin aina muuttuu nuiden aikana tai sitä jotenkin alkaa ajatella sitä hengittämistäkin siinä samalla, ahdistaa. Eilen oli muljahduksiakin ja meinasin jo että pitääkö lähteä päivystykseen jos onkin sydämessä häikkää, toisaalta ei ne kipeää tee mutta niitä aina säikähtää.
Ens viikolla onneksi aika lääkärille ja otetaan kokeet..

Yhteistyössä