Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on useita vajaatoimintaan viittaavia oireita, mutta lääkäri sanoo, että arvot ovat normaalin rajoissa. Miten sitä lääkettä voi vaatia, kun lääkäri ei kirjoita reseptiä? Nytkin palelee niin että pitää olla villatakki päällä ja villasukat jalassa :(

Ei muutaku toiselle lääkärille, onneks niitäkin löytyy, jotka tajuavat asioista jotain!! Vaikka arvot olisi vielä ns. normaaleissa rajoissa, voivat ne jo aiheuttaa oireita, se on niin yksilöllistä.

Koska terveyskeskuslääkärit sanovat usein, että kaikki ok, eivätkä kirjoita elintärkeää Thyroxinia, niin moni on tosi huonossa kunnossa. Kannattaa rekisteröityä www.kilpirauhas.info palstalle niin sieltä saa vinkit ja neuvot kuinka edetä asiassa.

Jos T4V menee alle 12, mua alkaa huippaamaan mielettömästi... TSH on nyt lääkityksellä n.2,5 tienoilla ja T4V n.13-14.
SAin lääkityksen kun nuo arvot olivat vajaatoiminnan rajalla, juuri ja juuri ns. normaalin mpuolella. Mutta oireet olivat selvät ja helpottivat lääkityksellä. Huippas ja lihoin, olin saamaton vätys... ja en millään meinannu pysyä hereillä. Lääkäri meinas, että tuokin on niin yksilöllistä, milloin oireet alkaa. Ja jos lääkityksellä ei olisi ollut vaikutusta oireisiin se olisi lopetettu. Tosi pienellä lääkityksellä lähdettiin liikkeelle ja jouduttu vähän nostamaan vuosien mittaan.

Mistäköhän johtuu, että mun kilpirauhasarvot heittelee vajaatoiminnasta liikatoiminnan rajoille, vaikka syön samaa Thyroxin annosta ja muistan ottaa sen päivittäin (ennen aamupalaa)? Nyt oon raskaana, rv 34 ja onneksi raskauden aikana kilppariarvot on ollu viiterajojen sisäpuolella... Kellään samanlaista kilppariarvojen heittely-ilmiötä?

Alkuperäinen kirjoittaja vituttaa:
siis täh??? Mulla TSH 5.25 ja T4V 13.4 ja lääkitystä en ole saanut.
Sulle se kuuluisi ehdottomasti!! Rekisteröidy ihmeessä www.kilpirauhas.info -sivustolle, jos noiden korkeiden arvojen lisäksi sinulta löytyy aiemmin listaamiani kilpirauhassairauksien oireita. Valitettavan harvat lääkärit ymmärtävät tätä sairautta ja sitten ihmisille määrätään masennuslääkkeitä, vaikka vika on ihan muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja sirkku:
Sulle se kuuluisi ehdottomasti!! Rekisteröidy ihmeessä www.kilpirauhas.info -sivustolle, jos noiden korkeiden arvojen lisäksi sinulta löytyy aiemmin listaamiani kilpirauhassairauksien oireita. Valitettavan harvat lääkärit ymmärtävät tätä sairautta ja sitten ihmisille määrätään masennuslääkkeitä, vaikka vika on ihan muualla.

joo monta vuotta arvot olleet kutakuinki noin. kukaan lääkäri ei ota tosissaan. terveyskeskuslääkärit on syvältä.

Alkuperäinen kirjoittaja gee:

Mä sain jotakuinkin noilla arvoilla ja kovilla oireilla lääkityksen.

Millaset/kuinka suuret oireet oli, jos voisit kuvailla. Mä olen varmasti hiljakseen tottunut ja turtunut tähän oloon, enkä kai tajuakkaan eää mitä normaali virkeä olo on

Millaset/kuinka suuret oireet oli, jos voisit kuvailla. Mä olen varmasti hiljakseen tottunut ja turtunut tähän oloon, enkä kai tajuakkaan eää mitä normaali virkeä olo on

Mä sain lääkityksen arvoilla TSH 4,7 ja T4V 18. Mulla oli jatkuvia lisälyöntejä, jotka loppui lääkityksellä. Lisäki pulssi hakkas niin, että sen pystyi laskemaan ihan tunnustelematta. Yksityiselle sisätautilääkärille menin ja ekalla tapaamisella aloitti lääkityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

Mä sain lääkityksen arvoilla TSH 4,7 ja T4V 18. Mulla oli jatkuvia lisälyöntejä, jotka loppui lääkityksellä. Lisäki pulssi hakkas niin, että sen pystyi laskemaan ihan tunnustelematta. Yksityiselle sisätautilääkärille menin ja ekalla tapaamisella aloitti lääkityksen.

Kiitos! Niimpä taidan tehdä minäkin. Minulla myös paljon rytmihäiriöitä, viime yönäkin valvoin vähän väliä kun sydän pomppi ja teki mitä sattuu :/

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:

Kiitos! Niimpä taidan tehdä minäkin. Minulla myös paljon rytmihäiriöitä, viime yönäkin valvoin vähän väliä kun sydän pomppi ja teki mitä sattuu :/

Mene ihmeessä. Mulla sydän oireilee edelleenkin ekana, kun arvot ei ole hoitotasolla.

Ääretön väsymys, itkeskely, alakulo, vetämätön turta olo, mitään ei jaksanut, paino ei laskenut. Olin just synnyttänyt ja läheiset epäili synnytyksenjälkeistä masennusta. Kaikki oireet katosi kun lääkitys tepsi.

Mulla ns. kuumia aaltoja / ihon kutinaa / hirvittävää väsymystä / olen lihava / muisti takkuaa .... jne. ja olen 32 vuotias. Äidilläni kilpparin vajaatoiminta. Onkohan se perinnöllistä? Pääseekö verikokeisiin vaan pyytämällä?