Kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastavat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Mulla ns. kuumia aaltoja / ihon kutinaa / hirvittävää väsymystä / olen lihava / muisti takkuaa .... jne. ja olen 32 vuotias. Äidilläni kilpparin vajaatoiminta. Onkohan se perinnöllistä? Pääseekö verikokeisiin vaan pyytämällä?
Se taitaa olla perinnöllistä, kuten meidänkin suvussa. Rekisteröidy tuolle mahtavalle palstalle www.kilpirauhas.info ja saat todella paljon lisätietoja lääkäreistä (jotka ymmärtävät tuota sairautta) ja kaikesta muusta sairauteen liittyvästä. Se on nimittäin suomalaisten kansantauti.

Muutun duracell-pupuksi kun TSH menee alle 3, en nuku hyvin ja menen suurin piirtein pitkin seiniä. Eli ei hyvä olo. Parhaiten voin kun TSH on n.3-3,5 ja T4-V on 12.
Ihmiset ovat erilaisia ja samoin kilpirauhasen arvot ovat "henkilökohtaiset".

Tässä lukiessa todella selvisi että pitää kuunella kehoa&mieltä eikä tuijottaa arvoihin.
-Nyt kysyisin minkälaisia annoksia syötte Tyroksidia?
-Oireet kun heittelee niin muutatteko annostusta,päivittäin viikoittain?
Itse aloitin 0,25mgsta ja nyt syön 75mg. Sormet ovat vaan aamuiset niin turvoksissa ja toimii huonosti (uusi oire tänä vuonna, olen hoikka) että ajattelin kokeilla 1mg/pvä. Lääkärini sanoi että annoksen muutos vaikuttaa arvoihin vasta parin viikon kuluttua, siis ei puhunut olosta vaan arvoista ...
Olen lukenut myös että eräs mies lisäsi annosta aina kesäisin.