kirjoitin eilen tänne pelkääväni olevani raskaana,tein testin tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taas tänne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsella kaiketi on isä? Ja vanhemmat lapset eivät kuole siihen että äitiä väsyttää. Se on vain itsestä kiinni. Tulevan lapsen siinä kuitenkin tappaa...

EIKÖ ÄITI-IHMISET SAA NYKYÄÄN AJATELLA YHTÄÄN ITSEÄÄN? Koska se heti on niin ''itsekästä''?

Äiti saa palaa loppuun, kunhan vaan ei keskeytä raskauttaan (joka on niin alussa, että ''lapsi'' ei ole edes lapsi vielä)?

ap:lle voimia.

Oma on toki päätöksesi, mutta senverran sanon, että kyllä sitä vaan jollain ihmeen kaupalla voimat löytyi silloinkin, kun pää oli vessanpöntössä ja kainalossa oli 6kk vauva. Kuulostaa kamalalta, mutta tässä sitä nyt ollaan...hengissä ja kahden pienen (ja yhden isomman) kanssa vietetään mukavaa arkea.

Seuraavaa lasta suunnittelen vähän isommalla ikäerolla jotta saan oksentaa rauhassa, mutta jos yllätysrakskaus tulisi, niin kyllä siitä pönttövaiheestakin selvittäisiin :)

[QUOTE="juu";22286011]Voi voi, et itse yhtään ole ahdasmielinen? Tarkoitat siis, että jos minä en ymmärrä ap:n tekoa tässä ja nyt, en ole voinut itse koskaan kokea elämässä mitään kauheaa ja sitä etten olisi jotain asiaa jaksanut. Kaikesta pääsee yli, ihan kaikesta, jos vain haluaa. Joskus se vaatii aikaa ja rohkeutta tehdä asiat, joskus pääsee helpommalla. Joten, älä sinä tule puhumaan edelleenkään mulle jaksamisesta, kun et tiedä asioistani mitään. Olen ollut erittäin pahasti masentunut esim. Olen menettänyt isäni ollessani teini, se oli rankkaa. ja mitä vielä.[/QUOTE]
Juu, mut kärsikö sun lapset sun masennuksesta? joutuivatko he elämään sitä elämää rinnallasi kun olit masentunut? Jos he elivät rinnallasi masennuksen aikana, kuinka hyväksi se oli heille?

Itse olen elänyt lapsuuden ja nuoruuden kotona jossa äiti oli vaikeasti masentunut. Äiti ei jaksanut tehdä mitään, ei edes juuri ruokia. Isä yritti epätoivoisesti pitää kotia kasassa, mutta ei hänkään kaikkeen revennyt. Ne jaksot kun äiti oli suljetulla oli helpompia jossain mielessä. Ei tarvinnut olla huolissaan hänestä. Mä tiedän tarkkaan miltä tuntuu katsoa 10 vuotiaan silmin äitiä joka vain itkee tai huutaa. Se hätä tarttui minuun ja siskoonkin. Loppuviimein tilanne päättyi siihen että ollessani 17 äiti tappoi itsensä.

En suo tuota lapsuutta kenellekään, ei pidä yrittää väkisin jaksaa jos voimat on jo ihan loppumaisillaan.

Lapsella kaiketi on isä? Ja vanhemmat lapset eivät kuole siihen että äitiä väsyttää. Se on vain itsestä kiinni. Tulevan lapsen siinä kuitenkin tappaa...

vaikka isä onkin niin yleensä isät lähtevät aika aikaisessa vaiheessa takaisin töihin. Äiti jää yksin kahden pienen kanssa kotiin ja isotkin siinä hoidettavana. Jos tietää jo nyt olevansa äärirajoilla niin pitääkö elämää vaikeuttaa vielä enemmän. Entä jos tulee totaalinen romahdus. Siinä vaiheessa asioita ei voikaan enää muuttaa ja siitä kärsiikin sitten koko perhe. Yhteiskunta ei auta missään muodossa. itse se on jaksettava ja mietittävä nämä asiat etukäteen. Ap on kypsä ihminen joka pystyy ajattelemaan koko perheen parasta! Hyvä! Näin pitäisi jokaisen äidin ja isän tehdäkin! Kovasti voimia ap:lle!!!!!!

EIKÖ ÄITI-IHMISET SAA NYKYÄÄN AJATELLA YHTÄÄN ITSEÄÄN? Koska se heti on niin ''itsekästä''?

Äiti saa palaa loppuun, kunhan vaan ei keskeytä raskauttaan (joka on niin alussa, että ''lapsi'' ei ole edes lapsi vielä)?

Saa toki ajatella. Mutta, tällaiset asiat nyt vain menee pikkusen yli hilseen. Pitäs ajatella siinä vaiheessa, kun se vahinko sattuu.

AP: Sulle kysymys, miten sä raskauduit? Pettikö ehkäisy? Mikä ehkäisy oli käytössä silloin?

Juu, mut kärsikö sun lapset sun masennuksesta? joutuivatko he elämään sitä elämää rinnallasi kun olit masentunut? Jos he elivät rinnallasi masennuksen aikana, kuinka hyväksi se oli heille?

Itse olen elänyt lapsuuden ja nuoruuden kotona jossa äiti oli vaikeasti masentunut. Äiti ei jaksanut tehdä mitään, ei edes juuri ruokia. Isä yritti epätoivoisesti pitää kotia kasassa, mutta ei hänkään kaikkeen revennyt. Ne jaksot kun äiti oli suljetulla oli helpompia jossain mielessä. Ei tarvinnut olla huolissaan hänestä. Mä tiedän tarkkaan miltä tuntuu katsoa 10 vuotiaan silmin äitiä joka vain itkee tai huutaa. Se hätä tarttui minuun ja siskoonkin. Loppuviimein tilanne päättyi siihen että ollessani 17 äiti tappoi itsensä.

En suo tuota lapsuutta kenellekään, ei pidä yrittää väkisin jaksaa jos voimat on jo ihan loppumaisillaan.

Ei ole nähnyt kuin osittain. Ja itseasiassa, meillä näyttää olevan hieman samanlainen lapsuuden tausta. Ainoa miten se eroaa, on se että äitini ja isäpuoleni pahoinpitelivät minua. Vieläkö sanot, etten minä ole kokenut mitään kamalaa ja että se ei ole verrattavissa ap:n tuskaan?

Saa toki ajatella. Mutta, tällaiset asiat nyt vain menee pikkusen yli hilseen. Pitäs ajatella siinä vaiheessa, kun se vahinko sattuu.

AP: Sulle kysymys, miten sä raskauduit? Pettikö ehkäisy? Mikä ehkäisy oli käytössä silloin?

Ei sillä ollu varmaan mitään ehkäisyä!! siksihän tämä onkin niin hullua, koska itse tiesi riskinsä ja nyt juokujalkaa aborttikin kokemaan..

Vittu väsytä, kun ihminen on loppu niin hän on loppu. Se on jotain paljon paljon muuta kuin pikku väsy. Ei ole yks eikä kaks äitiä jotka ovat vauvansa hengiltä ravistelleet kun jaksaminen on loppunut...

Mut juu, aborttia ei saa sillä verukeella tehdä, ravistelkoon mieluumin sen jo maailmaan tuleen yksilön hengiltä.

[QUOTE="juu";22286153]Ei ole nähnyt kuin osittain. Ja itseasiassa, meillä näyttää olevan hieman samanlainen lapsuuden tausta. Ainoa miten se eroaa, on se että äitini ja isäpuoleni pahoinpitelivät minua. Vieläkö sanot, etten minä ole kokenut mitään kamalaa ja että se ei ole verrattavissa ap:n tuskaan?[/QUOTE]

Onks tää joku kisa? Jos olet lapsuudessa tuollaista kokenut niin miksi ihmeessä haluat tämän ap:n syntymättömän lapsen joutuvan mahdollisesti kokemaan jotain samantapaista? Mä en soisi omaa lapsuuttani YHDELLEKÄÄN lapselle ja minusta on hyvin vastuuntuntoista että ihminen kykenee sanomaan että jaksamiseni on tässä. Meidän yhteiskunta perustuu siihen että on pakko vaan jaksaa, ei saa luovuttaa, sehän on heikkouden merkki. Ei ihme että niin moni suomalainen voi henkisesti pahoin.

[QUOTE="minä";22285645]mä ja nyt pelkään että olen raskaana..tosin mulle on tehty sterilisaatio joten raskaus on pieni mahdollisuus mut...mulla tullu paperiin pyhkiessä verta mut ei siteeseen yhtään jo monta päivää..kierto mulla ollu 25-26 ja nyt menee 28.

Voihan tää olla ihan jotain muutakin kun että olisin raskaana..ja sitä tod.toivon koska abortti on edessä jos näin on käynyt, aamulla testin ostoon[/QUOTE]

Tässähän ap kertoo tilanteensa? Eikö ihmiset osaa lukea????

Onks tää joku kisa? Jos olet lapsuudessa tuollaista kokenut niin miksi ihmeessä haluat tämän ap:n syntymättömän lapsen joutuvan mahdollisesti kokemaan jotain samantapaista? Mä en soisi omaa lapsuuttani YHDELLEKÄÄN lapselle ja minusta on hyvin vastuuntuntoista että ihminen kykenee sanomaan että jaksamiseni on tässä. Meidän yhteiskunta perustuu siihen että on pakko vaan jaksaa, ei saa luovuttaa, sehän on heikkouden merkki. Ei ihme että niin moni suomalainen voi henkisesti pahoin.

Ei ole kisa. Mutta miksen saa kertoa omaa kokemusta kerran itsekin kerrot?

Ei kun lisää vaan lapsia maailmaan, viis niiden tulevaisuudesta. Kun äiti ei jaksa hoitaa niin lopputulos on poimittavissa 10-15 vuoden päästä...Meillä tilastot jo kertoo muutenkin karua kieltä, vaan mahtuuhan sinne vielä muutama "kouluampuja" lisää. Mutta lapsen parastahan se äiti vaan ajatteli kun kantoi maailmaan asti....

Ei se ole vielä lapsi. Se on täysin eriasia jos tappaisi jo olemassa olevan lapsen kun se että poistattaa kohdusta solumöykyn.

Hah, itse olen tällä hetkellä raskaana. Ihan alussa, viikolla 5 kutakuinkin. Enkä todellakaan puhu mistään solumöykystä. Etoo ajatuskin kun ja jos joku puhuu noin. Kyllä se on minun pieni vauvani, joka koko ajan kehittyy ja kasvaa!

Ollaa taidettu väärällä hetkellä luottaa siihen että mies ottaa ulos ennenkuin tulee.siksi juoksujalkaa aborttiin ennenkuin ehtii raskaus pidemmälle turhaan. Voi voi sitä kakanmäärää mikä nyt tulee..
Itse kumminkin vastaan seurauksista,ei kukaan muu.

[QUOTE="juu";22286239]Ei ole kisa. Mutta miksen saa kertoa omaa kokemusta kerran itsekin kerrot?[/QUOTE]

Voit kertoa. Mutta tosiaan vastaa siihen että soisitko omille lapsillesi omankaltaisen lapsuutesi, tai vaikkapa sellaisen kun minulla on ollut? Itse ainakin olen monasti toivonut että olisin jäännt syntymättä. Vaikka elämääni on mahtunut paljon iloa, on ne lapsuuden &nuoruuden kokemukset maalanneet maailmani niin että iloa on joskus vaikea löytää. Rehellisesti olisin mieluummin halunnut jäädä syntymättä.

Voit kertoa. Mutta tosiaan vastaa siihen että soisitko omille lapsillesi omankaltaisen lapsuutesi, tai vaikkapa sellaisen kun minulla on ollut? Itse ainakin olen monasti toivonut että olisin jäännt syntymättä. Vaikka elämääni on mahtunut paljon iloa, on ne lapsuuden &nuoruuden kokemukset maalanneet maailmani niin että iloa on joskus vaikea löytää. Rehellisesti olisin mieluummin halunnut jäädä syntymättä.

En soisi. En todellakaan. Mutta se, että äiti nyt jo sanoo ettei jaksa, on vastuutonta. Yrittäisi edes. Antaisi lapsen adoptioon jos ei jaksakaan.

Adoptio tosiaan todella kaunis asia ja kaikki kunnia niille jotka pystyvät tämän tekemään,itse en pystyisi antamaan lastani pois,kun jo nyt tekee todella vaikeeta tehdä tämä päätös,vähän väliä hiipii mieleen että joskos sittenkin pitäisin,mutta ei ei..

En tule sanomaan, mitä sun pitäisi tehdä sillä sen päätöksen teet itse.
Mutta halusin mainita kun vielä kerran jossittelet, että henkinen toipuminen voi ollakin todella raskasta.. Itsesyytökset ja masennus voivat kestää jopa vuosia.

Minusta sinun pitää varautua myös siihen, kun mietit vaihtoehtojen seurauksia.

Itse asiasta oppineena ymmärsin, että minua ei ole koskaan kaduttanut ne lapset, jotka olen saanut. Mutta olen katunut sydänverellä sitä että päätin luopua yhdestä, vaikka tilanne olikin täysin mahdoton tuolloin.

Voimia päätöksentekoon.

[QUOTE="juu";22286247]Hah, itse olen tällä hetkellä raskaana. Ihan alussa, viikolla 5 kutakuinkin. Enkä todellakaan puhu mistään solumöykystä. Etoo ajatuskin kun ja jos joku puhuu noin. Kyllä se on minun pieni vauvani, joka koko ajan kehittyy ja kasvaa![/QUOTE]

Mutta niille jotka ei sitä tulevaa lasta halua, se on vain solumöykky kun raskausviikot on jossain kahdessa. Eikä se ole vielä lapsi, sinun kohdussa tapahtuu kehitystä kokoajan ja se on lapsi kun se tulee ulos ja jo muutamaa kuukautta ennenkin sitä. Mutta nyt se on vielä sikiö tai solumyökky. Sikiö ei potki mahassa, sille ei ole ehkä vielä kehittynyt aivoja yms. Joten ei se ole vielä lähellekkään lapsi. Raskausviikolla 2.

Ei se ole vielä lapsi. Se on täysin eriasia jos tappaisi jo olemassa olevan lapsen kun se että poistattaa kohdusta solumöykyn.

Ei, ei se ole eri asia. Tämä kohdussa oleva lapsi on ihan yhtä lailla hänen lapsensa kuin ne jo syntyneetkin. Ja hän on ihan yhtä lailla tämänkin lapsen äiti. Ja valinta on hänen, haluaako hän olla kuolleen vai elävän lapsen äiti.

[QUOTE="juu";22286270]En soisi. En todellakaan. Mutta se, että äiti nyt jo sanoo ettei jaksa, on vastuutonta. Yrittäisi edes. Antaisi lapsen adoptioon jos ei jaksakaan.[/QUOTE]

Vastuutonta todeta ettei jaksa yhtään lasta enää olemassa olevien lisäksi. Ei kyllä se on juurikin sen vastuun ottamista. Ja kyllä se aika solumöykky vielä tässä vaiheessa on jos siis edelliset menkat ollut normaalisti.
Ja kyllä on mulla 4 lasta, kun ehkäsy petti enkä ite pystynyt tekemään aborttia, tän viimeisen kohdalla.
Ja olen raskaana nyt, ihan tarkotuksella kylläkin.
Ei tässä ole kyse mistään vastuunottamisesta, vaan kinastelua siitä onko abortti murha vai ei. Erimieltä ihmiset siitäkin ovat. Omaa mielipiettään ei tarvitse toisille tuputtaa. Vaikka ite en pystyis aborttiin, mun mielestä muut saavat niin tehdä jos näkevät sen parhaimmaks ratkaisuks.

Yhteistyössä