Kirjoitin sitten suutuspäissäni eilen illalla miehelle kirjeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Me ollaan naimisissa, meillä on kohta kaks lasta ja jo nyt vitunmoinen yhteinen velka. Jotku pelisäännöt meijän on saatava aikaseks.

Sulla on vähemmän työpäiviä ku kenelläkään "normaalilla" ihmisellä. Sulla on vapaa-aikaa ihan sikana.

No kyseessä on laji, jossa mies ei muutenkaan normi treeneissä kehity pätkän vertaa. Itse on sen sanonut. Hän toimii vetäjänä, palkatta ja treenaa siinä sivussa, jos treenaa. Taitojen ylläpitoon riittää vähempikin. Ja urheilla saa töissäkin, palkallisesti.

Kiinnostavaa, että on iso velka, mies tekee töitä muutaman päivän viikossa ja urheilee palkallisesti. Millä perusteella parisuhteeseen on menty?

Taitaa olla kyse niinkin epä-älyllisestä syystä kuin rakkaus, sellaista sattuu. Taisi ap vieläkin epäillä rakastavansa sitä heittiötä.

valitettavasti ap on oikeassa. asia on niin, että lapsia jos teet, vapaa-aika ja harrastukset on suurelta osin pyhitettävä lapsille ja perheelle.
toki on näitä isoja lapsia jokta molemmat harrastavat ja isovanhemmathoitavat lapset. no jos se heille käy, niin mikä siinä, mutta usein tällaiset isovanhemmat eivät hoidakaansitten kaikkia lapsenlapsiaan tasapuoliseseti jos suostuvat kynnysmatoksi jollekin lapselleen, jotka itse käyvät salilla ja treensissä ja siellä ja täällä työhön liittyvässä kivassa, (kivemmassa kuin hoitaa omat kakarans) illanvietossa.

että miehelleen harrastus on elämän tärkein asia. Ei siinä auta lapsen teko, ei varsinkaan toisen. Varsinkin jos ap on rypäle, herkkusieni niin täytyy sanoa, että aika puusilmäistä touhua. Mies on koko ajan ollut täysi kakara.

Siis musta toi kirje ei todellakaan ole hyvä keskustelunavaus. Haluatko sanoa miehellesi että hän on paska vai oikeasti keskustella? En todellakaan halua puolustaa miestäsi, hän on mielestäni kohtuuton ja tyhmä. Mutta ei sinunkaan kirjeesi kovin diplomaattinen ole. Ja mitä siihen voi sanoa?

Ap:lle toivotan voimia jaksaa tuo kaikki sonta, jota tämä on tuonut ja tulee tuomaan niin, läpi.

Miehesi ei tule muuttumaan...tai en ainakaan itse usko siihen, vaikka en miestäsi tunnekaan.
Olen aikoinaan esikoiseni saanut samankaltaisen miehen kanssa kuin mitä ap:n mies vaikuttaa olevan...ja erohan siitä tuli kun en pystynyt hyväksymään sitä että lapsi ja minä olimme miehen arvomaailmassa siellä jossain kaiken muun jälkeen. Kaikista kun vain ei ole perhekeskeisiksi ihmisiksi.
Toki toivon, että teillä asiat kääntyvät parempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mahoton Makkara:
Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Siis musta toi kirje ei todellakaan ole hyvä keskustelunavaus. Haluatko sanoa miehellesi että hän on paska vai oikeasti keskustella? En todellakaan halua puolustaa miestäsi, hän on mielestäni kohtuuton ja tyhmä. Mutta ei sinunkaan kirjeesi kovin diplomaattinen ole. Ja mitä siihen voi sanoa?

Jospa ap halusi kunnolla herätellä ja ravistella miestä tajuamaan, että on tosissaan!

Mutkun musta sitä on just aika vaikea ottaa tosissaan. Tulee mieleen sellainen tilanne, jossa nainen nalkuttaa ja mies on sulkenut korvansa jo aika päivää sitten kun on kyllästynyt kuulemaan nalkutusta eikä tajua, että osa siitä on ihan vakavaa asiaa.

Menkää hei pariterapiaan tai jonnekin.

Tarkoitan tätä vakavissani ja kaikella ystävällisyydellä. Harmittaa tuollaiset ääliömiehet. :/

Alkuperäinen kirjoittaja noh:

Mielestäni keskustelun voi avata monella tapaa, ei ole yhtä ainoaa oikeaa.

Eräs mahdollinen tapa aloittaa keskustelu on kertoa vastapuolelle että hän on täysi paska. Tosin ap ei kirjeessään käyttänyt tätä tapaa. Itse olen joskus testannut ja kyllä toimii, keskustelua syntyy.

Miksi sinä Rypäle, alias ap kirjoitat nykyään harmaana? Ei se tietenkään minulle kuulu ja itsekin nyt harmailen. Tykkäsin vaan kovasti kirjoituksistasi ja olen kaivannut sua palstalle.

Olin jo silloin aikoja sitten sitä mieltä että miehesi on keskenkasvuinen nulikka ja näemmä teillä jatkuu edelleen sama meno. Mies kulkee siis edelleen reissuillaan miten tahtoo ja sinä joudut kärsimään.

Jos täällä kaikki tietäisi teidän taustanne, niin yksikään näistä ei puolustaisi miestäsi vaan sinua. Eipä tämä todellakaan ole ensimmäinen eikä takuulla viimeinenkään kerta. Älä nyt tällä kertaa niele kiukkuasi äläkä anna periksi. Muista välittää itsestäsi ja vaatia itsellesi ansaitsemasi kohtelu. Ja jos ei miehestäsi siihen ole, niin laita tyyppi kiertoon. Elämä on liian lyhyt tuhlattavasti surkeaan vätykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hyvä kirjoitus ap. Toivottavasti saatte asiat käytyä läpi ja suhteenne kuntoon. Ei parisuhteessa oleva voi juosta ympäri kyliä silloin kuin huvittaa. Tai jos niin tekee, niin turhaan väittää että perhe on tärkeintä.

Ja nämä päänaukojat ovat todennäköisesti heitä, joiden miehiä ei kotona näy. Miehet on jumalia joiden kuuluu saada vetää lonkkaa sohvalla kaikki se aika, minkä kotonaan viettää.

Väärin. Meillä ainakin kumpikin saa mennä niinkuin tykkää. Monesti käydään lomilla erikseen.

Ihan oikeestikko oisit vaan tyytyväinen ap: tilanteessa? rv 32, raskausmyrkytys, suuri riski että vauva syntyy ennenaikaisesti ja pieni esikoinen hoidettavana ja mies lähtee lomalle :o

Ap:lle :hug:

Ap:n tilanteessa minä ensin pahoittaisin tosi kovasti mieleni ja sitten raivostuisin ihan totaalisesti. Ei kai tuossa tilanteessa ole lomamatkan aika. Toivottavasti miehesi ymmärsi kirjeesi-se oli asialliseti ja hyvin kirjoitettu- ja saisitte asianne kuntoon.

:hug: ap!

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Hyvä kirjoitus ap. Toivottavasti saatte asiat käytyä läpi ja suhteenne kuntoon. Ei parisuhteessa oleva voi juosta ympäri kyliä silloin kuin huvittaa. Tai jos niin tekee, niin turhaan väittää että perhe on tärkeintä.

Ja nämä päänaukojat ovat todennäköisesti heitä, joiden miehiä ei kotona näy. Miehet on jumalia joiden kuuluu saada vetää lonkkaa sohvalla kaikki se aika, minkä kotonaan viettää.

Väärin. Meillä ainakin kumpikin saa mennä niinkuin tykkää. Monesti käydään lomilla erikseen.

Ihan oikeestikko oisit vaan tyytyväinen ap: tilanteessa? rv 32, raskausmyrkytys, suuri riski että vauva syntyy ennenaikaisesti ja pieni esikoinen hoidettavana ja mies lähtee lomalle :o

Olen itseasiassa itse rv 30 ja mieheni lähtee lomalle parin viikon päästä, ihan minun ehdotuksestani.

Tosin huomasin vasta tuon esikoisen, eikö ap:lla ollut ketään muita tukijoukkoja?

Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:

Olen itseasiassa itse rv 30 ja mieheni lähtee lomalle parin viikon päästä, ihan minun ehdotuksestani.

Tosin huomasin vasta tuon esikoisen, eikö ap:lla ollut ketään muita tukijoukkoja?

No tilanteesi on siis eri kuin ap:lla. Sinun miehesi lähtee SINUN kehoituksestasi, ap:n mies lähti ap:n pyynnöistä huolimatta.

Sinulla ilmeisesti ei ole raskausmyrkytystä eikä kohdunsuu auennut?

Sinä ilmeisesti asut omassa asunnossa etkä muiden nurkissa tällä hetkellä?

Sinulla ei ole miestä joka on epäkypsä kaikessa muussakin kuin vain tässä yhdessä matkusteluasiassa?

Ja sitten sinulla ei ole yhtä lasta jo hoidettavana vaikka lääkäri on kehoittanut lepäämään?

Tuosta ap:n äijästä ei valitettavasti ole mihinkään, tuosta ei olisi pitänyt koskaan huolia lastensa isäksi. Mutta nuoruuttaan ja onnettomasta lapsuudestaan johtuen naiset toisinaan häikäistyvät näiden retkujen viehätysvoimasta ja näin sitten käy.

Jos mul ois miehelleni asiaa , niin en osaisi kirjoittaa yhtään mitään,vaan mun ois se puhuttava kasvotusten ja nähtävä miehen ilme samalla.
Ap.lle mun nostettava hattua jos pystyy moisen kirjeen kirjoittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja poistuuhäntästäsamantien:
Virpi ja Bla Bla; olisiko aika tarkistaa omat tekstinne...
Ämmittelyä...kakkosnaisia, miehettömiä naisia ja mitä Bla Bla muista luetteli.
Virpinkin tekstit, no huhuh

Et ehkä hyvä tarkistaa myös omat tekstit. Ettei herjaile.

No kyllähän tyhmäksi saa sanoa jos on siitä vankat näytöt. Ja kakkosnaiseksikin jos sitä vahvoin perustein epäilee!

Mutta väittää, että yli 70-kilonen nainen ei voisi olla unelmanainen!!! Huh huh, sanon minä! Rajansa sentään kaikella!!!

Ilmeisesti luet eri ketjua kuin minä.
Kukaan ei ole väittänyt, ettei voisi olla unelmanainen, siinähän vaan oli piikittely. Eikä kyllä ole oikeutta yhtään sen enempää ämmitellä jne. Ja tuollaiseenhan se piikittely oli.

Miksi sulla (?) oikeus haukkua... ?

mä en nää tossa kirjeessä mitään pahaa.
mä jotenkiin kyllä ymmärrän sun tunteet, vaikka teidän ja mun ja mun miehen parisuhde on ihan erilainen. Mun mies on ollu niin kusipää liian monta kertaa. Et arvakkaan kuinka monta kertaa on tehny mieli huutaa sille vähän totuuksia tai just joku kirje kirjottaa. Huoh.. älä välitä noista muista.

Alkuperäinen kirjoittaja unelmasanelma:

No kyllähän tyhmäksi saa sanoa jos on siitä vankat näytöt. Ja kakkosnaiseksikin jos sitä vahvoin perustein epäilee!

Mutta väittää, että yli 70-kilonen nainen ei voisi olla unelmanainen!!! Huh huh, sanon minä! Rajansa sentään kaikella!!!

Kukaan ei ole väittänyt, ettei voisi olla unelmanainen, siinähän vaan oli piikittely. Eikä kyllä ole oikeutta yhtään sen enempää ämmitellä jne. Ja tuollaiseenhan se piikittely oli.

No minäkin vain piikittelen, piikittely on sallittua! Joskus piikittelen idiootiksi, joskus typerykseksi. Joku piikittelee toiseksi naiseksi tai kokonaan miehettömäksi.

Mitäs te pikku piikittelyistä pillastutte?

Alkuperäinen kirjoittaja unelmasanelma:

No minäkin vain piikittelen, piikittely on sallittua! Joskus piikittelen idiootiksi, joskus typerykseksi. Joku piikittelee toiseksi naiseksi tai kokonaan miehettömäksi.

Mitäs te pikku piikittelyistä pillastutte?

Sinähän se tuolla aiemmin "pillastuit", en minä :)

Öitä.

ei tuossa kirjeessä oo mitään vikaa, mä tiiän mitä se on kun koittaa takoa toisen päähän että tajua nyt miltä musta tuntuu!

Mulle tuli ap tosi paha mieli sun puolesta, sekä miehes takia että näitten v*ttuilijoitten. Mä tiiän miltä se tuntuu jäädä yksin sillon kun sitä vähiten kaipais.

Jos vielä jatkat miehes kans tän jälkeen niin ala pitämään puoles, vaikeetahan se on kun jonkun pitää huolehtia niistä lapsistakin. Mut jos ei heti niin myöhemmin ainaki. Ja muista että nyt kun miehes ei ole enää sairaana niin sillä ei ole mitään syytä olla hoitamatta esikoista. Älä anna sen pompottaa sua, älä hyväksy kaikkee.

Voimia ja koita pysyä tyynenä sen myrkytyksen takia :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Me ollaan naimisissa, meillä on kohta kaks lasta ja jo nyt vitunmoinen yhteinen velka. Jotku pelisäännöt meijän on saatava aikaseks.

Sulla on vähemmän työpäiviä ku kenelläkään "normaalilla" ihmisellä. Sulla on vapaa-aikaa ihan sikana.

No kyseessä on laji, jossa mies ei muutenkaan normi treeneissä kehity pätkän vertaa. Itse on sen sanonut. Hän toimii vetäjänä, palkatta ja treenaa siinä sivussa, jos treenaa. Taitojen ylläpitoon riittää vähempikin. Ja urheilla saa töissäkin, palkallisesti.

Kiinnostavaa, että on iso velka, mies tekee töitä muutaman päivän viikossa ja urheilee palkallisesti. Millä perusteella parisuhteeseen on menty?

Äh, älä analysoi tuollaisia sivuseikkoja, kun et asiasta tiedä. Mies tekee 130pv vuodessa töitä, mutta siis vuorotyötä ja siksi noin vähän. Vuorot on pitkiä, mutta vapaa-aikaa jää silti ihan hemmetisti. Ja ei "urheile palkallisesti" erikseen, vaan saa töissä urheilla ja käyttää kuntosalia niin paljon kun sielu sietää, palkallisella työajalla. Selkiskö yhtään?

En ole varma onko paras aika aloittaa vakava keskustelu parisuhteen tilasta juuri silloin, kun toinen on lomalla ja kaukana Suomesta... mutta itse kirjeessä ei mielestäni ollut vikaa. Rehellinen avaus siitä miltä ap:sta tuntuu. Ja mies osaa varmasti pitää puolensa ja kertoa ap:lle oman näkemyksensä asioista, jos niin haluaa/vaivautuu. Silloin kun keskusteluyhteys syystä tai toisesta ei ole kovin hyvä, on mielestäni mainio tapa avata keskustelu kirjoittamalla ylös asioita joita ajattelee.

Ja itse tässä jutussa olen kyllä täysin ap:n puolella. Kavereita ja reissuja saa olla, siitä ei ole kyse, mutta pitääkö sinne tosiaan lähteä juuri silloin kun toinen kaikkein eniten tarvitsisi tukea ja apua?! Eipä se ap:kaan nyt lomailemaan ja huvittelemaan pääse, se on raskaana (odottaen *yhteistä* lasta) mahdollisesti sairaana, ilman omaa kotia muiden nurkissa pienen lapsen kanssa. Ei todellakaan voi olla liikaa pyydetty että oma kumppani on tukena tuollaisessa tilanteessa.

Yhteistyössä