Kirjoitin sitten suutuspäissäni eilen illalla miehelle kirjeen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Naurettavia jotkut naiset, hyvä huudella täällä ja kotona sit itketään kuitenkin omaa paskaa elämää. Ei kai kukaan tahdo olla ovimattona? :o
Mä en ikinä vois käsittää jos mun mies lähtis tuollaisessa tilanteessa viikoksi reissuun! |O
Enkä muutenkaan. Tai antaa mennä sit, jos varataan samalla liput myös minulle seuraavalle viikolle.
Minusta parisuhde toimii jos molempiin pätee sääntö: kohtele toista kuin toivoisit itseäsi kohdeltavan.
Mä oon ollut meidän suhteen kusipää ja sit kun oon saanut itse maistaa omaa lääkettäni niin eipä maistu hyvälle. Nyt rakennetaan suhdetta uudelle pohjalle edellä mainitsemallani säännöllä. :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen sama henkilö kuin tuon ketjun ap. http://kaksplus.fi/keskustelu/t1582840

En ole kovin hyvä kirjoittamaan ja tuossa on kamalasti kirjoitusvirheitä, tiedän. Näin kirjoitin:

Paska akka ja ilkeetä alkaa sun reissuus pilata jne, mut loppupeleis ei voi sanoa, ku et "mitäs läksit".

Mulla on tässä nyt ollu aikaa taas itsekseni asiaa päivänmittaa miettiä, ja en mä pääse siitä yli enkä ympäri, ettei tää vaan mee näin. Me ollaan naimisissa, meillä on kohta kaks lasta ja jo nyt vitunmoinen yhteinen velka. Jotku pelisäännöt meijän on saatava aikaseks.

Sä valitat ettet saa tehdä sitä et tätä, annat ymmärtää et elämä on niin kovin rankkaa ja kaikki on niin raskasta ja perseestä. Ja kaikesta joudut luopumaan ja niin paljon uhraamaan.

Mitä sä elämältä odotat? Mihin sä oikeen vertaat? Varmasti tuntuu että sulla on vähän harrastuksia esim Timoon verrattuna, mut voiks siihen muka verrata? Eikö sulla kuitenki oo paljon muuta, mitä Timolla ei? Ja se "jos en saa harrastaa kunnolla (=niin paljon kun lystään), ei mun kannata harrastaa ollenkaan"-argumentti on oikeesti typerintä mitä oon pitkään aikaan kuullu ja tosi lapsellisesti sanottu.

Sulla on vähemmän työpäiviä ku kenelläkään "normaalilla" ihmisellä. Sulla on vapaa-aikaa ihan sikana. Oikeesti. Mutta sulla on myös perhe ja sä et voi ajatella vaan mitä kaikkea sun pitäis saada tehdä ja minne mennä, vaan sun otettava myös meijät huomioon. Tai siis eihän sun pakko ole, mutta mikäli mielit perhees pitää kasassa, ni sit on.

Meijän suhde on tällä hetkellä suoraan sanoen suolesta. Mulla on oikeesti tosi paska olla. Tilanteen huomioon ottaen se ei oo mikään ihme, mut on asialle silti tehtävä jotain. Ja kaikesta et voi mun raskautta syyttää.

Ja toi sun reissus... Mä en vaan ymmärrä mitä sä ajttelet. Voitko kertoa? Mä olen raskaana ja RIKKI, tajuukko? Ja mä joudun asuun muitten nurkissa. Mä en HALUA että sä jätät mut yksin, mä en HALUNNU että sä lähdet. Eikö se merkkaa sulle mitään?

Jo kun reissua aloit suunnittelee, pyysin sut muistamaan, että mitä vaan voi tapahtua. Sä lupasit. Pyysin, että lähdet vaan ja ainoostaan jos mä oon kunnossa. Sä lupasit. Pyysin myös, että mun ei tarvis asiasta sun kanssa riidellä, jos niikseen menee että kaikki ei oo kunnossa. Sä lupasit. SÄ LUPASIT!!

Mä en jaksa enää edes raivota, mua vaan itkettää. Ei tää mee näin!

Sä aina selität, että me ollaan sulle tärkeintä jne. Silti käytännössä asetat aina itses edelle. Etkö sä muka ite huomaa?

Mä en luota suhun enää. Mä en luota asioihin mitä sä lupaat, mä en luota asioihin mitä sä sanot. Mulla on koko ajan tunne, että tahalleen jätät asioita kertomatta. Ja se ei valitettavasti oo pelkää vainoharhaa. Mä en edes aina oo jaksanu huomauttaa, ku taas oon huomaanu valkosia valheita. Ja sä tiedät iteki, et jätät sopivasti asioita kertomatta, jos mä en tajua kysyä just niitä oikeita kysymyksiä. Mulle parisuhteessa tärkeintä on ehdoton luottamus. Varmasti osaat ynnätä, mitä tää nyt tarkottaa.

Mun ei enää tee mieli halata sua. Ei se tunnu miltään. Eikä pussata, seki tuntuu vaan vaivannuttavalta. Ja mä en sano näin loukatakseni, mä sanon, koska mä haluun tehdä asialle jotain. Kyllä mä varmaan sua rakastan, tai oon ainaki kiintyny, mutta mitään suurta tunteiden paloa ei enää ole. Totta helvetissä suhteet arkipäivästyy ja kaikkea, mutta kyllähän nyt mun pitäis sua edes lämmöllä voida ajatella!

Ja ei, tästä ei voida puhua myöhemmin. Tästä puhutaan NYT. Ja meidät molemmat tunien on ehkä hyväki asia "puhua" kirjottaen, ni ei tuu sanottua niin paljoa turhia ilkeyksiä.

Ja kun sanoin et on tehtävä "pelisäännöt", mä oikeesti tarkotin sitä. Koska näin tää ei toimi. Ja jos mitään yhteisymmärrystä ei löydy, on ruvettava miettimään muita ratkasuja.

Hei aloittaja yksi kysymys sinulle,mikset voinut tätä kirjettä kirjoittaa miehellese jo ennen lähtöä,vaikka viikkoa/paria päivää ennen.Jos oikeasti haluaa sinun ja oman perheensä parasta ja elää teidän kanssa,ei olisi tuon kirjeen luettuaan lähtenyt.
Meillä tollasta tilannetta ei ikinä edes pääsisi tulemaan, en pystys elämään ihmisen kanssa joka minulle nuin tuossa tilanteessa tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
No sitten hän on kyllä ihan oikeassa. Ei minkään lajin vetäjänä voi toimia joskus ja jouluna, joko ollaan kunnolla mukana tai sitten jättäydytään pois.

Hoh-hoijaa. Eikö sinulla ole mitään muuta annettavaa kuin tuon yhden lauseen hinkkaus? Varsinkaan kun et asiasta kunnolla tiedä. Vetäjiä heillä on ainakin 6 muutakin ja treenejä viikossa 4. Miten laskettuna juuri minun mieheni olisi oltava jokaisissa treeneissä paikalla?

Ap:n mies on ääliö.

Mieheni ei jättäisi minua yksin vastaavasas tilanteeessa, enkä myöskään minä jättäisi miestäni yksin tilanteeseen lapsen kanssa, kun mies voisi joutua hetkellä minä hyvänsä sairaalaan.

Alkuperäinen kirjoittaja 2 tytön äiti:
Hei aloittaja yksi kysymys sinulle,mikset voinut tätä kirjettä kirjoittaa miehellese jo ennen lähtöä,vaikka viikkoa/paria päivää ennen.Jos oikeasti haluaa sinun ja oman perheensä parasta ja elää teidän kanssa,ei olisi tuon kirjeen luettuaan lähtenyt.
Meillä tollasta tilannetta ei ikinä edes pääsisi tulemaan, en pystys elämään ihmisen kanssa joka minulle nuin tuossa tilanteessa tekisi.

Vaikeaahan sitä on mennyttä muuttaa, mutta tuo kirje oli vain jäävuoren huippu. Näitä asioita on ties kuinka kauan yritetty vatvoa, reissun kohtalosta on käyty keskustelua varsin tiiviisti viimeset pari viikkoa ja siinä vaiheessa kun taxin takavalot katosivat horisonttiin, rupesi minulla kiehumaan oikein kunnolla. Sen se vaati, että ihan tosissaan näin, miten urpo hän osaakin olla. Lepyn yleensäkin liian helposti...

Alkuperäinen kirjoittaja viiru:
miehelläsikin voi olla paha olla eikä vain sulla. Siltä se kuullostaa... oletko koko ajan saarnaamassa mitä saa tehdä ja mitä ei. Moitit ukkoasi joka asiasta tai ainakin nalkuta.
Toki tossa tilanteessa ei miehesikään saisi tehdä tota.
Mutta entäpä jos miehesi ei jaksa ja on väsynyt. Voi puolisokin väsyä vaikka sinä olisitkin raskaana. Jos ukkos lähti matkalle niin anna mennä. Ilmeisesti teillä on kuitenkin apuja
tarjolla ja kaikki hyvin.
Teidän pitäisi jutella tai mennä perheterapiaan ja selvittää asiat.
Tosin mun ukko ei olisi minua jättänyt yksin olisi tilanne ollut mikä tahansa.
On sen verran vastuuntutoinen, vaikka mekään ei aina edes halata kuukauteen.
Kuitenkin kaikki sujuu ja on hyvin.

miten kukaan voi olla halaamatta kuukauden? me halitaan miehen kanssa monta kertaa joka ikinen päivä :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
2. eiköhän mies osaa kertoa mikä minussa mättää. Vai arvailemaanko tässä olisi pitänyt ruveta? Mieluummin lottoan.
No johan on! Et oikeasti pysty keksimään itsestäs yhtään piirrettä joka saattais olla miehestäs ärsyttävä/häiritsevä/ei niin mieluinen, menee lottoamiseksi jos yrität arvata?

Kyllä mä ainakin tiedostan ittessäni ne asiat joiden suhteen mies kaipais parannusta. Koitapa sinäkin, saatat yllättyä. Ehkä ne ihan kaikki ja jokainen vika ei ookaan miehessä? Varmasti moni, muttei kaikki.

Älä esitä tyhmää. Tiedän heikkouteni ja huonot puoleni, en kuitenkaan käsitä, miksi minun olisi niitä pitänyt alkaa kirjeeseen luettelemaan ja samalla arvailemaan, mikä miestä eniten ärsyttää. Vaikka ehkä urpo onkin, ei hän ole mikään holhouksen alainen puhekyvytön saapas, joka ei osaisi ihan samalla mitalla heittää minulle takaisin.

No johan näitä louskuttajia täällä riittää :o

Jos teidän miehenne olisi saanut tehdä vastaavan tempun teille ja siinä ei ole mitään ihmeellistä niin onnea vaan loppuelämäänne. Kuitenkin suurin osa ihmisistä välittää ja kunnioittaa perhettään niin paljon, ettei lähde viikoksi ulkomaille hurvittelemaan silloin kun on tilanne päällä ja avuntarve todellista.

Sanoin jo aiemmassa ketjussa, että minulle tuo olisi ollut jo se viimeinen niitti. Luultavasti olisin jo lähtenyt aiemmin. Minun kärsivällisyyteni ei riitä toisen kasvattamiseen, se täytyy löytyä sieltä jo valmiina. Sellaisia pienempiä "virheitä" sitten voi ihan eri lailla sietää ja ymmärtää, kun perusasiat on kunnossa. Eli toinen on rehellinen, luotettava, tukena kun tarvitaan ja halukas olemaan osa perhettä.

Täytyy vähän ihmetellä myös miten noita lapsia on useampia siunaantunut teille :( mutta tarkoitus nyt ei ole syyllistää. Olen itsekin roikkunut huonossa suhteessa liian pitkään. Se on täysin inhimillistä. Sinä ilmeisesti vielä haluaisit koittaa pelastaa liittonne ja se voi olla hyvä asia. Minun makuuni tuossa on vaan jo liian suuret haavat. Haluatko pelastaa liittonne minkä takia? Jos kyse on siitä, että pelottaa pärjäätkö yksin, niin hyvinhän tuota tunnut pärjäävän ;) Minkälainen isä miehesi on? Ja minkälainen isä hän olisi jos eroaisitte?

En halua työntää sinua eroon, mutta kuten sanottu, minun kohdallani se olisi ainoa vaihtoehto.

Hyvä kirjoitus ap. Toivottavasti saatte asiat käytyä läpi ja suhteenne kuntoon. Ei parisuhteessa oleva voi juosta ympäri kyliä silloin kuin huvittaa. Tai jos niin tekee, niin turhaan väittää että perhe on tärkeintä.

Ja nämä päänaukojat ovat todennäköisesti heitä, joiden miehiä ei kotona näy. Miehet on jumalia joiden kuuluu saada vetää lonkkaa sohvalla kaikki se aika, minkä kotonaan viettää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Hyvä kirjoitus ap. Toivottavasti saatte asiat käytyä läpi ja suhteenne kuntoon. Ei parisuhteessa oleva voi juosta ympäri kyliä silloin kuin huvittaa. Tai jos niin tekee, niin turhaan väittää että perhe on tärkeintä.

Ja nämä päänaukojat ovat todennäköisesti heitä, joiden miehiä ei kotona näy. Miehet on jumalia joiden kuuluu saada vetää lonkkaa sohvalla kaikki se aika, minkä kotonaan viettää.

Väärin. Meillä ainakin kumpikin saa mennä niinkuin tykkää. Monesti käydään lomilla erikseen.

minä otin vain ja ainoastaan kantaa kirjeen sävyyn. Minusta se on hedelmätön, halveksiva ja käskevä. Ap:n miehen valinta lähteä reissuun tuossa tilanteessa ON huono ja vastuuton minustakin. Tuli vaan mieleen, onkohan ap eräs rypäle..

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Väärin. Meillä ainakin kumpikin saa mennä niinkuin tykkää. Monesti käydään lomilla erikseen.

Ahaa, silloinkin kun toinen on sairaana yksin lapsen kanssa? Meillä molemmat vanhemmat käyvät töissä ja ne vähät lomat kuluvat ihan perheen kesken.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Minkälainen ihminen lähtee reissuun silloin kuin huvittaa, kuuntelematta toisen mielipidettä? Saati raskaana olevan vaimonsa. Kyllä meilläkin kumpikin saa mennä jos siltä tuntuu, mutta sen verran ajatellaan toistakin, että silloin ei lähdetä jos tilanne vaatii kotiinjäämistä. (kuten esim. ap:llä ).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minä otin vain ja ainoastaan kantaa kirjeen sävyyn. Minusta se on hedelmätön, halveksiva ja käskevä. Ap:n miehen valinta lähteä reissuun tuossa tilanteessa ON huono ja vastuuton minustakin. Tuli vaan mieleen, onkohan ap eräs rypäle..

Ihan samaa rypälettä tulin minäkin ajatelleeksi.

Useampi on tuota jo ihmetellytkin, että useampikin lapsi on siunautunut, enkä vieläkään ole oppinut läksyäni. Olen naivi, luulen että asiat paranevat.

Joku kysyi onko mies aina ollut samanlainen. On.

Ja joku kysyi miehen ikää; 31v.

Minä olin alle parikymminen kun aloimme seurustella, runsaat 5 vuotta sitten. Kuten jo aijemminkin sanoin, ei kotiolosuhteeni olleet kummoiset. Tai siis ulkoa katsoen oli, mutta todellisuus oli varsin toinen. Muutin heti seurustelun alussa miehen luo ja suurinpiirtein palvoin maata hänen jalkojensa alla, vain koska hän sanoi rakastavansa minua ja kehui nätiksi.

Oikeasti olen todella tempperamenttinen, vahvatahtoinen ja itsenäinen, mutta tässä suhteessa ja tämän miehen kanssa en osaa pitää puoliani, vaan jään hiljaiseksi ja otan kaiken p*skan vastaan.

Meillä on ollut ylä- ja alamäkiä, hyviä ja huonoja hetkiä. Koskaan mikään ei kuitenkaan muutu lopullisesti, kun mitään ongelmaa ei käsitellä kunnolla. Nyt on pakko yrittää tai minulta hajoaa pää.

Itse olen kärsinyt vaikeasta masennuksesta, pakko-oireista ja ties mistä, mutta paranemassa olen. Ensimmäistä kertaa elämässäni alan hahmottaa todellisia tunteitani, enkä vaan tee ja toimi niinkuin luulen että pitäisi. Ja nyt on myös sellainen hetki tässä elämässä, että minun pidettävä puoleni eikä vain antaa jonkun taas lytätä minua takaisin sinne maanrakoon.

Mieluusti tietysti pelastaisin avioliittoni ja kyllähän minä sitä urpoa kuitenkin pohjimmiltani taidan rakastaa, mutta aika näyttää miten tilanne ratkeaa. Erokaan ei enää ole poissuljettu. Tällaisenaan tämä ei jatku.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja venus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bla-bla:
Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Et todellakaan ole nalkuttava akka. Tähänkin ketjuun on taas päässyt ääneen nämä "unelmanaiset" ja "kakkoset". Kyllä elämä heitäkin vielä joskus opettaa, jos löytävät OMAN miehen.

Ja ne harmaana kirjoittelevat, jotka nyt haluaa hyökätä mun kirjoitusta vastaan, voivat rekisteröityä ja laittaa yksityisviestiä. Kinastellaan kasvotusten! :saint:

Ai ihan sinun vuoksesi tulisi rekisteröityä, laittaa yv ja sinut tavata :o
Vieläpä sen jälkeen, kun toteat muut kakkosnaisiksi ja ties miksikä.

Osu ja uppos!

SinuunKO, unelmanainen:
Bla-bla"Tässä todellisuutta. 163cm/74kg, yksi lapsi."

:/

Oho, tämä on kyllä pohjanoteeraus! Näin ala-arvoista en ole täällä mammasivustoilla ennen nähnytkään!

Nämä älykääpiöt luulee siis että unelmanaiset määritetään puntarilla ja metrimitalla!?

Huh, huh! Tämähän se vasta ketju on! Toi mihin "SinuunKO, unelmanainen" viitta on ketju, jossa pinottiin kuvia mahoista raskauden jälkeen. Minulla noi mitat oli 2,5kk synnytyksestä. Poistin jo kuvan, mutta taidanpa käydä lisäämässä sen sinne, että kommentoijakin sen näkee! :laugh:

AP:lle lähetän kaueasti jaksamista loppuraskauteen ja toivon todella, että saatte välinne selvitettyä miehesi kanssa! :flower:

Et todellakaan ole nalkuttava akka. Tähänkin ketjuun on taas päässyt ääneen nämä "unelmanaiset" ja "kakkoset". Kyllä elämä heitäkin vielä joskus opettaa, jos löytävät OMAN miehen.

Ja ne harmaana kirjoittelevat, jotka nyt haluaa hyökätä mun kirjoitusta vastaan, voivat rekisteröityä ja laittaa yksityisviestiä. Kinastellaan kasvotusten! :saint:

Osu ja uppos!

SinuunKO, unelmanainen:

Oho, tämä on kyllä pohjanoteeraus! Näin ala-arvoista en ole täällä mammasivustoilla ennen nähnytkään!

Nämä älykääpiöt luulee siis että unelmanaiset määritetään puntarilla ja metrimitalla!?

Huh, huh! Tämähän se vasta ketju on! Toi mihin "SinuunKO, unelmanainen" viitta on ketju, jossa pinottiin kuvia mahoista raskauden jälkeen. Minulla noi mitat oli 2,5kk synnytyksestä. Poistin jo kuvan, mutta taidanpa käydä lisäämässä sen sinne, että kommentoijakin sen näkee! :laugh:

AP:lle lähetän kaueasti jaksamista loppuraskauteen ja toivon todella, että saatte välinne selvitettyä miehesi kanssa! :flower:

No kai tuo kommentoija on jo sen kuvan nähnyt, miten muuten osaa sinua noin törkeästi herjata!? En ole vastaavaa herjaa täällä ennen nähnytkään! Hyvä ettet loukkaantunut!

Osu ja uppos!

SinuunKO, unelmanainen:

No kai tuo kommentoija on jo sen kuvan nähnyt, miten muuten osaa sinua noin törkeästi herjata!? En ole vastaavaa herjaa täällä ennen nähnytkään! Hyvä ettet loukkaantunut!

En todellakaan voi loukkaantua. Mun mielestä mun maha oli aika jees ottaen huomioon, että synnytyksestä oli niin lyhyt aika. Olen huomattavasti keskivertonaisihmistä lihaksikkaampi, mikä ei ehkä tuosta kuvasta selkeästi siinä tilanteessa näy, mutta painoa selittää osaksi se.

Aikamoisia vyön alle iskuja täällä nettimaailmassa saa! Onneksi ne ei osu :)

Missä teillä noita kuvia on ollut? Ihmettelin mistä noin yksityiskohtaisia tietoja saa muista kirjoittajista. Itse kun olen suht uusi täällä, nyt äitiysloman kunniaksi olen kirjoitellut. On oma mahanikin vielä vähän kookas.

Hakuun voi laittaa nimimerkin ja sillä tavalla etsiä, mitä olen tänne kirjoitellut. Äitiyslomalla minäkin, hiljattain tänne vasta eksynyt. Tässä linkki siihen mahaketjuun: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1582448,175#m18272749

Virpi ja Bla Bla; olisiko aika tarkistaa omat tekstinne...
Ämmittelyä...kakkosnaisia, miehettömiä naisia ja mitä Bla Bla muista luetteli.
Virpinkin tekstit, no huhuh

Et ehkä hyvä tarkistaa myös omat tekstit. Ettei herjaile.

Me ollaan naimisissa, meillä on kohta kaks lasta ja jo nyt vitunmoinen yhteinen velka. Jotku pelisäännöt meijän on saatava aikaseks.

Sulla on vähemmän työpäiviä ku kenelläkään "normaalilla" ihmisellä. Sulla on vapaa-aikaa ihan sikana.

No kyseessä on laji, jossa mies ei muutenkaan normi treeneissä kehity pätkän vertaa. Itse on sen sanonut. Hän toimii vetäjänä, palkatta ja treenaa siinä sivussa, jos treenaa. Taitojen ylläpitoon riittää vähempikin. Ja urheilla saa töissäkin, palkallisesti.

Kiinnostavaa, että on iso velka, mies tekee töitä muutaman päivän viikossa ja urheilee palkallisesti. Millä perusteella parisuhteeseen on menty?

Alkuperäinen kirjoittaja poistuuhäntästäsamantien:
Virpi ja Bla Bla; olisiko aika tarkistaa omat tekstinne...
Ämmittelyä...kakkosnaisia, miehettömiä naisia ja mitä Bla Bla muista luetteli.
Virpinkin tekstit, no huhuh

Et ehkä hyvä tarkistaa myös omat tekstit. Ettei herjaile.

No kyllähän tyhmäksi saa sanoa jos on siitä vankat näytöt. Ja kakkosnaiseksikin jos sitä vahvoin perustein epäilee!

Mutta väittää, että yli 70-kilonen nainen ei voisi olla unelmanainen!!! Huh huh, sanon minä! Rajansa sentään kaikella!!!

Yhteistyössä