Kiva kun Suomessakin aletaan pikkuhiljaa lämpenemään erikoisille ja ulkomaalaisille nimille.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kansainvälinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mites sit kun on ulkomaalainen sukunimi, asutaan ulkomailla ja pitäis löytyä nimi lapselle jonka suomalaisetkin osaa lausua... Ja ulkomaalaisen mieheni korvaan suomalaiset nimet ei kuulosta nimiltä. Siksi me haluamme kansainvälisen nimen, on sitten helpompi missä vaan...

Usein ne jotka ei ýmmärrä englantia kolmea sanaa enempää, antavat lapselleen nimeksi niitä seiskasta ja amerikkalaisista sarjoista bongaamiaan nimiä.
Nämä samat ihmiset ei koskaan tule edes matkustamaan ulkomailla (ruotsinlaivoja lukuunottamatta).

Kai ne kuvittelevat että siitä omasta lapsesta tulee isona joku jenkki-näyttelijä.

Heh. No, mun tyttärellä on nimi, joka on kansainvälinen. Ja sukunimi on tavallinen suomalainen. Mutta ei mua ikän ole kiinnostanut muiden mielipiteet. Pääasia että nimi oli mun ja isän yhteinen valinta, ja kauneimpia nimiä joita tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja kansainvälinen;27067719:
...Tai jos täysin suomalainen perhe on asunut vuosikymmenet ulkomailla ja lapsetkin on syntynyt ulkomailla ja samaistunut siihen kulttuuriin ja vanhemmat on antanut kyseiseen maahan sopivat nimet että lapset sulautuis hyvin joukkoon. Sitten perhe muuttaiskin joku päivä suomeen ja voi kauheeta: Lapsilla olis ulkomaalaiset nimet mutta suomalainen sukunimi! Siinäkin suomijuntit sitten ihmettis että: "onpa juntteja kun on ulkomaalaiset nimet". Näin kapeakatseisiako suomalaiset onkin?!

Joku tais nyt vähän vetää palkokasvit nenukkaan, kun kaikki ei ollutkaan samaa mieltä asiasta..

[QUOTE="Sirkkeli";27117825]Heh. No, mun tyttärellä on nimi, joka on kansainvälinen. Ja sukunimi on tavallinen suomalainen. Mutta ei mua ikän ole kiinnostanut muiden mielipiteet. Pääasia että nimi oli mun ja isän yhteinen valinta, ja kauneimpia nimiä joita tiedän.[/QUOTE]

Hienoa! On ihana tunne kun voi olla aidosti tyytyväinen lapsensa nimeen. Silloin lapsikin on todennäköisesti nimestään ylpeä.

[QUOTE="siiri";27117871]Hienoa! On ihana tunne kun voi olla aidosti tyytyväinen lapsensa nimeen. Silloin lapsikin on todennäköisesti nimestään ylpeä.[/QUOTE]

Öh... tytär inhoaa nimeään. Olisi halunnut vaihtaa sen. Mun mielestä se on edelleen kaunein nimi jonka tiedän.

[QUOTE="Sirkkeli";27117873]Öh... tytär inhoaa nimeään. Olisi halunnut vaihtaa sen. Mun mielestä se on edelleen kaunein nimi jonka tiedän.[/QUOTE]

Kuinka vanha tyttäresi on? Moni lapsi/teini ajattelee jossain vaiheessa että olis halunnut jonkun muun nimen.

13-vuotias. On inhonnut nimeään ainakin koko kouluiän. Itseeni on ärsyttänyt aina nimeni, joka on joka toisella mun ikäisellä. Varmaan sen takia halusin sitten tuollaisen nimen, että sitä nyt ei ole kymmentä luokassa. Se lapsukaisen nimi ei ole edes kummallinen, kuulostaa ihan tavalliselta. Koska asumme kaupungissa jossa on hemmetisti suomenruotsalaisia. Ja venäläisiä, virolaisia, vietnamilaisia jne.

[QUOTE="Sirkkeli";27117889]13-vuotias. On inhonnut nimeään ainakin koko kouluiän. Itseeni on ärsyttänyt aina nimeni, joka on joka toisella mun ikäisellä. Varmaan sen takia halusin sitten tuollaisen nimen, että sitä nyt ei ole kymmentä luokassa. Se lapsukaisen nimi ei ole edes kummallinen, kuulostaa ihan tavalliselta. Koska asumme kaupungissa jossa on hemmetisti suomenruotsalaisia. Ja venäläisiä, virolaisia, vietnamilaisia jne.[/QUOTE]

Eihän sitä voi koskaan tietää tykkääkö lapsi nimestänsä, vaikka kuinka omasta mielestään antais maailman ihanimman nimen. On se nimi sitten ihan tavisnimi tai joku erikoisempi, niin aina on mahdollisuus ettei lapsi tykkää nimestään. Eihän se nimen vaihtaminenkaan oo niin kamala juttu. Itsepä hän sitä kantaa.

Sanoin mä hälle pari viikkoa sitten kun taas valitti, että saa vaihtaa nimensä jos ei kerran kestä sitä. Mutta tuo sitten mumis vaan jottain, ettei hän nyt viiti. Otapa teinistä nyt selvää... :)

[QUOTE="Sirkkeli";27117901]Sanoin mä hälle pari viikkoa sitten kun taas valitti, että saa vaihtaa nimensä jos ei kerran kestä sitä. Mutta tuo sitten mumis vaan jottain, ettei hän nyt viiti. Otapa teinistä nyt selvää... :)[/QUOTE]

Jos hän vielä muutaman vuoden päästä valittaa nimestään niin rohkase ihmeessä vaihtamaan ja sano ettet sä siitä loukkaannu.

[QUOTE="siiri";27117915]Jos hän vielä muutaman vuoden päästä valittaa nimestään niin rohkase ihmeessä vaihtamaan ja sano ettet sä siitä loukkaannu.[/QUOTE]

Aika vaikeeta se olisi vaihtaa. Ilmoittais kavereilleen ja suvulle, että... Hei kaikki! Mä en ole enää Melinda, sanokaa minua Mintuksi. En usko, että monikaan osaisi kutsua uudella nimellä.

[QUOTE="Sirkkeli";27117916]Aika vaikeeta se olisi vaihtaa. Ilmoittais kavereilleen ja suvulle, että... Hei kaikki! Mä en ole enää Melinda, sanokaa minua Mintuksi. En usko, että monikaan osaisi kutsua uudella nimellä.[/QUOTE]

Olishan siinä aluks opettelemista kaikilla, mutta kyllä ihmiset loppujen lopuks oppii. Ei sen takia kannata olla vaihtamatta, että jännittää mitä muut ajattelee. Mä tiedän kaks ihan aikuista ihmistä jotka on vaihtanut nimensä eikä siinä oo mitään kummaa ollu. Mekin ollaan harkittu että vaihdettais vielä meidän 2v. kuopuksen nimi kun ei olla mieheni kanssa kumpikaan ihan sinut sen nimen kanssa. Tuli annettua aika hätiköidysti se nimi ja mulla synnytyksen jälkeisen masennuksen takia ei ollut ihan kaikki ruuvit kohdillaan nimivalintaa tehdessä ;)

Yhteistyössä