Kiva kun vanhemmat ei vahdi lapsiaan kaupassa!!!

Alkuperäinen kirjoittaja zzzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Juup, parhaimpani mukaan koitan pitää huolen, jotta meidän tuholaiset ei pääse kaupassa valloilleen. Ja vähän väliä niitä lapsukaisia näkee tyhjentämässä hyllyjä kaupassa tai työntelevät pikkukärryjä toisten kantapäille, kerran jopa ärähdin lapselle ja vanhemmille, ku ihan verinen haava tuli kantapäähän :(

Ärähdit vieraalle lapselle :(

Jonkunhan se on jos vanhemmat ei välitä komentaa.....

Niinpä. Kaikkein ärsyttävintä on, kun se juoksentelija on oman lapsen kaveri, jonka kanssa oma tietysti tahtoisi leikkiä, ja saat sitten joka käänteessä omallesi sanoa että EI, _kaupassa_ei_juoksennella_ympäriinsä_kun_se_häiritsee_muita_kaupassaolijoita_eikä_kauppa_ole_mikään_leikkipaikka_. Näin on käynyt joskus ja kyllä teki mieli sanoa pari sanaa sen kaverin isälle, joka vaan meni ohi sanomatta jälkikasvulleen yhtään mitään!!!

Käytöstavat opitaan kotona.

että se on olevinaan niin kamala asia jos lapsi syö kaupassa ennen maksamista?? Jos vanhemmat kuitenkin maksavat sen minkä lapsi syö. Itse ainakin katselen mielummin lasta joka tyytyväisenä syö vaikkapa banaania, kuin lasta joka huutaa kurkku suorana siellä kärryssä. Ja tarkoitan nyt näitä alle 2-vuotiaita jotka ei oikeasti osaa odottaa ulos asti jos nälkä yllättää.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
että se on olevinaan niin kamala asia jos lapsi syö kaupassa ennen maksamista?? .... Ja tarkoitan nyt näitä alle 2-vuotiaita jotka ei oikeasti osaa odottaa ulos asti jos nälkä yllättää.

Vastakysynys: Miksi ei voi antaa lapselle esim. banaania tai leipäpalaa ENNEN kauppaan menoa jos on oletettavaa että lapsella on pian nälkä??? Aika harvoin kai ruokaostoksille kuitenkaan mennään ex-tempore esim. hoitopäivän tai ulkoilun jäkeen....

Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaKettukarkki:
Vastakysynys: Miksi ei voi antaa lapselle esim. banaania tai leipäpalaa ENNEN kauppaan menoa jos on oletettavaa että lapsella on pian nälkä??? Aika harvoin kai ruokaostoksille kuitenkaan mennään ex-tempore esim. hoitopäivän tai ulkoilun jäkeen....

Käydään joskus kaupassa kun lapsi nukkuu vaunuissa. Hänellä on usein nälkä herättyään, joten silloin olen antanut jotain syötävää siellä kaupassakin. Vai olisiko minun mielestäsi pitänyt herättää lapsi päiväunilta että ehtii syödä ennen kauppaa? Aina ei aikataulu anna periksi tehdä kauppareissua muuhun aikaan.

Käydään joskus kaupassa kun lapsi nukkuu vaunuissa. Hänellä on usein nälkä herättyään, joten silloin olen antanut jotain syötävää siellä kaupassakin. Vai olisiko minun mielestäsi pitänyt herättää lapsi päiväunilta että ehtii syödä ennen kauppaa? Aina ei aikataulu anna periksi tehdä kauppareissua muuhun aikaan.

Etkä sitten älyä pakata jotain pieniä eväitä mukaan ettei tarvis varastettua tavaraa syöttää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Etkä sitten älyä pakata jotain pieniä eväitä mukaan ettei tarvis varastettua tavaraa syöttää?

Tai ihan vaikka syöttää lapsi ennen kuin lähtee sinne kauppaan?!!!

Mulla on kolme lasta, iältään 3v11kk, 2v8kk ja 1v7kk. Kertaakaan en ole joutunut sellaisen tilanteen eteen kaupassa, että olisin joutunut avaamaan pillimehun, leipäpaketin tai mitä tahansa ennen maksamista. Eikä sellaista tilannettakaan ole ollut, että joutuisin laittamaan lapset ostoskärryihin tavaraosaan. Ja teen ihan kaikki kauppareissut lasten kanssa, he ovat mukana aina, jäin meinaan yksinhuoltajaksi kun odotin kolmatta.

niii...oon tuota minäkin ihmetellyt että mitä ne pienet lapset siellä kaupassa juoksentelee ympäriinsä, kierii paskasilla lattioilla ja likaisilla käsillään pitelee jokaikistä tavaraa...

Samoin tuo että annetaan syödä ja juoda ennen kassaa! Ei sitä tavaraa oo vielä maksettu ja vaikka kuinka olis aikomuksena maksaa se niin on se kaupan omaisuutta siinä vaiheessa vielä.

Kun pojat oli pieniä me käytiin ruokakaupassa aamulla kun siellä ei ollut muita ja pojat hyvällä tuulella. Ostokset on tehty ripeesti valmiin ostoslapun kanssa. Sitten leikkipuistoon ja kotiin. Isommat monen päivän ostokset oon tehnyt yksin miehen jäädessä kotiin lasten kanssa.

Useesti kuulee leikkipuistossa että äiit sanoo jaahas mennääs sitten kauppaan niin kai se muksu on nälkäinen ja väsynyt, ei ihmekkään jos sitten terrorisoidaan koko kauppaa... Tiedättekö että se on oikeasti näpistys jos syö ne kaupan eväät ennen maksua. Entisessä kotipaikassa lähikaupan myyjä sai siitä tarpeekseen ja yks mamma sai siitä merkinnän rekisteriinsä ja sakot. Eli se on varkaus kun ei oo maksettu, useemmin vaan katsovat läpi sormien. Kiva kun rikosrekisterissä lukee että snadi-piillimehun näpistys....ei auta selitykset että olis maksanut jos vahti ottaa sut kiinni ennen kassaa... (tiedän tämän erittäin hyvin kun mun ex oli tuossa kaupassa vartijana siihen aikaan ja se sanoi että on tosi vaikeeta seurata että maksaako äidit niitä tavaroita vai ei mutta niitä tyhjiä pillimehuja ja muita löytyy sieltä kaupasta vinopino...eli aina ei siis makseta...)

Alkuperäinen kirjoittaja Järjestelykysymys:
Mulla on kolme lasta, iältään 3v11kk, 2v8kk ja 1v7kk. Kertaakaan en ole joutunut sellaisen tilanteen eteen kaupassa, että olisin joutunut avaamaan pillimehun, leipäpaketin tai mitä tahansa ennen maksamista. Eikä sellaista tilannettakaan ole ollut, että joutuisin laittamaan lapset ostoskärryihin tavaraosaan. Ja teen ihan kaikki kauppareissut lasten kanssa, he ovat mukana aina, jäin meinaan yksinhuoltajaksi kun odotin kolmatta.
vian helteellä olen minäkin luistanut pari kertaa, mutta siloinkin olen antanut lapselle rahan kouraan, että käy maksamassa, odota vaikka pijhalla sen aikaa, että saan osttokset tehtyä. tuota syömistä kaupassa harrastavat myös vanhemmat ihmiset, ja kääreet useimmiten eivät tule ,ukana, ikävä kyllä

Mä sain päivänä eräänä prisman kassajonossa pahoja katseita kun oma (1v8kk) alko huutaa ku ois ne pikkuautot pitäny saada just sillä sekunnilla.. no toruin jotta tyhjää huutoa, eihän niit' voi ennen maksamista ottaa..
SAmaan aikaan edessä oleva äiti+isoäiti+2lasta joitten vuoro oli siis seuraavana mennä mättämään kassalle tavaraa kaivo jäätelöt paketista ja lapset alko niitä pupeltaa. Äiti katto mua tosipahasti, vissii otti henkilökohtaisena loukkauksena kun sanoin jotta kaupassa ei oteta MITÄÄN ennen kun on maksettu, ja lisäyksenä, hänen lapset ei edes kiukunnu jotta en oikeasti ymmärtänyt miksi antoi jäätelöt, miksi lapset eivät olisi voinut sitä minuuttia odottaa jotta ne jäätelöt olis menny kassan ohi...

Alkuperäinen kirjoittaja zzzz:
Alkuperäinen kirjoittaja Nappi82:
Juup, parhaimpani mukaan koitan pitää huolen, jotta meidän tuholaiset ei pääse kaupassa valloilleen. Ja vähän väliä niitä lapsukaisia näkee tyhjentämässä hyllyjä kaupassa tai työntelevät pikkukärryjä toisten kantapäille, kerran jopa ärähdin lapselle ja vanhemmille, ku ihan verinen haava tuli kantapäähän :(

Ärähdit vieraalle lapselle :(

Ihan oikein, jos omat vanhemmat eivät osaa mitään sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Ne voi olla oman lapsen hampaista, jos se oli ollut omassa pakastimessa. kun tekisi mieli, muttei kuitenkaan uskalla avata pakettia.

Ei ole omien lasteni tekosia.. He kyllä osaavat reilusti kysyä/pyytää jos he jotain haluavat.. ;) Eikä heillä ole tapana mennä omin luvin jääkaapille/pakastimelle ja järsiä paketteja.. (eikä edes mahdollisuutta sellaiseen kun eivät ole koskaan yksin kotona.. =) )

Yhteistyössä