KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

En onnittele Jaja sua vielä, mutta peukutan kuitenkin =)

tervetuloa uudet mukaan ja toivotaan plussia meille kaikille :flower:

greippimehua olen juonut vaihtelevasti, mutta nyt ostin varaston täyteen ja riittää koko kierrolle :D
Valion mehua ei pysty juomaan, mutta lidlin greippimehu on jopa hyvää.

BlondeMonsoon: samoilla päivillä melkeen sun kanssa mennään täällä ja ajateltiin kans heiluttaa peittoja vähintään joka toinen päivä nyt tärppi viikolla =) Meillä ny heiluu kyllä muutenki vielä peitot tiuhaan, mutta tää viikko ei sit saa olla se viikko ku väsyttää :D

16.2. TIISTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 4/28
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 8/30
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 10/23
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 10/27
Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 19/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 25/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 26/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 33/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei.....................TM 02/10

HAAVEISSA TOINEN

Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 6/28-31
Memmu86............KM 03/07, 11/09.................................KP 10/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 10/26-29
Nassi84...............KM 01/10............................................KP 11/28-29
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 11/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10..........KP 15/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 17/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 22/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 30/30
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10

HAAVEISSA KOLMAS

Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 1/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 2/27
Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 7/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 12/28-30
Double-Trouble.........KM 12/09..................................KP 13/31
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 14/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 25/28-30
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 27/26-35
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
jääräpää.................KM 08/05, 01/10

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 20/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08,TM 07/09,01/10....KP 29/28-34

HAAVEISSA VIIDES

Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 2/

TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ

:heart: :heart:

2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila

[/quote]

Jaja: Omanapaisuus on ihan sallittua tuossa tilanteessa =) En suin surminkaan onnittele mutta peukkuni osoittavat edelleen hanakasti ylöspäin, katso vaikka d =) b

piprane ema: hyvä, että peitot heiluu :flower: Meillä on vähän väsymystä ilmassa, tuntuu että joka toinen kierto jaksetaan pieteetillä touhuta koko viikko ja sitten tulee näitä väsymyskiertoja, joiden alle osuu mm. miehen angiina, lapsen sydämen vrk-seuranta oli eilen (siis mitään vikaa ei sydämessä ole, mutta koska syntyi hätäsektiolla ja miehen veljellä on tahdistin niin täällä keksivät oikein urakalla testailemaan..)

"Pakko" kai se on tänä iltana jaksaa, valkkarit nimittäin alkaa viitata siihen suuntaan ja vatsaa nipistääkin ihan asianmukaisesti. Mies meni iltavuoroon ja pääsee kasilta, täytyy yrittää pitää stressi-levelit nollilla ja olla järkkäämättä turhia riitoja, ettei jää ilta hyödyntämättä B)

Jaja78 :) En onnittele - vielä, mutta toivottavasti ennenpitkään sitäkin

Kaikille muillekin :wave:

Pikaisesti kävin kuulumisia kurkkimassa täältä töiden keskeltä. Ja neuvoa / kokemuksia taas kaipailen. Miten pitkää ovislimat voi jatkua ja onko jollain teistä tullut limoja vielä oviksen jälkeenkin? En ole koskaan tikuttanut ovulaatiota joten arvailuksi tämä menee, mutta kierto on ollut viime aikoina säännöllinen 28 päivää ja kun nyt mennään jo kp 17, kuvittelin oviksen olleen jo viikonloppuna. Limat kuitenkin edelleen jatkuu. Siis kirkas venyvä lima. Alkoi torstaina ja nyt menossa kuudes limapäivä... Voisiko ovis vieläkin olla vasta tulossa?

Jaja,Noniin,hyvällä mallilla on sun asiat tällä haavaa.... onnittelulupaa odotellessa... :p ;)

BM,Meil vähän sama homma,et jokatoinen kierto jaksaa innostaa ja jokatoinen sit vähän vähempi... verottaa noi miehen työvuorot kun tärppiviikko osuu ikävästi iltavuoroon aina ja mies pääsee siis kello 1 yöllä töistä,jolloin minä oon jo nukkumassa :/ sit se on sellasta väkisin yritystä yön pikkutunteina silmät ristissä...no okei,on se ihan kivaakin aika-ajoin :D

Repa: :laugh: :laugh:

SD: Mun käsitys on se, että ovulaatiohan voi tulla reippaastikin myöhässä tai ajoissa, joillain jo kuukautisten aikaan. Limajuttuja tutkineena oon keränny tietoo, ja kyllä ovislimat voi tulla montakin päivää, eli ensin saattaa tulla semmosta enempi vaaleeta ja joillain tulee ihan semmonen yksittäinen "klimppi", eräänlainen limatulppa. Sitten oviksen lähestyessä lima muuttuu kirkkaaksi, kananmunanvalkuaisen tyyppiseksi. Kun limat loppuu, on ovis ohi.

Sehän siinä onkin, että koko ajan mennään vähän niinkuin etukäteisesti noin hedelmöittymistä ajatellen, kun ei voi koskaan tietää millon se limantulo loppuu :headwall:

Mutta jos on sinttejä osastoilla tasaisesti, niin parempi liian aikaisin kuin esim. vasta viimeisenä päivänä, kun siittiöt on pitkäikäisempiä kuin munasolu. On tää tähtitiedettä.. Enpä vielä viime syksynäkään kuvitellut tietäväni näistä asioista näin paljon, ja minäkään en kyllä kaikkea tiedä!

Blaah ja jee!
Tänään mulle voi merkata kp1 eli alussa ollaan taas. Toisaalta mä olen helpottunut. Ei osu raskaus samaan kalenterikiertoon kuin viimeksi... ja sit mä "pääsen" siihen pieneen leikkaukseen, jotta saadaan käsi kuntoon. Eli tässä kohtaa helpottunut olo. Mut toisaalta tietty harmittaa...

Jos sitten ens kuussa...

R

Jaja78 mikä on dpo jolla raskaus herkkyyden katsoit? onko iohan normi raskaustesti... tyhmyyteni :laugh:
Greippimehua ostettu tänään =) koitan huomenna vielä malttaa mieleni ja sit vasta to alkaa tikutteleen ekaa kertaa :p

mehän memmun kanssa piinaillaankin sitten miltei samoina päivinä elikkäs on "kohatlotoveri" tässäkin asiassa :D ja samaten repa :D vitsi toivotaan paljon plussia meille kaikille enemmän ja vähemmän piinaviikoilla oleville :hug:

Omanapaisesti tällä kertaa vaan:
Mulla menee hermot noiden ovistestien kanssa. Nyt siis kp 10 ja viiva HAALISTUU vaan. Eli menkkojen jälkeen heti oli melko tumma viiva, en käsitä??? :headwall: Lisäksi tämä alavatsan kipuilu ei mene ohi...
Hyvääkin tässä päivässä: Sain kinuttua itseni siihen hyytymistekijä-tutkimukseen. Lääkärihän oli sitä suositellut jo syksyllä (lukee epikriisissä), mutta ei ollut koskaan pyyntöä laittanut menemään. Nyt soittelin naistentautien polille ja kyselin, niin sain passituksen labraan. Tuskinpa siinäkään mitään on, mutta on poissuljettu sekin sitten. (siis syitä keskenmenoihin edelleen jahtaan)
Jajalle pakko vähän salatuulettaa täällä.=)

Onnittelut plussanneille! :flower: =)

Mä oon niin vähän seurannu täälä juttuja että en osaa kommentoida ku vaan omaa napaa. :D Anteeksi. :ashamed: Minähän oon kärsiny siitä että mitään ei ole tapahtunut mun kropassa (pcos), viime vuonna ei siis km:n jälkeen tapahtunut mitään mutta tämä vuosi näyttää erilaiselta, nyt on toinenkin ovis jo havaittu! Vähän normaalia myöhässä tuli kyllä (kp 22-24 kieppeillä suunnilleen) mutta parempi näin kuin ei ollenkaan. Olenhan mä nyt paljon paremmin ravittukin ku esim puoli vuotta sitten, vaikka syönkin yhä ihan kamalasti liikaa suklaata, olen ollut riippuvainen siitä. Siis ihan vaan ravinteita, (lähinnä ) luonnollisia sellaisia, multivitat on lentäny roskiin ja aiemmin jo oli pois käytöstä. Päivittäin otan d-vitamiinia (125µg), e-epaa + muuta omega3sta, foolihappoa (joskus jää päivä väliin), maca-jauhetta, spirulinaa tablettina, acerolakirsikkajauhetta, sit vaihdellen muita marjajauheita, kaakaonibsejä ja clorellaa. Ja tietysti vältän lisäaineita ja teollisia moskia (no lukuunottamatta se suklaa). :) Jos mun hormonitoiminta tästä vielä paranee niin että voin epäilemättä "syyttää" siitä ravinteita, niin suurin ansio menee varmaan d-vitamiinille, ja myös maca-jauheelle ja omega3:lle. "Mainostan" ihan sillä että ehkä vois olla jolleki muulleki apua tällaisista. :) Kun lääkärit ei oikee tämmösistä puhu mitään...lääkkeistä vain.

17.2. KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 5/28
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 9/30
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 11/23
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 11/27
Tuittu-.......................TM 01/10...............................KP 20/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 26/30
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 27/
Naw2012...................KM 02/09..............................KP 34/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
melina84...................KM 01/10
sasuma.....................KM 01/10
katjahei.....................TM 02/10

HAAVEISSA TOINEN

Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 7/28-31
Memmu86............KM 03/07, 11/09.................................KP 11/28-56
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 11/26-29
Nassi84...............KM 01/10............................................KP 12/28-29
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 12/27-29
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09, 02/10..........KP 16/29-33
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 18/28
haicu....................TM 10/09............................................KP 23/23
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 31/30
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10
miiak....................KM 01/10
Catalia.................ES 01/10
Imoen..................KM 10/09, 01/10
icefairy.................KM 02/10

HAAVEISSA KOLMAS

Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 2/34
Unicco......................KM 07/07, 03/09........................KP 3/27
Mutzilla.......................ES 01/10.................................KP 8/28-41
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 13/28-30
Double-Trouble.........KM 12/09..................................KP 14/31
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 15/28
Jaja78......................KM 11/09, 01/10........................KP 26/28-30
puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 28/26-35
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09
jääräpää.................KM 08/05, 01/10

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78..........KM 01/09, 08/09.............................KP 21/28-47
rakuuna...........KM 03/97,01/08,TM 07/09,01/10....KP 30/28-34

HAAVEISSA VIIDES

Onnellinen x5..........KM 08/02,01/09,11/09,01/10....KP 3/

TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska, HopeaQ

:heart: :heart:

2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22

2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Odottavainen, Liilia

Helmikuu: Heilo, Stemia, Neila

Naw2012: Kiitos vinkeistä! meilläkin on jo pidemmän aikaa pyritty pääsemään eroon lisäaineista ja tuo listasi luonnonmukaisemmista apukeinoista tulee hyvään saumaan. Ja hienoa, että ovista on bongattu, toivotan jaksamista ja positiivista mieltä sinulle :hug:

Kiitos kaikille peukutuksista =), niitä tarvitaan! Viiva oli vähän vahvistunut ja ilmestyi paljon nopeammin tänä aamuna (sama testi), mutta haalea vielä silti... Ei se auta kuin odotella vaan, varsinainen piinaviikko tosiaan :p .

Memmu: dpo = days past ovulation, eli oviksesta kulunut aika päivissä ja mun käyttämä testi oli herkkyyttä 10 mIU/ml hCG eli reagoi 10 kansainväliseen yksikköön raskaushormonia. Näillä olen nyt testaillut http://www.testikauppa.fi/tuotteet/raskaustesti

Tillukas: juu, samaan kerhoon taidetaan kuulua :) . Mulla on oletettavasti niin, että hedelmöittyminen ei ole se suurin ongelma, vaan kiinnittyminen... Näin ainakin itse itseäni tulkitsen. Mulla on ollut jokaista "kunnon raskautta" (pojat 04 ja 05 sekä myös viime syksyn keskeytynyt keskenmeno rv 11) edeltävässä kierrossa kemiallinen raskaus (testit haaleaa plussaa ja menkat vain pari päivää myöhässä ) ja ainakin pari-kolme vuosien varrella muutenkin. Voi niitä olla enemmänkin, mutta noi ainakin on bongattu ihan testeillä, kun silloin on raskautta toivottu ja tiedetty odottaa. Voi kun nytkin olis niin, että se viime kiertoinen olisi ollut se "pakollinen" edeltävä kemiallinen :laugh: ja tää ois nyt sitten ihan sitä itseään, eli kunnon raskaus. Mielellään sellainen loppuun asti menevä ja elävään vauvaan johtava. Harras toive lähtee jonnekin tuonne ylöspäin...

Ovista bongaileville ja eläville kovasti tsemppiä ja kisakuntoa toivottelen! Olympiahengessä pistelette menemään, eikös :D ? Kotiin tuomisiksi ei sitten kelpaa kuin kulta, sen toimitusaika voipi vaan olla muutama kuukausi (noin 9) ;) :heart: ...

Jaja Vai olisi pitänyt meidän sittenkin ottaa tämä kierto hyötykäyttöön, kun viime kierto oli kemiallinen ja syksyn rv 12+0 keskenmenoa edelsi kemiallinen... Olen päätymässä siihen, että onnistuneesti raskautuminen vaatii tohtorintutkintoa noin miljoonalta eri alalta, mukaan lukien astrologia ja jonkun hivenologian (oma sana kehon hivenainetasapainon saavuttamiseksi) ;)

Miten on mahdollista?! Nyt alkoi näköjään taas himotestailu :ashamed: , mihinkäs sitä koira karvoistaan pääsisi... Mutta siis, kauppareissulta tarttui mukaan Cittarin Pregcheck-liuskatestejä ja olihan se heti kokeiltava kun kotiin pääsin. Noissa on ohjeena, että 1-3 minuutissa positiivinen ja 5 minuutin sisällä luettava. 2 minuutin kohdalla kurkkasin ja ihan kunnon plussahan se siellä! Siis tosi paljon vahvempi ja punaisempi kuin se aamun David-testillä testattu, vaikka toi David pitäis olla 10-herkkänä kaiketi herkempi kuin marketin testi ja lisäksi tää marketti-plussa on vain pari tuntia rakossa olleesta päiväpissasta. Miten voi olla noin? No hyvä mieli tietysti tuli, onhan niitä kunnon viivoja aina ilo katsella :D . Saas nähdä mikä on sit huomenna on tilanne, meinaan tolla Pregcheckillä testata aamupissasta seuraavaksi.

Tillukas: loistava toi hivenologia :laugh: ja naulan kantaan osut muutenkin! Mulle on jäänyt myös soimaan päähän se siemenen itäminen ja maho maa =), jos tää menee nyt vielä puihin niin julistan itsenikin kuuluvaksi sen määritelmän alle...

Happihyppy: mulla ei valitettavasti ole kameraa, minkäänlaista, tällä hetkellä käytössäni... Eli kuvia ei tipu, sori :) ! Joo, jos alkaa viivat olla oikein kunnon plussia eikä haaleita tai haamuja, niin sit ei ehkä ole kemiallinen... Sitä pelkään nyt ekana, että vuoto alkaa kuitenkin ihan ajallaan tai vaan hiukan myöhässä. Nyt kuitenkin vasta kp 26/dpo 11-12. Sit jos ei ole kemiallinen, niin alan pelätä alkuraskauden keskenmenoa. Viime syksynä alkion matka tyssäsi 7+4, mutta km alkoi vasta 10+6... Olin onnellisen tietämätön viimeiseen saakka, sillä 6+4 ultrassa oli kaikki ollut hyvin ja syke vahva jne. Jos sinne np-ultraan pääsisi kunnialla, niin sit vois alkaa iloita, vaikka tässä pinossa on monesti todistettu, että sekään ei ole vielä tae mistään... Tieto lisää todellakin tuskaa, voi miten naiivin onnellisena aikanaan esikoista odotinkaan, pääsisipä niihin tunnelmiin joskus takaisin, mutta turha toivo!

Terveisiä ultrasta!
Täällä ollaan onnesta soikeena, kun nähtiin ruudulla elämää, syke siis löytynyt ja nyt toivotaan, että pienokainen kestäisi matkassa loppuun asti. Gyne ei saanut mittoja otetuksi, kun rääpäle on vielä kovin pieni, eikä viikkojakaan laskeskeltu. Omien laskujen mukaan nyt viikot ehkä 6+6. Ultraan sovittiin vielä kontrolli kahden viikon päähän.

Joko Jajaa saa onnitellla? =) Tsemppiä ainakin, toivotaan, että pikkuinen on tarrannut kunnolla kiinni!

Muillekin kovasti tsemppiä ja voimarutistuksia! :whistle: *Puhaltelee plussatuulia* Minä jättäydyn nyt tästä pinosta, vaikka luultavasti käyn teidän kuulumisia lukemassa, vaikken kommentoikaan. Eli niin kuin tähänkin asti :p

Heilo

Repa huomasin että aika samoissa mennään ja samanmoista historiaaki löytyy, mikä tosin huonoa mutta toisaalta ihan mukavaa :hug:
Todella ihana huomata täällä ku muut raskautuu niin eiköhän se munki vuoro tuu joskus :D
Täällä tänään greippimehua juotu ja foolihappoa syöty =)

Todella paljon onnea raskautuneille ja plussatuulia kaikille, myös minulle :laugh:

Yhteistyössä