Kohteleeko teidän vanhemmat lapsenlapsiaan näin? =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Pojan puolesta paha mieli ja itteä suoraan sanoen v.ituttaa!!

Meillä on pian 3 vuotta täyttävä poika ja siskon poikani on hieman alle 4.v.
Äitini on koko tämän lähes 4 vuoden ajan suosinut siskon poikaani ja meidän poikamme on "vain se toinen lapsenlapsi".Esim. äitini ei ota meidän poikaa ikinä hoitoon, syytä ei ole sanonut, mutta siskon poika on vähintään 1xkk:ssa äidillä hoidossa.
Viimeisen vuoden aikana meidän poika on ollut 1x äidilläni yökylässä, ja silloinkin piti hakea aamulla ennen 8 pois.:( Siskon poika on juuri tänään hoidossa, oli viime lauantaina ja muutama viikko sitten.Argh!!!!!

Tuntuu tosi kurjalta pojan puolesta, kun tänäänkin sanoi mummille että haluaa tulla, mutta kun ei oteta niin ei oteta!
Olenkin alkanut sanomaan pojalleni että mummi ei sinua valitettavasti halua kylään.Pahalta tuntuu, mutta en halua valehdella.=(

Onko muilla tälläistä? Miten pitäisi suhtautua? Olen sanonut asiasta miljoona kertaa, mutta kuuroille korville menee!!

Ei nyt ihan noin, mutta huomaa kuinka aina puhuu vanhemmasta lapsenlapsestaan (meidän esikoinen) että kuinka hän on ihana ja kaikkea lässynlää ja haluaa häntä sinne aina kylään, mutta meidän pienempi on sitten vähän taka-alalle jäänyt...

Anopilla on samanlainen meininki... Vaikkakin anopilla on jo 12 lastenlasta mutta se suosii tyttäriensä lapsia ja poikien lapset tuntuu olevan sellanen pakollinen paha... Onneksi sen ihmisen kanssa ei tarvi olla paljoa tekemisissä, täbä vuonnakin se on käyny meillä 2kertaa ja me ollaan käyty heillä kerran.. Välimatkaa on 12km...

Pojalle ei ehken kannattais tuolleen sanoa, että mummi ei häntä halluu kylään. Ei varmaan tee pienen itsetunnolle kovin hyvvää. Selvittäkkää te aikuiset tuo asia keskenään, lapsen ei tarvii noita kuulla.

Ja joo, äidilläis ois kyllä nyt pieni mietinnän ja tapojen parantamisen paikka edessä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
PUHU äidillesi. Pitäähän sun voida sille sanoa asiasta ja jos poikakin sinne kerran haluaa!

No puhuttu onkin, mutta ilman tulosta!!! Äitini tietää miten mua risoo tää tilanne, mutta ei tee asialle mitään eikä anna mitään selvyyttä että miksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Anopilla on samanlainen meininki... Vaikkakin anopilla on jo 12 lastenlasta mutta se suosii tyttäriensä lapsia ja poikien lapset tuntuu olevan sellanen pakollinen paha... Onneksi sen ihmisen kanssa ei tarvi olla paljoa tekemisissä, täbä vuonnakin se on käyny meillä 2kertaa ja me ollaan käyty heillä kerran.. Välimatkaa on 12km...

Miks anopit suosivat tyttäriensä lapsia??
Meillä nimittäin sama homma.. Aina luvataan ottaa,mut.. Ei sit edes aikos!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Juures Suikale:
Pojalle ei ehken kannattais tuolleen sanoa, että mummi ei häntä halluu kylään. Ei varmaan tee pienen itsetunnolle kovin hyvvää. Selvittäkkää te aikuiset tuo asia keskenään, lapsen ei tarvii noita kuulla.

Ja joo, äidilläis ois kyllä nyt pieni mietinnän ja tapojen parantamisen paikka edessä.

Mitä sitten sanoisin? Tiedän että pojasta tuntuu pahalta, itse sain kokea saman pienenä.=(
Mutta en tahdo valehdella...

Samaa mieltä.

Tätä peesaan!

Surku tuli pienen pojan puolesta.

kamalaa että menit sanomaan pojalles noin suoraan että mummo ei sinua sinne halua,ei tarvii valehdella mutta mielestäni ois voinut jotenkin nätimminkin asian yrittää kertoa tai vaikka päästää sen pienen valkoisen valheen..turhaa pojan mieltä pahottaa enempää,lapsi nopeesti kuvittelee että hänessä on vika,mix ei minua huolita..oo suora sananen mieluummin äitilles!

Alkuperäinen kirjoittaja Iinaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:

Miks anopit suosivat tyttäriensä lapsia??
Meillä nimittäin sama homma.. Aina luvataan ottaa,mut.. Ei sit edes aikos!!!

Mun oma äitini sanoi mulle joskus että mun lapset tuntuu enemmän läheisiltä kuin mun veljeni lapset.
Mut kaikkia hän kohtelee tasapuolisesti..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

Mitä sitten sanoisin? Tiedän että pojasta tuntuu pahalta, itse sain kokea saman pienenä.=(

Kyllä mie ymmärrän, että pojastasi tuntuu pahalta. Ihan varmana tuntuu, äitis käyttäytyy julmasti. Ja sinusta äitinä tuntuu aivan varmasti pahalta katsoa vierestä :hug:

Mut ne valkoiset valheet on nyt tässä tilanteessa kumminkin parempi asia, kuin rehellisyys. Oisitko sie halunnut kuulla pienenä, että mummisi ei halua sinua luokseen? Ja mitä jos äitisi lopulta käsittää hölmöytensä ja haluaa korjata asian ja kuulee sinun sanoneen pojalle, että mummi ei häntä huoli? Suuttuu ja aloittaa saman hölmöilyn uudestaan ja poikarukkahan se taas kärsii.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Ap varmaan kysyi teiltä mielipiteitä äitinsä käytökseen eikä muuhun.;)

Ja siksikö muuta ei saa kommentoida? Neuvoni siinä tapauksessa: Ei kannata kirjoittaa muille äideille kuinka on kertonut lapselleen ettei mummi halua nähdä tätä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:

Kyllä mie ymmärrän, että pojastasi tuntuu pahalta. Ihan varmana tuntuu, äitis käyttäytyy julmasti. Ja sinusta äitinä tuntuu aivan varmasti pahalta katsoa vierestä :hug:

Mut ne valkoiset valheet on nyt tässä tilanteessa kumminkin parempi asia, kuin rehellisyys. Oisitko sie halunnut kuulla pienenä, että mummisi ei halua sinua luokseen? Ja mitä jos äitisi lopulta käsittää hölmöytensä ja haluaa korjata asian ja kuulee sinun sanoneen pojalle, että mummi ei häntä huoli? Suuttuu ja aloittaa saman hölmöilyn uudestaan ja poikarukkahan se taas kärsii.

Eikä tartte edes valkoisiavalheita kun sanoo vain ''ettei mummille meno nyt käy, mutta tehdään me yhdessä jotain kivaa.''

No onneksi en ole sanonut tuon pojalle kuin kerran eikä ymmärtänyt asiaa (vielä).Tuntuu vaan niin kurjalta pojan puolesta kun serkkua hellitään ja suositaan, mutta toinen jää ihan varjoon.:/

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras ap:
No onneksi en ole sanonut tuon pojalle kuin kerran eikä ymmärtänyt asiaa (vielä).Tuntuu vaan niin kurjalta pojan puolesta kun serkkua hellitään ja suositaan, mutta toinen jää ihan varjoon.:/

Mistäköhän tuo hymiö tuonne tuli... :o

Serkun poika oli etenkin nuorempana vähintään 2 kertaa kuukaudessa hoidossa äidilläni. Oli siellä jo alle yksivuotiaana, jopa sairasta lasta äitini hoisi, ja syyt niinkin tärkeitä kuin se että serkun ja miehensä on pakko päästä viettämään kahdenkeskistä aikaa = baariin.
Meidän esikoinen on ollut mummolla tasan kerran yötä: silloin, kun synnytin nuorempaa. Sekin oli kovan tappelun takana, että suostui ottamaan esikoisen sinne.
Monen monta kertaa olen pyytänyt lastenhoitoapua edes pariksi tunniksi, jotta pääsisimme mieheni kanssa vaikka elokuviin tai ulos syömään, mutta ei. Äitiäni väsyttää, hän menee seuraavana päivänä töihin eikä siksi jaksa olla lasten kanssa edes muutamaa tuntia (pääsisi nukkumaan jo klo 20 jos haluaisi). Lapseni ovat helppoja, serkun poika on kamala rutisija (äitini itsekin on sanonut niin), mutta silti serkun poikaa hoidetaan ja omia lapsenlapsia ei. Serkulla on lisäksi oma äiti, tätini, joka hoitaa lasta.
En tajua, missä vika. Lapset tai ainakin isompi lapsista on äidilleni rakkaita, hän näkee heitä usein, ja puhuu heistä kuulemma ystävilleen koko ajan ( =esittää olevansa maailman mahtavin mummo) , mutta koskaan hän ei heitä hoitoon ota. Ei edes yhtä lasta kerrallaan :( . Välimme ovat läheiset. Itkien olen sanonut hänelle, että mieheni ja minun avioliitto alkaa pian todellakin olla vaikeuksissa jos emme saa ollenkaan yhteistä aikaa, mutta siihen hän toteaa vain jotain ympäripyöreää.
Kaiken lisäksi esikoisemme on äidilleni rakkaampi kuin kuopus. Esikoista kehutaan maasta taivaisiin, kuopusta odottaessani äitini sanoi että "en mä kyllä haluaisi toista lastenlasta, mutta pakko kai sitäkin otusta on rakastaa sitten kun sellainen kerran syntyy" :( Esikoinen on se ihana, mahtava, jota en saisi ollenkaan torua kun hän tekee jotain tuhmaa. Pienempää sen sijaan pitäisi olla koko ajan torumassa, vaikka hän on vasta yksi vuotta täyttänyt, eikä ymmärrä vielä kaikkea.
Jos äitini ei olisi lapsille (molemmille, pienempi ei vielä tajua että mummo suosii isompaa) niin tärkeä, katkaisisin välit samantien.

Anoppi suosii mieheni veljen lapsia. Koskaan ei ole aikaa pelkästään meidän lapsille, mutta lähes joka viikonloppu on toiset lapsenlapset hoidossa ja heille kyllä pitää löytyä spesiaaliaikaa...