Kohtutulehdus km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KeepCool
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KeepCool

Vieras
Onko teillä ollut kohtutulehdusta keskenmenon jälkeen? Kuinka nopeasti se on alkanut? Mitkä ovat olleet oireet? Miten hoidettu? Mistä johtunut?

Mulla oli keskenmeno alkuviikosta ja eilen ultrattiin. Kohtu tyhjentynyt tosi hyvin luonnonmukaisesti. Lääkäri sanoi, että en edes jälkitarkastusta tarvitse. Aion kyllä silti mennä lääkärille 2vkon kuluttua, koska lähdemme lomalle ja en halua yhtäkkiä paikallisen poppa-tohtorin hoidettavaksi.

En usko, että minulla olisi riski saada kohtutulehdusta, koska lääkäri oli niin luottavainen, mutta haluaisin silti tietää, että mistä päin tulee, jos jotain oireita tulisi.

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen!!!

Huomenta,
mulle tuli alkava kohtutulehdus kaavinnan jälkeen. Kaikkea raskausmateriaalia ei oltu saatukaan pois ja se kait sen aiheutti. (tai sitten sain jonkun pöpön sairaalasta.)
Mulla juili mahaa epänormaalisti, mutta mistä sitä voi aina tietää mikä johtuu mistäkin. Ja kipuilu ei ollut mitään jalat alta vievää, vaan semmoista vihlontaa yms. Ja lämpöäkin oli, tosi olin lunssan kourissakin silloin.
Olin varannut jälkitarkastukseen ajan n 2vkoa kaavinnasta, onneksi!
Ja vaikka antibiootteja vältänkin, niin tähän söin kuurin enemmän kuin mielellään -ettei vain tulehdus aiheuttaisi mitään vahinkoa sisuskaluihin.

Mukavaa matkaa kaikesta huolimatta
:hug:

mulla oli myös 4keskenmonosta ni kaavinann jälkee kohtutulehdus.. pääsin kotiin illasta ja seuraavana aamuna oli maha ihan sairaan kipeä ja ei pystyny suorassa seisoo eikä istuu tms.. :( tuntui kovaa paineen tunnetta tuonne alapäähän ja mahaa tosiaan juili ihan ylipaljon.. menin sovitusti antaa verikokeita sit sairaalaa ja päätin käydä osastolta kysyy asiasta onko normaalia noin kovat kivut ja ei ollu.. ultrasivat ja sinne oli jäänyt istukasta iso pala joka aiheutti tulehduksen..

saman tien tippaan ja uusinta kaavinta puolenpäivän jälkeen jo.. 2päivää tuon jälkee olin sairaalassa tiputuksessa,kahtia eri antibiootteja suoraa suoneen ja kuuria jatkettii vielä 2viikkoa kotia pääsyn jälkee.. kipeää teki!! :'(

Eli kohtutulehdus tulee helpommin kaavinnan jälkeen kuin luonnollisen keskenmenon...
Mä kuitenkin ihmettelen sitä, että kun lääkäri ultrasi mut eilen aamulla, sanoi, että kohtu on puhdas. Silti multa tuli koko eilisen päivän ja vielä tänäänkin kudosta ulos... Miten kohtu voi olla puhdas, jos sieltä tulee vielä vuorokauden jälkeen tavaraa...?
Mut supistelut alkaa nyt olemaan vähenemään päin, joten oliskohan kohtu pumpannut itsensä tyhjäksi.
Onneksi reissuun on vielä melkein kaksi viikkoa, eli jos jotain tulehdusta tulisi, tapahtuisi se todennäköisesti kotimaassa eikä tarvitsisi mennä minkään poppatohtorin pakeille... :o

Yhteistyössä