Koira jäi yksin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minä vaan

Jäsen
29.05.2004
883
0
16
Mä tunnustan! Meille vaan kävi niin, että vauvan tulon jälkeen (nyt 7kk) koira on alkanut tuntumaan enemmän rasitteelta vaikka ennen oli meidän "vauva". Sateisella kelillä tuntuu tosi hankalalta kun täytyy lähteä ulos koiran takia, vaikka vaavin kanssa voitais odotella aurinkoa. Koiran sängyssä nukkuminenkin on alkanut tuntua epämiellyttävältä (kun vauvakin tulee joskus meidän väliin nukkumaan), vaikka ennen oli hellyttävää. Inhottaa kun kaikki vauvankin vaatteet on karvassa jne. Lenkkeillään kyllä joka päivä ja isäntä leikittääkin koiraa, mutta siihen se jää.

Olen aina pitänyt eläimistä ja tiedän, että tää on vaan joku vaihe enkä todellakaan aio luopua koirasta. Sääliksi vaan käy tuota karvaturpaa..

Haluaisin kuulla muiden mielipiteitä asiasta, onko muita joille on käynyt näin? Ja miten ongelman sais ratkaistua..?

laita kaupan ilmotustaululle ilmoitus, että tarvitaan lenkittäjää. Joku yläaste ikäinen tyttö olisi varmasti onnessaan tuollaisesta mahdollisuudesta. jos pientä lenkityspalkkaa vielä pystyisit maksamaan, mikäs sen parempi.

Ja kyllähän koira uusia tapoja oppii, opetat vain sen pois sängystä.
tai et ainakaan salli sitä, kun olet itse kotona.

Minkä rotuinen koira on kyseessä? Onko sen kanssa harrastettu jotain? Ehkä paikallisesta koiraseurasta löytyisi, joku joka haluaisi "liisata" koiran harrastuskaverikseen. Ainakin meidän seurassa tälläisia tapauksia on aika paljonkin =)

Meillä oli ja osittain on ihan sama tilanne! Tuntuu et koira vaan pyörii tiellä mut silti en pois antais! No mut nyt on alkanut vähän helpottaa kun esikko on jo yli vuoden! ovat koiran kanssa ihan ylimmät ystävät ja tekevät pientä kiusaa toisilleen mutta silti myös pitävät yhtä köyttä toisissa asioissa1 Ja meillä ei koskaan ole lattiat likaisina syötön jälkeen kun koira huolehtii muksun ruoat pois lattioilta :) En tiedä minkä ikäinen teillä laps on mut kyllä koirasta alkaa löytyä niitä positiivisä puoliakin kun muksu kasvaa! Koirasta on ainakin meillä tosi paljon seuraa tolle pojalle :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.09.2005 klo 22:03 Champion kirjoitti:
Meillä oli ja osittain on ihan sama tilanne! Tuntuu et koira vaan pyörii tiellä mut silti en pois antais! No mut nyt on alkanut vähän helpottaa kun esikko on jo yli vuoden! ovat koiran kanssa ihan ylimmät ystävät ja tekevät pientä kiusaa toisilleen mutta silti myös pitävät yhtä köyttä toisissa asioissa1 Ja meillä ei koskaan ole lattiat likaisina syötön jälkeen kun koira huolehtii muksun ruoat pois lattioilta :) En tiedä minkä ikäinen teillä laps on mut kyllä koirasta alkaa löytyä niitä positiivisä puoliakin kun muksu kasvaa! Koirasta on ainakin meillä tosi paljon seuraa tolle pojalle :)

No näin mä olen ajatellutkin, että kunhan vaan vauva kasvaa niin taas koirakin mahtuu paremmin porukkaan mukaan. Mutta toivottavasti ei tuu mitään ongelmia, kun koirana on huumorintajuton, uros mäyräkoira ;) Tarkka reviiristään..

Ihana kuulla että joku muukin ajattelee samoin,kuin minä joskus...Tyttömme nyt 3 kk ja koirakin vasta 1,5 v.vauva.Ilman miestäni en kyllä jaksaisi hoitaa molempia...Nyt oon kuukauden verran käynyt aina kunnon aamulenkin koiran kanssa.tekee itselle hyvää kans ja koirakin saa "mamman"huomiota.Koittakaa jaksaa =) Taidan kysellä kans ulkoilutusapua tms.Kiitti vinkistä!

Juu täällä sama juttu oli, mutta kun lapsi oppi konttaamaan niin on asiat jo muuttuneet. lapsi esim tykkäsi kun heitin koiralle lelua niin oli kovasti mukana. On alkanut myös kiinnostua koirasta esim antaa ruokaa päydästä (mikä on tietysti ei toivottua), laittaa sormen koiran suuhun nuoltavaksi (hauskaa, mitähän koira tuumaa), ihmettelee koiran tassuja, silittää ja taputtaa ja joskus (mutta harvemmin) vetää karvoista ja nyt yrittää itsekin heittää koiralle lelua.
Nyt olen saanut niin paljon itsekin energiaa tuon raskaan vauvavuoden jälkeen, että käymme koiran kanssa koirakoulussa ja näitä harjoituksia kun tekee kotona niin lapsi on mukana ja nauraa touhuilleni.
karvat vauvan vaatteisa inhotti, mutta pian teidänkin lapsi nousee seisomaan (jos ei vielä) ja muutaman kuukauden päästä jo kävelee niin sitten ei karvajuttu enää haittaa.
Kyllä se koira jaksaa vielä odottaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.09.2005 klo 17:59 jonnuska kirjoitti:
Mistähän vois kysellä koiran ulkoilutus apua?jossain halukkaita lenkkeilijöitä,jotka haluaa koirakaverin silloin tällöin?

Riippuu vähän missä asut. www.koirat.com on ainaki koiranhoitoapua tarjolla. 4H:lla on dog sittereitä, ja ihan vaikka kaupan ilmoitustaululle voi jättää ilmoituksen.

Niinhän se tahtoo aina käydä, et kun vauva tulee taloon, koira jää paitsioon. Meillä kävi niin ja myös monella muulla. Meillä meni kyllä kaikki hienosti, mutta jouduimme juuri luopumaan koirasta ja tässä on itketty nyt viikon verran. Oli kipeät jalat (yli 11 v.vanha koira) ja lapsi ei jättänyt rauhaan, joten selkkaus tuli ja sen takia vaikea päätös...en toivo kenellekään samaa. Nauttikaa koiristanne ennen kuin on myöhäistä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.10.2005 klo 09:08 vieras kirjoitti:
Niinhän se tahtoo aina käydä, et kun vauva tulee taloon, koira jää paitsioon. Meillä kävi niin ja myös monella muulla. Meillä meni kyllä kaikki hienosti, mutta jouduimme juuri luopumaan koirasta ja tässä on itketty nyt viikon verran. Oli kipeät jalat (yli 11 v.vanha koira) ja lapsi ei jättänyt rauhaan, joten selkkaus tuli ja sen takia vaikea päätös...en toivo kenellekään samaa. Nauttikaa koiristanne ennen kuin on myöhäistä.

Voi ei,itku tuli silmään :'Osanottoni ja voimia teille.En vois kyllä kuvitella luopuvani koirastani,onneks vasta 1,5 v!.terhakka terrieri.
oon nyt alkanut heti herättyäni tekeen sen kans kunnon lenkin kahestaan,tekee hyvää molemmille.Sit jaksan taas vauvankin kaa paremmin :hug: Yleensä kaiken arvon tajuaa vasta kun sen on menettänyt.....

Yhteistyössä