Koira murisi mulle luustaan ku yritin ottaa sitä pois!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja missä vika?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

missä vika?

Vieras
Eli oltiin ulkona ja koiralla oli luu, sellainen oikea luu ja oltiin lähdössä sisälle niin aloin ottaan luuta pois ja koira kääntyi pois ja murisi. Minä toruin, ja seisoin koiran edessä, sitten otin luun pois annettuani irti käskyn. Mutta ikinä ennen ei oo murissut, kaikki luut on antanut nätisti ja suusta olen saanut rauhassa kaivaa roskia jne, mitä ulkoa löytää. Mitä pitää tarkalleen tehdä kun koira murisee? Nyt aloin pelätä että se seuraavalla kerralla iskee hampaat nahkaan :( Miten tuota luun antamista vois harjoitella?

Sanomalla irti ja vaihtamalla luun johonkin leluun esim. Koirat nyt on koiria, ne voi murista kun saavat "tarpeeks hyvän saaliin" mielestään, vaikka olisivat kuinka koulutettuja. Meidän edesmennyt koira oli muuten enkeli, mutta auta armias, kun sai siankorvan.

En ymmärrä miksi sun pitää saada se luu siltä pois.Vielä tuollainen herkullinen?
Kyllä suakin ottais nuppiin jos nälissäsi saisit lautasen lempiruokaasi eteen ja se viedäänkin sitten pois!!

Koiran pitää tipauttaa se luu käskystä ja otat vasta sitten. Ja nami palkkioksi kehujen kera. Ja mitäpä murinasta, varoitti vain... ei sentäs iskenyt niitä hampaita nahkaasi!

Meidän koira sekoaa kun saa siankorvan. En vaan ole enää antanut. Lapset saa viedä siltä puruluut ja muut, niistä ei sekoa. Siankorvasta varmaan tappaisi...

Katsopa Koirakuiskaajaa. Aika monessa jaksossa on näyttänyt, miten ruoka vallataan itselle. Pitää odottaa oikeaa hetkeä. Sinun pitää osata tulkita koirasi eleitä, koska on turvallista omia saalis itsellesi.

Pahasti on asiat, jos koiralta ei saa otettua pois jotain. Se tarkottaa sillon, että koira on ihmisen pomo. Hölmöjä kommentteja siis nää " miksi otit".

Meilläkin koira murisi kun olis tarvinnu luopua luusta, menin ja otin leuoista kiinni ja vein sen luun keittiön kaappiin. Nykyään koira luovuttaa herkut jo pelkästä mun käskystä.

Jos koiraa ei valvomatta voi ulos jättää, eikä luuta ole lupa sisälle tuoda. Niin täytyykö äidin jäädä ulos odottamaan sitä, että hra johtaja on luun syönyt?
Mä ottaisin luun harjoituksen kannalta useamman kerran sen suusta. Taskussa olisi jotain makeampaa...

[QUOTE="koirallinen";22985812]Siis mitä tyhmää tuossa on?[/QUOTE]

Niinpä, esim meidän koira saa joskus noita oikeita luita tuliaisiks sukulaisilta mut sillähän menee maha sekaisin jos se kiskoo sen luun yhdellä kertaa.

[QUOTE="vieras";22985767]miksei se koira saa kantaa sitä luuta suussaan?? kantaahan koirat keppiäkin suussa ku lenkillä ollaan.Ja kai se sen luun saa sisälle tuoda?![/QUOTE]
Joku kerta koira sitten ottaakin jotain kiellettyä, eikä anna pois vaan puree omistajaa, kun ei ole opetettu:/

älä anna koiralle sellaista luuta johon mieltyy noin kiinteästi. tai vastaavasti anna luu koiralle vain silloin jos ei ole aikomusta kiusata koiraa viemällä luu siltä pois.

Se luu oli iso eikä koira jaksa sitä kantaa, ja minä aioin siirtää luun sisälle. Mitä pahaa siinä on? Ja miksi joku luulee että tämä on provo...ööh? Taitaa täällä olla minuakin tyhmempiä, mutta no antaa olla, en lähde mukaan tuohon. Eli joo, unohdinkin sanoa sen irti käskyn ku menin vaan ottaa sitä luuta pois niin koira varmaan säikähti? Minun moka :( Aina olen vissiin sanonut ensin irti ja koira antaa luun ottaa ihan hyvin...

Ja minusta koira ei saa osoittaa aggressiivisuutta ihmistä kohtaan missään tilanteessa, missä sitä aggressiivisuutta ei pakon edessä tarvita. Luu täytyy luovuttaa murisematta!

älä anna koiralle sellaista luuta johon mieltyy noin kiinteästi. tai vastaavasti anna luu koiralle vain silloin jos ei ole aikomusta kiusata koiraa viemällä luu siltä pois.

Kiusata?

Kyllä sen vaan pitää luovuttaa luu tai muu esine, jota ei jostain syystä enää saa pitää. Se on täysin ihmisen päätettävissä! Eikä koiralla ole mitään oikeutta murista omistajalle!

Jos koira löytää lenkillä vaikka mädän jäniksenraadon, niin antaako palstalaiset koiran tuoda sen sisään, tai syödä sen? Kun ei koiraa saa kiusata tai se voi murista? Miettikää!

[QUOTE="aloittaja";22985865]Se luu oli iso eikä koira jaksa sitä kantaa, ja minä aioin siirtää luun sisälle. Mitä pahaa siinä on? Ja miksi joku luulee että tämä on provo...ööh? Taitaa täällä olla minuakin tyhmempiä, mutta no antaa olla, en lähde mukaan tuohon. Eli joo, unohdinkin sanoa sen irti käskyn ku menin vaan ottaa sitä luuta pois niin koira varmaan säikähti? Minun moka :( Aina olen vissiin sanonut ensin irti ja koira antaa luun ottaa ihan hyvin...[/QUOTE]

Mä olen sitä mieltä että koiran pitäisi kyllä antaa ottaa luu ilman mitään käskyjäkin. Joskus tulevaisuudessa sulla saattaa olla vaikka 1v, joka ei vielä puhu, ja se menee ottamaan jotain koiraltasi, minusta olisi hyvä opettaa koiralle sitä että häneltä voidaan ottaa mitä vaan milloin vaan. Se vaan on lauman alimman "kohtalo".
Menee mielstäni samaan kategoriaan kuin se että, jos kävelen kotona vaikka keittiöön, koira on tiellä, niin mä en pysähdy sanomaan sille että väistä, vaan koiran tulee väistää, koska laumanjohtajaa väistetään, ilman käskyä.

Joo nimenomaan, jos sä tahdot sen luun ottaa siltä koiralta niin sähän OTAT sen, jos sua huvittaa!! Ihan sama vaikka ei olisi tarviskaan ottaa, näitä on ihan hyvä harjoitella ja muistuttaa koiraa kuka on kuka. Meillä koira riehaantuu välillä saadessaan luun ja jos joku yrittää ottaa sitä, lähtee luu suussaan kävelee muualle. Seuraan itse välillä koiraa ja sanon "irti" tomerasti ja otan luun suusta. Sen jälkeen annan sen takaisin kun MINUA huvittaa. Elikkä seuraavalla kerralla tiukka "irti" ja otat luun. Jos alkaa tosissaan murista ja näyttää hampaitaan, ei muuta kuin poskista kiinni ja tiukka katse koiraan ja kova kieltosana. Tehoaa aina, eikä toiste enää yritä äristä.
Ja harjoittele useammin koiran kanssa tuota ruoan ja luiden poisottoa, vaikka siihen ei olisi tarviskaan

Yhteistyössä