Koirani näykkäisi naapurin poikaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Koiralllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyi! Arvaamattomat koirat ovat rasittavia.
Mulle kävi kerran keskikokoinen terrieri ranteeseen kiinni. Pamautin sitä täysiä kuonolle, jopas irtosi ote.
Sitä koiraa ei muuten lopetettu, omistaja rupesi mouhuamaan, että siltä on vasta poistettu kohtu ja se on siksi äkäinen. Joopa joo....

Koko rodun voisi lopettaa sukupuuttoon, kamalia räksyttäjiä ja erittäin arvaamattomia rakkeja.
Lapsena kaverin terrieri hyökkäsi jalkani kimppuun,
tuli vaan pöydänalta aivan arvaamatta ja puri kunnolla farkutkin rikki ja komeat hampaanjäljet kintussa että sallainen näykkäisy :kieh:
Korvauksia emme vaatineet vaikka he olisikin ostaneet minulle uudet farkut, no onneksi oli kevät ja teimme niistä farkuista shortsit.
Sen jälkeen tuo hurtta suljettiin aina johonkin muuhun huoneeseen jos minä saavuin heille kylään.

Alkuperäinen kirjoittaja plörö;24766796:
Koko rodun voisi lopettaa sukupuuttoon, kamalia räksyttäjiä ja erittäin arvaamattomia rakkeja.
Lapsena kaverin terrieri hyökkäsi jalkani kimppuun,
tuli vaan pöydänalta aivan arvaamatta ja puri kunnolla farkutkin rikki ja komeat hampaanjäljet kintussa että sallainen näykkäisy :kieh:
Korvauksia emme vaatineet vaikka he olisikin ostaneet minulle uudet farkut, no onneksi oli kevät ja teimme niistä farkuista shortsit.
Sen jälkeen tuo hurtta suljettiin aina johonkin muuhun huoneeseen jos minä saavuin heille kylään.
Mie en alleviivaa tuota, että kaikki terrierit olisivat sekopäitä räksyttäjiä.
Ainut koirarotu, mitä oikeasti pelkään ja mihin suhtaudun epäluuloisesti on saksanpaimenkoirat. Niissä olen tavannut miltei pelkästään sekopäisiä ja ei hallinnassa olleita yksilöitä. Tällä hetkellä tiedän vain yhden sakemannin, jonka lähellä uskallan oikeasti olla rentona, se on hyvästä kennelistä, eikä ole liioiteltu piirteiltään muutenkaan.

Itse kahden koira nomistajana ja kolmen lapsen äitinä sanon, että,ap, jos perhe vaatii lopetusta, niin piikki odottaa. Koira ei saa hyökätä leikkivän lapsen kimppuun ja purra. Ei vaikka volyymit ois täysin kaakossa ja leikkimiekoilla mätkisivät toisiaan hampaat irvessä.

Vain todella ajattelematon ihminen antaa koiransa juosta vapaana paikassa, missä on ylipäätään mahdollisuus törmätä muihin ihmisiin tai eläimiin. Mullakin on koira enkä ikinä missään tilanteessa antaisi sen olla ulkona vapaana. En, vaikka se on pieni söpö perhoskoira joka tykkää kaikista. Ja mua todella pelottaa ne irrallaan olevat koirat, jotka vastaan tulevat. Ja niin pelottaa mun koiraanikin.

Summa summarum: ap on niin väärässä kuin vain voi olla. Piikille en välttämättä heti koiraa veisi, mutta roimat sakot sulle kuuluisi antaa. Ja katsokin, että se koira pysyy jatkossa kytkettynä!

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
[QUOTE="harmaa";24766588]Jos sun hurttas olis noin tehnyt minun lapsilleni niin ihan 100% varmasti veisin asian eteenpäin, lapset leikki keskenään ja sun hurttas käy syyttä suotta kiinne :([/QUOTE]näin toimisin minäkin. hullu koira kun änkee itsensä leikkivien lasten lähelle ja sitten puree. tilaa olis ollut muuallakin, varsinkin kun vielä irtikin oli. pidä vastaisuudessa tuollaiset arvaamattomat pedot kiinni

[QUOTE="äitix3";24766823]Itse kahden koira nomistajana ja kolmen lapsen äitinä sanon, että,ap, jos perhe vaatii lopetusta, niin piikki odottaa. Koira ei saa hyökätä leikkivän lapsen kimppuun ja purra. Ei vaikka volyymit ois täysin kaakossa ja leikkimiekoilla mätkisivät toisiaan hampaat irvessä.[/QUOTE]
Koiran pitäis käydä useamman kerran ja paljon aggressiivisemmin päälle, jotta oikeus katsoo lopettamisen olevan aiheellinen.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;24766877:
No mutta hänen pitää päästä itse kakalle mieleiseen paikkaan. Ei se remmin päässä onnistu. :)

No ilmankos meidän turre onkin ollut pahalla tuulella, kun en antanut sen paskoa alaoven eteen.... :p Täytyyhän nyt koirien päästä paskalle sinne minne haluaa ja siten miten haluaa. Oisko tää sitä curlingkoiravanhemmuutta....

Pidä koira jatkossa kiinni, ja korvaa lapselle aiheutuneet vahingot. En usko, että koiran lopetusta noin "pienin" perustein voidaan vaatia. Mut tottakai sun on jatkossa katottava, ettei tollanen pääse toistumaan! Ja mitä järkeä ylipäätään mennä päästämään koira vapaaks paikassa, jossa saattaa olla vieraita lapsia leikkimässä?

Mut pakko sanoa, että myös joidenkin lapset on rasittavuuteen asti koirien kimpussa!! Mulla on vanha, kipeä, ihan tiedostetusti arvaamaton koira, ja vaikkei koskaan oo ketään purru tai näykkässy, en MISSÄÄN NIMESSÄ halua lasten koskevan siihen, kun olen sen kanssa HIHNAlenkillä!! Vapaana ollessaan se taas pinkoo lapsia pakoon minkä ehtii, jos sellainen tilanne kohdalle sattuu, eikä taatusti vapaaehtoisesti mee lähellekkään lapsia! Ja kenen on syy, jos mun kielloista huolimatta hihnassa olevaan koiraan kosketaan ja se puree? Mun, valitettavasti.

meillä on koira, minulla on aina ollut koira, mutta jos se kävisi tuolla tavalla jonkun sivullisen kimppuun niin en näkisi muuta mahdollisuutta kuin lopetus.
Lopetatko lapsesikin jos läppäisee kerran vähän kovemmin vaikka toista lasta?

Kerran jos koira jotain vähän puraisee, eikä silmittömästi käy päälle, ei ole mitään syytä lopettaa.

Joo, en ole kerinnyt täällä vastailemaan.. Nyt tulin kommentit lukemaan ja pikavastauksen heittämään!
Ensiksi kiitos asiallisille kommentoijille!
Tarkennusta olitte vailla koirastani, eli hän on rotikka, 2 v uros. Ja tosiaan ei ole ennen purrut ketään!

Joo, en ole kerinnyt täällä vastailemaan.. Nyt tulin kommentit lukemaan ja pikavastauksen heittämään!
Tarkennusta olitte vailla koirastani, eli hän on rotikka, 2 v uros. Ja tosiaan ei ole ennen purrut ketään!
Oi joi! Nyt on tainnut tulla sulle liian kova pala purtavaksi.
Rotikat on ihania ja fiksuja koiria, mä en voi käsittää miten ne voidaan kouluttaa pilalle. :(
Ja siis rotikoihinhan EI SAA käydä fyysisesti käsiksi, tai käy nimenomaa noin, että ne kasvavat vinoon. Tai no en kauheasti tiedä rotikoista, kun itse en suurin surminkaan ottaisi sellaista "egonjatkeeksi". Mutta kuitenkin tunnen paljon tosi asiallisesti käyttäytyviä ja hyvin koulutettuja rotikoita, jotka eivät todellakaan käyttäyty aggressiivisesti edes toisia koiria kohtaan.

Olet varmaankin huomannut miten nykyään uutisoidaan suurikokoisten koirien tekemistä hyökkäyksistä ja siitä että ihmiset pelkäävät "tappajakoiria".
Ja sitten sinä neropatti menet ja pidät rottweileria vapaana!!! Joo, ei se, anteeksi hän, ole ennen ketään purrut. Juu ei ole mutta kerta se on ensimmäinenkin.
Omalla typerällä toiminnallasi kuset omille kintuillesi sillä juuri sinunlaistesi takia monet vaativat "tappajakoirien" kieltämistä.

Suosittelen että luovut koirasta ja hommaat vaikka kilpikonnan tai kanin niin et ole vaaraksi muille!

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
[QUOTE="mmm";24766581]Jos lapsen äiti vie asian eteenpäin viranomaisille, niin sinulla ei välttämättä ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa koira piikille.
Lapset ovat leikkineet keskenään ja yht'äkkiä koirasi on hyökännyt. Haluatko jäädä katsomaan mitä seuraavalla kerralla tapahtuu...[/QUOTE]

Höpöhöpö. Ei poliisi pakota omistajaa viemään koiraa "piikille" yhdestä näykkäisystä.

Koiraa et saisi pitää irti asutusalueella, joten siinä mielessä olet tehnyt väärin. Jos koira on muuten hyväkäytöksinen, riittää varmaan, että pidät koiraa kiinni ulkoillessa taajama-alueella.

Sori vaan, mutta musta tuntuu, että monet nykyään nostaa ihan turhan äläkän jostain koiran pikkunäykkäisyistä. Koirilta odotetaan täydellistä käytöstä, vaikka ne ovat eläimiä, joilla on voimakkaat vaistot, kun taas kakarat saa tehdä mitä haluavat ja vanhemmat vain nostelevat olkiaan, "en mä mitään sille mahda"... Ennen taisi olla toisin päin.

Minua suorastaan ärsyttää, että meidät kaikki koiranomistajat leimataan tuollaisten ihmisten takia. minulla ei ole ikinä ollut mitään yhtäkään koirarotua vastaan. pidän edelleen kaikista, mutta nyt kun on vielä puhuttu paljon koirista ja niiden puremisista niin ap.n valopää tosiaan päästää koiransa vapaaksi.

• Tykkää
Reactions: as if
Mua joskus pienenä jahtasi vapaana oleva saksanpaimenkoira. Ei tullut kuitenkaan traumoja ja poliisit sen lopetti myöhemmin kun puras jotain toista lasta.. Hyvä juttu ihan koirankin kannalta, kun sen omistaja oli alkoholisti ja koira selkeästi aliravittu :(

Joskus on kyllä lapsissakin vikaa. Mun koira, kun oli pentu niin joku venäläinen pikkupoika koitti pyörällä ajaa sen päälle.. Siis koirani oli hihnassa ja koska on muutenkin pieni rotu niin olisi käynyt tosi pahasti jos poika ois onnistunut kunnolla tulla päälle. Vanhemmat vaan naureskeli taustalla... Ei saanut koira traumoja ja tykkää edelleen lapsista. Mä sen sijaan sain traumat kyseisestä lapsesta ja juoksin koiran kanssa karkuun sitä kun pyörällä tuli perässä :DD

Sen verran kuitenkin puolustelen ap:ta, että tämä tapahtuma oli sattunut metsässä, missä ap:n kuvauksen mukaan on aina ollut hiljaista, ei muita vastaantulijoita.
Vaikka koira olikin säikähtänyt lapsia, ei silti olisi koiralta ollut odotettua käytöstä, että käy päälle kuin yleinen syyttäjä. : /

Olen itse sitä mieltä, että koirien saa ja pitääkin juoksennella vapaana, koska eihän se nyt ole mistään kotoisin, ettei milloinkaan saisi riekkua ja riehua ilman hihnavankeutta.
Mutta tosiaan, pitää varmistaa, ettei pääse sellaista tilannetta tapahtumaan, että koira jostain syystä muuttuu aggressiiviseksi. Koiran pitää olla välittömästi kytkettävissä, eli ts. sen pitää tulla kutsusta luokse, vaikka mikä olisi.
Opettakaa koiranne heti luouvutusikäisenä tottelemaan luokse-käskyä! Parhaimmat tulokset saavutat, kun opetat koiranpentua ensin pitkässä liinassa. Jos koira ei tule luokse ekasta käskystä, sitten perään toinen käsky ja pakote (eli nykäiset hihnasta koiran tulemaan luokse) ja sitten paljon kehua ja namipalkka, niin koira ehdollistuu, että luoksetulo on kiva asia.

Aapeelle kunnon sakot vamman aiheuttamisesta ja metsästysrikkomuksesta, jos on aselupia niin ne on syytä peruuttaa. 10v koiranpitokielto ja senkin jälkeen saa laittaa vain jonkun todella lauhkeaksi tunnetun ja vaarattoman koiran. Rotikka semmosen ihmisen haltuun joka pystyy siitä asiallisesti huolehtimaan.

siis puriko vai näykkäsi ? ihan eri asia
Meidän koira nukkui kerran keskellä lattiaa täydessä unessa ja minä kompastuin koiraan, koira nousi ylös ja näykkäsi ( siis otti hampailla kiinni kädestä, ei jäänyt oikeastaan mitään jälkeä)

Ei tulisi mieleenkään viedä piikille

[QUOTE="mmm";24766581]Jos lapsen äiti vie asian eteenpäin viranomaisille, niin sinulla ei välttämättä ole muuta vaihtoehtoa kuin laittaa koira piikille.
Lapset ovat leikkineet keskenään ja yht'äkkiä koirasi on hyökännyt. Haluatko jäädä katsomaan mitä seuraavalla kerralla tapahtuu...[/QUOTE]

No höpönlöpön. Koiria ei määrätä piikille siksi, että jotain on näykkäisty. Pitää olla tosi vakava raatelu, että lähdetään niin radikaaleja rangaistuksia antamaan.

Monet koirat provosoituvat keppien huitomisesta, vaikkei koiraa päin huidottaisikaan. Eläinten kanssa sattuu välillä vahinkoja ihan kuten ihmistenkin kanssa. Ole tulevaisuudessa tarkempi ja kytke koira, jos lähistöllä juoksentelee, huitoo tai mesoaa ihmisiä.

Yhteistyössä