Koirani on houdini. Epätoivoinen emäntä kaipaa kipeästi vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annetaan koira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annetaan koira

Vieras
Kertokaa, miten mä saan tuon pidettyä aisoissa?

Koira viettää päivät verannalla kun ollaan pois kotoa. Tästä seurasi ongelmia: koira aukoi kaikki ovet ja lämmöt karkasi kylmään eteiseen. Laitoin oviin haat, ei apua. Koira oppi avaamaan ovet silti. Laitoin koiran päiväksi kiinni pitkään naruun, siten ettei ylettänyt oviin. Koira otti pannan pois ja aukoi ovet. Kiristin pantaa. Ei auttanut. Seuraavaksi se aukaisi narun solmut ja vapautti itsensä. Seuraavaksi tein naruun kymmenen umpisolmua ja kiristin taas pantaa. Nyt se pärkele on purrut jotenkin ihmeen tyylillä pantansa poikki!!!

Mulla loppuu keinot! Kertokaa, MITEN mä saan sen pidettyä kurissa?! Sitäpaitsi, koira on pakko pitää narun päässä pihallakin, kun muuten se lähtee naapuriin saakka räskyttämään ohikulkijoita. Kuvittelee että reviiri menee sinne saakka. Äskettäinkin juoksi sinne kun ihmiset meni ohi koirineen ja hirveä mekkala. Onneksi jäi tuohon naapurin kohdalle eikä juossut pitemmälle perään.

MINKÄLAISEN pannan mä ostan, josta se ei pääse pakenemaan millään keinolla? Valjaat on ihan yhtä tyhjän kanssa ,se luikertelee niistäkin vapauteen. On testattu.

Mulla loppuu konstit. Auttakee :(

Olisit ylpeä vaan. Sulla on älykäs koira. :D

Ei vaiskaan, tiedän kuinka turhauttavaa tuo voi olla. En tiedä oikein miten tuon ratkaisisit, siirää jokin iso painava esine oven eteen?!

Meidän pieni koiramme raahasi jopa kymmeniä kiloja painavaa betonimöhkälettä pitkin pihaa ja puri poikki minun ranteenvahvuisen köyden.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Minkä helkatin takia se koira ei voi olla ihan rehellisesti sisällä? Ei ihme että on hankala kun rajoitat sen elämää noin paljon.

Sen aikaa kun ollaan pois? Siksi, kun se aukoo ne ovet siltikin. Ja siksi, kun sillä ei ole lupa mennä olkkariin sohville, jonne se menee suoraa päätä kun kukaan ei näe. Ja mulla ei ole varaa maksella semmoisia sähkölaskuja, jotka seuraa kun 170 neliöisessä vanhassa talossa sähköpatterit huutaa hoosiannaa kun ovet on ulos asti auki.

ootko kokeillu puuhapalloo? tai jotain muuta virikettä? koiralla on ihan selvästi tekemisen puute... paljon vain kaikenlaista virikettä ettei kyllästy ja karkaile.

Alkuperäinen kirjoittaja lonttu:
Munalukko ulko-oveen, sitä ei auki saa. Miten se lukitun ulko-oven edes auki saa?

Ei lukittua ulko-ovea. Meillä on siis vanha talo, jossa iso lasiveranta. Sitä ei ole lämmitetty, kun vasta kesällä tehdään remppaa siihen. Verannalta johtaa ovi keittiöön, jonka saa auki. Verannalta johtaa myös rappuset yläkertaan, jossa on ovet kahteen huoneeseen ja nekin saa auki. Siis kun lämpimän ylä- ja alakerran ovet on auki kylmään verantaan, lämmöt karkaa. Ymmärrätkö?

Ja jos koira on vaikka yläkerran huoneissa vapaana kun ollaan pois, tulee sieltä jossain vaiheessa pois ja ovet jää auki. Ei viitsi sulkea ovia perässään. Samoin, jos ois vaikka alakerrassa yksinään, avaa myös täältä ovet verantaan jossain vaiheessa. On testattu, kun tekee sitä myös meidän kotona ollessa. Pitää siis kokoajan vahtia että ei ramppaa noissa ovissa.

Alkuperäinen kirjoittaja annetaan koira:
Alkuperäinen kirjoittaja lonttu:
Munalukko ulko-oveen, sitä ei auki saa. Miten se lukitun ulko-oven edes auki saa?

Ei lukittua ulko-ovea. Meillä on siis vanha talo, jossa iso lasiveranta. Sitä ei ole lämmitetty, kun vasta kesällä tehdään remppaa siihen. Verannalta johtaa ovi keittiöön, jonka saa auki. Verannalta johtaa myös rappuset yläkertaan, jossa on ovet kahteen huoneeseen ja nekin saa auki. Siis kun lämpimän ylä- ja alakerran ovet on auki kylmään verantaan, lämmöt karkaa. Ymmärrätkö?

Ja jos koira on vaikka yläkerran huoneissa vapaana kun ollaan pois, tulee sieltä jossain vaiheessa pois ja ovet jää auki. Ei viitsi sulkea ovia perässään. Samoin, jos ois vaikka alakerrassa yksinään, avaa myös täältä ovet verantaan jossain vaiheessa. On testattu, kun tekee sitä myös meidän kotona ollessa. Pitää siis kokoajan vahtia että ei ramppaa noissa ovissa.

No ettekö saa lukkoja asennettua oviin? Ei koirat abloyta osaa käyttää! Ei sellaista koiraa olekaan joka ei lukon takana pysy!

Laita koiralle oma sohva sinne, missä se päivät on! Kyllä ne ovet saa teljettyä niin ettei fiksukaan koira pääse, ota itsees niskasta ja tee kunnon telki! Kesällä ulkohäkki on loistava ajatus ja sinne sipivaa jyrsittävää poloselle. ja se oma sohva!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
anna pois sitten. se on tylsistynyt elämäänsä. miten se voi ulkopuolella olevan hakasen saada auki

No kuule sen kun tietäis. Mutta niin se tekee.

no sitten sillä on apuri...ei jumankekka mikään koira voi saada ulkpuolella olevaa hakasta auki |O .kun ei sitä saa ihminenkään jos on sisälle lukittu

Koiralla on oma sohva tuossa verannalla. Ja siis miten te kuvittelette, että mä poistun huoneesta, jos sen oven hakanen on siellä sisäpuolella?! Tottakai hakaset on ulkopuolella, jotta ne voi sillä lukita kun poistuu kotoa!!

Ja haloo, eipä ole tullut mieleen ensimmäisenä laittaa abloylukkoja sisäoviin, kun on kyse koiran kuriin saamisesta! Että ihan niskasta pitäis itteensä ottaa kiinni.. just. Tää on vanha talo, jossa vanhat väliovet. Luuletteko että on ihan yksinkertaista ja tärkeyslistalla päällimmäisenä kutsua joku lukkoseppä asentamaan abloylukot sisäoviin?!!! Voi helevetti.

Alkuperäinen kirjoittaja hujk:
Onnistuisiko laittaa sitä hakaa niin ylös ettei se koira ylety avaamaan sitä?

Ne on niin ylhäällä. Mä epäilen, että se jotenkin ränklää niitä kahvoja ja ovia niin kauan, että haat aukee. En mä ymmärrä miten se ne avaa. En ole ollut katsomassa moista.

Koiralla on oma sohva tuossa verannalla. Ja siis miten te kuvittelette, että mä poistun huoneesta, jos sen oven hakanen on siellä sisäpuolella?! Tottakai hakaset on ulkopuolella, jotta ne voi sillä lukita kun poistuu kotoa!!

Ja haloo, eipä ole tullut mieleen ensimmäisenä laittaa abloylukkoja sisäoviin, kun on kyse koiran kuriin saamisesta! Että ihan niskasta pitäis itteensä ottaa kiinni.. just. Tää on vanha talo, jossa vanhat väliovet. Luuletteko että on ihan yksinkertaista ja tärkeyslistalla päällimmäisenä kutsua joku lukkoseppä asentamaan abloylukot sisäoviin?!!! Voi helevetti.

Siis jätä koira esim. alakertaan niihin lämpimiin huoneisiin ja sulje sitten lähtiessäsi hakasella sinne sisään, get it?!

No helvetti jos se koira on tuon sortin ongelma että täällä oikein parut niin kaipa laitat kunnon lukot!? Tai annat eläimen sitten tehdä mitä tahtoo ja nöyrryt fiksumman luontokappaleen edessä! Siinähän jatkat pelleilyä ja piirileikkiä koiras kanssa jos et raski edes kunnon lukkoja oviin asennuttaa!

Idiootti kai sellainen ihminen on jolla on tuollainen ongelma eikä se osaa edes tuota ratkaista!