Koirani on houdini. Epätoivoinen emäntä kaipaa kipeästi vinkkejä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annetaan koira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noita hakasia ja systeemeitä on pilvin pimein,myös niitä malleja missä on lukonpaikka. mutta oletko varma ettei koira kärsi eroahdistuksesta ja ravaa kokopäivän kyttäämässä tuletteko kotiin? kannattas väijyä sen tekemisiä jonain vapaapäivänä

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koiralla on oma sohva tuossa verannalla. Ja siis miten te kuvittelette, että mä poistun huoneesta, jos sen oven hakanen on siellä sisäpuolella?! Tottakai hakaset on ulkopuolella, jotta ne voi sillä lukita kun poistuu kotoa!!

Ja haloo, eipä ole tullut mieleen ensimmäisenä laittaa abloylukkoja sisäoviin, kun on kyse koiran kuriin saamisesta! Että ihan niskasta pitäis itteensä ottaa kiinni.. just. Tää on vanha talo, jossa vanhat väliovet. Luuletteko että on ihan yksinkertaista ja tärkeyslistalla päällimmäisenä kutsua joku lukkoseppä asentamaan abloylukot sisäoviin?!!! Voi helevetti.

No helvetti jos se koira on tuon sortin ongelma että täällä oikein parut niin kaipa laitat kunnon lukot!? Tai annat eläimen sitten tehdä mitä tahtoo ja nöyrryt fiksumman luontokappaleen edessä! Siinähän jatkat pelleilyä ja piirileikkiä koiras kanssa jos et raski edes kunnon lukkoja oviin asennuttaa!

Idiootti kai sellainen ihminen on jolla on tuollainen ongelma eikä se osaa edes tuota ratkaista!

Älä muuta sano. Ja vielä idiootimmaksi mut tekee se, että kirjoitin asiasta palstelle, jossa keskimääräinen älykkyystaso on tohvelin luokkaa. Jatkakaa vaan sitä kaljan kittaamista ja ottakaa loppuillasta ihanalta ukoltanne turpiin kunhan se ensin tulee painamasta naapurin Pirjoa, en häiritse elämäänne enempää.

Koiralla on oma sohva tuossa verannalla. Ja siis miten te kuvittelette, että mä poistun huoneesta, jos sen oven hakanen on siellä sisäpuolella?! Tottakai hakaset on ulkopuolella, jotta ne voi sillä lukita kun poistuu kotoa!!

Ja haloo, eipä ole tullut mieleen ensimmäisenä laittaa abloylukkoja sisäoviin, kun on kyse koiran kuriin saamisesta! Että ihan niskasta pitäis itteensä ottaa kiinni.. just. Tää on vanha talo, jossa vanhat väliovet. Luuletteko että on ihan yksinkertaista ja tärkeyslistalla päällimmäisenä kutsua joku lukkoseppä asentamaan abloylukot sisäoviin?!!! Voi helevetti.

NO MEILLÄ ON OTETTU ITSEEMME NISKASTA KIINNI! Ja laitettu portit meidän koiralle, mutta konstit on monet.. jos apua kaipaat, kyllä täältä pesee koiruusidiksiä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:

NO MEILLÄ ON OTETTU ITSEEMME NISKASTA KIINNI! Ja laitettu portit meidän koiralle, mutta konstit on monet.. jos apua kaipaat, kyllä täältä pesee koiruusidiksiä! :)

No kuule just niitä "koiruusidiksiä" mä teiltä kyselinkin, vaan sain ihme haukkuryöpyn niskaani. Joten adios, mua ei jaksa enää kiinnostaa tuommoiset ihme asennevammaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme porukkaa:

No helvetti jos se koira on tuon sortin ongelma että täällä oikein parut niin kaipa laitat kunnon lukot!? Tai annat eläimen sitten tehdä mitä tahtoo ja nöyrryt fiksumman luontokappaleen edessä! Siinähän jatkat pelleilyä ja piirileikkiä koiras kanssa jos et raski edes kunnon lukkoja oviin asennuttaa!

Idiootti kai sellainen ihminen on jolla on tuollainen ongelma eikä se osaa edes tuota ratkaista!

Älä muuta sano. Ja vielä idiootimmaksi mut tekee se, että kirjoitin asiasta palstelle, jossa keskimääräinen älykkyystaso on tohvelin luokkaa. Jatkakaa vaan sitä kaljan kittaamista ja ottakaa loppuillasta ihanalta ukoltanne turpiin kunhan se ensin tulee painamasta naapurin Pirjoa, en häiritse elämäänne enempää.

No ei siinä kannata älystään meteliä pitää jos ei saa koiraa pysymään sisällä! Ainakin se koira on silloin omistajaansa fiksumpi... Kannattaa varmasti luopua koirasta jos noin vaikeaa on.

Entäs sellanen lukko (jonka nimeä en nyt tiiä ) jossa on sellanen tikku mikä työnnetään ja käännetään alas. Saikohan tosta nyt mitään selvää..siis kokoluokka on sen haan kanssa sama.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:

No kuule just niitä "koiruusidiksiä" mä teiltä kyselinkin, vaan sain ihme haukkuryöpyn niskaani. Joten adios, mua ei jaksa enää kiinnostaa tuommoiset ihme asennevammaiset.

Sinulla se asennevamma on kun ei ohjeet kelpaa vaan kiroilemaan ryhdyt kun täällä kunnon lukkoja ehdotetaan.

Minä laittaisin kunnon lukot enkä jatkaisi mitään "idiksien" testailua tai muuta piirileikkiä koirieni kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja ihme porukkaa:

:laugh: :laugh: Ongelma on nyt ihan jossain muualla kuin koirassa.

Alkuperäinen kirjoittaja hujk:
Entäs sellanen lukko (jonka nimeä en nyt tiiä ) jossa on sellanen tikku mikä työnnetään ja käännetään alas. Saikohan tosta nyt mitään selvää..siis kokoluokka on sen haan kanssa sama.

No kun lukot ei ilmeisesti käy kun ne maksaa ja se asennuskin maksaa... Toki jos joku lähimmäisenrakkaudesta kävis ilmaiseksi asentamassa? Edes pariin kriittisimpään oveen jos ei nyt jokaiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
tais osua toi aktiviteetti asia kovasti kun et siihen kommentoinut. sait neuvoja ja sait kysymyksiä mutta sait myös ihmettelyä siitä kuinka tuo on mahdollista ettei yhtä koiraa saada pysymään pois verannalta.

Enpä kuule viitsinyt enää kommentoida yhtään mihinkään, osaatko sä yhtään lukea ajatuksella millaisia vastauksia mä olen asiaan saanut?!!
Jos sua noin paljon kiinnostaa, niin kun ollaan kotona, koiran kanssa käydään pitkiä metsälenkkejä jolloin saa olla vapaana. Koiralla on myös varmaan lähes jokainen aktivointilelu joka markkinoilta löytyy, lisäksi myös paljon muita leluja. On luita, on leluja, on seuraa silloin kun ollaan kotona. Koira on yksin kotona noin viis, kuus tuntia päivässä.

Mutta mä poistun nyt, mua suoraan sanottuna vituttaa tää ihme porukka tällä palstalla. Samanlaisen vastaanoton oisin saanut, jos oisin kertonut olevani 4 alle 6-vuotiaan yhäippä joka lähtee baariin ja jättää lapset keskenään kotiin. Pikkusen kipeetä sakkia.

tais osua toi aktiviteetti asia kovasti kun et siihen kommentoinut. sait neuvoja ja sait kysymyksiä mutta sait myös ihmettelyä siitä kuinka tuo on mahdollista ettei yhtä koiraa saada pysymään pois verannalta.

Enpä kuule viitsinyt enää kommentoida yhtään mihinkään, osaatko sä yhtään lukea ajatuksella millaisia vastauksia mä olen asiaan saanut?!!
Jos sua noin paljon kiinnostaa, niin kun ollaan kotona, koiran kanssa käydään pitkiä metsälenkkejä jolloin saa olla vapaana. Koiralla on myös varmaan lähes jokainen aktivointilelu joka markkinoilta löytyy, lisäksi myös paljon muita leluja. On luita, on leluja, on seuraa silloin kun ollaan kotona. Koira on yksin kotona noin viis, kuus tuntia päivässä.

Mutta mä poistun nyt, mua suoraan sanottuna vituttaa tää ihme porukka tällä palstalla. Samanlaisen vastaanoton oisin saanut, jos oisin kertonut olevani 4 alle 6-vuotiaan yhäippä joka lähtee baariin ja jättää lapset keskenään kotiin. Pikkusen kipeetä sakkia.

sun ongelma on todellinen, mutta sun asenne ei ole kohdallaan. kauhean vihamielisesti vastasit ja otit itseesi ihmettelyt :( mutta kun apu ei kelpaa niin en ymmärrä mikä tänkin aloituksen pointti oli

sun ongelma on todellinen, mutta sun asenne ei ole kohdallaan. kauhean vihamielisesti vastasit ja otit itseesi ihmettelyt :( mutta kun apu ei kelpaa niin en ymmärrä mikä tänkin aloituksen pointti oli

Mä oon kyllä ihan ap:n puolella. Vastaajien asenne ei ollut ihan kohdillaan. Ja kyllähän ap vastasi teidän ehdotuksiin.

Kuulostaa hyvin tutulta!

Meillä jo edesmennyt sakemanni pääsi mistä tahansa mihin tahansa. Meillä vielä se mukavuus, että asutaan kerrostalossa, jolloin koira yksinollessaan avasi ovet ja meni rappukäytävään. Piti huolen, että kukaan ei päässyt pois asunnostaan eikä myöskään asuntoonsa. Hieman poskia kuumotti välillä, kun tulin kotiin.

Tähän auttoi ainoastaan turvalukko, sellainen avaimella lukittava. Turvalukkoa pidettiin kiinni myös kotona ollessamme, koska tämä koira saattoi pyrkiä rappuun esim. kun naapurille oli tulossa pizzalähetti...

Tämän koiran kanssa kokeiltiin varmaankin kaikki konstit, mutta mikään ei auttanut. Kuonokopasta ja porteista erilaisiin valjaisiin, tuntui, että ahdistui vielä enemmän. Suljettu ovi oli aina avattava.

Ainoa mitä siis voin oikeasti suositella on kunnollinen turvalukko. Tässä riskinä se, että ovi kaivetaan ja kynsitään pilalle, kun sitä yritetään avata.

Toinen kokeilemisen arvoinen on kunnollinen koirahäkki. Niistä harvemmin koirat pois pääsevät, mutta monet omistajat eivät koiraansa häkkiin suostu laittamaan. Meidän sakemanni viihtyi häkissä niin kotona kuin autossakin.

Jos on noin vaikeaa anna koira pois,johonkin parempaan perheeseen,jossa sitä osataan kouluttaa oikein.
Kultsu on sisä koira ei ulkokoira,se on perhekoira.
Olisitte ostaneet,jonkun pihakoiran sitten tai olla ottamarra koiraa ollenkaan.

Tällä palstalla voi olla aina satavarma siitä, että oli kysymys mikä tahansa, niin AINA tulee sontaa niskaan. Mutta nekommentit pitää vaan sivuttaa ja jättää omaan arvoonsa, ja keskittyä niihin hyviin ja auttaviin neuvoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos on noin vaikeaa anna koira pois,johonkin parempaan perheeseen,jossa sitä osataan kouluttaa oikein.
Kultsu on sisä koira ei ulkokoira,se on perhekoira.
Olisitte ostaneet,jonkun pihakoiran sitten tai olla ottamarra koiraa ollenkaan.

Muistathan ilmoittaa kaikille kultsujen kasvattajille, etteivät myy pentuja kuin ihmisille jotka on kotona 24/7. Tai tee vaikka asiasta nettiadressi ja lakialoite. Ja kaiken tän jälkeen sun kannattaa osallistua jollekin kurssille, jossa opetetaan lukemisen ymmärtämistä. Tulis nimittäin tarpeeseen.