Koiranpentu 7vko5pvä - ja mies ei haluakaan sitä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voiveetu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voiveetu

Vieras
Nimenomaan siis koira oli miehen idea ja tahto. Hän etsi eri rotuja ja varasi pennun, osti tarvikkeet jne. Hän mietti nimeä pennulle, koska "se on hänen koiransa". Haimme sitten pennun 4 pvää sitten ja nyt - 4 päivän jälkeen - mies ei haluakaan koiraa!

Ei kuulemma osannut kuvitella, millaista elämä pennun kanssa on...koska hänellä ei ole kokemusta aiemmin koirista. Itse luin edeltävästi pentuopuksia ja koulutusoppaita jne ja tarjosin miehellekin luettavaksi. Mies ei halunnut lukea. Nyt mies viettää aikaansa lähinnä yläkerrassa tai kellarissa, koska väsyttää ja ahdistaa kun meillä on koiranpentu. Pentu siis elää alakerrassa. Minä olen nukkunut pennun nukkumatilan vieressä totuttaen sitä yksinoloon vähitellen ja siivonnut kakat ja pissat.

Nyt mies on sitä mieltä, että pentu joutaa lähteä ja minä vihaan miestäni. Miten joku voi olla noin idiootti?

Käsittämätöntä! :o noh onneksi teidän suhteessa on edes yksi aikuinen! Pentu aika on meilläkin ollut aivan kamala, se puree, paskoo ja kusee joka paikkaan ja tuhoaa kaikki tavarat ja voin sanoa että hammasta pitää purra tuon tuholaisen kanssa ja välillä tekisi mieli heivata se hevonkuuseen mutta äkkiä se aika kuluu onneksi, ja sitten joskus huomaa että oli se sen arvoista :) "you don't get the dog you want, you get the dog you need"

• Tykkää
Reactions: Kissimi
Onko miehellä mitään aikaisempaa kokemusta eläimistä? Ilmeisesti ei, koska ei tajua että eläintä ei voi pistää kaappiin piiloon kun kyllästyttää.

Käskisin kyllä miehen miettimään, kuka sitä koiraa halusi ja miksi nyt ei halutakaan. Ja ois tosi vaikea miettiä mitään lasten hankintaa tollasen tuuliviirin kanssa (ehkä jopa ylitsepääsemättömän vaikeaa).

• Tykkää
[QUOTE="mhm";27342810]No ton vätyksen kanssa ei ainakaan lapsia kannata ees haaveilla, pihalle.[/QUOTE]

No kaksi lasta meillä jo on ja hyvä isä hän sentäs on :) Mutta hänellä ei ole koskaan ollut eläintä lemmikkinä. Ehkäpä hänellä oli joku haavekuva koiranpennusta - en tiedä.

Mä otan sen, mistä voi hakea:D
Ukkos on lapsi!

Eikö kasvattajan luonakaan vielä miehellesi selvinnyt että pentu on pentu ja sen kasvamiseksi aikuiseksi koiraksi menee oma aikansa ? Ota yhteyttä kasvattajaan josko hänellä vaikka olisi tiedossa pennulle koti jossa se on oikeasti haluttu perheenjäsen.

[QUOTE="koirallinen";27342934]Eikö kasvattajan luonakaan vielä miehellesi selvinnyt että pentu on pentu ja sen kasvamiseksi aikuiseksi koiraksi menee oma aikansa ? Ota yhteyttä kasvattajaan josko hänellä vaikka olisi tiedossa pennulle koti jossa se on oikeasti haluttu perheenjäsen.[/QUOTE]

Tämä on ainoa hyvä vaihtoehto sen ohella, että potkit äijännahjuksen pihalle ja pidät koiran itse.

olisko toi vaan jotain alkushokkia?? onhan ne ekat viikot työläitä ja rankkoja mut kyllä se helpottaa! onko iso vai pieni rotu kysessä? varmaan maksoittekin koirasta reippaasti jos on rotukoira?

[QUOTE="aapee";27342830]No kaksi lasta meillä jo on ja hyvä isä hän sentäs on :) Mutta hänellä ei ole koskaan ollut eläintä lemmikkinä. Ehkäpä hänellä oli joku haavekuva koiranpennusta - en tiedä.[/QUOTE]

Ei hirveen hyvältä isältä vaikuta, näin ihan esimerkkinä toimien..
Voiko näyttää lapsille että hankitaan vaan eläin ja sit luovutaan kun ei jakseta?

• Tykkää
:O Ihme touhua miehelläs, ensin halutaan koira ja sitten ei halua enää.
Ei tollanen käy. : /
Koira parka, ei lemmikkiä voi tuolla tavalla kohdella, kun jotain lelua, mikä heitetään
syrjään, kun innostus loppuu tai mieli vaihtuu.

Itse tiedän tapauksen, jossa mies oli hermona koiranpennusta (en osaa sanoa kuinka kauan), mutta nykyään aivan myyty tälle koiralle. Hällä oli kyllä koirasta aiempaakin kokemusta..

Jospa tuo miehen asenne parantuisi ajan kanssa :) meillä on juuri täällä 5 kk ikäinen pentu ja kyllä se vieläkin osaa rasittaa, ei onneksi niin paljoa kun pienempänä..

Koirallisen kanssa samaa mieltä, kilauta kasvattajalle ja yritä saada takaisin ja perheeseen missä oikeesti halutaan haukku. Kamalaa jos mies seuraavat 10v sulkee koiran perheen ulkopuolelle. Ei lapsillekaan varmaan mukavaa :(
Itsestäni molempien koirieni tulosta ekat viikot on ollut aina kaikkein ihanimpia...

Yhteistyössä