koitatteko tinkiä ikinä missään kaupassa hinnasta ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En nyt missään maitokaupassa, mutta huonekaluja tai vaikka kodin elektroniikkaa ostaessani pyrin tinkimään, jos ostan suuremman erän kerralla. Esim. jos ostan jääkaapin, arkkupakastimen sekä uuden lieden, yritän saada vähintäänkin kuljetuksen sekä asennuksen ilmaiseksi, kenties myös 5-10% alennuksen.

Junttia tai ei, mielestäni kuuluu bisneksen luonteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
ei oikein kuulu meidän kulttuuriin ja ulkomaillakin se tuntuu omituiselta.

Kyllä se suuremmissa ostoksissa kuuluu. Väitätkö, ettei ole yleistä tinkiä jotain lisävarustetta autokaupassa tai laittaa alhaisempaa hintatarjousta asuntoa ostaessa tms.?

no sieltä samasta jonostahan löytyy muistakin elätettäviä ja luulis oikeasti,että omakin elämä maistuis mukavammalta,kun olis joku syy herätä aamuisin,kun menis tienaamaan rahansa.

no sieltä samasta jonostahan löytyy muistakin elätettäviä ja luulis oikeasti,että omakin elämä maistuis mukavammalta,kun olis joku syy herätä aamuisin,kun menis tienaamaan rahansa.

Minua ei kiinnosta mennä pakotettuna tekemään palkatonta työtä. Palkallinen kyllä käy, mutta palkaton ei, jota sinä tunnut henkeen ja vereen kanattavan

en missään vaiheessa ole puhunut palkattomasta työstä vaan työstä mitä voi teetättää..

..ei kannata laittaa sanoja toisen suuhun vaan ihan pysyä asialinjalla.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1425674

Tuolla suosit palkatonta orjatyötä

kukaan ei ole sellaisesta mitään maininnut,että työntäisin jonkun palkattomaan duuniin..tokihan en olisi siitä valmis normipalkkaa maksamaan, mutta korvauksen kuitenkin..parempi olla yhteiskunnalle hyödyksi edes jollain tavalla.

kukaan ei ole sellaisesta mitään maininnut,että työntäisin jonkun palkattomaan duuniin..tokihan en olisi siitä valmis normipalkkaa maksamaan, mutta korvauksen kuitenkin..parempi olla yhteiskunnalle hyödyksi edes jollain tavalla.

Siis sun mielestä on oikein, että pakotetaan rangaistuksen uhalla työskentelemään työmarkkinatuella n. 400?/kk ja 8?/pv ylläpitokorvauksella.

ja taas on tämäkin ketju menny tappeluks :D tästä on kunnon hiekkalaatikko tullu... Mut tosiaan ensimmäistä kertaa "tinkasin" ku tein kauppoja pupuista :laugh:
ja mä siis yleensä en kehtaa pyytää hinnanalennusta missään :ashamed:

Asunnosta, autosta, kodinkoneista ja huonekaluista nyt ainakin. Ja tietty kirpputorijutuista.

Usein kodinkoneista ja huonekaluista tinkaaminen menee niin, että pyydän tarjouksen ja kerron että olen kiinnostunut myös muista vastaavista muissa kaupoissa. Tai sanon, että olen saanut tarjouksen X kaupasta Y, että kaupat tehdään täällä vain jos...

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Asunnosta, autosta, kodinkoneista ja huonekaluista nyt ainakin. Ja tietty kirpputorijutuista.

Usein kodinkoneista ja huonekaluista tinkaaminen menee niin, että pyydän tarjouksen ja kerron että olen kiinnostunut myös muista vastaavista muissa kaupoissa. Tai sanon, että olen saanut tarjouksen X kaupasta Y, että kaupat tehdään täällä vain jos...

meil just nyt tällanen tilanne: yks kodinkone pamahti, niin haettiin tarjouksia eri liikkeistä. kannattavaa kyllä :)
ja just isompia satseja hankkies ( esim. just huonekalut..) ollaan koitettu tätä. toimii. mietin vaan ,että kuinka yleistä lienee.

ja toki kilpailutin kodinkoneliikkeet muitten koneitten osalta sit vielä jälkikäteen..Mul oli samat koneet ja kallein ehdotelma oli 5000? ja halvin reilu 3000?..ja Bosch:n kodinkoneilla.

Mie oon aikas huono tinkimään, ku ei oo ollu tapana siellä päin, mistä oon kotoisin. Mies taas on itä-suomesta ja täällä taas kaikki tinkii. Mieskin aina naureskelee, et miun pitää opetella tinkimään, ettei hänen tarvi aina sitä tehä. Mie nauroin, et mies varmaan ruokakaupassakin joku päivä heittää kassaneidille, et "laskeppas noille joku sopiva yhteishinta!" :laugh:

Just viikonloppuna saatiin alennusta liimasta, pensseleistä ja ruukuista u käytii Carlssonilla. Siellä kyl puolituttuja myyjiä ku olin siellä aikoinaan työharjoittelussa, ni antavat pyytämättä alennusta...

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

meil just nyt tällanen tilanne: yks kodinkone pamahti, niin haettiin tarjouksia eri liikkeistä. kannattavaa kyllä :)
ja just isompia satseja hankkies ( esim. just huonekalut..) ollaan koitettu tätä. toimii. mietin vaan ,että kuinka yleistä lienee.

Ei kai kukaan maksa listahintaa kodikoneista. Niistä aina saa alennusta.

Rautakaupat puuttuivat listasta. Tosin ehkä isomman ostoksen yhteydessä, ei siis siveltimen. Toki niillä on nykyään noi kanta-asiakaskortit, mitkä taitaa olla "huomaamaton tinkiminen".

Yhteistyössä