2
2-vuotiasta?
Vieras
Olisin halunnut kokemuksia teiltä, joilla on/on ollut 2-vuotiaita lapsia. Millaisia teidän 2 vuotiaat ovat olleet? Ja miten käyttäytyneet eri tilanteissa?
Meillä on juuri nyt 2- vuotias poika. Hän on erittäin vilkas, ollut jo vatsasta lähtien
. Lähinnä tämä vilkkaus minua mietittyttää, onkohan ihan normaalia vai olenko ollut huono ja onneton äiti, enkä ole osannut kunnolla pitää kuria? Poika on siis todella vilkas, mutta kyllä pystyy myös keskittymäänkin, esim. tekemään palapeliä, lukemaan kirjaa, piirtämään jne. Mutta touhuaa koko ajan, ei juuri malta pysyä paikallaan saati sylissä, kiukustuu helposti, harmistuu jos ei HETI osaa itse jotakin jne. jne. Tempperamenttiä löytyy. En teidä onko lähipiirissä vain superrauhallsia lapsia vai onko poikamme poikkeus, mutta tuntuu, että muut äidit katselee, että onpas ""levoton"" tapaus. Itse on jotenkin nyt ahdistunut, että josko tämä ei olekaan normaalia 2 vuotiaan touhuamista, olenko tehnyt jotain väärin (vaikka rajat on asetettu ja niistä pyritään pitämään kiinni) jne. Olisi kiva, jos saisin muidenkin kokemuksia, mikä on normaalia 2 vuotiaan touhukkaan pojan käytöstä... Mitään erityistä uhmaa ei mielestäni juuri nyt ole, rajojen hakemista on ollut koko alkuelämä
.
Meillä on juuri nyt 2- vuotias poika. Hän on erittäin vilkas, ollut jo vatsasta lähtien