Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys muutama kuukausi sitten. Kun menkat oli viikon myöhässä tein 2 raskaustestiä ja olin siis raskaana. Soitin terveyskeskukseen ja sain ajan lääkärille, joka anto lähetteen raskauden keskeytykseen.
Siinä välissä piti ottaa veri ja virtsanäytteet sukupuolitautien testaamiseksi. Piti itse varata aika naistenpoliklinikalle, jossa tutkittiin että raskaus on kohdun sisäinen, juteltiin ehkäisystä ja siitä onko vielä varma päätöksestä. Sain sitten ensimmäisen pillerin siellä poliklinikalla, mikä valmistaa lääkkeelliseen rakauden keskeytykseen.
2 päivän päästä kotona piti herätä aikaisin ottamaan toinen lääke jonka olin saanut poliklinikalta mukaan. Siitä alkoi vuoto melko pian, ja ensimmäinen päivä oli suht kivulias särkylääkkeistä huolimatta. Kivut helpottu jo seuraavana päivänä jonkun verran, mut vuoto kesti mun kohdalla noin 3 viikkoa. Eka viikko tosi runsasta, ja siitä pikkuhijaa väheni. Ei siinä kohtaa kuitenkaan ollut enää kovin erikoinen olo, koska olihan mulla ennenkin kuukautisia ollut.. Kuukausi lääkkeen oton jälkeen tehtiin vielä verikokeet, joista varmistettiin, että raskaus tosiaan oli keskeytynyt. Poliklinikka käynti maksoi 27 euroa, mutta muita kuluja ei tullut.
Keskeytys tehtiin mun kohdalla siis viikolla 6. Siinä kohtaa kun oli vielä raskaana, tuntui kyllä oudolta miettiä, että mun sisällä kasvaa joku. Kyl sitä tuli aina mietittyä kans kun piti käydä lääkäreillä ja verikokeissa sun muuta, että onko tää hyvä päätös tai onko se oikein tai muuta.. Mutta näin jälkeen päin ei oo enää harmittanut. Tiesin että nykynen poikaystäväni ei oo oikea mies mulle, eikä elämäntilanne paras mahdollinen. Mutta kannattaa ihan itse miettiä mitä haluaa, eikä tuntea syyllisyyttä sellasten ihmisten kommenteista, millä ei oikeasti ole mitään väliä.