Kokemuksia abortista.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mini83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mini83

Jäsen
09.10.2007
545
0
16
En oikein tiedä mihin tämä aihe kuuluu, mutta ajattelin että tämä ois hyvä paikka.

Eli nyt minulla on edessä vaikea päätös, jatkanko raskautta vai teenkö abortin. Nyt en tosiaan kaipaa mitään saarnoja aiheesta vaan kokemuksia.
Kuinka iso riski on että en voi enää sen jälkeen saada lapsia? Onko toimenpide kivulias? Mitä se maksaa?

Toivottavasti joku edes pystyisi vähän valottamaan minulle tämän "tabuun" vaaroista yms. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulle tehty abortti ja sen jälkeen olen 2 lasta saanut ihan normaalisti. =)
Kaikki muu muutenkin ok, eikä ole kaduttanut.
Mieti kuitenkin tarkkaan.

Maksoi reilut 70 euroa eikä ollut kipuja missään vaiheessa. Kaavinnalla tehtiin.
 
riippuu millä viikoilla.. lääkkeellinen keskeytys on turvallisempi vaihtoehto, melko kivuton.. ihan normaalisti olen lapsen saanut.. vaikea päätös on mutta kunhan teet sen niin että olet varma siitä niin ei ole muiden asia arvostella..
toimenpide taitaa maksaa ihan normi poliklinikka maksun 22?
 
itse tapahtuma ei maksa,vaan se kun oot vuodeosastolla. n.70 euroa.
mulle on tehty kaksi,eka kun olin 18 vuotias ja toinen kun olin 23vuotias. tuota toista olen kyllä katunut,mutta silloin se oli ainut ratkaisu.
henkisesti on varmasti kipeempi kun fyysisesti.
kaavinnalla se ollaan mulle tehty eikä se tee ketään lapsettomaksi. keskenmenossakin joskus kaavitaan. olen saanut kaksi lasta,22vuotiaana ja 24vuotiaana. nyt odotan kolmatta. päätös on varmasti vaikea,mieti tarkkaan.
 
jaa, no mulla oli tietty hyvinkin alkuviikot mutta oli verrattavissa hjärkyttävän runsaisiin menkkoihin... ja kipua ei ollut.. ja jos nyt vähän mahaa nippasikin niin burana riitti kyllä...
isomman sikiön kohdalla voi ollakin totta tuo henkinen puoli...
 
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
lääkkeellinen keskeytys kyllä mulla oli äärimmäisen kivulias ja inhottava! se on henkisestikin raskaampi (oma mielipiteeni ).

Mulla myös pakonsanelema lääkkeellnen keskeytys :( Kokemus oli todella kivulias ja rankka. Ja vaikka en olekaan katunut päätöstäni,koska oma hyvinvointi oli vaarassa,en tekisi enää koskaan sitä uudelleen.
 
Mulle tehtiin lääkkeellinen keskeytys muutama kuukausi sitten. Kun menkat oli viikon myöhässä tein 2 raskaustestiä ja olin siis raskaana. Soitin terveyskeskukseen ja sain ajan lääkärille, joka anto lähetteen raskauden keskeytykseen.

Siinä välissä piti ottaa veri ja virtsanäytteet sukupuolitautien testaamiseksi. Piti itse varata aika naistenpoliklinikalle, jossa tutkittiin että raskaus on kohdun sisäinen, juteltiin ehkäisystä ja siitä onko vielä varma päätöksestä. Sain sitten ensimmäisen pillerin siellä poliklinikalla, mikä valmistaa lääkkeelliseen rakauden keskeytykseen.

2 päivän päästä kotona piti herätä aikaisin ottamaan toinen lääke jonka olin saanut poliklinikalta mukaan. Siitä alkoi vuoto melko pian, ja ensimmäinen päivä oli suht kivulias särkylääkkeistä huolimatta. Kivut helpottu jo seuraavana päivänä jonkun verran, mut vuoto kesti mun kohdalla noin 3 viikkoa. Eka viikko tosi runsasta, ja siitä pikkuhijaa väheni. Ei siinä kohtaa kuitenkaan ollut enää kovin erikoinen olo, koska olihan mulla ennenkin kuukautisia ollut.. Kuukausi lääkkeen oton jälkeen tehtiin vielä verikokeet, joista varmistettiin, että raskaus tosiaan oli keskeytynyt. Poliklinikka käynti maksoi 27 euroa, mutta muita kuluja ei tullut.

Keskeytys tehtiin mun kohdalla siis viikolla 6. Siinä kohtaa kun oli vielä raskaana, tuntui kyllä oudolta miettiä, että mun sisällä kasvaa joku. Kyl sitä tuli aina mietittyä kans kun piti käydä lääkäreillä ja verikokeissa sun muuta, että onko tää hyvä päätös tai onko se oikein tai muuta.. Mutta näin jälkeen päin ei oo enää harmittanut. Tiesin että nykynen poikaystäväni ei oo oikea mies mulle, eikä elämäntilanne paras mahdollinen. Mutta kannattaa ihan itse miettiä mitä haluaa, eikä tuntea syyllisyyttä sellasten ihmisten kommenteista, millä ei oikeasti ole mitään väliä.
 
En jaksa tänne kirjoittaa litaniaa.

Minulle tehtiin epäonnistuneen lääkekeskeytyksen jälkeen kaavinta, olin tyytyväinen lopputulokseen.

Olen kirjoittanut pitkän selostuksen täällä: http://umyzenaida.blogspot.fi/2013/07/abortti-ja-mina.html
 

Yhteistyössä