Kokemuksia kaivataan: onko kaverisuhteeksi mennyt parisuhde mahdollista korjata ja miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuja kaivataan

Vieras
Todettiin miehen kanssa, että meidän suhde on vuosien varrella mennyt kämppissuhteeksi. Ei ole seksiä eikä oikein haluakaan sen harrastamiseen. Eikä hellyyttäkään oikein. Viihdytään kuitenkin erinomaisesti yhdessä eikä halua erotakaan ole. Kummallakaan ei siis ole toista.

Suhde on vaan väljähtynyt vuosien varrella, ollaan oltu naimisissa jo 13 vuotta. Lapsiakin on. Elämän perusasiat on ns. kunnossa, mutta olisi kiva olla oikea parisuhde eikä kaveripohjalla.

Onko jollakulla kokemusta siitä, onko tällaista suhdetta enää mahdollista pistää "raiteilleen" vai onko se vaan tuulimyllyjä vastaan taistelemista? Minä kyllä haluaisin, mutta miehestä en ole ihan varma. Voi olla, että on jo luovuttanut.

Auttaako parisuhdeterapeutti? Yhteisiä viikonloppuja meillä on ollut kahdestaan, mutta ne eivät taida oikein riittää.

Asiallisia vastauksia kaivataan, kiitos -ja mieluiten omakohtaisia kokemuksia. Kettuilut voi jättää kirjoittamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja h9ot:
filmiä, naposteltavaa, juomaa ja seksiä pitkän kaavan mukaan.

toi on ihan jees mutta en heittäityis seksiin,, mutta toisen hyväilyä ja kiusottelua..seksi sitten muutaman päivän päästä kun halut on maksimaaliset ;) Tulee se intohimo mukaan kuvioihin..

omakohtasita kokemusta ei ole, mutta auttaisiko se että yritätte muistaa mikä teidät alussa yhdisti, mitkä oli ne asiat mitä teitet ja msitä nautitte yhdessä, hassut lempinimet, ym jutut.. ja koittaisitte saada sen tunteen taas takasiin juurikin sillä yhdessä tekemisellä, pienillä hellyyden osoituksilla ym, jos vaikak sitten halut palautusiivat.. on mahdollsita rakastaua ja ihastua puoliusoon uudelleen, kunhan vain muistaa mikä siinä puolisossa alunalkaen viehätti ja jso saisi sen saman ihmisen takasiin.. usein kun käy niin että arki saattaa hukuttaa ihmisen, ne omat jutut ja piirteet jää taka alalle kun keskitytään vain siihen perhe elämään
tsemppiä kovasti teille

Mutta jos sitä hellyyttä ei ole eikä seksikään kiinnosta, niin miten tämä voisi toimia? Hyvä idea sinänsä, mutta tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, että yhtäkkiä "se vaihde" saataisiin päälle.

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:
omakohtasita kokemusta ei ole, mutta auttaisiko se että yritätte muistaa mikä teidät alussa yhdisti, mitkä oli ne asiat mitä teitet ja msitä nautitte yhdessä, hassut lempinimet, ym jutut.. ja koittaisitte saada sen tunteen taas takasiin juurikin sillä yhdessä tekemisellä, pienillä hellyyden osoituksilla ym, jos vaikak sitten halut palautusiivat.. on mahdollsita rakastaua ja ihastua puoliusoon uudelleen, kunhan vain muistaa mikä siinä puolisossa alunalkaen viehätti ja jso saisi sen saman ihmisen takasiin.. usein kun käy niin että arki saattaa hukuttaa ihmisen, ne omat jutut ja piirteet jää taka alalle kun keskitytään vain siihen perhe elämään
tsemppiä kovasti teille

Kiitos. Tämä on niin totta, että se arki painaa päälle ja se "oma itse" jää taka-alalle.

Voisihan tätä pohdiskella ja kysyä miehen kiinnostusta. Voi olla, että ei jaksa enää alkaa yrittää edes. Itse kyllä viitsisin, koska pidän tätä tärkeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta jos sitä hellyyttä ei ole eikä seksikään kiinnosta, niin miten tämä voisi toimia? Hyvä idea sinänsä, mutta tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, että yhtäkkiä "se vaihde" saataisiin päälle.

Minulla sama tilanne ja nousi karvat pystyyn jo tuosta ajatuksestakin, että seksiä pitkän kaavan mukaan. Kun ei pysty niin ei pysty. Mies on minulle kuin paras ystävä ja välillä kuin veli.

Heittäytykää,, sopikaa treffit jonhonkin. Leikkikää kuin tapaisitte ekaa kertaa, kertokaa toisillenne keitä te olette, mitkä on hyvät puolenne ym..
Jatkoillekkin saa lähteä..

Alkuperäinen kirjoittaja Viola:
Heittäytykää,, sopikaa treffit jonhonkin. Leikkikää kuin tapaisitte ekaa kertaa, kertokaa toisillenne keitä te olette, mitkä on hyvät puolenne ym..
Jatkoillekkin saa lähteä..

Hmm. Hauska idea.
Mies vaan ei ole kovin leikkisää sorttia. Mutta pannaan korvan taakse.

Hmm. Mutta eiköhän suhde yleensä muutakin jollain tapaa muotoaan ajan kuluessa. Kuka määrittelee, minkälainen on "oikea parisuhde"? Jos molemmat ovat tyytyväisiä, niin tilannehan on hyvä. Tuossa vanhojen valokuvien katselussa ja parisuhteen alkuaikojen miettimisessä on kuitenkin ideaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Hmm. Mutta eiköhän suhde yleensä muutakin jollain tapaa muotoaan ajan kuluessa. Kuka määrittelee, minkälainen on "oikea parisuhde"? Jos molemmat ovat tyytyväisiä, niin tilannehan on hyvä. Tuossa vanhojen valokuvien katselussa ja parisuhteen alkuaikojen miettimisessä on kuitenkin ideaa.

Ei sitä oikeaa kukaan määrittelekään. Mutta jotenkin se pelkkä kaverisuhde ei sittenkään tunnu ihan riittävältä, vaan sitä "marjapuuroa ja mansikkaa" olisi joskus ihan kiva olla, edes vähän.

Onhan se selvää, että parisuhde muuttaa vuosien saatossa muotoaan.

Voi kunpa tähän kysymykseen saisikin yksiselitteisen vastauksen...
Itse olen päätynyt monen pohdinnan ja pähkäilyn jälkeen pieneen taukoon ja tarkoitus olisi ruveta katsomaan maailmaa eri osoitteista. Siinä sitten punnitaan, että miten käy. :/

Ei ole vastaavasta kokemusta, mutta luulisin että esim. seksikin maistuisi kun vain siihen ryhtyisi vaikkei kiinnostaisikaan. Siinä lämmitellessä voi hyvinkin halut herätä vaikka ajatuksena se ensin olisikin tuntunut vieraalle.
Suosittelisin kahdenkeskistä lomamatkaa johonkin piilopirttiin jossa ei olisi telkkaria eikä muuta viihdykettä kuin sauna, sänky ja toisenne...

kyllä se niin on että kun kun on seksiä, niin ne tunteetkin sieltä kumpuaa jostain kovin. Miksi ei yks kaks voi vaihtaa vaihdetta? lähetät vihjailevan viesti miehellesi ja heti kun hän tulee kotiin ja jollei lapset tms ole esteenä.. nautitte toisistanne.. pitkän kaavan mukaan.kyllä se siitä lähtee ;) Kokemuista on!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei kannata ainakaan käyttäytyä, kuin kämppis.

Mitä tällä tarkoitat? Ei kai sitä tarkoituksella kukaan tee, siis alunperin. Mutta niin vaan käy, monille.

Jaa. Tarkotan vaan, että nyt kun niin on käynyt, niin miksi ei välillä tehdä jotain, mitä kämppis ei tekisi?

lisäys, jollei seksiä pysty millään harrastaman "toinen on paraskaveri, ihan kuin veli, seksi etoo". Ei silloin ole oikein olla siinä suhteessa.... jatkakaa ystävinä!!!

Mitä tällä tarkoitat? Ei kai sitä tarkoituksella kukaan tee, siis alunperin. Mutta niin vaan käy, monille.

Jaa. Tarkotan vaan, että nyt kun niin on käynyt, niin miksi ei välillä tehdä jotain, mitä kämppis ei tekisi?

Olen RK:n kanssa taas samaa mieltä. Kyllä se vain on juuri sitä parisuhteesta huolehtimista että muistaa huomioida sitä kumppania arjessa siten, miten kämppis ei huomioisi.
Täytyy muistaa halata, koskettaa, silittää, paijata, pelleillä, leikitellä jne.

Jos se vaikka tuntuu omituiselta...?

Kuten olen todennut, olen kyllä itse valmis kokeilemaan "jotain muuta", mutta en taida viitsiä, jos vastakaikua ei tule.
Lähinnä vaan mietin sitä, että kannattaako edes yrittää eli onkohan mitään toivoa edes, kun tätä on jatkunut jo aika pitkään. No, ei se mitään ota, jos ei annakaan.

Yhteistyössä