Kokemuksia kantorepuista?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva äiti

Vieras
Kertokaahan siis kokemuksianne eri merkkisistä ja -mallisista kantorepuista. Mitä kannattaa ottaa huomioon reppua valitessa? Onko eri malleissa oleellisia eroja,miten teidän vauvat on repussa viihtyneet?
 
Kannattaa sovittaa reppuja lapsen kanssa.

Itse ainakin huomasin, että mun kropalle Ergo sopi paremmin kun Manduca. Ostin sitten Ergon. Oli muuten silloin vielä kalliimpi, kun Manduca joka oli just tullu markkinoille.

Itse kyllä hankin repun lapsen ollessa n 4kk, joten mitään vauvatukia ei enää tarvittu.

Manduca on siinä mielessä parempi, kun menee heti alusta asti ilman ylimääräsiä tukia.

Repuissa ei kuitenkaan taida niin paljoa eroa olla. Kunhan tosiaan hankit nimenomaan kantorepun.
 
Meillä on Pikkolo ja kannan sillä 1,5-vuotiasta sekä 3,5-vuotiasta ja mies kantaa myös mielellään sillä. Mä tykkäsin niistä kuoseista mitä Pikkolossa oli tarjolla ja sit kun kokeilin, niin se tuntui heti hyvältä päälle. Lapsen istuma-asento on siinä myös tosi hyvä ja plussaa tulee siitä, että lonkalla kantaminen on yksi vaihtoehdoista - oli nimittäin aika toimivaa 1,5-vuotiaan kanssa Korkeasaaressa! Takana ei oikein voi "keskustella" ja osoitella eläimiä. Edessä en enää jaksa pitkään kantaa. Lonkka-asennossa oli ihan loistava ihmetellä apinoiden menoa :D

Selässä kannan siis myös meidän isompaa neitiä, jos sattuu väsähtämään. Ei edes 18 kilon painolla tunnu huonolta eikä paina mistään. Älyhyvät pehmusteet. Lapset viihtyvät myös repussa tosi hyvin ja pienempi on tosi suloinen, kun aina nostaa kädet "sylkkyyn" -asentoon, kun laitan repun vyölleni.

Musta Pikkolo on sirompi kuin mitä Manduca ja Ergo ja jotenkin kauniimpi päällä pidettäessä. Siinä ei oo niin hirveesti niitä klipsuja...
 
Alkuperäinen kirjoittaja 1:
Kannattaa sovittaa reppuja lapsen kanssa.


Repuissa ei kuitenkaan taida niin paljoa eroa olla. Kunhan tosiaan hankit nimenomaan kantorepun.

No joo,se nyt ei ainakaan vielä onnistu.. Lapsen kanssa sovittaminen siis - pikkunen kun on vielä masussa. Olin vaan ajatellu et jos olis ostanu sen jo "valmiiks".
Mut kiitos vastauksista,tämä lisäsi kiinnostustani manducaa kohtaan =)
 
Juu kaikki nämä oikeat kantoreput tuntuvat olevan hyviä. Meille ostettiin Ergo kun en vaan tajunnut niitä liinoja (hitto että sitä tunsikin itsensä typeräksi ja kädettömäksi mutta pakko oli luovuttaa). Mukava siinä oli tyttöä pitää, mutta ei meidän penska siinä kyllä paljoa viihtynyt. Kuitenkin olisi nyt toinen tulossa, toivottavasti tulisi sitten vähän enemmän käyttöä. Lähinnä käytettiin reppua reissussa, kun ei viitsinyt/voinut vaunuja viedä. Ja me reissailtiin aika vähän.
 
No joo siis mä ensin luulin että kantoliina olis jotenki erikoisen hyvä juttu,mutta nyt oon kuullu paljon siitä miten sen kanssa selkä/hartiat väsyy varsinki vähänkin isomman lapsen kanssa.. Ja kieltämättä se sitomishomma arveluttaa et miten onnistuu yksin,reppu vaikuttais helpommalta käyttää..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äiti:
No joo siis mä ensin luulin että kantoliina olis jotenki erikoisen hyvä juttu,mutta nyt oon kuullu paljon siitä miten sen kanssa selkä/hartiat väsyy varsinki vähänkin isomman lapsen kanssa.. Ja kieltämättä se sitomishomma arveluttaa et miten onnistuu yksin,reppu vaikuttais helpommalta käyttää..

Mä olen kantanu tyttöä liinoilla, ja ei ole selkä kipeytyny ku on ollu hyvä liina + oikea sidonta! Eikä mua haittaa sitominen. Mutta ihmiset on tän kantamisen suhteen tosi erilaisia... Mulla on tosi hyvä selkä ja kestän vaikka sidonta ei oliskaan täydellinen. Toisille sen pitää olla millilleen oikein. En siis ole koskaan ees kokeillu manducaa tai ergoa... Jos olis kaikki raha maailmassa niin ostaisin varmaan jommankumman, tai jonkun muun, mutta mulle ja tytölle 1v2kk on riittäny liinat hyvin. Mulla oli alussa trikooliina, nyt kudottu ja rengasliina. Emme käytä rattaita oikeastaan ollenkaan ja ensimmäiset 6kk tyttö asui liinassa. En voi sanoa ku hyvää :)
 
Meillä on myös Pikkolo. Ostettiin se jo ennenku vauva synty, ku se käy vastasyntyneestä lähtien (sitä paneelia saa kätevästi kavennettua vauvan takapuolen alta). Unihuppu kuuluu myös pakettiin. Ihana reppu, voin kyllä lämpimästi suositella!

Eikä mikään oo niin ihanaa, ku kävellä oma pienokainen lähellä itseä <3 ja toinen tuhisee tyytyväisenä <3
 
Meillä on New generation Ergo ja on ollut tosi hyvä.Nopea laittaa ja voi pitää lanteillakin.
Eikä tunnu lapsen paino missään,mulla on selkä heikko ja oireilee jos rassaa liikaa.

Oon siinä 3 veetäkin kantanut hienosti!
Voin suositella.
Hug-a bubista on kokemusta ja sekin oli ok,mutta se sitominen oli aika rassaavaa.Sekä kuumuus,liina pitää niin tiukasti otteessaan.

 
Kiitos kaikille vastauksistanne. NinaTT,mulla ei ole mikään erityisen hyvä/vahva selkä.. Ja sitomisen kanssa arveluttaa eniten,että saako tarpeeks tiukalle tms. Mutta kiva kuulla positiivisia kokemuksia "liinailusta".

Mulla on ystäviä joilla kantoliinoja,en ole vielä kysynyt mutta taidan kysyä lainaksi ja kokeilla miltä tuntuu.. Kantoreppu taitaa kuitenkin olla se jonka ostan.
 
Manduca on tosi hyvä ja pitkäkäyttöinen, kun siinä voi isompaa lasta kantaa sitten vaikka selkäpuolella!
Eikä se musta kyllä ollut ees kallis, vajaan satasen makso.(Ergo oli must kalliimpi)
 

Yhteistyössä