kokemuksia perheneuvolasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sitku

Aktiivinen jäsen
11.01.2005
2 129
0
36
Onko kukaan käynyt juttelemassa perheneuvolassa parisuhteen kriiseistä? Meillä tuntuu olevan asiat ihan solmussa. Heti ei eroamaankaan olisi haluuja, mutta jotain pitäisi keksiä. Kuinka tarkkaan siellä pitää keroa asioita ja voiko puhua ihan yksin työntekijän kanssa. Tuolta ukolta tuskin suunvuoroa ees saa.

Me ollaan käyty nyt kaksi kertaa perheneuvolassa parisuhdeterapiassa ja on todella ollut apua. Ensimmäisellä kerralla oli sellanen olo ettei tästä ole mitään apua mutta jo toisella kerralla pillahdin täyteen itkuun (jota en KOSKAAN tee) kuns aatiin asioita niin hyvin auki ja sen jälkeen onkin ollut ilma paljon puhtaampaa meillä kotona vaikka toki ollaan vasta ihan polun alussa mutta oikeeseen suuntaan menossa :)

Mä olin jo ihan valmis eroamaan kun en jaksanut enää hakata päätä seinään.

Kyllä perheneuvolassa yleensä käydään ihan pariskuntana ja ne terapeutit kyllä antaa sulle puheenvuoron ja vetävät keskustelua oikeeseen suuntaan. Ei se auta teidän parisuhteeseen että sinä siellä käyt, jos sinulla on omia ongelmia niin sitten yksilöterapiaan ihan toiseen paikkaan.

Asioista ei pidä kertoa mitään, sen verran kuin itse haluaa mutta ei terapiaan kannata lähteä jos ei ole valmis kertomaan kaikkea, omaan tahtiin kuitenkin.

Ei ole itsellä kokemusta, mutta sen tiedän, että kannattaa varata aika mahdollisimman pian jos sinne haluatte. Tutut joutuivat odottamaan yli 3kk ennen kuin saivat ajan! Johan siinä kriisikin on ehtinyt laantua jos on laantuakseen.

Yhteistyössä