Alkuperäinen kirjoittaja He's just not that into you:
Ole siinä suhteessa niin kauan, kun koet, että sen hyödyt ylittävät haitat. Yksinkertaista.
Mutta onko tällä hetkellä näin, kun kuitenkin koit tarpeelliseksi purkaa mieltäsi suhteen tilasta elleissä? Minulle kun on tullut sellainen kuva, että odotat tai ainakin kovasti toivot suhteelta enemmän, ja miehen jahkaaminen ja sitoutumattomuus pahoittaa mielesi jatkuvasti.
Nyt yrität vain perustella miksi edes jonkinlainen suhde on parempi kuin ei mitään, mutta sinuna miettisin omia motiivejasi hyvin tarkkaan - pysytkö suhteessa koska vilpittömästi ajattelet että se tekee sinulle hyvää, vai siksi, että et usko saavasi ikinä kuitenkaan parempaa, et halua olla yksin, ja koska et vain uskalla kokeilla onneasi yksin? Ja huom, viimeisetkään syyt eivät välttämättä ole huonoja tai vääriä, mutta itselleen kannattaa aina olla rehellinen.
Toivon kyllä jotain enemmän.... Ehkä se suurin syy tähän suhteeseen jäämiselle on se, että jaksan vielä toivoa, että tästä tulisi jotain enemmän. Meillä on kuitenkin niin paljon hyvää yhdessä. Ehkä haluan vielä katsoa, että jos en painosta ja annan hänen edetä hiljalleen, hän ehkä haluaisikin jäädä vierelleni. Olen suhteemme alussa itse ehkä "pilannut" suhdettamme liiallisella painostuksella, josta mies pomppasi varpailleen ja ymmärrän sen.... Ja sen olen suhteessamme huomannut, että aina silloin, jos olen painostanut häntä mihinkään, hän on ahdistunut ja halunnut omaa aikaa. Ja sitten kun olen itse rentoutunut, enkä ota paineita mistään, hän tahtoo lähelleni. Ehkä se on antanut minulle toivoa... Jotakin tässä nyt kuitenkin on, kun vieläkin olemme yhdessä, eikä yhteiselomme ole muuttunut missään vaiheessa väljähtyneeksi, eikä esim. seksielämämme ole koskaan hiipunut. Ja usein ehkä juuri se seksielämän nuupahtaminen saattaa olla se ensimmäinen eron merkki..
Sitäkin olen miettinyt, että kun joskus olen kadehtinut jotain naimisissa olevaa ystävääni siitä, että hän on saanut nyt varmuuden suhteelleen, mutta sitten saankin kuulla, ettei "onnellisella" avioparilla ole ollut mainitsemisen arvoista seksielämää enää vuosiin!? Kannattaako siitäkään nyt sitten olla kateellinen... "Minun" miesystäväni ei ole iskenyt minulle sormusta sormeen, eikä luvannut yhteistä loppuelämää, mutta ainakin tässä hetkessä hän tarjoaa minulle paljon enemmän, kuin vaikkapa tuo ystäväni aviomies ystävälleni.
Olen aika ailahtelevainen ja pihalla tämän suhteen kanssa, enkä tosiaankaan tiedä, mitä pitäisi ajatella... Välillä ajattelen, että pitäisi vaan lopettaa suhde miehen kanssa, joka ei ole luvannut minulle loppuelämäänsä. Ja sitten välillä taas ajattelen, että teenkö minä nyt itse tyhjästä niitä ongelmia ihan vain omaa epävarmuuttani..?
Katselen nyt toistaiseksi päivän kerrallaan, otan ilon irti hyvistä hetkistä välillämme, pistän pilvilinna-rakennelmat telakalle ja annan asioiden mennä omalla painollaan. Luultavasti jo puolen vuoden sisällä olen paljon viisaampi ja saanut tämän miehen suhteen vahvistusta suuntaan taikka toiseen.
Tuo yksinkertainen suhde-oppi -juttu oli kyllä ajattelemisen arvoinen. Miksi kaikesta pitääkin tehdä niin hankalaa? Onko se meidän naisten heikkous...?