Kokemuksia "turvakaukalopussista"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
Millaisia kokemuksia teillä on turvakaukaloihin sopivista lämpöpusseista? Onko käytännöllinen ja tarpeellinen? Selailin huutonetistä valikoimaa, suppeaa sellaista, ja mietityttämään jäi mm. sopiiko pussi tavallisesti joka kaukaloon...

On käytännöllinen! Automatkoilla, kaupoilla kiertäessä jne. ihan ehdoton - saa kätsysti tarpeen mukaan auki ja kiinni, eikä alle tarvi laittaa paljon vaatteita.

Noista sopivuuksista en osaa sanoa mitään, kun meil oli mun kaverin itse tekemä pussi (pojillamme samanlaiset kaukalot).

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
On käytännöllinen! Automatkoilla, kaupoilla kiertäessä jne. ihan ehdoton - saa kätsysti tarpeen mukaan auki ja kiinni, eikä alle tarvi laittaa paljon vaatteita.

Noista sopivuuksista en osaa sanoa mitään, kun meil oli mun kaverin itse tekemä pussi (pojillamme samanlaiset kaukalot).

Itse mietin kanssa, kun meillä on usein noita aikaisia aamulähtöjä, kerhoon viemisiä jne, niin kuvittelisin että olisi kätevä humpsauttaa vauva vain pussiin ja ei välttämättä heräisi kesken unien tullessa tai kerhossa ollessa, kun ei tarttisi toppapukua lähteä riisumaan, aukoisi vaan pussin. Mahdottoman hintaisia vain ainakin uudet pussit...

Mulla on,oli siis käytössä viime syksyn ja talven ja oli aivan välttämätön meillä,kun kuskasin esikoista ja hain eskarista,niin aina vauva nukkui siihen aikaan,eli ei tarvinnut pukea toppapukua. Tarpeettomana ois,kun meidän lapsiluku taitaa olla täys.

mulla on tuolla oottamassa tulevaa vauvaa, isosiskolle älysin vähän liian myöhään ostaa ja jäi äkkiä pieneksi, mutta loitava, kun tuo meidän kuumakalle alkoi heti kuutaa autossa, kun tuli toppapuvussa kuuma, ton pussin sai kätsysti auki...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on,oli siis käytössä viime syksyn ja talven ja oli aivan välttämätön meillä,kun kuskasin esikoista ja hain eskarista,niin aina vauva nukkui siihen aikaan,eli ei tarvinnut pukea toppapukua. Tarpeettomana ois,kun meidän lapsiluku taitaa olla täys.

Millainen pussi teillä olisi, ja mahtaako käydä kaukaloon kun kaukaloon? Oletko mistä itse pussin ostanut, ja paljonko maksoit siitä? Netistä yritän hintoja ja malleja tässä katsella.

Jostain nettikaupasta sen tilasin,en enää muista mistä. Käy mun mielestä kaukaloon kun kaukaloon. on vyönreiät 3 ja 5 piste vöille,hupun voi kiristää nyörillä sopivaksi. En ees muista paljonko maksoi,kun olin siihen aikaan "vähän väsy",kun vauva itki yötä päivää,se aika elämästä on menty niin sumussa,ettei paljoa muista.

Paljonko oisit valmis maksamaan,ostettu siis viime syksynä ja käytetty yhdellä lapsella,kaukalokin joutais kyllä jo myyntiin ym. lastenkamat...

Jostain nettikaupasta sen tilasin,en enää muista mistä. Käy mun mielestä kaukaloon kun kaukaloon. on vyönreiät 3 ja 5 piste vöille,hupun voi kiristää nyörillä sopivaksi. En ees muista paljonko maksoi,kun olin siihen aikaan "vähän väsy",kun vauva itki yötä päivää,se aika elämästä on menty niin sumussa,ettei paljoa muista.

Paljonko oisit valmis maksamaan,ostettu siis viime syksynä ja käytetty yhdellä lapsella,kaukalokin joutais kyllä jo myyntiin ym. lastenkamat...

Pystytkö laittamaan kuvaa pussukasta? käynee ihan vastasyntyneestä alkaen? Mielellään katsoisin kuvan ja vähän sepostusta millaisessa kunnossa pussi on jne. Voipi laittaa myös yv:tä.

Täytyy käydä vintillä ottamassa kuva siitä,voinko laittaa sähköpostilla kuvan,kun en osaa tänne laittaa kuvia. Täytyy varmaan mun opetella ,miten tänne rekistäydytään... Palaan asiaan.

Meillä käytössä ollut lainapussi ja käytännöllinen on ollut juuri mm. kauppamatkoilla. Itse en raaskinut uutta ostaa, kun hintaa niille kuitenkin tulee. Suosittelen kuitenkin omasta puolestani sellaista!

Mie tein ite vanhasta pakkauksen pussista. Asettelin pussin kaukaloon ja leikkasin reiät vöiden kohdalle, sitten ompelin reikien reunat, ettei purkaudu. Toimi loistavasti ja oli tarpeellinen.

Siis pujotetaanko viisipistevyö tähän pussiin etukäteen ja vasta sen jälkeen istutetaan vauva siihen vai miten tätä oikein käytetään?

Meillä on Eisbärchen 'pikkukarhu' http://www.villiankka.fi/talvivarusteet.htm (sivun alalaidassa). Siinä pussi laitetaan eka kaukaloon ja vyöt vedetään pussin aukkojen läpi.
Ostin lastentarvikeliikkeestä ja maksoi siellä 25e

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Siis pujotetaanko viisipistevyö tähän pussiin etukäteen ja vasta sen jälkeen istutetaan vauva siihen vai miten tätä oikein käytetään?

Meillä on Eisbärchen 'pikkukarhu' http://www.villiankka.fi/talvivarusteet.htm (sivun alalaidassa). Siinä pussi laitetaan eka kaukaloon ja vyöt vedetään pussin aukkojen läpi.
Ostin lastentarvikeliikkeestä ja maksoi siellä 25e

Eli siis ensin pussi ja sitten vasta lapsi :)