Kolmas lapsi vai ei..???!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumimamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muumimamma

Vieras
Olen tässä jo jonkin aikaa kuumeillut kolmatta vauvaa. Järki vaan sanoo, että ei, rahanmenoa enemmän. Tykätään myös matkustaa, ja se tulisi hankalammaksi, kun pitäisi majoittaa 5 ihmistä..Ja kalliimpaa sekin, muutenkin, kun tykätään kaukomatkoista ja niihin säästäminen on työn takana muutenkin..Kalliimpaan asuntoon meilä ei varaa, eikä haluakaan, mutta luulisin, etä tähän mahduttaisiin.
MUTTA.. olisi ihana saada se vastasyntynyt taas syliin, sen ihanan tuoksu ym..haluaisin kokea imetyksen vielä kerran, kun esikoisen imetys ei onnistunut ja se oli niin ihanaa kuopuksen kanssa. =) Ja saisin olla töistä pois..ja viettää vauvan kanssa paljon rennompaa arkea, kuin aikoinaan esikoisen, en ehkä olisi niin tarkka kaikesta kuin silloin. Vanhemmat lapset olisi molemmat jo koulussa silloin, heillä olisi äiti kotona vastassa koulusta palattua.. =)

Onko joku muu pohtinut viime aikoina samaa?? Mihin olette päätyneet? Mies jopa heltymässä asialle, vaikka oli aiemmin ehdottomasti ei- kannalla..kuten minäkin.. =)

Se että lomamatkat on kalliimpia kolmen lapsen kanssa on aika huono syy. Enemmän pitäisi miettiä miten mahdutte autoon, nykyiseen asuntoon jne. Ja omaa jaksamista.

Eikä vauvaa kannata hankkia vain siksi että isommat lapset tarviis äidin kotiin kun tulevat koulusta. Se jos mikä on vauvan kannalta huono lähtökohta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se että lomamatkat on kalliimpia kolmen lapsen kanssa on aika huono syy. Enemmän pitäisi miettiä miten mahdutte autoon, nykyiseen asuntoon jne. Ja omaa jaksamista.

Eikä vauvaa kannata hankkia vain siksi että isommat lapset tarviis äidin kotiin kun tulevat koulusta. Se jos mikä on vauvan kannalta huono lähtökohta.

Näin. Ja yhtä huono syy on se, että halua tuntea vastasyntyneen käsillä ja olla töistä pois.....

Kannattaa unohtaa kaikki ne muut jutut ekaksi ja miettiä, että haluatteko te sen kolmannen lapsen? Sen jälkeen voi ruveta pohtimaan muita asioista....

autoon ei tarvitse mahtua, kun sellaista ei ole.. =) lomamatkat vaan on SE meiän juttu, koko perheen. Eli se on aika tärkee, mut kai sitä sais säästettyä ja sumplitua vielä yhden lapsen matkan..Eikä vauvan "hankkimisen" syy ole se, että olisin kotona vastaanottamassa koululaisia, vaan se olisi yksi plussapuoli asiassa. Pääsyy on se, että haluan sen VAUVAN. =)

munkin mielestä vähän hassuja syitä haluta lapsi.
MUTTA jos tosissasi meinaat että kaikki asiat hoituu (kuten juuri asunto/auto) ja jaksat sitten pyörittää sitä arkea kolmen lapsen kanssa niin anna mennä :D

Alkuperäinen kirjoittaja kolmatta odotan :
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Näin. Ja yhtä huono syy on se, että halua tuntea vastasyntyneen käsillä ja olla töistä pois.....

Kannattaa unohtaa kaikki ne muut jutut ekaksi ja miettiä, että haluatteko te sen kolmannen lapsen? Sen jälkeen voi ruveta pohtimaan muita asioista....

Joo, vauvavaihe menee kuitenkin todella nopeasti ohi. Varmaan tiedät asian kokemuksesta. Haluatko kolmannen uhmaikäisen tai kolmannen murkkuikäisen? Jos vastaus on edelleen kyllä niin ei muuta kuin antaa palaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
autoon ei tarvitse mahtua, kun sellaista ei ole.. =) lomamatkat vaan on SE meiän juttu, koko perheen. Eli se on aika tärkee, mut kai sitä sais säästettyä ja sumplitua vielä yhden lapsen matkan..Eikä vauvan "hankkimisen" syy ole se, että olisin kotona vastaanottamassa koululaisia, vaan se olisi yksi plussapuoli asiassa. Pääsyy on se, että haluan sen VAUVAN. =)

Muttei se ole vauva kuin ekan vuoden max... Haluatko taaperon, uhmaikäisen, leikki-ikäisen, koululaisen ja murkun?

Alkuperäinen kirjoittaja muumimamma:
Olen tässä jo jonkin aikaa kuumeillut kolmatta vauvaa. Järki vaan sanoo, että ei, rahanmenoa enemmän. Tykätään myös matkustaa, ja se tulisi hankalammaksi, kun pitäisi majoittaa 5 ihmistä..Ja kalliimpaa sekin, muutenkin, kun tykätään kaukomatkoista ja niihin säästäminen on työn takana muutenkin..Kalliimpaan asuntoon meilä ei varaa, eikä haluakaan, mutta luulisin, etä tähän mahduttaisiin.
MUTTA.. olisi ihana saada se vastasyntynyt taas syliin, sen ihanan tuoksu ym..haluaisin kokea imetyksen vielä kerran, kun esikoisen imetys ei onnistunut ja se oli niin ihanaa kuopuksen kanssa. =) Ja saisin olla töistä pois..ja viettää vauvan kanssa paljon rennompaa arkea, kuin aikoinaan esikoisen, en ehkä olisi niin tarkka kaikesta kuin silloin. Vanhemmat lapset olisi molemmat jo koulussa silloin, heillä olisi äiti kotona vastassa koulusta palattua.. =)

Onko joku muu pohtinut viime aikoina samaa?? Mihin olette päätyneet? Mies jopa heltymässä asialle, vaikka oli aiemmin ehdottomasti ei- kannalla..kuten minäkin.. =)

Sun tekstin mukaan plussat:
- vastasyntynyt on ihana ja tuoksuu hyvältä
- haluat kokea imetyksen ja paikata aiemmin epäonnistunutta imetystä
- saisit olla pois töistä
- vanhemmilla lapsilla olis äiti kotona koulusta tullessa

Musta noista ei yksikään ole hyvä syy hankkia lasta.

Ja miinukset:
- matkustus vaikeutuu
- ei varaa kalliimpaan asuntoon, nykyiseen ei mahduttaisi kovin hyvin
- mies suhtautuu kielteisesti

Musta nää taas on järkisyitä, tai no ainakin kaks viimeistä.

Jep, vauvan lisäksi haluan taaperon, uhmiksen, leikki-ikäisen ja koululaisen. Murkuista ei vielä kokemuksta (ellei mukaan lasketa yläkerran huutavaa teiniä.. =))

Ai niin, yksi ISO miinus asiassa olisi kolmas sektio, se mietityttää kyllä aika kovin..Entä jos kaikki ei menekään hyvin, se on niin iso leikkaus kuitenkin...

[/quote]

Sun tekstin mukaan plussat:
- vastasyntynyt on ihana ja tuoksuu hyvältä
- haluat kokea imetyksen ja paikata aiemmin epäonnistunutta imetystä
- saisit olla pois töistä
- vanhemmilla lapsilla olis äiti kotona koulusta tullessa

Musta noista ei yksikään ole hyvä syy hankkia lasta.[/quote]

Huom! En halua paikata epäonnistunutaa imetystä, vaan kokea sen vielä kerran, koska se on ihanaa.

Ja asunto ei ole ongelma. Meillä on niin iso kolmio, että molemmilla lapsilla on jo omat huoneet, vanhemmillakin makkarin verran tilaa olohuoneen yhteydessä. Tuskin kaikilla muillakaan on kaikilla lapsilla omia huoneita..Ja enimmäkseen on kyse siitä, ettemme halua isompaa asuntoa, koska ne on järjettömän hintaisia täällä (Hki).

Kävin itse aikoinani läpi aikamoisen kriisin aiheesta, vieläkö äidiksi kun lapsia oli kaksi ja kolmannesta uneksin. Minulla empimistä aiheutti ikäni, pelko siitä etten jaksaisi jne. .
Veivasin aihetta päässäni itse asiassa yötä päivää ja sitä kautta aikonani tännekin päädyin.
Asetin itselleni kysymyksen, voinko sanoa ajatukselle -EI. Vai tuntuisiko se liian lopulliselta.
En voinut. Päätin antaa onnelle mahdollisuuden, ja se onni on ollut läsnä elämäsämme yli viisi vuotta. Kohta kuusikin. Tuleva eskarilainen- elämämme tuli yhtä lasta rikkaammaksi ja sydämemme yhtä lasta rakkaammaksi kun saimme kolmannen lapsemme.

Jep, vauvan lisäksi haluan taaperon, uhmiksen, leikki-ikäisen ja koululaisen. Murkuista ei vielä kokemuksta (ellei mukaan lasketa yläkerran huutavaa teiniä.. =))

Ai niin, yksi ISO miinus asiassa olisi kolmas sektio, se mietityttää kyllä aika kovin..Entä jos kaikki ei menekään hyvin, se on niin iso leikkaus kuitenkin...

Mulla aikalailla samoja ajatuksia. Minkä ikäiset sun kaks vanhempaa on nyt? Meillä 3v ja 2v. Ja toi sektio hommakin on ihan sama... Mutta ei kai näitä kukaan voi päättää toisen puolesta, oon tullu siihen tulokseen että epäröin vielä liikaa, siksi ei varmastikaan ole oikea aika. Joko on vaan luotettava siihen, että elämä kantaa tai sitten odotettava tulisiko oikeammalta tuntuvaa saumaa. Mulla ikää 26v että sen puolesta ei kiirettä ole. Mun mielestä kuitenkin oma jaksaminen, henkinen ja fyysinen, sekä parisuhteen tila on ne tärkeimmät joiden on oltava kunnossa. Ja toki taloudelliset seikat.

Samoja ajatuksia täällä. Ikää jo 33v ja mietin jaksamisia. Nyt alkaa olla jo helppoa näiden kahden kanssa kun toinen koulussa ja toisella alkaa vuoden päästä eskari. Vielä en ole saanut päätöstä aikaseksi niin kierukka pysyy sisällä :)

kiitos kokemuksista ultramariini ja sirkku. Lapset täyttää tänä vuonna 5v ja 8v. Itse olen "jo" 33, joten siksi asia ajankohtainen nyt. En voi/halua jahkailla asian kanssa kovin pitkään..katsotaan, mihin tämä tästä kääntyy, muutama kuukausi ainakin odotellaan ennen lopullista päätöstä. =)

kiitos kokemuksista ultramariini ja sirkku. Lapset täyttää tänä vuonna 5v ja 8v. Itse olen "jo" 33, joten siksi asia ajankohtainen nyt. En voi/halua jahkailla asian kanssa kovin pitkään..katsotaan, mihin tämä tästä kääntyy, muutama kuukausi ainakin odotellaan ennen lopullista päätöstä. =)

Jos meillä lapset olisi jo ton ikäisiä niin kolmosen yritys olisi jo varmaankin alkanut. Nyt kun ovat vielä noinkin pieniä, niin en uskalla tehdä vauvaa kun nuo vanhemmatkin tarvitsevat vielä niin paljon. Mutta tässä vauvakuumeessa muutaman vuoden odottaminen tuntuu tuskaiselta! Tosin, kuten jo sanoin niin sen verran paljon vielä arveluttaa että uskon ettei aika ole vielä ainakaan oikea.

Mutta antakaa palaa jos molemmat haluatte. 33v ei musta vielä ole mitenkään liikaa ja sulla on jo rautainen kokemus 5 ja 8-vuotiaista eli tiedät mihin olet ryhtymässä.

Toisaalta tosiaan, ehkä muutaman kuukauden miettiminen on aina hyvästä näin isoissa kysymysissä ja voikin antaa sen kaivatun vastauksen :)

Yhteistyössä