kolmikymppinen haluton mies ja minä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sitruuna79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaikille vastanneille! Olen saanut paljon ajattelemisen aihetta, vaikka tosiaankin tämä aihe kutsuu asioiden - ja ehkä aloittajankin - yksinkertaistamiseen. Onneksi te saman tai samaa kokeneet olette ymmärtäneet ja puolustaneet.

On tärkeää voida kokea, että en ole hullu tai en ole ainakaan täysin hullu vaan että seksuaalinen torjunta ja sekin puute muuten rakastavassa parisuhteessa oikeasti tuntuu näin sanoinkuvaamattoman pahalta pidemmälle. Ja että suhteessa kuitenkin voi olla rakkautta eikä tarvitse heti hakea jotain sukupuolitautia "hätiin", selitykseksi.

Mieheni on masentunut, lievästi mutta pitkäaikaisesti ja on muutaman vuoden kypsyttelyn jälkeen koittanut saada apua. Kuitenkin avun saaminen on ollut erittäin vaikeaa. Sanoisin, että hänet on jätetty heitteille systeemin taholta koska hän ei ole itsetuhoinen eikä pakkohoidon tarpeessa. Nappeja kirjoitettu ja ulos ovesta. Ei keskuteluapua, ei ole resursseja.

Olemme tosiaan olleet pitkään yhdessä ja olen varmasti ns. kiltti ihminen. Haluan ajatella, että kyseessä on vaikea aika, jonka yli päästään yhdessä. Se ei ole muotia tänä päivänä, mutta olen tällä tavalla vanhanaikainen ihminen. Välillä tuntui, että ahdistus kerrassaan lyö laineet yli ja koko suhde hukkuu, mutta nyt taas jaksan ajatella tulevaisuuteen myönteisesti.

Haluan olla hyvä ja uskollinen vaimo hänelle, samanlainen elämän tuki ja turva kuin hän on minulle. Olen kyllä saanut erittäin hellää ja hoivaavaa tukea mieheltäni jos itse olen ollut heikoilla hetkittäin. En voi "palkita" häntä kaikista näistä vuosista jättämällä hänet nyt kun hänellä on vaikeinta. Tämä vaikeus on vain kestänyt niin kauan aikaa että en aina jaksa ajatella tätä tietyksi vaikeaksi ajanjaksoksi. Pelkään että tämä on lopullista.

En ole saanut huomiota vaan olen miehelleni yhtä itsestäänselvä ja ei-kiinnostava ollut kuin kulahtanut sohva, ei sillekään sanota että on sulla sievät.. tyynyt ;) En siis ole saanut kokea olevani merkityksellinen tai kuulla kauniita sanoja. Silmissä ei ole asunut kiinnostus, ihailu tai himo minua kohtaan enää vuosiin kuin ehkä hetkittäin,
h a r v o i n.

Olen huomannut, että minulla on suuri tarve sellaiselle, voida tuntea olevani miehen silmissä viehättävä. Sen vuoksi olen huolestuneisuudella pannut merkille, minkälainen tunnemyrsky sisälläni kävi kun vast´ikään eräs työstä tuttu mies ilmaisi ihastuneensa minuun. Mutta kun aikaisemmin nämä ihastumiset olen kuitannut yksinkertaisesti. Ajatus on ollut että no, mulla on jo paras mahdollinen mies enkä ole lainkaan kiinnostunut.

Nyt huomasin vast´ikään että tämä ikäiseni fiksu mies, joka puhuu minulle kauniisti ja antaa ymmärtää, että pitää minusta ja on ajatellut minua, on meinannut tulla tiettyyn tilaisuuteen "ihan vain katsomaan sinua", haluaisi tavata, mennä syömään, kahville kahdestaan jne, aiheuttaa itsessäni jotakin muuta. Sitä tunnetta, mitä alkuaikojen ihastumisessa on, sitä suloista hajamielisyyttä ja sisäistä "kuplimista" sydänalassa.

Olen ottanut oman reaktioni vakavasti, se on oire siitä että olen jäänyt paljosta vaille ja pitkään. Ne, jotka tietävät mistä puhun, tietävät että kyse ei ole vain seksistä vaan kaikesta muusta. Ihailusta, katseista, kosketuksesta. En kuitenkaan ole suunnittellut salasuhteeseen ryhtymistä enkä miehen vaihtamista. Mutta näin pitkällä olen ollut tässä omassa ahdistuksessani, että vieraan miehen ihailu on ruvennut päätäni sekoittamaan.

Mitä lie kohtalon ivaa mutta kuten omanikin, tämä ihastunut mies on kolmikymppinen, mielestäni erittäin seksikäs ja komea ja uskon että tämä on jotakin hormonaalista että en voi vastustaa fysiikkaa - suoraan sanoen, kun ajattelen häntä, kostun ... Noloa mutta totta. Kiihotun.

Palatakseni aiheen ytimeen, olen toki yrittänyt keskustella seksittömyydestämme oman mieheni kanssa - nätisti ja ymmärtäen, niin kuin vain taidan, mutta en ole kai osannut löytää oikeita sanoja tai oikeaa tapaa sanoa asioita. Tai aika ei ole ollut oikea. Olen yrittänyt olla puhumatta asiasta, etten painostaisi, mutta ei sekään ole hyvä pidemmän päälle. Asiat kasautuvat.

Nyt kuitenkin, ehkä tämän kirjoittamisen myötä (vaikken hänelle ole näyttänytkään tätä ketjua) jotakin isoa liikahti meidän välillämme. Ehkä löysin lisää ymmärrystä häntä kohtaan, en tiedä. Mutta meillä pitkän ei-seksittömän hellittelyn päälle rakasteltiin toissailtana ja eilisaamuna toisen kerran! :)

En sano tätä kehuakseni enkä varmasti myöskään repiäkseni kenenkään haavoja enemmän rikki vaan koen, että haluan jakaa nyt tämän hyvänkin, enkä pelkkää valitusta. Oli kuin olisi ollut se entinen mieheni, tuo fantastinen rakastaja, kylässä :) Kaikki oli juuri niin hyvää, hellää ja molemminpuolista kuin parhaimmillaan. Ja unohdin täysin tämän ihastuneen miehen eikä tarvinnut miettiä häntä vaan olin täysin 100% läsnä ja onnellinen oman kultani syleilyssä.

Miehelle myös tuntui ja tuntuu olevan iso asia, että näin tapahtui. Hän on ilmeisesti aivan kuin minä itsekin hyvin heikoilla oman miehisyytensä kanssa ollut. En tiedä, oliko tämä hellä ja herkkä kohtaaminen nyt yksittäinen asia vai avautuuko tästä jonkunlainen uusi ikkuna meidän elämässämme. Olen kuitenkin tosi onnellinen ja tyytyväinen tällä hetkellä.

Tähän ihastuneeseen mieheen minun täytyy pitää erityistä varovaisuutta yllä. Ajattelin, että kunhan joskus olen hänen kanssaan työympyröissä hetken kahden, niin minun täytyy jotenkin ottaa asia puheeksi. Siinä tilanteessa, kun hän puheli minulle näitä asioita niin hämmennyin, uskon että punastuinkin enkä osannut sanoa oikein mitään järkevää. Olisihan minun heti pitänyt sanoa, että stop tykkänään, olen varattu.
Mutta tämä ei ollut sellainen ihastuja, minkä kuittaisin heti aivan mahdottomana.

En tietysti ota puheeksi että on vastakaikua enkä sitäkään että hän on seksikäs ja minä en saa seksiä kotona (huh mikä ajatus! ;) ) vaan sen että olen imarreltu hänen huomiostaan mutta että meistä ei vaan voi tulla mitään. Että olen tukevasti naimisissa ja aion olla jatkossakin. Täytyy tehdä strategia, etten vahingossa sano ikään kuin liikaa.

Olen muuten miettinyt, lähetänkö nyt avioliiton vaikeampina aikoina tiedostamattani jotakin signaalia että "olen onneton suhteessani" tai pahimmillaan että "miehet, hei, kuka tahansa antakaa seksiä" koska nykyään vientiä riittäisi ja aikaisemmin meni vuosia kun elelin mieheni kanssa eikä kukaan mies ihastunut minuun. Tai jos ihastui niin enpä ole edes huomannut sitä.

Onko teillä haluttomien miesten vaimot/tyttöystävät ollut samanlaista ilmiötä?

Siis, pakko tarkentaa että en käy baarissa, en etsi miehiä vaan nämä ovat töistä tai muuten arkielämässä tutuksi tulleita miehiä, jotka ihastuvat. Olen tavallinen oma itseni, olen kyllä hyvin nauravainen ja puhelias mutta olen sitä kaikkia kohtaan. Pukeudun hyvin vaatimattomasti, en missään nimessä paljastavasti! Enkä erityisen ns. naisellisesti vaan olen hyvin päinvastainen ilmestys kuin johannatukiaistyylin naiset.
Olen ymmärtänyt, että miehet pitäisivät päinvastoin juuri näistä.

Sormukset ovat minulla normaalisti käytössä ja puhun miehestäni aivan avoimesti, kerron elämästämme mitä teimme viikonloppuna yhdessä tms. En puhu meidän suhteen ongelmista lähes kellekään enkä ainakaan kellekään jonka voisivat tuntea - enkä tietääkseni katsele miehiä sillä silmällä.

En ole enkä luule edes olevani mikään kaunotar ja kukaan joka tuntee minut edes pinnallisesti ei usko että olisin kiinnostunutkaan pelkästä panosta, näin uskon. Mistä tämä johtuu? Näkyykö puute oikeasti naamasta? Tai onneton olo omassa suhteessa? Vai olenko minä vain niin vastustamaton (tuskinpa) ja miksi sitten mieheni pystyy vastustamaan minua niin hyvin?

Kuitenkin, haluan kiittää kaikkia teitä, jotka olette antaneet minun jakaa ahdistustani. Se on ollut tärkeä asia minulle, suoranainen henkireikä. En tällä kiittämisellä halua estää tai lopettaa keskustelua aiheesta, olkoon välikiitos :)

Voisitteko ajatella, että parisuhteessanne olisi erilaisia asioita, jotka kaipaisivat korjaamista? Yleensä kaikkea ei saa korjattua kerralla, vaan vähän kerrassaan. Minun mielestäni kipeimmin korjaamista näyttäisi tarvitsevan miehen masennus. Vaikka julkisella puolella ette saakaan tarvitsemaanne hoitoa, niin eikö kannattaisi vakavasti harkita sitä vaihtoehtoa, että hakisitte apua yksityiseltä puolelta? Olen ihan varma, että keskusteluapu oman taloudellisen tilanteen mukaan (esim. kerran kahdessa viikossa) olisi erittäin kannattava investointi. Sitä varten kannattaisi muita menoja siirtää myöhemmäksi tai vaikka jopa ottaa pieni laina, jos ei saa realisoitua mitään omaisuutta (siis jos on taloudellisesti tiukilla).

Moni suomalainen mies patoaa tunteitaan eikä ole tottunut käsittelemään niitä. Jos ei osaa nimetä erilaisia tuntemuksia, niin kärpäsestä kasvaa härkänen. Terapian avulla mies oppii jäsentämään tuntemuksiaan ja elämästä tulee hallitumpaa. Tarvittaessa terapiaa voi jatkaa parisuhdeterapiana, jolloin pääsette kumpikin ääneen ja pystytte puhumaan sellaisista asioista, joista on ehkä tähän mennessä vaiettu.

On hienoa, että haluat yrittää, mutta älä unohda sitä, että ei voi olla niinkään, että koko ajan vuodesta toiseen unohdat omat tarpeesi vaimona, ihmisenä ja rakastettuna. Se ei ole oikein, että suhteessa edetään vain toisen ihmisen ehdoilla koko ajan samalla aikaa, kun se alistuva osapuoli joutuu tukahduttamaan tunteitaan, halujaan ja tarpeitaan.

Tiedän omakohtaisesti, että kun pitkään parisuhteessa on huonoa tai sanotaanko nyt epätyydyttävää aikaa, niin vaikkei halua pettää, niin tilaisuus tekee varkaan. Minä halveksin aiemmin pettäjiä tosi paljon ja jos joku yritti jopa flirttailla, niin minä torjuin sellaisen heti alkuunsa. Vuodet tekivät kuitenkin tehtävänsä. Koska en parisuhteesta saanut seksuaalista tyydystä enkä kehuja tms. kannustusta, niin kun lähipiiristäni eräs mies antoi kehuja, niin kyllähän se tuntui kuin olisi vihdoin saanut autiomaahan sadetta. Yllättävän nopeasti sitä hullaantui. Näin jälkikäteen ajateltuna järki unohtui, kun himot ja seksuaalisuus ylipäätään vihdoin sai vastakaikua. En ole tosiaankaan ylpeä siitä, mitä tein, mutta olen ottanut siitä opikseni. Enää en nimittäin anna parisuhteessa tilanteen luisua niin huonoksi, etteikö asioita oteta keskusteltavaksi oikein kunnolla. Jos on ongelmia, niistä keskustellaan ja haetaan ratkaisua. Maton alle lakaisu ei ole ratkaisu.

Olen kyllä huomannut, että vaikeampina aikoina, kun emme ole olleet viikoihin fyysisessä kontaktissa ja alan olla todella turhautunut, katselen ehkä liikaa muualle ilmeisesti turhan avoimin silmin..eli treffitarjouksia olen saanut tässä tämänkin talven aikana neljältä mieheltä ihan työkuvioihin ja harrastuksiin liittyen. Baarissa jos käyn tyttöporukalla, niin yritän silloin olla todella kiltisti etten luiskahda kaidalta tieltä. Baarithan ovat naisille täynnä tarjokkaita. Itse olen feminiinisesti pukeutuva ja ns. näyttävä nainen (en siis mikään tuksubeibe), aina olen ollut ja se on ollut asioita mihin miehenikin ihastui. Miehet pörräävät ympärillä ihan riittämiin - siihenkin v'ttuuntuu, kun kotona on kuin luostarissa ja muualla saa huomiota monin verroin ja varsin viehättäviltä miehiltä.

Olen joskus ajatellutkin, että mieheni pitäisi arvostaa enemmän sitä, että pysyn uskollisena hänen "pihtaamisestaan" ja jatkuvista seksi- ja treffitarjouksista huolimatta. Elämäni on kyllä joskus uskomattoman koomista - muutama viikko sitten olin ystävättäreni kanssa lounaalla ja juuri kertonut turhautumisestani mieheeni, niin viereiseen pöytään istuu komea mies, joka alkaa flirttailla ja lopulta pyytää minua ulos. Ystävättäreni ei menannut edes uskoa, että mieheni _voisi_ olla haluton. Hieman epätasapainoa..

Alkuperäinen kirjoittaja Turha toivo:
Olen kyllä huomannut, että vaikeampina aikoina, kun emme ole olleet viikoihin fyysisessä kontaktissa ja alan olla todella turhautunut, katselen ehkä liikaa muualle ilmeisesti turhan avoimin silmin..eli treffitarjouksia olen saanut tässä tämänkin talven aikana neljältä mieheltä ihan työkuvioihin ja harrastuksiin liittyen. Baarissa jos käyn tyttöporukalla, niin yritän silloin olla todella kiltisti etten luiskahda kaidalta tieltä. Baarithan ovat naisille täynnä tarjokkaita. Itse olen feminiinisesti pukeutuva ja ns. näyttävä nainen (en siis mikään tuksubeibe), aina olen ollut ja se on ollut asioita mihin miehenikin ihastui. Miehet pörräävät ympärillä ihan riittämiin - siihenkin v'ttuuntuu, kun kotona on kuin luostarissa ja muualla saa huomiota monin verroin ja varsin viehättäviltä miehiltä.

Olen joskus ajatellutkin, että mieheni pitäisi arvostaa enemmän sitä, että pysyn uskollisena hänen "pihtaamisestaan" ja jatkuvista seksi- ja treffitarjouksista huolimatta. Elämäni on kyllä joskus uskomattoman koomista - muutama viikko sitten olin ystävättäreni kanssa lounaalla ja juuri kertonut turhautumisestani mieheeni, niin viereiseen pöytään istuu komea mies, joka alkaa flirttailla ja lopulta pyytää minua ulos. Ystävättäreni ei menannut edes uskoa, että mieheni _voisi_ olla haluton. Hieman epätasapainoa..

Hohhoijaa... Niin upeaa ja haluttavaa ollaan, että... Jos oikeasti olisit kuvailemasi kaltainen nainen, saisit kyllä omankin äijäsi syttymään. Tai sitten jättäsit hänet ja etsisit rohkeasti onneasi muualta. Mutta et tee sitä, koska et lopultakaan usko, että kelpaat kenellekään muulle muuta kuin yhdeksi yöksi.

Niin, kai se on joillakin vähän vaikeaa tuo elämä. Aika mahtava kilahtaminen siitä, että kerron saavani deittitarjouksia, mikä harmittaa, kun kotona mies ei halua seksiä. Se, ettei sinulle satele ehdotuksia, ei ole varmaankaan minun ongelmani. Tsemppiä sulle koooovatsi, koita pärjätä ;)

Niin, kai se on joillakin vähän vaikeaa tuo elämä. Aika mahtava kilahtaminen siitä, että kerron saavani deittitarjouksia, mikä harmittaa, kun kotona mies ei halua seksiä. Se, ettei sinulle satele ehdotuksia, ei ole varmaankaan minun ongelmani. Tsemppiä sulle koooovatsi, koita pärjätä ;)

Voi, satelee toki. Niin paljon,voisin mainiosti lahjoittaa niistä osan sinulle, kun itsetuntosi näyttää olevan kipeästi niiden tarpeessa. En vain käsitä ongelmaasi. Se ei yksinkertaisesti ole uskottava. Olin parisuhteessa 8 vuotta ja mies vonkasi harva se päivä. Silloinkin, kun olin meikittä hiukset likaisena ja rumissa vaatteissa. Vieläkin vonkaa, vaikka minulla on jo uusi mies, ja hänellä muita naisia tarjolla :-) Ja sama juttu nykyisessä suhteessanikin. Tarkemin ajatellen, en ole koskaan tapaillut / seurustellut miehen kanssa, joka ei olisi jatkuvasti käynyt kuumana minuun. Ja tuskin olen ainoa nainen, jolla on tällaisia kokemuksia. Eli menehän itseesi ja mieti vähän...

Anteeksi nyt vain, nimim. Turha toivo, mutta kyllä minullekin tuli tuosta yhdestä tekstistäsi sellainen olo, että yrität väkisin todistella jotain - lähinnä kai itsellesi.

Olen joskus ajatellutkin, että mieheni pitäisi arvostaa enemmän sitä, että pysyn uskollisena hänen "pihtaamisestaan" ja jatkuvista seksi- ja treffitarjouksista huolimatta. Elämäni on kyllä joskus uskomattoman koomista - muutama viikko sitten olin ystävättäreni kanssa lounaalla ja juuri kertonut turhautumisestani mieheeni, niin viereiseen pöytään istuu komea mies, joka alkaa flirttailla ja lopulta pyytää minua ulos. Ystävättäreni ei menannut edes uskoa, että mieheni _voisi_ olla haluton. Hieman epätasapainoa..[/quote]

Ohhoh - tapahtuiko tämä ihan Suomessa? Olet kyllä ensimmäinen, joka kertoo tuollaista. Yleensä miehet eivät, vaikka nainen olisi miten kaunis ja ihana tahansa, saa sanotuksi sanaakaan, vaan tuijottavat vain ja siihen se sitten jääkin. Minulla on hyvin monia, varsin viehättäviäkin naispuolisia ystäviä ja heistä hyvin harvat ovat saaneet treffikutsuja mihinkään. Eri asia tietysti baarissa, mutta kännistä ördäystä ei lasketa.

Ehkä tavat muuttuvat ja meistäkin tulee mielettömiä minglaajia, jotka pyytelevät ihmisiä treffeille tuostanoinvaan ja iloinen puheensorina täyttää kadut ja tuntemattomat ihmiset tutustuvat ratikka- ja metromatkoilla.

Minusta tuossa ei ole mitään epäuskottavaa. Maailma on täynnä mitä kauneimpia naisia, joiden miehet ovat kyllästyneet panemaan heitä. Himo ei tosiaankaan ole ulkonäöstä riippuvainen asia. Katsokaa nyt vaikka kadulla millaisia pariskuntia siellä näkee.

Halu, katselut ja ihailut ovat miehestä kiinni. Ei naisen ulkonäöstä pahemmin, ainakaan parisuhteessa. Halusihan sinuakin, joka et uskonut Turhan Toivon kirjoitusta, miehesi vaikka tukka oli rasvainen. Asia ei ole ollut sinun ulkonäöstäsi kiinni vaan miehesi hormonitoiminnasta, hän on panomies. Ja hormoneiden/teidän välisen kemian takia sinäkin näytät kauniimmalta hänen silmissään.

raportoitko lisää miten asiassa kävi. Mulla on vähän samaa ongelmaa, meillä on kyllä seksiä, mutta ei katseita, katselua, ihailua. Itsekään en osaa suhtautua ihailuun, flirttailuun...

"Voi, satelee toki. Niin paljon,voisin mainiosti lahjoittaa niistä osan sinulle, kun itsetuntosi näyttää olevan kipeästi niiden tarpeessa. En vain käsitä ongelmaasi. Se ei yksinkertaisesti ole uskottava. Olin parisuhteessa 8 vuotta ja mies vonkasi harva se päivä. Silloinkin, kun olin meikittä hiukset likaisena ja rumissa vaatteissa. Vieläkin vonkaa, vaikka minulla on jo uusi mies, ja hänellä muita naisia tarjolla :-) Ja sama juttu nykyisessä suhteessanikin. Tarkemin ajatellen, en ole koskaan tapaillut / seurustellut miehen kanssa, joka ei olisi jatkuvasti käynyt kuumana minuun. Ja tuskin olen ainoa nainen, jolla on tällaisia kokemuksia. Eli menehän itseesi ja mieti vähän..."

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, ettei se aina johdu naisesta jos se mies ei halua jatkuvasti ja vuosien ajan seksiä??? Jos sinä et ole yhtäkään tällaista miestä elämäsi aikana tavannut, niin ei se tarkoita yhtään mitään. Kuitenkin jos vaikka vähän googlaa ja lukee vaikka sexpon kysymyspalstaa tms, niin kyllä sitä naiset valittavat miehensä haluttomuutta. Ei niitä haluja vaan saa kasvamaan taikatempulla jos niitä ei ole. Onko vaikeaa tajuta, ettei kyse ole siitä, etteikö mies pitäisi minua kauniina ja seksikkäänä, hän ei vain halua seksiä? Eli ns. haluaisi haluta, mutta hän ei vain ole kiinnostunut seksistä. Itse olen halukas ja aiemmissa suhteissa ollut myös miesten kanssa, jotka ovat olleet itseäni vielä halukkaampiakin. Eli kun ne nyt ikävä kyllä eivät käy yksiin ne halut. Ja siis sehän on ns normaalia ettei nainen halua, siitähän nyt jauhettu iät ja ajat.

En tiedä missä perähikiällä ihmiset asuu, jos ei ihmisten ilmoilla koskaan ole pyydetty treffeille. Tuokin lounaalla tapahtunut treffeillekutsu tapahtui pk-seudulla olevassa ihan tavallisessa lounasravintolassa keskellä perjantaipäivää. Ja kyllä, kaikki olimme selvin päin. Minua on pk-seudulla lähestytty myös kirjastossa, kaupassa, baarissa, yliopistolla ja kuntosalilla. Eli ihan normaaleissa paikoissa. Kyllä sitä ihan Suomessakin jo uskaltavat miehet puhua naisille ilman humalaakin ;) Ja ei, en ole ainoa nainen joka treffikutsuja saa, ainakaan omassa ystäväpiirissäni. Kai se riippuu vähän piireistä..

Alkuperäinen kirjoittaja ...mutta älä syytä lukijaa:
Tarkemin ajatellen, en ole koskaan tapaillut / seurustellut miehen kanssa, joka ei olisi jatkuvasti käynyt kuumana minuun. Ja tuskin olen ainoa nainen, jolla on tällaisia kokemuksia. Eli menehän itseesi ja mieti vähän...
Joo, kaikki me joilla on (/on ollut) kokemuksia pihtaavasta miehestä ollaan vaan niin kauheita, rumia ja kuvottavia, ettei oma kumppani halua seksiä meidän kanssa. Jos joku muu mies tohtii osoittaa mielenkiintoa, niin pitäisi vaan palata takaisin maanpinnalle ja muistaa, että lälläslää, oma miehesipä ei haluakaan sinua, joten sinussa on pakko olla jotain pahasti vialla. "ÄLÄ VAAN LUULE ETTÄ JOKU SINUA VOISI HALUTA". Tämäkö oli viestisi?

Itse olen itkenyt lukemattomia kertoja ja seissyt peilin edessä ihmetellen, mikä minussa on niin hirveän poikkeavaa ja ällöttävää verrattuna niihin mielestäni ihan "samanveroisiin" naisiin, joita kuitenkin heidän miehensä haluavat. Olen vainoharhaisena miettinyt, että olen varmaan jotenkin sokea kun en itse huomaa sitä eroa, joka tekee minut niin epähaluttavaksi. Olen myös yrittänyt tuntikausia psyykata itseäni uskomaan, ettei vika ole minussa vaan johtuu miehen omista ongelmista. En ole siihen vieläkään, vuosien jälkeen, pystynyt. Epäilen ja pelkään koko ajan, että oikeasti syy onkin minussa, ja olen vain niin tyhmä etten huomaa sitä. Eikä asiaa auta yhtään sinun kaltaisesi ihmiset, jotka hehkuttavat sillä kuinka heille kyllä kaikki miehet ovat aina antaneet ja ihan ruinanneetkin, ja kuinka et voi käsittää kuinka joku nainen voi olla niin ällöttävä ettei edes oma mies halua.

Tuleeko sinulle hyvä mieli, kun haukut ihmisiä, jotka jo valmiiksi joutuvat _ihan tosissaan_ pohtimaan, ovatko maailman kamalimpia ja rumimpia naisia?! Voi kuinka ystävällistä sinulta. Saatat olla ulkoisesti niin hottis, ettei yksikään mies maailmassa ikinä voisi kieltäytyä seksistä kanssasi, mutta sisäistä kauneuttasi tohdin epäillä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin se menee.:
Halu, katselut ja ihailut ovat miehestä kiinni. Ei naisen ulkonäöstä pahemmin, ainakaan parisuhteessa. Halusihan sinuakin, joka et uskonut Turhan Toivon kirjoitusta, miehesi vaikka tukka oli rasvainen. Asia ei ole ollut sinun ulkonäöstäsi kiinni vaan miehesi hormonitoiminnasta, hän on panomies. Ja hormoneiden/teidän välisen kemian takia sinäkin näytät kauniimmalta hänen silmissään.

Entäs se sanonta, että kaunis nainen on kaunis vaikka säkki päällä? :-)

"Voi, satelee toki. Niin paljon,voisin mainiosti lahjoittaa niistä osan sinulle, kun itsetuntosi näyttää olevan kipeästi niiden tarpeessa. En vain käsitä ongelmaasi. Se ei yksinkertaisesti ole uskottava. Olin parisuhteessa 8 vuotta ja mies vonkasi harva se päivä. Silloinkin, kun olin meikittä hiukset likaisena ja rumissa vaatteissa. Vieläkin vonkaa, vaikka minulla on jo uusi mies, ja hänellä muita naisia tarjolla :-) Ja sama juttu nykyisessä suhteessanikin. Tarkemin ajatellen, en ole koskaan tapaillut / seurustellut miehen kanssa, joka ei olisi jatkuvasti käynyt kuumana minuun. Ja tuskin olen ainoa nainen, jolla on tällaisia kokemuksia. Eli menehän itseesi ja mieti vähän..."

Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, ettei se aina johdu naisesta jos se mies ei halua jatkuvasti ja vuosien ajan seksiä??? Jos sinä et ole yhtäkään tällaista miestä elämäsi aikana tavannut, niin ei se tarkoita yhtään mitään. Kuitenkin jos vaikka vähän googlaa ja lukee vaikka sexpon kysymyspalstaa tms, niin kyllä sitä naiset valittavat miehensä haluttomuutta. Ei niitä haluja vaan saa kasvamaan taikatempulla jos niitä ei ole. Onko vaikeaa tajuta, ettei kyse ole siitä, etteikö mies pitäisi minua kauniina ja seksikkäänä, hän ei vain halua seksiä? Eli ns. haluaisi haluta, mutta hän ei vain ole kiinnostunut seksistä. Itse olen halukas ja aiemmissa suhteissa ollut myös miesten kanssa, jotka ovat olleet itseäni vielä halukkaampiakin. Eli kun ne nyt ikävä kyllä eivät käy yksiin ne halut. Ja siis sehän on ns normaalia ettei nainen halua, siitähän nyt jauhettu iät ja ajat.

En tiedä missä perähikiällä ihmiset asuu, jos ei ihmisten ilmoilla koskaan ole pyydetty treffeille. Tuokin lounaalla tapahtunut treffeillekutsu tapahtui pk-seudulla olevassa ihan tavallisessa lounasravintolassa keskellä perjantaipäivää. Ja kyllä, kaikki olimme selvin päin. Minua on pk-seudulla lähestytty myös kirjastossa, kaupassa, baarissa, yliopistolla ja kuntosalilla. Eli ihan normaaleissa paikoissa. Kyllä sitä ihan Suomessakin jo uskaltavat miehet puhua naisille ilman humalaakin ;) Ja ei, en ole ainoa nainen joka treffikutsuja saa, ainakaan omassa ystäväpiirissäni. Kai se riippuu vähän piireistä..

No jaa, omassa tuttavapiirissäni miehensä haluttomuudesta valittaa vain nainen, joka on päästänyt itsensä lihomaan muodottomaksi palloksi. Mutta niin kuin sanoit, se riippuu piireistä...

Sanoinko jossain, ettei minua pyydetä ihmisten ilmoilla treffeille? Opettele lukemaan. Minua on pyydetty treffeille kaikissa mainitsemissasi paikoissa ja vielä muuallakin. Viimeisin kysäisi keskellä katua. Anna osoitteesi, niin pistän sen äijän pakettiin tulemaan sinulle. :-)

Alkuperäinen kirjoittaja ellie1:
Anteeksi nyt vain, nimim. Turha toivo, mutta kyllä minullekin tuli tuosta yhdestä tekstistäsi sellainen olo, että yrität väkisin todistella jotain - lähinnä kai itsellesi.

Kyllä sitä itselleen todistelua voi välillä tarvitakin. Mielestäni "Turha toivo" kirjoitti joka tapauksessa ihan asiallisesti ja asiaa. Kun kotona ei saa mitään huomiota, jää valtava kaipuu saada kokea olevansa haluttava nainen. Kuten useaan kertaan täälläkin on todettu, ei haluttavuus oman miehen silmissä TODELLAKAAN aina ole naisen tekemisistä tai ulkonäöstä kiinni.

Olen itsekin etsinyt syitä miehen haluttomuuteen itsestäni ja listannut vikoja ja puutteitani loputtomiin. Kaikista vioistani huolimatta saan kuitenkin edelleen huomiota muilta miehiltä, kuulla olevani seksikäs ja kaunis nainen ja kehuja myös naisilta. Toki se aavistuksen lohduttaa, kun kaiken itsesyyttelyn jälkeen saa kuulla positiivisia asioita ja että kiinnostusta minuun naisena edelleen olisi. Puhukaa sitten vaikka "todistelusta", mutta sitä "todistelua" tiedän tarvitsevani, jotta pysyisin jotenkin järjissäni. Tiedän myös, että baarista voisin saada ihan katseenkestävää ja muutenkin mukavaa panoseuraa, mutta kun en halua muita kuin oman mieheni!

Ihmetyttää, miksi joidenkin on aina pakko lytätä toisten kokemukset: "kyllä minua vaan kaikki haluaa aina, sinussa on pakko olla jotain vikaa". Vikaa löytyy jokaikisestä, mutta meidän suhteessamme suurin "vika" tällä hetkellä on kylläkin miehen haluttomuus, jota ei millään vippaskonsteilla saa poistumaan. Olkaa onnellisia te, joilla on halukkaat miehet. Tekeekö teidät vielä onnellisemmaksi se, että saatte kuittailla meille seksittömässä parisuhteessa eläville?

No jaa, omassa tuttavapiirissäni miehensä haluttomuudesta valittaa vain nainen, joka on päästänyt itsensä lihomaan muodottomaksi palloksi.
Kiitos, niin minun kuin meidän muidenkin puolesta. Toivottavasti tunnet nyt itsesi oikein ihanaksi ihmiseksi.

Sanoinko jossain, ettei minua pyydetä ihmisten ilmoilla treffeille? Opettele lukemaan. Minua on pyydetty treffeille kaikissa mainitsemissasi paikoissa ja vielä muuallakin. Viimeisin kysäisi keskellä katua. Anna osoitteesi, niin pistän sen äijän pakettiin tulemaan sinulle. :-)

Tämä kirjoittaja on selvästi joko hyvin kokematon ihminen, kovin simppeli tapaus tai sitten jäänyt siihen ansaan, jossa aletaan puolustelemaan omaa kantaa periaatteesta, vaikka itsekin tiedetään että se on hävitty. Jokatapauksessa, kannattaa lopettaa ajoissa.

Kylläpä on tullut ikävänsävyistä viestiä tänne nyt. Minusta taas oli hyvä kuulla Turhan toivon kertovan itsestään. Se oli minusta tervettä ja ilahduttavaa että hän oli pystynyt vastustamaan sitä kamalaa syöksykierrettä, mikä miehen pitkäaikaiseen haluttomuuteen ja itsetuntoon sekä kokemukseen omasta viehätysvoimasta liittyy. Mitä hyötyä siitä on, että meidän pitäisi kaapia itsemme lattianraoista kokoon joka aamu? Kyllä meillä on ihmisarvo, vaikka miehemme eivät olekaan enää kiinnostuneita seksistä (kenenkään kanssa).

Minä puolestani olen tässä ketjussa korostanut ehkä liikaakin sitä, että en tosiaan ole kaunotar. Haluaisin voida olla tyytyväinen itseeni. Kun ajattelen järjellä, tiedän että minulla ei ole ikinä ollut ongelmia löytää miestä, päinvastoin. Olen aina seurustelukumppanin löytänyt, vaikken baareissa käy enkä alkoholia käytä laisinkaan. Luultavasti siis voisin ajatella itsestäni hyvillä mielin, että olen riittävän kaunis nainen. Että minussa on kauniita puolia tai kohtia. Mutta en kykene siihen milloinkaan, koska minusta ei TUNNU siltä.
¨
Myös nimimerkki Turha toivo on tässä ketjussa kertonut tosi koskettavasti omasta epävarmuudestaan ja ahdistuksestaan, samoin monet muut sisareni. Joten te tyypit, jotka nautitte meidän tämän ketjun onnettomien naisten haukkumisesta, oikeasti tarvitte hoitoa ja pian. Potkitte maassa jo olevia :( Missä on naisten solidaarisuus? Ei sitä taida olla. Olen kyllä henkilökohtaisesti mieluummin vaikka sitten saamaton mutta empaattinen kuin kylmä kiusaaja, joka sattui yhteen halukkaan miehen kanssa.

Sille kirjoittajalle, joka neuvoi minua masentuneen mieheni kanssa, olen aivan samaa mieltä kaikesta. Mutta tässä on isoja askelia jo otettu: on ylipäätään myöntänyt olevansa masentunut ja on hakenut apua siihen. Eikä niitä ole otettu helposti. Todellakin olen puhunut myös yksityisen sektorin palveluista ja siitä, että on meillä varaa siihen jollakin frekvenssillä aivan varmasti - mutta tämä askel on vielä ottamatta miehelläni - ja hänet tuntien menee vielä pitkään.

Mieheni parantuminen on minulle ensisijainen, kaikkein tärkein asia. Se saa maksaa. Mutta kun minä en ole sen tyypin nainen, joka sanelen miehelleni, mitä hänen pitää tehdä. Eikä se hänen kanssaan onnistuisikaan. On mentävä miehen itsensä ehdoilla ja hänen aikataulussaan.

Ihastuneen miehen osalta ei ole tapahtunut mitään, koska en ole nyt nähnyt häntä. Tänään oli mahdollista että olisin voinut häneen törmätä, mutta niin ei käynyt. Hyvä niin. Paremmin pystyn sitten sanomaan asiani, kun olen saanut rauhoituttua kunnolla. Haluan vielä erikseen sanoa, että en tosiaan tuntenut näitä tunteita häntä kohtaan enkä kiihottunut hänen ajattelustaan siinä vaiheessa kun hän ei ollut sanonut vielä mitään. Uskon, että pääsen siihen tilaan kyllä takaisinkin. Olin kyllä ajatellut hänestä hyvää ja että hän on aina tosi huomaavainen, mutta koska olen huonoitsetuntoinen, ajattelin että hän on varmaan kaikkia kohtaan samanlainen.

Ajattelen että meitä tämän ilmiön kanssa kamppailevia naisia on varmasti täällä Helsingissäkin niin paljon, että tekisi mieleni laittaa huomenna töihinlähtiessä rintaan joku aids awareness -nauhan kaltainen silmukka mistä tunnistaisin ehkä metrossa jonkun kaltaiseni ja voisimme edes vaihtaa ymmärtäväisen katseen aamuruuhkassa... Kun lämpö maailmasta tuntuu olevan taas niin kadoksissa.

PS: Olen hakeutunut paljon mieheni lähelle ja puhunut, miten tärkeää meidän rakastelu ja hellyys minulle oli ja kysynyt hellästi, että kulta voisiko sitä olla taas jossain lähitulevaisuudessa. Siihen mies vain totesi yhdellä sanalla kylmän oloisesti: "Katsotaan". Just. Olisi sanonut nätisti ja hellästi mutta sävy oli vähän kuin olisin sanonut että rakas milloin nuolet yleisen miestenvessan lattiaa seuraavan kerran. Että näin meillä taas vissiin napsahdettiin ulos taiasta, yhtä nopeasti kuin se tulikin. Eli olen yksin taas sen asian kanssa, että meidän seksittömyys on ongelma ja kärsimystä.
En vielä kärsi kun sain vasta mutta tiedän mihin ollaan menossa.

Luulen, että ainakin pk-seudulla tämä on hyvinkin mahdollista.

ja kyselkää sieltä, esim. miehen haluamisen ja ulkonäön/lihavuuden suhdetta. Käy ilmi, että ulkonäöllä ei ole juurikaan tekemistä haluttomuuden/halukkuuden kanssa.

Voi ei... Tapasin kyseisen miehen tänään. Kaikki hyvät suunnitelmat lensi ikkunasta kyllä. Oli kyllä vaikeaa, menin aivan kummalliseksi. En minä osaa hänen kanssa puhua enää normaalisti, en osaa olla, en kestä hänen katsettaan ja jään siihen "kiinni". Yritin ihan oikeasti olla välinpitämätön ja sitten tapahtui jotakin mitä en käsitä ja meillä on treffit :( Tai :)

Olen aivan sekaisin. Auttakaa! Kukaan teistä ei voi tuomita mua rankemmin kuin mitä itse tuomitsen itseni :( En tiedä menenkö, onneksi siihen on vielä reilusti aikaa kun olemme niin kiireisiä töiden vuoksi. Yritän pystyä kokoamaan itseni ja olemaan menemättä. Tämä on hirveää kun ei voi enää luottaa itseensä ollenkaan. Olen lennähtänyt viidentoista vuoden taakse yläasteelle, kaikki tuntuu aivan samalta! Enkä pystynyt tekemään sitten töitä enää yhtään, lähdin vain kotiin.

Koko ajan toistelen itselleni että "tässä ei ole järkeä, tässä ei ole MITÄÄN järkeä" ja silti kaikki muu kuin järki minussa sanoo että tässä on paljonkin järkeä. Mun pitää oikeasti varmaan sitoa itseni sinä päivänä kiinni johonkin etten mene.

Alkuperäinen kirjoittaja sitruuna79:
Voi ei... Tapasin kyseisen miehen tänään. Kaikki hyvät suunnitelmat lensi ikkunasta kyllä. Oli kyllä vaikeaa, menin aivan kummalliseksi. En minä osaa hänen kanssa puhua enää normaalisti, en osaa olla, en kestä hänen katsettaan ja jään siihen "kiinni". Yritin ihan oikeasti olla välinpitämätön ja sitten tapahtui jotakin mitä en käsitä ja meillä on treffit :( Tai :)

Olen aivan sekaisin. Auttakaa! Kukaan teistä ei voi tuomita mua rankemmin kuin mitä itse tuomitsen itseni :( En tiedä menenkö, onneksi siihen on vielä reilusti aikaa kun olemme niin kiireisiä töiden vuoksi. Yritän pystyä kokoamaan itseni ja olemaan menemättä. Tämä on hirveää kun ei voi enää luottaa itseensä ollenkaan. Olen lennähtänyt viidentoista vuoden taakse yläasteelle, kaikki tuntuu aivan samalta! Enkä pystynyt tekemään sitten töitä enää yhtään, lähdin vain kotiin.

Koko ajan toistelen itselleni että "tässä ei ole järkeä, tässä ei ole MITÄÄN järkeä" ja silti kaikki muu kuin järki minussa sanoo että tässä on paljonkin järkeä. Mun pitää oikeasti varmaan sitoa itseni sinä päivänä kiinni johonkin etten mene.

Tiedän tunteesi... Olen joskus ollut samanlaisessa tilanteessa, ajatukseni ja järkeni vastasivat toisen miehen ehdotuksiin ei, mutta suuni sanoi kyllä ja niin sitä mentiin. Tiedän että olet tekemässä väärin, mutta jotenkin tässä tilanteessasi se on hyväksyttävää, kai????

Ei musta ole hyväksyttävää! Koen jo nyt kun treffit on sovittu että tämä on mennyt pettämisen rajan yli :( Mutta en tiedä miten ihmeessä voin olla näin hormonieni vietävänä?! Jotakin mussa on nyt pahasti vialla. Joku 30-kriisi tämän täytyy olla. Lähden tästä liikuntaa harrastamaan, jos saisin siten pääni selvitettyä. Mun pitää varmaan oikeasti mennä terapiaan tai jotain. Äkkiä.

Alkuperäinen kirjoittaja sitruuna79:
Ei musta ole hyväksyttävää! Koen jo nyt kun treffit on sovittu että tämä on mennyt pettämisen rajan yli :( Mutta en tiedä miten ihmeessä voin olla näin hormonieni vietävänä?! Jotakin mussa on nyt pahasti vialla. Joku 30-kriisi tämän täytyy olla. Lähden tästä liikuntaa harrastamaan, jos saisin siten pääni selvitettyä. Mun pitää varmaan oikeasti mennä terapiaan tai jotain. Äkkiä.

Aika vaikeaa on tuomita noiden riipivien tilitysten jälkeen, mutta tottahan se on, että suoraselkäisen ihmisen hommaa tuo ei ole. Teidän suhteenne näyttää vetelevän viimeisiä, halusit sitä myöntää tai et. Tuo on niitä viimeisiä niittejä. Kun hyvää saa, ei takaisin ole paluuta. Parempi fiilis jäisi, jos eroaisit ensin. Ymmärrän kuitenkin kyllä, että joskus siitä rakkaasta irroittautuminen edellyttää dramaattisia keinoja. Olen itsekin tehnyt aikanani noin ja saanut sen avulla vihdoin erottua. Kaikki osapuolet olivat kyllä siitä aivan hajalla.

Yhteistyössä