Sitruuna-79: Minulla ei ole itsellä ollut mitään ulkopuolista ihastusta, mutta joskus pahimpina aikoina, kun eroa oikeasti mietin niin huomasin miehen käytöksessä samaa tilapäistä tsemppausta aina silloin, kun en itse jaksanut suhteeseen panostaa.
Ihanniinkuin mieskin olisi tajunnut vasta kun on vaarassa menettää jotain, että parisuhteenkin eteen pitää tehdä töitä, ts. mies on pitänyt minua itsestään selvyytenä. Harmi vaan, että ainakin meillä tsemppikausien jälkeen ollaan yleensä aina jostain syystä palattu takaisin samaan vanhaan tilanteeseen. Olenkin miettinyt, että olenko liian "helppo", pitäisikö alkaa vaativammaksi ja vähän tiukemmaksi tyypiksi, jotta mies saisi toteuttaa saalistusviettiään eikä pitäisi minua itsestäänselvyytenä. Tietysti näin monen yhdessäolovuoden jälkeen se voi olla haastavaa

) Toisaalta niinhän se menee, että muita ei voi muuttaa mutta itseä voi.
Meillä on myös miehessä havaittavissa samoja piirteitään kuin hänen isässään ja hänen vanhempiensa liitossa. Sieltä se malli tulee ja sitä tuntuu olevan aika vaikea muuttaa toisenlaiseksi. Esim. hänen vanhempansa eivät koskaan osoita hellyyttä toisilleen julkisesti ja samoin meillä se alkaa olla aika vähissä... Lapsen myötä tilanne on muuttunut parempaan suuntaan, mutta tietenkään lasta ei voi tehdä suhteen laastariksi.
Sitruuna-79: Uskon, että teilläkin tämä solmukohta ratkeaa, olen itse vankasti sitä mieltä, että ei se vaihtamalla parane ellei suhteessa ole jotain tosi pahasti pilalla (väkivaltaa tms). Esim meidän ja teidän tilanteessa vaihtamalla miestä seksi voisi parantua (ainakin sitä olisi enemmän), mutta kuinka pitkään ja mitä ongelmia sitten tulisi tilalle?
Olisi muuten kiva tietää, että kuinka monella on oikeasti sellainen parisuhde, jossa toimii seksi, kumppanuus, harrastukset, kotityöt, lapsen hoito, rahankäyttö ym. Ja mistä niissä suhteissa sitten riidellään?