Kolmiodraamaa- sapetti. Vaan ei enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Jees pox. Nyt olen saanut tämän asian käsiteltyä ja harmituksen purettua. Mun ei tarvitse enää tätä asiaa märehtiä.

Pirullisena loppulauseena voin todeta: Niin makaa kuin petaa.
Tämän asian olen saanut monta kertaa elämässäni todeta ja niin tulee myös "ystäväni" sen huomaamaan...

Miks sä nyt sit kostolla pilaisit ystävyyssuhteet näihin molempiin?

Jees pox. Nyt olen saanut tämän asian käsiteltyä ja harmituksen purettua. Mun ei tarvitse enää tätä asiaa märehtiä.

Tämän asian olen saanut monta kertaa elämässäni todeta ja niin tulee myös "ystäväni" sen huomaamaan...

Sanoitko sä sille asiasta jotain, vai mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ehei en mä aio kostaa- pois se minusta. Mutta olen tässä pienen elämäni aikani huomannut, että asiolla joita "tekee väärin" on tapana kostautua itsensä asiansa sössineille ;)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:

Sanoitko sä sille asiasta jotain, vai mitä?

En vielä, en ole vielä keksinyt "sivistynyttä" kysymystä. Mä en todellakaan aio alentua millekkään piikitys-selkäänpuukotus linjalle.

Tiedän tunteen. Mulle tuli tommosia fiiliksiä ala-asteella, kun bestis löyskin uuden bestiksen :hug:

Ottamatta muuten kantaa ap:n tilanteeseen niin pakko on sanoa, että en ymmärrä tämmöstä tahallista piikittelyä. En kertakaikkiaan voi käsittää, että ihmisellä on tarve varta vasten nokittaa ja yrittää saada toiselle paha mieli. Eikö vaan vois olla hiljaa jos ei oo parempaa sanomista?

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:

Ehei en mä aio kostaa- pois se minusta. Mutta olen tässä pienen elämäni aikani huomannut, että asiolla joita "tekee väärin" on tapana kostautua itsensä asiansa sössineille ;)

Mä ku en tajua vaan sitä et miten nyt joku olis sössiny jotain tossa asiassa, mut toivottavasti se kalikka ei lopulta kolahda sinuun. Enkä tarkota pahalla tätä.

Ei mua haittaa että tällä mun "ystävälläni" on muita kavereita. Mua haittaa se että jätetään tällä lailla porukan ulkopuolelle. Ilmeisestikkään mulle ei meinattu kertoa, että he haluavat viettää juhannuksen kaksistaan.

Ystävällisesti olen molempia kohtaan käyttäytynyt. Mutta tämmönen toiminta loukkaa.

No ne arvas, että sä vetäisit siitä herneet nenään kuitenkin, ja aatteli olla kertomatta.

Mä taas ajattelen että ne ihmettelee nyt molemmat mitä pahaa ne on tehnee kolmannelle osapuolelle joka OLETTI että vietetään juhannusta yhdessä muttei saanu suutaan auki kysyäkseen.Ehkä nää kaksi ei OSANNEE LUKEE AJATUKSIA ja arvata että kolmannella osapuolella ei ole mitään juhannussuunnitelmia oman perheensä kanssa.
Jos on todellinen YSTÄVÄ,osaa lukea jo pelkästä KATSEESTA miten pitää toimia.

Ja ap oli minkä ikäinen? 13v?
Mut toisaalta tajuan ap.ta jotku aikuisetkin on tollasia lapsellisia säätäjiä aivan kuin olisivat vielä ala-asteella meininkiä- ei leikitä ton kaa...jne
Mun kelkasta tommoset säätäjät tippuu heti. Joko ollaan reilusti ystäviä ilman säätöjä tai ei ollenkaan ystäviä.

Mulla myös ollut vastaavia tilanteita. "Ystävän" kanssa sovittu meno ja sitä ennen hänen piti soittaa aikataulusta ym. Koskaa´n ei puhelua tullut. Mä olen niin kyllästynyt siihen, että mä olen se joka soittaa, se joka järjestää. Jos ei v*ttu kiinnosta nähdä mua, sanois suoraan. Mä olen tästä kärsinyt jo lapsena, mutta ikää kun tulee lisää, huomaa että mä voin sanoa tolle suoraan miltä musta tuntuu. Ja näin olen tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Ei mua haittaa että tällä mun "ystävälläni" on muita kavereita. Mua haittaa se että jätetään tällä lailla porukan ulkopuolelle. Ilmeisestikkään mulle ei meinattu kertoa, että he haluavat viettää juhannuksen kaksistaan.

Ystävällisesti olen molempia kohtaan käyttäytynyt. Mutta tämmönen toiminta loukkaa.

No ne arvas, että sä vetäisit siitä herneet nenään kuitenkin, ja aatteli olla kertomatta.

Mä taas ajattelen että ne ihmettelee nyt molemmat mitä pahaa ne on tehnee kolmannelle osapuolelle joka OLETTI että vietetään juhannusta yhdessä muttei saanu suutaan auki kysyäkseen.Ehkä nää kaksi ei OSANNEE LUKEE AJATUKSIA ja arvata että kolmannella osapuolella ei ole mitään juhannussuunnitelmia oman perheensä kanssa.
Jos on todellinen YSTÄVÄ,osaa lukea jo pelkästä KATSEESTA miten pitää toimia.

siis juu ei kukaan ole ajatusten lukija- haloo.

Kummallista vääntöä tullut tästäkin asiasta.

No eniwei. Alunperin ystäväni puhui että hänen miehensä kotiin pääsisi viettämään juhannusta. Mutta sitten tuli tämä hänen miehensä jenkkiolän matka, jolloin tämä eka suunnitelma meni puihin. Ilmoitin että me ollaan joka tapauksessa täällä (meillä kun ei ole mökkiä, minne mennä ).
Ja tänään tämä ystäväni ilmoitti että he menevät tämän 3 osapuolen vanhempien kotiin.
Mä en rupea itseäni tyrkyttämään yhtään minnkekkään, jos minua ei kutsuta. Ja tässä tapauksessa tämä kolmas osapuoli ei ole minua kutsunut.

Jos ei seura kiinnosta, niin ei sitten.

Tiedän tunteen. Mulla on siksi kyllä kavereita, mutta varmaan tämä jätetyksi tulemisen pelko osaltaan vaikuttuu siihen, että parhaita ystäviä juuri ei. Tai on, mutta ei ketään erityistä. Paitsi mies.

No eniwei. Alunperin ystäväni puhui että hänen miehensä kotiin pääsisi viettämään juhannusta. Mutta sitten tuli tämä hänen miehensä jenkkiolän matka, jolloin tämä eka suunnitelma meni puihin. Ilmoitin että me ollaan joka tapauksessa täällä (meillä kun ei ole mökkiä, minne mennä ).
Ja tänään tämä ystäväni ilmoitti että he menevät tämän 3 osapuolen vanhempien kotiin.
Mä en rupea itseäni tyrkyttämään yhtään minnkekkään, jos minua ei kutsuta. Ja tässä tapauksessa tämä kolmas osapuoli ei ole minua kutsunut.

Eli sä vedit herneet ku sua ei kutsuttu myös mukaan.

Hei oikeesti ei tollasesta voi kukaan oikeesti suuttua, onhan niillä kahdella oikeus omaan elämään ilman suaki.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tiedän tunteen. Mulla on siksi kyllä kavereita, mutta varmaan tämä jätetyksi tulemisen pelko osaltaan vaikuttuu siihen, että parhaita ystäviä juuri ei. Tai on, mutta ei ketään erityistä. Paitsi mies.
OLi ninku mun näppikseltä. :D

mulla ei ole yhtäkään "parasta" ystävää vaan paljon sellaisia mukavia kavereita joiden kanssa on kiva silloin tällöin viettäää aikaa.. eli jos yksi peruu jonkun yhteisen juun niin soitan toiselle että lähtisikö tämä. helpommalla pääsee kun ei päästä ketään liian lähelle itseään tai laita kavereitaan tärkeysjärjestykseen. mieheni on minun paras kaverini ja perheemme meille molemmille se ykkösjuttu.

Siis jos sä itse olet ilmoittanut että * me ollaan joka tapauksessa täällä *
niin mä en ymmärrä mistä sä loukkaannut.
Sun ystäväs on tulkinnut sun sanomisen niin kuin mäkin olisin tulkinnut eli tuo ilmoitti että me ollaan joka tapauksessa täällä.Mä ymmärtäisin asian silloin niin ettei sua kiinnosta lähteä mihinkään kun olet jo päättänyt missä olet.

Alkuperäinen kirjoittaja pieni mieli:
Mutta se mikä tässä nyt myös ihmetyttää on se. Että ystäväni mies lähtee jennkeihin lauantaiaamuna. Ja tämä ystäväni sanoi ettei he tämän takia tee mitään erikoista tai lähde minnekkään juhannuksena.

Ja nyt totaallinen kelkan suunnan muunnos.
Jos tää uusi ystävä on sanonut, että hei, älä jää lasten kanssa suremaan vaan tule meille juhannuksen viettoon niin tää toinen on innostunut siitä. Sun kanssahan se ois vaan ollut yksin siin pihalla... Parempi tarjous... Ettekä te sitäpaitsi olleet sopineet vielä edes mitään, niin en ymmärrä miks suutut tuollaisesta.

[/quote]

Peesi tälle! Kuinka kukaan voi suuttua, jos toinen viettää juhannuksen jossain muualla... En minäkään pyri määräilemään ystäviäni, että kun oot tuntenu mut pidempään, niin sun pitää viettää aikaa mun kanssa... :o

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Mut toisaalta tajuan ap.ta jotku aikuisetkin on tollasia lapsellisia säätäjiä aivan kuin olisivat vielä ala-asteella meininkiä- ei leikitä ton kaa...jne
Mun kelkasta tommoset säätäjät tippuu heti. Joko ollaan reilusti ystäviä ilman säätöjä tai ei ollenkaan ystäviä.

Siis nyt en ymmärrä....mä kun en huomannut tossa mitään säätöö. Eihän ne ollu edes sopinu mitään yhdessäolosta. Eriasia olis ollu, jos olisivat suunnitelleet ja sopineet, että yhdessä ollaan ja sit jonkun tekosyyn avulla perunut tai jopa valehdellut päin naamaa ja lähtenyt sinne toisen naapurin kotitaloon. hohhoijaa....eihän se sitä tarkoita, että jos yhtenä jussina yhdessä ollaan, et sit ollaan koko elämän jussit yhdessä.
Ja ap:lle jos lähdet kostamaan niin kohta sulla ei ole edes sielä pihalla seuraa... ;)

Ymmärrän kyllä harmituksen tunteen kun muilla on kivaa tiedossa ja itellä ei, mutta ei tuo ystävä ole mielestäni tehnyt mitään väärää tai mitenkään juonitellut selän takana.

Mulle suuttui kaveri kun kuuli että olimme käyneet Särkänniemessä yhdessä toisen kaveriperheen kanssa, jolla oli taannoin ilmaisliput sinne, vaikka olimme sopineet että käymme siellä yhdessä tämän kesän aikana (ja edelleenkin olisin valmis menemään uudestaan). Näin jälkeenpäin ajateltuna mun ois kai pitänyt kieltäytyä ilmaislipuista ettei kukaan vain loukkaantuisi tai ois pitänyt tehdä edellisenä iltana (jolloin asiasta kuulin) soittokierros kaikille mahdollisille tutuille, etteivät voisi moittia asian pimittämisestä, lehti-ilmoitus kun ei enää olisi aamulehteen ehtinyt. Oisin kiitollinen jos joku paremmin ymmärtävä voisi valistaa mua, mikä toiminnassani oli väärää!

Ap: Miten ystäväsi olisi pitänyt mielestäsi toimia? Miten itse olisit toiminut jos joku olisi pyytänyt sinua juhannukseksi mukaansa mökille? Olisitko kieltäytynyt ettei samaan pihapiiriin kotiinjäävät loukkaantuisi? Vai olisitko heti kutsun vastaanotettuasi mennyt soittelemaan ovikelloja kertoen ohjelmamuutoksesta kaikille, vaikkei mitään tarkkaa heidän kanssaan olisi sovittuna?

Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:

Siis nyt en ymmärrä....mä kun en huomannut tossa mitään säätöö. Eihän ne ollu edes sopinu mitään yhdessäolosta. Eriasia olis ollu, jos olisivat suunnitelleet ja sopineet, että yhdessä ollaan ja sit jonkun tekosyyn avulla perunut tai jopa valehdellut päin naamaa ja lähtenyt sinne toisen naapurin kotitaloon. hohhoijaa....eihän se sitä tarkoita, että jos yhtenä jussina yhdessä ollaan, et sit ollaan koko elämän jussit yhdessä.
Ja ap:lle jos lähdet kostamaan niin kohta sulla ei ole edes sielä pihalla seuraa... ;)

sanoinko jotain että heidän pitää loppu elämänsä viettää jussit yhdessä?
mikäs säätäjä se sinä olet kun laitat sanat "suuhuni"? =)

Ja sä olit 12v?

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ap: Miten ystäväsi olisi pitänyt mielestäsi toimia? Miten itse olisit toiminut jos joku olisi pyytänyt sinua juhannukseksi mukaansa mökille? Olisitko kieltäytynyt ettei samaan pihapiiriin kotiinjäävät loukkaantuisi? Vai olisitko heti kutsun vastaanotettuasi mennyt soittelemaan ovikelloja kertoen ohjelmamuutoksesta kaikille, vaikkei mitään tarkkaa heidän kanssaan olisi sovittuna?

Josjoku olisi mut kutsunut jussiksi mökille. Olisin ilmoittanut siitä ystävälleni, joka tapauksessa. Vaikka olisimme jo sopineet että vietämme sitä yhdsssä.

Ehkäpä sitten unohdin mainita sen kaikkein oleellisimman, kun ilmoitin että olemme täällä. Eli: jos ei mitään muuta ilmaannu.

Jos pihalla puhutaan juhannuksesta ja ilmoian että olemme tällä. Ettemme ole menossa mökille. Ja kumpikaan ei sano mitään siitä etteivät aio olla täällä vaan kahdstaan, niin eikö se ole tiedon pimittämistä?

Mä katson olevani jo sen verta "vanha" että mulle voi sanoa suoraan, että joku aikoo viettää juhannuksen jonkun toisen seurassa. Eikä minun.

Yhteistyössä