Kolmiodraamaa- sapetti. Vaan ei enää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ZäDäM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä ymmärrän, että ap tuolla "me ollaan joka tapauksessa täällä", varmaan ajatteli sanovansa, että vietetään yhdessä sitten juhannusta. Ongelma vaan on, että kaverisi ei kuullut sitä niin, vaan kenties paremminkin että no meitä ei huvita tehdä mitään erikoista. Eli sanoisin ap:lle, että ymmärrän pettymyksesi - mutta niele se ja pyri ilmaisemaan jatkossa ajatuksesi selvemmin, kaverisi ei ole kuitenkaan ajatusten lukija. Voithan tietysti sanoa, että olet vähän pettynyt, kun olit ymmärtänyt asian näin - mutta sen enempää syyttelemättä, silloin asia ei jää vaivaamaan välejänne. Mutta tosiaan, elämä opettaa - ystävääsi ja sinua tässä myös. Ei pidä olettaa, että toiset tietää mitä ajattelet. Kaikesta huolimatta, toivottavasti pääset juhannustunnelmaan.

Mulla on vähän samatapainen tilanne, tosin toisessa roolissa... erään ihmisen kanssa ollaan oltu pitkään hyviä ystäviä, kunnes mä sain lapsen. Sitten ei enää kaveria juuri kiinnostanut käydä kylässä, soitella tai tehdä mitään mun kanssa... joten aloin vierailla muilla kavereilla enemmän ja ystävystyin läheisesti erään toisen ihmisen kanssa, joka on tämän entisen hyvän kaverini ystävä myöskin. Niin nyt tämä entinen hyvä ystävä on katkera kun nähdään niin paljon tämän toisen kanssa, piikitteli ja kiukutteli aikansa ja nyt ei enää edes puhu mulle... olen samaa mieltä, niin makaa kuin petaa. Harmi vaan että näin piti tämä tarina loppua... kyllä mä ymmärrän että sitä ei juuri vauvajutut kiinnosta ja että ystävyyssuhteissa voi tulla taantumia jos elämäntilanteet ei kohtaa, mutta pitääkö silloin suuttua jos ystävystynkin jonkun muun kanssa? Lapsellista...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Jees pox. Nyt olen saanut tämän asian käsiteltyä ja harmituksen purettua. Mun ei tarvitse enää tätä asiaa märehtiä.

Pirullisena loppulauseena voin todeta: Niin makaa kuin petaa.
Tämän asian olen saanut monta kertaa elämässäni todeta ja niin tulee myös "ystäväni" sen huomaamaan...

Ja sä olit 12v?

Siltä tuntuu tekstin perusteella. Mustasukkanen perkele.

No mutta, kaverisi on saanut kivan juhannustarjouksen, erilaisen, pääsee vaihtamaan maisemaa edullisesti. Ei hän silti sinua hylkää, olet silti kaveri. Miksi ei voisi olla useampi kaveri? Jos kuitenkin kaikki pihalla mahdutte olemaan kaikki yhdessä?

Sanon nyt viimeisen kerran. En aio kostaa, ei kuulu mun tyyliini. Ja jos näisät asioista ennen on voitu puhua (siis tehdäänkö jopain yhdessä vai ei ) ja nyt ei puhuta. Niin kyllä se vika on minun mielestäni jossain muussa päässä kuin minun.

ap:lle vielä, mä ymmärtäisin tuon "me ollaan joka tapauksessa täällä" niin että sua ei edes huvittaisi lähteä mihinkään, joten silloin en edes esittäisi kutsua... varmaan tuossa tuli vaan kommunikointikatkos, tuskin sua tarkoituksella jätettiin ulkopuolelle. Sun sijassasi mä järkkäisin näille molemmille naapureille vaikka yhteisen grillausillan ja yrittäisin vahvistaa teidän kolmen yhteisiä välejä sen sijaan, että jättäydyt katkeruudessasi ulkopuolelle kokonaan...

on hyvä tässä "säätää" ja sanoa miten asiat ovat kun tiedämme asiasta vain totuuden toisen puolen. nämä pihaystävät eivät ole kertomassa omaa totuuttaan jotta voisimme olla oikeudenmukaisia mielipiteissämme.
Ainoa totuus on se jonka tiedämme että ap on pahoittanut mielensä ystäviensä päätöksestä viettää keskenään jussia. Ja se onko ne ystävät ikävällä tavalla ulos porukasta hänet jättäneet emme saa tietää. eli turhaa tästä asiasta on riidellä oli ap lapsellinen tai ei hänellä on oikeus omiin tunteisiinsa ja hän kokee tulleensa loukatuksi. Ja asiat selviäisi ainoastaan puhumalla ja niin YSTÄVILLÄ on tapana tehdä eikä jäädä hautomaan asiaa. Ystävyys kestää kuprutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
ap:lle vielä, mä ymmärtäisin tuon "me ollaan joka tapauksessa täällä" niin että sua ei edes huvittaisi lähteä mihinkään, joten silloin en edes esittäisi kutsua... varmaan tuossa tuli vaan kommunikointikatkos, tuskin sua tarkoituksella jätettiin ulkopuolelle. Sun sijassasi mä järkkäisin näille molemmille naapureille vaikka yhteisen grillausillan ja yrittäisin vahvistaa teidän kolmen yhteisiä välejä sen sijaan, että jättäydyt katkeruudessasi ulkopuolelle kokonaan...

Sitä minäkin juuri yritin sanoa, että jos mulle noin sanottaisiin, ymmärtäisin just niin ettei kannata ehdottaakaan muuta. Kotiäidillä hyvä idea, ei kannata tosiaan alentua katkeroitumaan vaan nousta sen yläpuolelle.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Tiedän tunteen. Mulla on siksi kyllä kavereita, mutta varmaan tämä jätetyksi tulemisen pelko osaltaan vaikuttuu siihen, että parhaita ystäviä juuri ei. Tai on, mutta ei ketään erityistä. Paitsi mies.

Sama juttu. Minullakin on paljon tuttavia, mutta hyviä ystäviä, jotka tietäisivät lähes kaikki asiani, ei ole miehen lisäksi kuin yksi.

Olin tässä amk:n pääsykokeissa ja siellä persoonallisuustestissä kysyttiin monta kertaa eri tavoin "uskoutuminen toiselle ihmiselle voi johtaa että minua puukotetaan selkään", "avoimuus omista asioista saattaa koitua haitaksi" jne. Jokaisen vastasin että ei koska en halunnut vaikuttaa vainoharhaiselta, mutta naisten kesken tämä ei kyllä aina pidä paikkansa. AP:llä ei onneksi ollut ongelmaa että selän takana levitetään juoruja tälle uudelle tulokkaalle, mutta näinkin usein käy kun ystävät vaihtuvat uusiin.

Kummallista vääntöä tullut tästäkin asiasta.

No eniwei. Alunperin ystäväni puhui että hänen miehensä kotiin pääsisi viettämään juhannusta. Mutta sitten tuli tämä hänen miehensä jenkkiolän matka, jolloin tämä eka suunnitelma meni puihin. Ilmoitin että me ollaan joka tapauksessa täällä (meillä kun ei ole mökkiä, minne mennä ).
Ja tänään tämä ystäväni ilmoitti että he menevät tämän 3 osapuolen vanhempien kotiin.
Mä en rupea itseäni tyrkyttämään yhtään minnkekkään, jos minua ei kutsuta. Ja tässä tapauksessa tämä kolmas osapuoli ei ole minua kutsunut.

Jos ei seura kiinnosta, niin ei sitten.

Tästä tuli mieleen, että ehkä se uusi äiti ei koe sinua niin läheiseksi, että olisi teidätkin pyytänyt sinne kotitilalleen. Ehkä se ei edes tiedä, missä vietätte juhannuksen.

Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Alkuperäinen kirjoittaja punatukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jaahas:
Ja ap oli minkä ikäinen? 13v?
Mut toisaalta tajuan ap.ta jotku aikuisetkin on tollasia lapsellisia säätäjiä aivan kuin olisivat vielä ala-asteella meininkiä- ei leikitä ton kaa...jne
Mun kelkasta tommoset säätäjät tippuu heti. Joko ollaan reilusti ystäviä ilman säätöjä tai ei ollenkaan ystäviä.

Siis nyt en ymmärrä....mä kun en huomannut tossa mitään säätöö. Eihän ne ollu edes sopinu mitään yhdessäolosta. Eriasia olis ollu, jos olisivat suunnitelleet ja sopineet, että yhdessä ollaan ja sit jonkun tekosyyn avulla perunut tai jopa valehdellut päin naamaa ja lähtenyt sinne toisen naapurin kotitaloon. hohhoijaa....eihän se sitä tarkoita, että jos yhtenä jussina yhdessä ollaan, et sit ollaan koko elämän jussit yhdessä.
Ja ap:lle jos lähdet kostamaan niin kohta sulla ei ole edes sielä pihalla seuraa... ;)

sanoinko jotain että heidän pitää loppu elämänsä viettää jussit yhdessä?
mikäs säätäjä se sinä olet kun laitat sanat "suuhuni"? =)

Et sanonut, minä puhuinkin yleisellä tasolla. =)

Alkuperäinen kirjoittaja samariini:
taidetaan olla samalta pihalta ap...

Toivottavasti tää sitten selviää näin, puhumalla paras - tietysti olisi hyvä että tieto menisi suoraan, mutta joskus puhuminen voi olla vaikeaa, ainakin jos ei saa kenenkään muun kanssa puhuen asiaan "perspektiiviä".

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Ap: Miten ystäväsi olisi pitänyt mielestäsi toimia? Miten itse olisit toiminut jos joku olisi pyytänyt sinua juhannukseksi mukaansa mökille? Olisitko kieltäytynyt ettei samaan pihapiiriin kotiinjäävät loukkaantuisi? Vai olisitko heti kutsun vastaanotettuasi mennyt soittelemaan ovikelloja kertoen ohjelmamuutoksesta kaikille, vaikkei mitään tarkkaa heidän kanssaan olisi sovittuna?

Josjoku olisi mut kutsunut jussiksi mökille. Olisin ilmoittanut siitä ystävälleni, joka tapauksessa. Vaikka olisimme jo sopineet että vietämme sitä yhdsssä.

Ehkäpä sitten unohdin mainita sen kaikkein oleellisimman, kun ilmoitin että olemme täällä. Eli: jos ei mitään muuta ilmaannu.

Jos pihalla puhutaan juhannuksesta ja ilmoian että olemme tällä. Ettemme ole menossa mökille. Ja kumpikaan ei sano mitään siitä etteivät aio olla täällä vaan kahdstaan, niin eikö se ole tiedon pimittämistä?

Mä katson olevani jo sen verta "vanha" että mulle voi sanoa suoraan, että joku aikoo viettää juhannuksen jonkun toisen seurassa. Eikä minun.
Sä tunnut olevan aika herkkä vetämään hernettä nenään ... Ehkä kaveri eijuuri siksi puhunutkaan suunnitelmista mitään, ettei vain ois tullut sanomista. Kaverisi tod.näk. käsitti, että aiotte olla pihalla ja häntä ei se huvittanut kun oli jo tullut parempi tarjous, joten viisaasti vaikeni... Tää kolmas ei tullut kutsuneeksi sua sinne heidän kesäpaikkaansa (eihän kellään sellaiseen ole velvollisuutta, tai ehkei vaikka yöpymispaikkoja olisi ollut tarpeeksi? tai hän ei koe sua niin läheiseksi kuin tuota teidän yhteistä kaveria?) ... Ymmärrän ulkopuolisuuden tunteesi, sellaista se elämä on, mutta yritä päästä yli siitä, kukaan ei juonitellut sun selkäs takana (kai) eikä pettänyt lupauksiaan tai mitään sellaista, mistä kannattaisi suuttua, vai mitä? Turhaan pahoitat mieltäsi tai pilaat suhteesi noihin sun tuttuihin.

Tervettä kaveruutta on se, ettei aina tarvitse olla koolla koko porukan kesken. Tilanteen ja fiiliksen mukaan vaan voidaan tapailla vain tiettyjä kavereita, ja keksiä yhteistä puuhaa. Ei siitä tarvitse/kannata loukkaantua. Järkkäätte sitten taas ystäväsi kanssa joskus jotain muuta tekemistä, johon ei ehkä kuulu tuo kolmas äiti. Ja reilua mun mielestä on, että näistä tapaamisista voi avoimiesti puhua, eikä tapailla vain "seläntakana" salaa. Eli kuten ap:n tapauksessa, kaveri reilusti kertoi, että viettävät yhteisen juhannuksen.

Kurjalta toki varmasti tuntuu, mutta ei kannata tehdä asiasta itselle suurempaa murhetta. :hug:

Mulle tuli tosta ap:n kirjoituksesta sellainen käsitys, että tämä ystävä muutenkin viettää aikaa MIELUUMMIN uuden tulokkaan kanssa. Ap kirjoitti juhannuksen olevan viimeinen niitti. Kyllä mullekin tulisi ulkopuolinen fiilis, jos tuntisin, että minut syrjäyttää joku toinen, eikä ystävälläni olisi enää samalla tavalla aikaa minulle kuin ennen. En siitä tietenkään suuttuisi, mutta varmasti paha mieli tulisi.

Yhteistyössä