Kontrolli pahenemass?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naiivi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naiivi

Vieras
Heippa!

Nyt ahdistaa. Mieheni kontrolloi minua. Minulle valkeni vasta päiväkirjan avulla se, miten kamalaa lähes jokainen päivä mieheni kanssa on. Aloin kirjaamaan ylös solvauksia ulkonäkööni tai muihin seikkoihin liittyen ja huomasin, että ne ovat aivan jokapäiväisiä. Luulen, että tämä on pahentunut. Olen monesti huomauttanut asiasta, muta viesti ei mene perille. Mieheni yrittää lisäksi kontrolloida tekemisiäni. Koska pystyn verbaaliseti vastustamaan hänen manipulointiyrityksiään, on hän alkanut nyt kontrolloimaan minua myös fyysisesti. Tämä ilmenee siten, että hän ei anna minun nousta esim. sohvalta silloin, kun haluaisin vaan pitää minusta kiinni. Hänen mielestään tämä on silkkaa huumoria. Olen sanonut hänelle suoraan, että hän on hirvittävä kusipää. Nyt olen alkanut miettimään, että noinkohan hän vielä joskus lyö minua. Kerran on käynyt käsiksi, kun jäi kiinni valehtelemasta ja ripitin häntä. Silloin ravisteli minua. Ei ilmeisesti kestänyt totuutta. No joku varmasti kysyy, että miksi olen hänen kanssaan? Asiat eivät ole aina olleet näin. Mitä itsenäisemmäksi tulen, sitä pahemmaksi kontrolli on muuttunut. Onko muilla kokemuksia tällaisesta?

Se on vissiin niin, että näistä hankalista asioista ei voi keskustella. Siis suhteen päättäminen on yksi vaihtoehto muiden joukossa. Kun jos minulla olisi voimia lähteä tästä suhteeta, tuskin täällä asiasta keskustelisin. Toiseksi en ole vielä valmis lähtemään ja olisinkin halunnut tietäää, onko joku muu ollut vastaavassa tilanteessa. Taitaaa muilla olla sitten onnelliset liitot. Vai eikö tidän miehet ikinä käyttäydy ääliömäisesti?

Se on vissiin niin, että näistä hankalista asioista ei voi keskustella. Siis suhteen päättäminen on yksi vaihtoehto muiden joukossa. Kun jos minulla olisi voimia lähteä tästä suhteeta, tuskin täällä asiasta keskustelisin. Toiseksi en ole vielä valmis lähtemään ja olisinkin halunnut tietäää, onko joku muu ollut vastaavassa tilanteessa. Taitaaa muilla olla sitten onnelliset liitot. Vai eikö tidän miehet ikinä käyttäydy ääliömäisesti?

Tuo on jo reilusti yli sen "normaalin" äääliömäisyyden... Etkö tosiaan sitä itse nää??

voisi haukkua tai rajoittaa miehen puolelta tasan kerran; sen jälkeen ei olisi mitään suhdetta.

Miehesi käytös ei ole millään tasolla normaalia; läheisintä ihmistä ei ole tarkoitus arvostella, haukkua tai rajoittaa millään lailla ap:n kirjoittamaan tyyliin.

Hahah, mä en tajua mitä voimia tarvii siihen että lähtee?? Miksei muka voi olla ihan yksikseen vaan? Mä tietoisesti oon päättänyt etten ala koskaan mihinkään suhteeseen, tai ainakaan asumaan kenenkään kanssa. Parempi olla ihan itsenäinen ihminen ettei tarvi tommosta kokea.

Kuules nyt. Eivät kaikki suhteet todellakaan ole tämmöisiä. Minun suhteeni on nyt huonolla tolalla ja mietin, että mitä teen. Kyllä itsekin näen että tämä on aika hullua. Mutta minussa on jotain sellaista heikkoutta joka estää oman lähtemisen. Lisäksi suhteessa on myös hyviä hetkiä ja asioita. Näinhän se aina on.

Kuules nyt. Eivät kaikki suhteet todellakaan ole tämmöisiä. Minun suhteeni on nyt huonolla tolalla ja mietin, että mitä teen. Kyllä itsekin näen että tämä on aika hullua. Mutta minussa on jotain sellaista heikkoutta joka estää oman lähtemisen. Lisäksi suhteessa on myös hyviä hetkiä ja asioita. Näinhän se aina on.

Sinun suhteesi ei ole vain huonolla tolalle, niinkuin asia yleensä käsitetään.
Sinun suhteesi on SAIRAALLA tolalla, sellaisella tolalla että se sairastuttaa sinut sekä henkisesti että psyykkisesti jos siihen jäät.
Kokoajan pahenee ja pian et enää näe ollenkaan tilanteesi vakavuutta kun epänormaalista tulee normaalia.

Sinussa ei ole mitään sellaista heikkoutta joka estäisi lähtemisen, kuvittelet vain.
Jos tuohon jäät, pian sinussa voi ollakin sellaista heikkoutta ihan oikeasti että lähtö on entistä vaikeampaa mutta silti pakollista.
Älä itse rakenna itsellesi esteitä.

Hyvät hetket eivät pelasta sitä jos kumppani on väkivaltainen.
Joitakin asioita ei vain VOI katsoa läpi sormien.

Yhteistyössä