Korvatulehdus vai tukkeutunut korva?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja korvatukossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

korvatukossa

Vieras
Mun vasen korva on tukkoisen tuntuinen, tuntuu että korvakäytävässä on jotain ylimääräistä, on painetta korvassa, korva on tinnittänyt 2 päivää taukoamatta, äänet varsinkin korkeat kaikuvat korvassa sekä päänahka on herkkä. Korva ei sinänsä ole kipeä, välillä vähän särkee. Ruoan nieleminen sattuu siihen korvaan, sekä röyhtäily.
Oikealla terveellä korvalla kuulen normaalisti, kun peitän sen korvan ja kuuntelen vasemmalla en kuule mm. ilmastoinnin hyrinää ja kuuleminen muutenkin vaikeampaa.

Ennen kuin korva alkoi oireilemaan nukuin sinä yönä käytetyt korvatulpat korvissa, jotka olivat poikkeuksellisen syvällä korvassa, tulppaa jäi korvan ulkopuolelle vain sen verran että sain sen juuri pois korvasta.

Onkohan mulla korvatulehdus? Vai onkohan ne tulpat työntäneet vaikut ja liian syvälle korvakäytävään? Kellään ollut samaa tilannetta? Ahdistun välillä täysin, kun mitetin jos tämä tinnitys jää pysyväksi/korva on vaurioitunut.

Minulla on ollut joskus vähän samantyyppistä kipua: vain toisessa korvassa ja välillä enemmän, välillä vähemmän. Otin silloin särkylääkkeitä useamman kerran päivässä muutaman päivän ajan ja kipu meni ohi. Ehkä sinäkin voisit ottaa?

Moi, minua vaivaa sama juttu. Vaivannut jo muutaman viikon. Olisikohan tullut kylmästä tuulesta tms. Kokeilen tautiin nyt yhtä luontaistuotetta: kiinalaisia sienikapseleita. Jos auttaa, niin kerron täällä, että kantsii napata. Valitsin kapselit kalliimman vaihtoehdon kautta. TIlasin ulkomailta, mutta on tasanvarmasti aitoa puhdasta reishiä. Syön nyt toista päivää, ja nieleminen on helpompaa ja korva napsahtelee auki. Toivottavasti jatkuu samaan malliin. Kuuri kestää kuukauden, ja napata pitää malttaa loppuun, vaikka tuntuisi, että tauti on ohi.

Ei kun kannattaa ottaa jotain särkylääkkeitä, vaikka vähän isompi annos, jos on mietoja. Korva- (ja myös hammas)kipu on ihan kamalaa! :eek:
Parhaassa tapauksessa korva paranee tavallisilla lääkkeillä, ei tarvitse antibiootteja. Lisäksi pystyt myös nukkumaan. :sleep:

Juu itsellä siis vasemmassa korvassa oireet, oikea korva täysin normaali, särkylääkettä menee naamariin. Kyllä se taitaa tuo korvatulehdus olla, tutkiskelin korvia peilin kautta ja tuo oireileva korva on selvästi punertavampi mitä toinen. Korva ei ole kipeä, mutta nyt on alkanut enemmän jomottamaan aina välillä, lisäksi leukanivel on painaessa arka, samoin päänahka.

Korva tukossa. Vaikkua kertynyt käytävään ja korvatulpalla sait tömpättyä kunnon vaikkutulpan korvakäytävään.
Hae apteekista korvavahan poistoon tarkoitettua suihketta tai öljyä ja huuhtele korvat lämpöisellä vedellä siihen tarkoitetulla korvan huuhtelupumpulla.
Tai laita esim. Remo-wax yöksi vaikuttamaan ja käy terveyskeskuksessa/aikuisneuvolassa huuhtelemassa alan ammattilaisella.

Minulla korvatulehdus löi korvan aivan lukkoon ja en kuullut korvalla oikein mitään. Sitten tuli pistävä kipu. Puoli päätä tuntui omituiselta, kuin olisi ollut pää ämpärissä.

Moi, minua vaivaa sama juttu. Vaivannut jo muutaman viikon. Olisikohan tullut kylmästä tuulesta tms. Kokeilen tautiin nyt yhtä luontaistuotetta: kiinalaisia sienikapseleita. Jos auttaa, niin kerron täällä, että kantsii napata. Valitsin kapselit kalliimman vaihtoehdon kautta. TIlasin ulkomailta, mutta on tasanvarmasti aitoa puhdasta reishiä. Syön nyt toista päivää, ja nieleminen on helpompaa ja korva napsahtelee auki. Toivottavasti jatkuu samaan malliin. Kuuri kestää kuukauden, ja napata pitää malttaa loppuun, vaikka tuntuisi, että tauti on ohi.

Sienikapseleita... Luulen, että minun tattini auttaisi sinua paremmin :D

Mulla oli samat oireet ja oli korvakäytäväntulehdus, se on siis eri kuin korvatulehdus. Apteekista saa Otiborin-tippoja jotka auttaa lievään tulehdukseen, tai sitten lääkäristä hakea resepti tujumpiin tippoihin.. Mulla on kolme kertaa ollu toi korvakäytäväntulehdus (aina samassa korvassa) ja kerran on pitäny lääkäristä käydä lääkkeet, muuten on noi apteekista ilman reseptiä saatavat auttanu.

Yhteistyössä