koska ootte siirtänyt taaperon takapenkille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.09.2006 klo 23:18 CarnevalGirl kirjoitti:
No ollu ihan vauvasta asti kun on airback edessä. Toisaalta hyvä, mut toisaalta huono juttu. Saahan sen kytkettyä pois, mut mitäs hyötyä siitä sitten on..?

sama juttu takapenkillä ollut vauvasta asti, samasta syystä air backit edessä, eikä oo hyötyy kytkee pois päältä!!

Meillä ei ole turvatyynyä kuin kuljettajan paikalla, mutta siitä huolimatta lapsi on matkustanut aina takapenkillä. Se on mielestäni turvallisin paikka. Ihan hyvin siellä viihtyy yksikseenkin, kun on aina tottunut siellä olemaan. Nyt kun olemme harkinneet auton vaihtoa, niin yhtenä kriteerinä on, että pitää mahtua kaksi turvaistuinta selkä menosuuntaan takapenkille. Vielä ei ole tarvetta, mutta tulevaisuudessa on.

Moi. Me siirrettiin tyttö kesällä ja oli sillon puoltoista vuotias. Viihtyy paremmin isosiskon kanssa takana ja näkee eteenpäin. Monesti huusi kun oli selkä menosuuntaan edessä. Nyt helpompaa. :)

1,5-vuotiaana siirtyi kokonaan taakse,sitä ennenkin oli pitkillä matkoilla takana,mutta yleensä toinen meistä oli hänen kanssaan siellä.Yksin kun ajelin pitkiä matkoja,niin pidin tytön edessä,oli niin paljon helpompaa.Nyt pikkuveli 6kk istuu edessä,siirtyy varmaan sitten kun neiti 2,5v käännetään naama menosuuntaan,taakse kun ei saa kahta istuinta selkä menosuuntaan.

meilläkin esikoinen on alusta pitäen kulkenu turvatyynyn takia takapenkillä, hyvin on viihtyny kun on tottunu siellä olemaan. kun oltiin miehen kanssa yhtämatkaa liikenteessä niin sillon yleensä olin takana kaverina. nyt kesällä piti kääntää turvaistuin siten että tyttö (1v9kk) matkustaa kasvot menosuuntaan. ei enää ollut tilaa jaloille toisinpäin. vähän tosin liikuskellaan autolla.

Tais olla poju 1/2-vuotias kun takapenkille siirtyi!! Ostettiin silloin uusi turvaistuin ja suunnitteilla oli pitkä ajomatka Lappiin...joten pojulla oli mukavampi sit matkustaa pitkää matkaa!! Eipä silti...ei siitä matkasta olisi mitään tullutkaan jos jätkä olisi joutunut vauvakaukalossaan noköttämään sen matkan...koko ajan kun nääs sieltä oli jo ylös kampeamassa!! :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 09:16 vieras kirjoitti:
Meillä ei ole turvatyynyä kuin kuljettajan paikalla, mutta siitä huolimatta lapsi on matkustanut aina takapenkillä. Se on mielestäni turvallisin paikka. Ihan hyvin siellä viihtyy yksikseenkin, kun on aina tottunut siellä olemaan. Nyt kun olemme harkinneet auton vaihtoa, niin yhtenä kriteerinä on, että pitää mahtua kaksi turvaistuinta selkä menosuuntaan takapenkille. Vielä ei ole tarvetta, mutta tulevaisuudessa on.

Asiaa, samoin meillä! Ei tulis mieleenkään pitää etupenkillä!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 09:16 vieras kirjoitti:

meillä Ford mondea farkku ja kaksi lasta, 1,5v ja 2,5v mahtuvat takana istumaan selkämenosuuntaan. ja tarpeen vaatiessa mahdun vaikka itse viel heidän väliin istumaan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 20:29 mä vaan kirjoitti:
siis..kyl mun mielestä ihan jokaiseen autoon mahtuu 2 istuinta selkä menosuuntaan taakse!
Tai seit oon vaan niin blondi etten ymmärtäny pointtia.. :ashamed:

Ei muuten välttämättä mahdu. Mulla on aika isokokoinen ja pitkä mies ja hän joutuu laittamaan oman penkkinsä tosi taakse, että ajoasento on hyvä. Olemme juuri katselleet uutta autoa ja sovittaneet istuinta, eikä se mitenkään itsestään selvää näytä olevan, et kaikissa mahtuu myös miehen taakse istuin selkä menosuuntaan. Toki istuinkin vaikuttaa, mutta meidän Britax Two Way Elite ei käsittääkseni ole kaikkein suurempia edes. Siinä vaiheessa kun vauva siirtyy kaukalosta istuimeen, niin istuin ei voi olla heti niin pystyssä kuin taaperoikäisellä. Ainakin me pidettiin aluksi vähän enemmän kallellaan jos sattui nukahtamaan. Eli kuskin pituus ja asennettava istuin vaikuttaa mikä mahtuu mihinkin autoon. Itse ole vastaavasti tosi lyhyt ja mun taakse varmaan mahtuukin mikä vaan istuin autoon kuin autoon ja vaikka mihin asentoon.

\
siis..kyl mun mielestä ihan jokaiseen autoon mahtuu 2 istuinta selkä menosuuntaan taakse!

Ei muuten mahdu. Meillä mies 2m pitkä. Kaukalo mahtu just olee hänen takana nissan primerassa. turvaistuin ei olis millään mahtunu, jos miehen olis tarvinnu ajaakin.

Kannattaa muuten hankkia kuskin taakse istuin missä on se tuki jalka. Muuten ei pysty penkkii siirtää. ;)

ei tulisi kuunaan mieleenkään laittaa lasta etupenkille! oli airbagia tai ei. tietääkös hyvät rouvat että se on kaikista turvattomin paikka lapselle :/
meillä kulkeneen muksut aina takana olin yksin tai miehen kanssa liikenteessä.

ja meilläkään ei mahdu miehen taakse istuin selkämeno suuntaan kun ukolla on 1,80cm pituutta ja ei pysty kunnolla ajamaan jos penkki on ratissa kiinni.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 22:33 Tiitu kirjoitti:
\

Ei muuten mahdu. Meillä mies 2m pitkä. Kaukalo mahtu just olee hänen takana nissan primerassa. turvaistuin ei olis millään mahtunu, jos miehen olis tarvinnu ajaakin.

Kannattaa muuten hankkia kuskin taakse istuin missä on se tuki jalka. Muuten ei pysty penkkii siirtää. ;)

Joo, ei meilläkään voi ajatellakaan kuskin taakse selkä menosuuntaan istuinta vaikka sen puolella olenkin.
Mies myös yli 190 cm ja penkin on oltava aivan taka-asennossa... Mutta vanhempi tulee olemaan 3 vuotta kun nuorempi siirtyy kaukalosta istuimeen, joten silloin vanhempi saa kasvot menosuuntaan laitetun junior-istuimen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 10:39 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.09.2006 klo 22:33 Tiitu kirjoitti:
\

Joo, ei meilläkään voi ajatellakaan kuskin taakse selkä menosuuntaan istuinta vaikka sen puolella olenkin.
Mies myös yli 190 cm ja penkin on oltava aivan taka-asennossa... Mutta vanhempi tulee olemaan 3 vuotta kun nuorempi siirtyy kaukalosta istuimeen, joten silloin vanhempi saa kasvot menosuuntaan laitetun junior-istuimen.

Niin tohon mun juttuun viel lisäykseksi, että meillä sitten vaihdetiin auto isompaan, kun ei mahtunu kaksi istuinta tkana selkämenosuuntaan. Nyt siis on kaksi istuinta selkä menosuuntaan. Ja jos kolmas meille suodaan niins illoin vanhin on jo yli 3v ja pääsee keskipaikalle kasvot menosuuntaan.

Vähän aiheen vierestä, mut minkä merkkisiä autoja teillä on? Mihin merkkiin mahtuu pitkän kuskin taakse istuin selkä menosuuntaan? Meidän pitäisi jossain vaiheessa saada kaksi istuinta selkä menosuuntaan ja nyt kun olemme uutta autoa harkinneet ja istuinta sovittaneet, niin ei taida pieniin autoihin saada mitenkään mahtumaan. Nykyinen automme on iso farmari, joten sinne kyllä mahtuu. Mutta auto alkaa olla vanha ja jossain vaiheessa pakko vaihtaa uudempaan. Onko kaikilla lapsiperheillä isot autot vai miten ratkaisette tämän turvaistuinongelman? Käännättekö lapsen alle 3-vuotiaana kasvot menosuuntaan?

Yhteistyössä