kotiäidit töihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja imppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä toinen käy kodin ulkopuolella töissä ja elättää perheen. Minä lasten (joista toinen erityislapsi) kotona, emme saa mitään tukea kotihoitoon, puhtaasti meidän perheen ARVOvalinta. Minä en muiden lapsia lähde noilla palkoilla hoitamaan ja vie omiani toisille huonompaan hoitoon. Turhempaankin ihmiset rahojaan laittaa, meillä satsataan perheen hyvinvointiin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja nooh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minne ne kaikki lapset laitetaan kun kotiäidit sitten ryntää töihin?

Silleenhän niitä työpaikkoja syntyy. Otetaan kotiin lastenhoitajia, tulee lisää yksityisiäperhepäivähoitajia ja kun tulee lisää verovaroja niin ehkä ne kunnatkin pystyy palkkaamaan lisää henkilökuntaa päiväkoteihin. Niin se yhteiskunta rullaa.

Niin, teoriassa...

Kunnat keksii aina niitä "parempia" satsauksia kuin henkilökunnan lisääminen päiväkoteihin tai vaikka vanhainkoteihin...

jos ei ole varaa jäädä kotiin tai ei viitti elää ukon siivellä ja pyytää rahaa joka hemmetin sukkahousuisiin tai tampoonipakettiin niin se on mun valinta. Mun ukko ei elätä mua yksin.
Eli me maksamme kaikesta puolet toki tulojemme mukaan. On ihan kiva käydä lapsen kanssa pari kertaa vuodessa ulkomailla toinen niistä kerroista tietysti jonnekin eksoottiseen
ihanaan paikkaan. On ihana, että on rahaa eikä tartte jokaisessa asiassa tinkiä.
Kulutamme ja sehän on lama-aikana kiellettyä kertoa, että joillain on rahaa vielä..... vai
kuinka. Kyllä meilläkin on oma arvomaailma. Meillä on lapsenhoitaja kotona. OIkein ihana onkin ja emme maksa hänelle mitään minimipalkkaa.......... hyvä että edes meillä menee vielä hyvin ja tiedän. että menee myöhemminkin.... ei tartte istua pankin päällä, kun rahat ovat jo pankissa ja lisää tulee..........

Alkuperäinen kirjoittaja imppu:
Nyt olisi kotiäitien aika mennä töihin, kun on lama. Eli vaan duunia
hakemaan tai hoitamaan toisten kakaroita, jotka töissä sinnittelevät.
Ei yhteiskunta voi teille maksaa lisää tukiaiaisa, jos hoidatte kakarenne kotona 30v asti.
Eli kaikki osallistumaan lamatalkoisiin ilman, että aina valtion tulisi maksaa
kaikki kakaranhoitokulut.
Itsekin maksan supermaksuluokan mukaan ja töissä on käytävä.
Ei ne lainat lyhene pyhällä hengellä.

Voi kiitos kun pelastit päiväni,menempä heti huomenna hakemaan töitä(tosin syöpäsairasta ei helpolla oteta duuniin,varsinkaan jos on ollut 9v kotiäitinä!)Mutta kiitti vinkistä!!! :laugh: :laugh:
Ja 90-luvun laman kokeneena voisin kertoa ettei tuo:"lamatalkoot"oikeen toimi!!! ;) ;)

Alkuperäinen kirjoittaja imppu:
sinne Heseen tienaamaan tai siivoamaan, jos muuta löydy. Aina löytyy töitä, jos niitä haluaa tehdä eikä makoilal kotona lasten kanssa. Ei tämä yhteiskunta pyöri, jos kaikki jää
valtion tukien piiriin ja sossun toimeentulotuen. Sitten iteketään, jos fyrkat ei riitä.

No vittu mee ite siivoamaan! 2viikkoa sitten kirjoitettiin vakituinen sopimus, tänään otin loparit.

Todella paska palkka -> saisin enemmän kotihoidontukea -> työ aika aivan järkytttävän pieni -> työ kuitenkin ihan jumalattoman rankkaa -> valituksia tulee vaikka ois tehnyt työn kuinka hyvin!

Mut älä hätäile, on mulla tämä toinen työpaikka.

Nostan isoa hattua siivoojille, arvostan siivoojia enemmän kuin mitään muita työntekijöitä nykyään kun itse kokeilin sitä hommaa!

No on se Imppu hyvä, että sulla on asiat niin saaketin hyvin: Mitä se silloin sinua haittaa jos joku haluaa itse hoitaa omia lapsiaan jos teille kerran tulee rahaa ovista ja ikkunoista? Ja jos teillä on lastenhoitaja kotona jolle omasta halustanne maksatte muuta kuin minimipalkkaa niin mitä tarkoitti aloitusviestin viittaus korkeimpaan maksuluokkaan? Meidän lapsemme eivät kaipaa matkoja ulkomaille eivätkä varsinkaan kaukomaihin. Se ei vähennä lamaa kotimaassa se. Viisas kuluttaa kotimaassa, täällähän sitä rahaa ja työpaikkoja tarvitaan. Voin rehellisesti sanoa etten tule koskaan matkustamaan eksoottiseen lomakohteeseen kun kotimaassakin on niin paljon mielenkiintoisia lomakohteita. Minullakin on rahaa ihan riittävästi; koskaan ei ole puutetta tarvinnut kärsiä. Ja lasten kehitystä ja kasvua saan seurata ihan itse paikan päällä.

Olipas hassu aloitus. Varsinkin nyt kun työpaikat on kiven alla.

Noh, ei olla jouduttu mitään pankkilainoja ottamaankaan. Ja käsittääkseni kunnille on aika paljon halvempaa se, että lapset hoidetaan kotona kuin päivähoidossa. Etkös ole lukenut pääkaupunkiseudun uutisointia siitä, miten hoitopaikkoja ei riitä kun ihmiset tuovat lapset hoitoon...

Ja muutenkin, kuluttamalla ei ainakaan tuo pääkopan sivistystaso pääse kovin korkealle kohoamaan. Luulen, ettei me taideta samaa arvomaailmaa jakaa, mutta eiköhän kumpikin tähän maahan mahduta.

Yhteistyössä