Kotiäiti, miehen ystävät häpeääkö ne minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tiina"

Vieras
Kyse miehen muutamasta ystävästä, tai heidän vaimoistaan.
Olen koettanut olla ystävällinen olen koettanut olla sosiaalinen vaan turhaan on mennyt.
Alkuun sujui hyvin,
vaan kun jäin äitiyslomalle ja lasten kera kotiin on nämä miehen ystävien vaimot tehneet hyvin selväksi että olen vain ilmaa ja monasti jos meillekin tulee kylää puhuu jopa minusta miehelleni niinkuin minä en olisi paikalla.

Jokos se Tiina on päässyt töihin?
Olisikohan jo aika Tiinankin mennä töihin?
Miten sinä ajattelit pärjätä kun joudut Tiinankin elättämään?
Miksi Tiina ei ole töissä? jne..

Tällasia jatkuvia kysymyksiä saan ja autahan armies jos minä koitan niihin itse vastata minut lytätään tai tokaistaan ihan suoraan,
anna Pekan vastata siltähän minä sitä kysyin!
ÖÖÖ...minäkin olen täällä koitan siihen sitten tokaista päättäväisenä vaan ei...
Mies ei näihin yleensä sitten kommentoi ja jättääkin vastaamatta.

Eilen sitten tuli mitta täyteen kun nämä ystävät lähti meiltä.
Sanoin miehelle että en kestä kun olen ilmaa ja tästedes mies voi sitten kutsua ystävänsä meille niin että ilmoittaa minulle etukäteen jotta osaan olla pois jaloista.
Mies sanoi että kyllä hän sen on huomannut ettei nämä muutaman ystävän vaimot siedä minua mutta kun nämä miespuoliset ei halua tulla ilman vaimojaan meille kylään joten ei voi minkään.

Sanoi nyt vihdoin tuo mieskin että jatkossa hän sitten ilmoittaa milloin ystävänsä meille tulee jotta osaan olla lasten kera pois häiritsemästä omalla olemuksellani.

Tosin silloin nämä kyllä muistavat ja huomaavat minut jos kahvikuppi on tyhjä.

[QUOTE="noh";27644952]Kuulostavat erittäin kateellisilta ja ilkeiltä. Eivät olisi enää tervetulleita meille tuollaisen käytöksen jälkeen.[/QUOTE]

Kateellisia mistä?! :D

provo. en usko tätä. ilkeitä ja pirullisia ihmisiä on, mutta kun ne kersasta saakka harjoittelee, jostai ntaaperosta saakka sitä paskamaisuuttaan, niin ei ne lauo sitä noin todistettavasti kenenkään kotona, vaan osaa toimia paljon ovelammin, kun tuota taitoa pitkän elämän läpi kehittelevät.

Kuulostaa erikoiselta, etenkin jos samaa käytöstä tulee useammalta ihmiseltä. Ovatko nämä naiset myös keskenään ystäviä? Mietin vaan, että olisko siellä taustalla jotain märehtimistä siitä, joutuuko miehesi elättämään sinua vastoin tahtoaan tms.? Onko miehesi kenties vaikka puolittain vitsillä sanonut jotain sinusta "siipeilemässä" tms? Entä miten itse olet tuonut esiin omaa kotiäitiyttäsi, oletko esim. korostanut kuinka paljon parempi on lasten kotihoito, jolloin nämä työssäkäyvät naiset ovat loukkaantuneet tai kuvittelevat sinun arvostelevan heitä lasten hoitoonviemisestä?

Juuri eilenkö se oli lehdessä juttua tutkimuksesta miten monen vuoden kotiäitinä olo musertaa äidin itsetunnon ja se alkaa pikkuhiljaa kohoamaan siitä kun palaa takaisin työelämään.

Kuulostaa todenmukaiselta tämänkin aloituksen perusteella.

No jopas ovatten kummallisia, totta tosiaan.

Jos meillä olis tommonen tilanne, niin kylläpä se niin olisi, että rouvat saisivat jäädä oven ulkopuolelle ja siipat ois tervetulleita kylään milloin vaan.

Ei, ei, ei. Sinä et omasta kodistasi lähde mihinkään pakosalle, mikäli miehesi haluaa kaveerata heidän kanssaan. Saa tavata niitä sitten heidän tykönään.

Ja kyllä mua nyt jäi hiukan kummastuttamaan, että miksi ihmeessä miehesi ei ollenkaan pitänyt puolisasi asiassa? Oishan hän voinut sanoa, että "tuossahan Tiina on - kysykää häneltä itseltään, kun hänen asioitaan utelette. Ja mitä tulee meidän pärjäämiseen, niin - kiitos hyvin. Entäs te?"

• Tykkää
Reactions: newbie
Harvinaisen huonokäytöksisiä vaimoja miehesi ystävillä. Aika törkeä on miehesikin, jos ei suoraan voi sanoa näille kavereilleen (tai vaimoille), että hän ei sitten jatkossa siedä sinun mollaamista ja halveeraamista. Voipi siis valita, että vaimot jättää tulematta teille tai voi toki tulla, jos osaa jatkossa käyttäytyä.

[QUOTE="vieras";27645006]Kuulostaa erikoiselta, etenkin jos samaa käytöstä tulee useammalta ihmiseltä. Ovatko nämä naiset myös keskenään ystäviä? Mietin vaan, että olisko siellä taustalla jotain märehtimistä siitä, joutuuko miehesi elättämään sinua vastoin tahtoaan tms.? Onko miehesi kenties vaikka puolittain vitsillä sanonut jotain sinusta "siipeilemässä" tms? Entä miten itse olet tuonut esiin omaa kotiäitiyttäsi, oletko esim. korostanut kuinka paljon parempi on lasten kotihoito, jolloin nämä työssäkäyvät naiset ovat loukkaantuneet tai kuvittelevat sinun arvostelevan heitä lasten hoitoonviemisestä?[/QUOTE]

Toinen pariskunta on iäkkäämpänä löytänyt toisensa ja heillä ei ole yhteisiä lapsia, miehellä edellisestä liitosta yksi.

Toisella pariskunnalla myös uusperhe asetelma ja lapset asuvat heillä, tosin nämä on jo "isoja" eli nuorinkin on kai 13v

Itse en tuo kotiäitiyttäni millään muotoa esille, en siis todellakaan korosta kotona oloa.
Silloin kun jäin ensimmäisestä kotiin meille oli selvää että olen kotona niin kauan kunnes nuorinkin on koulussa ja on ihan yhteinen päätös.

Aijemmin kun olin töissä ja vasta vartuin esikoistamme he oli hyvinkin kiinnostuneita minusta, jutteli pyyti iltaa istumaan saatettiin keksiä saunailtoja ym. ja siis yleensä ilman sitä alkoa että sekään ei oikein selitä miksi minua kohdellaan kuin ilmaa (alko ja kotiäiti yhdistelmä).

Olen kysynyt mieheltäni että haluaako hän nyt kuitenkin että menisin sinne töihin,
kun selkeästi tämä vaivaa näitä miehen ystävien vaimoja,
vaan hänkin haluaa että minä olen ehdottomasti tässä kotona.
Osittain huomattava perintökin tämän mahdollistanut että ollaan voitu näin toimia (siis minä olen se perinnön saaja,mutta tästäkään ei olla huudeltu.
Tosin enhän voi varmaksi tietää jos mies siitä on sitten jotakin sanonut vaikka puhe on ollut ettei siitä puhuttasi kateuden vuoksi)

Nyt siis minua kohdellaan kuin ilmaa :(
Toki kuten sanoin jos kahvi on kupista loppu sitten muistetaan minut mutta minulle ei enään edes puhuta,
tai siis minua koskevat kysymykset ohjataan miehelleni ja jos niihin menen vastaamaan saan sontaa niskaani :(

Otat seuraavalla kerralla asian yllättäin esille, jos miehesi ei uskalla/halua sanoa mitään näille "kavereilleen".
Kysyt ihan suoraan mikä sinussa ärsyttää ja miksi niin kovasti ovat kiinnostuneita sinun ja perheesi asioista.
Kysyin itse yhdeltä kaveriltani suoraan muiden aikana, että "miksi olet niin kovin kiinnostunut minun henk.koht. asioista?" Kylläpä meni noloksi ja hetken kuluttua keksi typerän tekosyyn jonka varjolla pääsi poistumaan :D Hyvä, että nykyään moikkaa, kun vastakkain jossakin tullaan.

[QUOTE="vieras";27645023]Juuri eilenkö se oli lehdessä juttua tutkimuksesta miten monen vuoden kotiäitinä olo musertaa äidin itsetunnon ja se alkaa pikkuhiljaa kohoamaan siitä kun palaa takaisin työelämään.

Kuulostaa todenmukaiselta tämänkin aloituksen perusteella.[/QUOTE]

Siis itsetuntoni on nyt mennyt kun olen kotona? :D ok no sehän selittääkin mieheni ystävien vaimon käytöksen jonka mieskin on itse huomannut, mutta eipä siinä :laugh:

[QUOTE="Höh";27645108]Otat seuraavalla kerralla asian yllättäin esille, jos miehesi ei uskalla/halua sanoa mitään näille "kavereilleen".
Kysyt ihan suoraan mikä sinussa ärsyttää ja miksi niin kovasti ovat kiinnostuneita sinun ja perheesi asioista.
Kysyin itse yhdeltä kaveriltani suoraan muiden aikana, että "miksi olet niin kovin kiinnostunut minun henk.koht. asioista?" Kylläpä meni noloksi ja hetken kuluttua keksi typerän tekosyyn jonka varjolla pääsi poistumaan :D Hyvä, että nykyään moikkaa, kun vastakkain jossakin tullaan.[/QUOTE]

Näin täytyy varmaankin toimia ^ Alkaa jurppimaan koko tilanne, ja mieskin kiroaa koko hommaa.
Välillä mies puolustaa välillä hän jo niin kyllästyy ja tokaseekin minulle että koita nyt vaan tulla niiden kanssa toimeen.
Tosiaan joku tuolla ylhäällä ihmetteli miksi mieheni ei puolusta minua jne. tai sano että tuossahan Tiina on kysykää itse, no näin hän on muutaman kerran toiminut ja jotakin soperrusta olen saanut vastineeksi, tai siis mies.

No kun mun kaveri jäi kotiäidiksi, niin eipä meillä ollut enää kovinkaan paljoa puhuttavaa. Jos ei elämässä ole muuta kuin lapsia ja kotia, niin ei mun mielenkiinto riitä kyllä kovin pitkään kyläreissuun... Mutta toisaalta en ymmärrä vittuiluakaan, jättäisin kylästelyt kokonaan jos en osais käyttäytyä.

[QUOTE="vieras";27645357]No kun mun kaveri jäi kotiäidiksi, niin eipä meillä ollut enää kovinkaan paljoa puhuttavaa. Jos ei elämässä ole muuta kuin lapsia ja kotia, niin ei mun mielenkiinto riitä kyllä kovin pitkään kyläreissuun... Mutta toisaalta en ymmärrä vittuiluakaan, jättäisin kylästelyt kokonaan jos en osais käyttäytyä.[/QUOTE]

On tuossakin tietysti pointtia mutta kun minä olen täysin eri alalla kuin he niin ei me ennekään juuri paljon työstä puhuttu,
senverran että saattoi kysellä milloin olet vapaalla tai miten töissä viihdytkö, eli liipa laapaa ..

No jos tosiaan aiot olla kotona vuooosia, siis niin kauan että viimeinenkin lapsi on kouluikäinen, niin onhan se aika monen silmissä kyllä erikoista. Toki ei oikeuta rumaan kohteluun.

Miksei miehesi puolusta sinua?

Yhteistyössä