Miten sinä huomioit miestäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisinpäin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisinpäin

Vieras
Laitetaanpa tämä vastakohdaksi tuolle, miten sinä huomioit miestäsi -ketjulle :)

Minä:
- Ostelen lahoja, vaatteita ynnä muuta mukavaa, vaikkei olisikaan juhlia, juhlissa (synttäri/joulu) tykkään sitten ostaa paljonkin lahjoja, kuitenkin hyödyllisiä ja sellaisia, mistä tiedän toisen tykkäävän.
- Kaupassa ajattelen miestäni, mitä hän haluaisi syödä, silloin tällöin ostan esim. salmiakkia, mistä tiedän miehen tykkäävän.
- Pesen kaikki vaatteemme, joskus otan miehen treenikassista hieltä haisevat vaatteet ja pesen niitäkin, vaihdan lakanat, siivoilen muutenkin.
- Järjestän lapsille hoitopaikan, mennään leffaan ja syömään (tätä tapahtuu erittäin harvoin miehen aloitteesta) ja kustannan koko lystin (yhteiset rahat joo joo, miehen tulot parisataa kuussa).
- Edelliseen lisäten, maksan melkein kaikki laskut ja muutkin menot (kauppalaskut ym.).
- Järjestän miehelle hiustenleikkuuta, kun on (omasta mielestäänkin siis) tapreessa.
- Autan mielelläni valitsemaan päälle pantavaa, kun on esim. juhlia tms. Vaatekaupoissa olen mielelläni makutuomarina tai sitten etsin itse miehelle kivoja vaatteita :D Ja kyllä toi mies sitä arvistaa ja siitä tykkää. Ei ole kysymys siitä, etteikö itse tarvittaessa OSAISI vaatteitaan ostaa tms.
- Ostan miehen puolesta lahjat...
- Laitan meille hienoa kotia, ostan uusia huonekaluja ja muutenkin koitan sisustaa kotia mielemme mukaisesti (rahallisestkin).

Jos nämä kuulostivat tai osa tai vaikka sitten kaikki itsestään selvyyksiltä niin miettikääpä asiaa toisin päin, olisiko itsestään selvää, että mies tekisi nämä kaikki? Meidän suhteessa vastaus on ehdottomasti EI. Toisinpäin minä osaisin vastaavia asioita arvostaa, mies tuskin kuitenkaan näitä arvostaa, mitä minä teen.

Hymyilen,
Otan tyynesti vastaan huonon päivän kiukuttelut
Torun lempeästi, kun aihetta siihen on
Kiitän kauniisti, kun aihetta siihen on
Kuuntelen keskeyttämättä ja kysyn tarkoitatko siis...?
Kannustan, jos tarvitsee
Tuen kun siltä tuntuu
Ja arjessa yleensä teen sitä, minkä haluaisin itselleni tehtävän.

Leivon sille korvapuusteja kun se niin tykkää.
Laitan eväät töihin sillointällöin kun hän ei itse eväitä tee, ja syö tosi harvoin töissä.
Korjaan auton jos on aikaa tai hänen autonsa, niin on sekin vaiva häneltä pois.
Käytän koiran jos vaikka miehellä pitkä päivä töissä, koiran ulkoilutus kun on "jaettu" hänen kotitöihinsä.
Ostan kaupasta hänen lempparisipsejä tai suolakeksejä tms illaksi sillointällöin jos tulee vaikka jokin elokuva mitä hän haluaa katsoa.
Hieron niskoja pyytämättä.
Olen hiljaa vaikka joskus tekisi mieli valittaa.

Jos mies pyytää mua tekemään jotain niin pyrin tekemään sen valittamatta ja heittäytymättä marttyyriksi. Esim. Pyytää hakemaan kahvin ja oon just tosi väsynyt. Niin en valita: "Voi, voi voi mua raukkaa kun väsyneenä raahaduin nyt kauppaan".
Vaan koitan mennä hakemaan kahvin ja katson mieheni ilahtunutta naamaa. Meillä mies ei ole ikinä vaatinut mitään mikä olisi epäreilua / kohtuutonta. Siksi en halua valittaa.
Lisäksi mies saa katsella netissä mitä haluaa ja jutella kenen kanssa haluaa jne. Tosin en laske sitä " myönnytykseksi". Mun mielestä se on perusoikeus.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Jos mies pyytää mua tekemään jotain niin pyrin tekemään sen valittamatta ja heittäytymättä marttyyriksi. Esim. Pyytää hakemaan kahvin ja oon just tosi väsynyt. Niin en valita: "Voi, voi voi mua raukkaa kun väsyneenä raahaduin nyt kauppaan".
Vaan koitan mennä hakemaan kahvin ja katson mieheni ilahtunutta naamaa. Meillä mies ei ole ikinä vaatinut mitään mikä olisi epäreilua / kohtuutonta. Siksi en halua valittaa.
Lisäksi mies saa katsella netissä mitä haluaa ja jutella kenen kanssa haluaa jne. Tosin en laske sitä " myönnytykseksi". Mun mielestä se on perusoikeus.
Siis jos mies haluaa kahvia niin juoksuttaa sua? Mä en ole koskaan käsittäny näitä ukkojaan passaavia naisia. Siis hemmotella saa ja pitää,mut ei tollanen juoksuttaminen ole laitaa. Tottakai ukko tykkää,istuu siinä vaan persiillään ja akka kantaa ruokaa eteen.

No jaa. Mie vaan oon, tukena ja turvana. Huomioin toki päivittäin tavalla tai toisella, sen tarkemmin en jaksa alkaa erittelemään. Mielessä se siis on koko ajan, kun jotain miettii taikka suunnittelee.

Hmmmm. Mä sanoin ettei mies koskaan pyydä mitään kohtuutonta. Se ei siis juoksuta mua jos se pyytää hakemaan kahvin. Jos se on kiinni vaikka pelissä ja mä oon vapaana niin luonnollistahan se on että se joka on vapaana hakee sen kahvin. Mies hakee myös mulle jos pyydän ja oon kiinni vaikka täällä palstalla kirjoittelemassa. Se tarkoittaa vastavuoroisuutta eli kohtuullisuutta tässä tapauksessa.

Ajattelin että sen ymmärsi suoraan tosta kun sanoin ettei vaadi mitään epäreilua / kohtuutonta.

Ei meillä kukaan ole toisensa palvelija, paitsi vastavuoroisesti :D :heart:

entä jos teidän miehet haluais teistä vaan kodinkoneen,jota käskyttämällä yrittää saada aikaan kotona parempaa jälkeä.jaksaisko sellasta paskaa vielä rakastaa ja huomioida?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Siis jos mies haluaa kahvia niin juoksuttaa sua? Mä en ole koskaan käsittäny näitä ukkojaan passaavia naisia. Siis hemmotella saa ja pitää,mut ei tollanen juoksuttaminen ole laitaa. Tottakai ukko tykkää,istuu siinä vaan persiillään ja akka kantaa ruokaa eteen.

Tähän voisi lisätä että meillä sama mutta kyllä mies lähtee vastaavasti mun "pyynnöstä" turhia valittamatta. Eli vastavuoroisesti.

Suurin huomiointi on varmasti henkistä, tukemista ja rakastamista ja kannustamista. Minä hoidan meidän kaupassakäynnit, ja kauppareissulta tarttuu miehelle välillä mukaan jotain kivaa. Saatan ostaa hänelle lempibändinsä uuden levyn ennen kuin hän itse ehtii sitä hakemaan tai ostan jotain muuta pientä. Yritän olla huomioimatta pieniä väsymyksen tms. aiheuttamia tiuskimisia, vaan pussaan sen sijaan (on muuten aika tehokas keino) enkä ota nokkiini, koska hän ei sitä tarkoita. Ja kaikkea muuta vastaavaa.

Mies ei minulle hirveästi ostele mitään, mutta jos hän kulkisi tuolla kaupoissa minun sijastani, niin luulenpa että ilahduttaisi välillä jollain pienellä kivalla. Lisäksi hän tukee, kannustaa ja rakastaa minua kuten minä häntä. Ja tekee minulle rakkauslauluja :)

Passaaminen, normaalien kotitöiden tekeminen ja huomioonottaminen on mun mielestä IHAN eri asioita!

Mies osaa huomioida mut paremmin kuin mä sen, ja monesti oon sanontuki, että oon kohta ihan pilalle hemmoteltu... :heart:
Vastavuoroisesti mä yritän myös ottaa miehen mieltymykset huomioon, olipa kyse sitten ruuasta, vaatteista, seksistä tai ihan mistä vaan. Monissa arjen pienissä asioissa voi ottaa toisen huomioon, täällä on monia hyviä esimerkkejä siitä tullutkin.

Yhteistyössä