Kotiäiti sairastaa, mistä apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua vailla

Vieras
Eli minä olen sairas, siis ihan tosissaan sairas (keuhkokuume), lapset hiukan nuhaisia, mies töissä ja mummotkin töissä, sisarukset myös töissä tai asuvat kauempana, kaikki kaverit myös töissä, mistä apua?

Saako mies jäädä kotiin lapsia hoitamaan ilman että menee lomapäiviä/pitää palkatonta vaaata?

Kysy kaupungin kotipalvelutoimistosta kodinhoitajaa. Tai soita neuvolaan ja kysy sitä kautta, voi saada "hiukan" paremmin kun neuvolantäti soittaa kotipalveluohjaajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja apua vailla:
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
tota sulla pitää olla lääkärin todistus ettet kykene lapsia hoitamaan niin sit voi mies jäädä kotiin ettei lomapäivät kulu tai mee palkattomaan...

Ootko täysin varma?

mä sairastin niin pahan mahataudin ku odotin kuopusta etten päässyt ylös sängystä..
terveyden hoitaja tuli käymään kotona ja kirjoitti miehen työnantajalle lapun että äiti on kykenemätön hoitamaan lastaan sairauden vuoksi joten miehen on jäätävä kotiin hoitamaan lasta
ja palkan sai mies siltä päivältä ku oli todistus että minä olin kykenemätön hoitamaan lasta..
mä en ees vessaan päässyt ilman apua...

:ashamed:

Miehen kannattaa kysyä sitä työnantajalta. Harvoin taitaa olla kuitenkaan niin, että mies voi palkallisena jäädä kotiin hoitamaan lapsia... Onko lapset miten kipeitä? Jos mies jäisi kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja tasamaan tallaaja:
Miehen kannattaa kysyä sitä työnantajalta. Harvoin taitaa olla kuitenkaan niin, että mies voi palkallisena jäädä kotiin hoitamaan lapsia... Onko lapset miten kipeitä? Jos mies jäisi kotiin hoitamaan sairasta lasta.

Ei kuumetta kellään, mutta tosi räkäisä/yskäisiä ovat... Meillä kyllä saa todistuksen kun vain soittaa neuvolaan, mutta kun ei ole sitä kuumetta.

Yhteistyössä