Kotiuduttiin just lasten päivystyksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IrtiPoikkiKatki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

IrtiPoikkiKatki

Vieras
Eli rs-virus tytöllä todettiin pikatestillä. Tyttö on todella sairas, kuume 40 ja lääkkeellä laskee 39. Yskä järjetön. Keuhkokuume-epäilynä sinne mentiin, mutta ei onneksi ollu. Hengitys oli työlästä, mutta lääkitsivät ja se nyt ok. On ihan hirveän raju tuo virus. Onko muilla todetusti sairastaneet?

Meillä tyttö sairasti 6kk ikäisenä niin rajun RS-viruksen, että joutui olemaan 6 pv sairaalassa osastolla kun hapetusarvot laski liian mataliksi. Saitteko kotiin Ventolinea tai jotain avaavaa lääkettä? Meillä jouduttiin käyttämään Ventolinea vielä kotonakin.

Kiitos neuvosta Kaisa! Olen hirveän huolissani, vaikka tutkivat todella perusteellisesti keuhkokuvia ja verikokeita myöten poissulkien muun mahollisen. Sairaalassa sai nimenomaan ventolinea, mutta ei saatu reseptiä. Oli viittä vaille että mekin jouduttiin osastolle. Jättivät kanyylin paikoilleen ja pukivat sairaalavaatteet, kunnes se vastaus tuli ja olo oli muutenkin tytöllä hieman parempi. Siis se hengitys. Niin päästivät kotiin. Tyttö on siis 2v.

menkää heti takasin jos alkaa hengitys käydä työlääksi. Sitä ei välttämättä edes itse tajua jos ei ole astmaa sairastavaa lähellä, miten voi olla jo huono tilanne. meillä kävi näin tytön kanssa, että lapsen isä oli sitä mieltä, ettei vielä tarvitse mennä päivystykseen kun lapsen hengitys vinkui ja oli työlästä, mutta onneksi minä tajusin tilanteen itse astmaa sairastaneena.

Yhteistyössä