Koulu keräsi rahaa urheilupäivään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Koulu keräsi rahaa ennakkoon lapsen (yläasteikäinen) urheilupäivään 20? (sisältäen kyydit ja välinevuokran). Lapsi kuitenkin sairastui, eikä päässyt tapahtumaan. Pitäisikö koulun maksaa rahat takaisin? Rahat on kuulemma menneet jo...? Mihinköhän lapseni rahat on sitten menneet, kun ei itse ole saanut rahoilleen mitään vastinetta? Sairauspoissaolo oikeuttaisi mielestäni rahan palautukseen.

Sinänsä joo, mutta tuo summa on laskettu varmasti sen osallistujamäärän mukaan. Eli jos teille nuo rahat palautettaisiin, joutuisi saman summan karhuamaan jaettuna kaikilta muilta vielä päälle. Eli siksi ette saa rahoja takaisin.

Ja toisaalta - ajatteles vaikka että tuo raha olisi mennyt vaikka johonkin konserttikeikkaan ja jostain syystä et pääsisikään sinne (huomaisit samana päivänä kun keikka on, eli et onnistuisi myymäänkään paikkaasi), et silloinkaan saisi rahojasi takaisin.

vapaaehtoiseen voi pyytää rahan esim. vaikka urheilupäivänä lasketteluun kun kuitenkin on se ilmainenkin vaihtoehto, mutta luokkaretkelle ei saa rahaa kerätä suoraan vanhemmilta koska ilmainen vaihtoehto on koulupäivä koululla tms. ja se ei ole oikeudenmukaista

Meillä tilanne, että laskettelukeskus on koulun urheilupäivänä auki vain koulua varten, siksi todellakin raha on mennyt (bussi+laskettelukeskus) ilmoittautuneiden mukaan. Välinevuokraa toki ei kerätä ennakkoon. Takaisin maksetaan vain ihan poikkeuksellisissa sairaustapauksissa. Kuka todellakaan muutoin maksaisi, kun summa on etukäteen laskettu ja jaettu osallistujamäärän mukaan.

Koululainen maksoi vielä omilla rahoillaan, eli varmasti olen kouluun päin yhteydessä. Oma luokanvalvoja sanoi, että rahoja ei voi saada takaisin, kun ne on jo käytetty ?
Mihin...? Ei ainakaan välinevuokraan-eikä matkaankaan...

Koulun pitäisi osata sopia tuollaiset asiat muiden tahojen kanssa niin, että jos peruuntuminen tulee, saadaan osa rahoista takaisin. Soittaisin koululle, oppivatpahan seuraavalla kerralla tekemään sopimukset viisaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Koululainen maksoi vielä omilla rahoillaan, eli varmasti olen kouluun päin yhteydessä. Oma luokanvalvoja sanoi, että rahoja ei voi saada takaisin, kun ne on jo käytetty ?

Välinevuokrarahan olette mielestäni kyllä oikeutettuja saamaan takaisin, mutta bussi on maksettu eikä sen hinta siitä pienene, vaikka joku sairastuisi ja jäisi pois.

Tuo laskettelukeskus on auki aamusta iltaan, että ei mikään erityistilanne-oli vielä Etelä-Suomen hiihtolomaviikon aikana ko. tapahtuma, eli varmasti tuottoisa viikko rinteelle.

Totta kai ne on käytetty juuri noihin. Se teidän kaksikymppinen on vain vähentänyt sitä koulun maksamaa osuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:

Totta kai ne on käytetty juuri noihin. Se teidän kaksikymppinen on vain vähentänyt sitä koulun maksamaa osuutta.

Olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö tuo koulujen rahankeruu ole kiellettyä. Peruskoulun kun pitää olla ilmaista.

Juuri näin, peruskoulu on oltava ilmaista, joten lähetä ap lasku koululle ja vaadi rahat takasin korkojen kera. Mä en olis maksanut vapaaehtoisesti senttiäkään.

Jos on tilattu bussi kuljetusta varten, niin onhan ainakin silloin matkarahat käytetty.

Älä usko niitä koulun opeja. Saat rahat takaisin ihan varmasti. ne ei vaan yksinkertaisesti voi niitä rahoja ottaa.
Tämä on sääntö ja poikkeuksia niissä ei voi tehdä. Monessa koulussa yritetään kusettaa näissä asoissa. Soita vaikka koulutoimeen.
Ja kaikki epäilijät voi kans soittaa jos ei usko muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja uskomatonta:
Älä usko niitä koulun opeja. Saat rahat takaisin ihan varmasti. ne ei vaan yksinkertaisesti voi niitä rahoja ottaa.
Tämä on sääntö ja poikkeuksia niissä ei voi tehdä. Monessa koulussa yritetään kusettaa näissä asoissa. Soita vaikka koulutoimeen.
Ja kaikki epäilijät voi kans soittaa jos ei usko muuten.

:headwall:

Olen sitä mieltä, että lopetetaan kouluissa kaikki oppitunneista poikkeava toiminta. Pelkkää pahaa sanottavaa niistä kuitenkin on.

Lisää tällaisia vaatimuksia niin eipä järjestetä ensi vuonna liikuntapäivää ollenkaan. Tulee varmasti kaikille tasapuolisen halvaksi istua sekin päivä koululla.

Pikkuisen eri asia on, jos on oikeasti kipeänä, eikä pääse tapahtumaan. Varmasti lapsi olisi tapahtumaan terveenä päässyt. Nyt kipeänä oleminen maksoi 20? (laskettelureissu)+ lääkkeet ja erikoislääkärin. Minusta aika kohtuutonta koululta maksattaa tuo 20? sellaisesta, mitä ei sairauden vuoksi voi saada.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa joo:
Lisää tällaisia vaatimuksia niin eipä järjestetä ensi vuonna liikuntapäivää ollenkaan. Tulee varmasti kaikille tasapuolisen halvaksi istua sekin päivä koululla.

Joo..kaikki vaan istumaan koulunpenkkiin ahkerasti...tulisi opiskeltua joskus eikä ryvettyä aina jossain yökouluissa, retkillä etc....

mut toi ap:n raha juttu...rahat vaan takas pyydät

Tätä asiaa mä en ymmärrä vanhemmissa, että ne suostuu tekemään ja pokkuroimaan opettajien edessä ihan mitä vaan ne käskee. mitä Jumalia ne mka on? Miksi pitää maksaa sellaisesta mistä ei oikeasti kuulu maksaa. Kaikki maksaa täällä aina vaan enemmän koska teitä oikeasti tyhmiä vanhempia on ketkä tähän suostuu kun ei jaksa tai viisti pitää omia puoliaan.
Koulun urheilupäivät ei lopu tällaisten asioiden takia, sen kai teistä tietää jokainen??? Eikö :0