Koulukiusaaja palkittiin kiva-kaveri stipendillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyllä leuka loksahti alas, kun kevätjuhlassa ilmoitettiin yhden vanhempainyhdistyksen myöntämän kiva-kaveri stipendin saaja. Perusteluina kyseiselle stipendille oli, että on kiva ja mukava kaveri toisille. Kyseinen lapsi on meidänkin lapsen kiusaaja, asiaa on puitu jopa koulun kiusaamista ehkäisevässä projektissa.

Saavat pienet koululaiset tottua elämän realiteetteihin heti pienestä pitäen. Riittää, että vanhempainyhdistyksessä on kyseisen lapsen sukulainen ja tämän kavereita, opettajalta tai luokalta ei mielipidettä ole kyllä kysytty. Oman lapseni kommentti kotona oli, että se meni kaikkien mielestä väärälle henkilölle ja nokkelina olivat itse päätelleet, miksi oli tuon saanut. On siinä varmaan ollut kiva tuolle saajallekin olla kuulemassa muiden mielipiteitä asiasta. Jos luokalta olisi kysytty, niin kyseinen lapsi olisi voittanut ainoastaan jonkin vähiten kiva kaveri tittelin :headwall: Kyseisestä luokasta olisi löytynyt montakin oikeasti kivaa kaveria.

Meni niistä stipendeistä joillakin luokilla ihan kohdilleenkin, onneksi. Naapurin mukava poika, joka on meidänkin lasten kaveri, oli yksi saajista =)

Meidän poikien koulussa tukioppilaiksi valittiin koulukiusaajia :/ Voihan olla, että ovat muuttuneet, mutta harmitti sellaisten nuorten puolesta, jotka eivät ole olleet sellaisessa mukana ja olisivat halunneet tukioppilaiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kai sä avasit suusi myös siellä tilaisuudessa etkä ainoastaan täällä?!

Tuskin, mutta en ihmettele vai olisiko sinulla ollut pokkaa avata suuta lasten kevätjuhlassa jossa on sali täynnä vanhempia ja lapsia`?

Muistan aikoinaan jaettiin näitä hymytyttö ja -poika patsaita, ja omalta luokalta sen sai just sellane tyttö joka oli mua kiusannu ja monia muitakin mun kavereita, ja sillä oli tietyt kaverit joiden kans se oli , ns sisäpiiri johon ei noin vain päästykään. Olipa todella oikeudenmukaista joo.... Eikö sen pitäisi mennä niille oikeasti mukaville oppilaille jotka tulee toimeen kaikkien kanssa, ja ovat toisia kunnioittavia ym...

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Ehkä sekään ei kovin hyvä tapa olisi.

Niinpä! Mutta minä en olisi jättänyt asiaa sikseen, olisi taatusti lehden pirahti-palsta täynnä kirjoituksia. :D

Aika hävytöntä, mutta tosiaan kuten ap kirjoitit varmasti hieman sarkastiseen sävyyn että saavat pienetkin tottua elämänmenoon.
Sille ei voi mitään että vanhempainyhdistysstipendit saattavat mennä lapsille joiden vanhemmat ovat yhdistyksessä, mutta jos kiusaaja palkitaan niin silloin minä ainakin huvin vuoksi ja pelkästään urheilun kannalta taipuisin ainakin laittamaan myrkyllisen sähköpostin koko lautakunnalle. Rakentavaan sävyyn tietty.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:

Ehkä sekään ei kovin hyvä tapa olisi.

No mitä sitä enää täällä ruikuttamaan? :o
Jos ei siellä avata suuta ni miten asiaa parantaa?

No tuskin sitä palkintoa olisi lapselta otettu pois ja annettu jollekin joka sen oikeasti ansaitsee, vaikka ap. oliskin suoraan asian ottanut puheeksi, sehän oli jaettu jo. Päinvastoin varmaan monen sivullisenkin kevätjuhlamieli olisi mennyt pilalle, kun asiaa olisi olosuhteiden pakosta jouduttu lasten kuullen setvimään.

Ja millä sanoilla tuollaisen asian voi edes korrektisti ottaa puheeksi, syyllistymättä todella tökeröön käytökseen?

Tosin vaikka minusta ko. tilaisuus ei ole oikea paikka ottaa asiaa puheeksi, niin jonnekin eteenpäin sitä kyllä laittaisin jälkeenpäin. Vaikka sitten lehteen kirjoittamalla, tai ottamalla yhteyttä noihin vanhempainyhdistyksen tyyppeihin.

eikös se ope valkkaa sentyyppiset kuin "kiva kaveri" yms. stidentiaatit, ja hymypatsaisiin osallistu lapsetkin. Eli "kiva kaverin" saaneelle riittää kun esittää open silmissä ja hymyn saa kun esittää puolelle luokalle ja vittuilee vain sille toiselle puolelle

Alkuperäinen kirjoittaja sama taas:
eikös se ope valkkaa sentyyppiset kuin "kiva kaveri" yms. stidentiaatit, ja hymypatsaisiin osallistu lapsetkin. Eli "kiva kaverin" saaneelle riittää kun esittää open silmissä ja hymyn saa kun esittää puolelle luokalle ja vittuilee vain sille toiselle puolelle

Näin se taitaa mennä, kyllä noita ominakin kouluaikoina meni kiusaajille :(

Pitäis musta palkinnon mennä jollekin sellaiselle, joka oikeasti pystyy toimimaan kaikkien luokkalaistensa kanssa, eikä kiusaa ketään. Vaikkei tämä olisikaan mikään kympin oppilas tai edes välttämättä kauhean näkyvä tai ulospäinsuuntautunut persoona luokassa. Ihan liian usein sosiaalisena lahjakkuutena pidetään noita perseennuolemis- ja mielistelytaitoja sekä halua olla esillä, ei sitä, että osaa luovia kaikenlaisten ihmisten kanssa ja toimia missä tahansa ryhmässä niin että kaikilla on edes suht kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö:
Alkuperäinen kirjoittaja sellasta se elämä on edelleen:
Meillä ekaluokkalaiset sanoi hymytyttöpatsaan menneen luokan ilkeimmälle tytölle.

Eikös sen hymytytön äänestä luokan oppilaat?

Oon kyllä kuullut semmoisesta, että kun oppilaat äänesti opettajan mielestä väärää henkilöä, opetaja päättikin itse hymytytön...

oltiinkohan me samassa kevätjuhlassa :whistle:
täällä stipendin sai lapsi, jota koulu ei voisi vähempää kiinnostaa...minun nuoruudessani häntä olisi nimitetty häiriköksi, ei anna toisille edes työrauhaa ja PALJONPALJON muuta. mutta opettajatpa päättivät palkita stipendillä! :o

oikein esimerkkiä muille, alempiluokkalaisille, että jätä koulujuttusi hoitamatta ja ole mahdollsimman heppu huoleton, lukuvuoden lopussa siitä palkitaan!!! :o:o:o

Olen itse lehtori ja ihmetellyt myös oman lapseni luokalla annettavia käytösnumeroita. Luokan ilkeimmällä tytöllä on käytös kymppi. Näen häntä itse kotonani usein ja ilkeämpää ja kateellisempaa lasta en ole koskaan nähnyt. Ainakaan toisten huomioiminen ei häneltä onnistu. Tämän takia on mielestäni aivan turhaa jakaa näitä käytösnumeroita tai muita patsaita. Niin usein ne menevät väärille tyypeille. Tässäkin tapauksessa muut vanhemmat ihmettelevät vain selän takana arviointia. Mieleeni ei todellakaan tulisi kommentoida opettajalle arvostelua, koska sillä ei toisaalta ole mitään merkitystä.

Aika helvetin törkeetä. :o Mutta niin tää maailma vaan pelaa. :(

Mäki sain yläasteella vaan kasin käytöksestä koska olin hiljainen ja mua kiusattii. Ja eräs kiusaajani sai ysin. :headwall:

Ai olisi juhlasalin perältä kailottaa, että kuinka te tuolle kiusaajalle sen annoitte? Muutamalta vanhempainyhdityksen jäseneltä voisi kyllä asiasta kysäistä.