Koulukiusaaja palkittiin kiva-kaveri stipendillä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen itse lehtori ja ihmetellyt myös oman lapseni luokalla annettavia käytösnumeroita. Luokan ilkeimmällä tytöllä on käytös kymppi. Näen häntä itse kotonani usein ja ilkeämpää ja kateellisempaa lasta en ole koskaan nähnyt. Ainakaan toisten huomioiminen ei häneltä onnistu. Tämän takia on mielestäni aivan turhaa jakaa näitä käytösnumeroita tai muita patsaita. Niin usein ne menevät väärille tyypeille. Tässäkin tapauksessa muut vanhemmat ihmettelevät vain selän takana arviointia. Mieleeni ei todellakaan tulisi kommentoida opettajalle arvostelua, koska sillä ei toisaalta ole mitään merkitystä.

Olen oman tyttäreni kanssa huomannut sellaisen asian, että se, joka on oikeudenmukainen, puuttuu ilkeiden lasten touhuihin ja haukkumiseen ja nimittelyyn, saa kiusaajan leiman, joutuu usein itse opettajan hampaisiin ja saa huonon numeron käytökseen. Ja vain sen takia, että on sanavalmis ja uskaltaa puolustaa itseään ja ystäviään. Eli tässäpä oppi lapsille, älä puutu mihinkään - katso muualle.

Minunkin lapsen luokkakaveri sai stipendin. Hyvin moni sitä ihmetteli, mut poika on taitava esittämään kivaa open edessä, sit välitunneilla ja vapaa ajalla on kiusaava kauhukakara...

Alkuperäinen kirjoittaja sama taas:
eikös se ope valkkaa sentyyppiset kuin "kiva kaveri" yms. stidentiaatit, ja hymypatsaisiin osallistu lapsetkin. Eli "kiva kaverin" saaneelle riittää kun esittää open silmissä ja hymyn saa kun esittää puolelle luokalle ja vittuilee vain sille toiselle puolelle

Ei ainakaan tässä tapauksessa opettaja valkannut, hän on ollut näitä kiusatapauksia puimassa ja tiedän, ettei hän olisi kyseiselle lapselle tuota ehdottanut. Hänellä on aivan toiset suosikit. Hymyt menee yleensä niille, jotka ovat kavereita niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa, jos molempia on luokassa suunnilleen yhtä paljon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama taas:
eikös se ope valkkaa sentyyppiset kuin "kiva kaveri" yms. stidentiaatit, ja hymypatsaisiin osallistu lapsetkin. Eli "kiva kaverin" saaneelle riittää kun esittää open silmissä ja hymyn saa kun esittää puolelle luokalle ja vittuilee vain sille toiselle puolelle

Ei ainakaan tässä tapauksessa opettaja valkannut, hän on ollut näitä kiusatapauksia puimassa ja tiedän, ettei hän olisi kyseiselle lapselle tuota ehdottanut. Hänellä on aivan toiset suosikit. Hymyt menee yleensä niille, jotka ovat kavereita niin tyttöjen kuin poikienkin kanssa, jos molempia on luokassa suunnilleen yhtä paljon.

Ja jos hymyn saaja ei ole open mieleen, senhän voi kätevästi vaihtaa...:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sellasta se elämä on edelleen:
Meillä ekaluokkalaiset sanoi hymytyttöpatsaan menneen luokan ilkeimmälle tytölle.

Tästä hymytyttö patsaasta, että täällä sai omat luokkalaiset äänestää kuka sen patsaan saa tytöistä ja pojista. Teilläkö opettaja saa sen päättää?

Osa lapsista taitaa todellakin taitavan sosiaalisen pelin ja osaavat opettajan edessä tai lähellä esittää reilua. Kun ei ole silmiä näkemässä, on käytös aivan toisenlaista. Onneksi yo-todistuksessa ei enää näitä arviointeja anneta, vaan asian ratkaisee "hajuton ja mauton" yo- lautakunta.

Alkuperäinen kirjoittaja qwen:
Meillä ekaluokkalaiset sanoi hymytyttöpatsaan menneen luokan ilkeimmälle tytölle.

Tästä hymytyttö patsaasta, että täällä sai omat luokkalaiset äänestää kuka sen patsaan saa tytöistä ja pojista. Teilläkö opettaja saa sen päättää?

Uskotteko te tähän? Oikeesti? :D

Osa lapsista taitaa todellakin taitavan sosiaalisen pelin ja osaavat opettajan edessä tai lähellä esittää reilua.
Ei ainakaan tässä tapauksessa. Opettaja on kiusaamista selvitellessä sanonut suoraan, että kyseisellä lapsella on ongelmia sosiaalisissa taidoissa ja töksäyttelee inhottavuuksia toisille.
Mutta siitä huolimatta voi olla sukulaisten suosiossa.

Kuka patsaan saajan päätti? Meillä luokan oppilaat saivat äänestää.

Meilläkin hymypatsaat äänesti luokka. Ei sekään tietysti niin tasapuolista aina ole. Jotkut kävi aika tiukkaa kampanjointia kavereidensa puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Meidän koulussa stipenit ja patsaat päättää koulun henkilökunta, oli sitten kyseessä vanhempainyhdistyksen stipendi tai joku muu.

Stipendeistä en tiedä mut meillä noi hymytyttöpatsaat yms. jaettiin äänestysten mukaan, eli luokka äänesti omistaan sen ketä patsaan ansaitsee.

meillä sai tänään nyt toinenkin tyttö hymytyttöpatsaan ja pääsi vitoselta. Vanhempi tyttö sai nelosella ja pääsi nyt seiskalta kympin käytöksellä. Joo ja on molemmat suulaita ja kovia jo meikkaamaan ja laittaa naisten juttuja. mä oon niin tyytyväinen. ok keskiarvot oli kans. Kyllä se palkitsee kun vaan jaksaa niitteen kans touhuta ja tukea harrastuksia. juu ja oman luokan oppilaat valitsee ja kuulemma äänivyöryllä oli sen saanut kun kaikki tietty sano että mä äänestin sua ja oli opekin sanonut et murskavoitto tänä vuonna tytöissä..

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö:

Eikös sen hymytytön äänestä luokan oppilaat?

Oon kyllä kuullut semmoisesta, että kun oppilaat äänesti opettajan mielestä väärää henkilöä, opetaja päättikin itse hymytytön...

Meillä hymypatsaat jaetaan/äänestetään vasta toiselta luokalta alkaen!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti minäkin:
meillä sai tänään nyt toinenkin tyttö hymytyttöpatsaan ja pääsi vitoselta. Vanhempi tyttö sai nelosella ja pääsi nyt seiskalta kympin käytöksellä. Joo ja on molemmat suulaita ja kovia jo meikkaamaan ja laittaa naisten juttuja. mä oon niin tyytyväinen. ok keskiarvot oli kans. Kyllä se palkitsee kun vaan jaksaa niitteen kans touhuta ja tukea harrastuksia. juu ja oman luokan oppilaat valitsee ja kuulemma äänivyöryllä oli sen saanut kun kaikki tietty sano että mä äänestin sua ja oli opekin sanonut et murskavoitto tänä vuonna tytöissä..

Ja tämän kommentin pointti oli kehua omia lapsiaan vai??

niin ekaluokkalaisen mielestä ilkein, voihan olla että hymytyttö ilkeilee vain juuri tälle tytölle, joka näin sanoi ja makeilee muille, sitähän en tietenkään tiedä,
mutta muutaman kerran olen tätä hymytyttöä tavannut, ja jos nätisti sanon, niin hänen ja minun temperamentit ei kai sitten sovi yhteen. Hän on kyllä sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut, mutta en koe häntä ystävälliseksi ja toisia huomioonottavaksi jne.

Sen verran voisin kommenttia itsekin tähän sanoa, että eipä ne opettajat aina tiedä ketkä niitä pahimpia kiusaajia luokalla ovat. Meidänkin luokalla tietyt "hikipinkot" olivat verbaalisesti ne luokan ilkeimmät, mutta opettajien silmissä kyllä ne luokan parhaimmat - kaikin puolin... :(

Musta noi stipendit ja hymytyttöpalkinnot jne. menee jo muutenkin överiksi, meillä neidin kevätjuhlissa meni puolet ajasta siihen kun palkittiin paras se, parempi se ja se vielä kivempi dyyppi jne..ei siis niissä pahaa mutta tuntui että tänä vuonna koko kevätjuhla oli vain sitä ja lasten esitykset jätetty aika pieniin, niitä minä ainakin menin katsomaan ja itkemään suvivirttä :D

Meillä patsaista äänestettiin oppilaiden kesken, mutta siten että rinnakkaiselta luokalta sai poika ja meiltä tyttö patsaansa. Menivät varmasti ystävällisille oppilaille, mutta siinä mielessä epäreilusti ettei toisen luokan tytöillä ja luokkamme pojilla ollut mahdollista saada patsasta. Eli yksi patsas per luokka. En tiedä miten muualla on tapana? Nyt oli siis kyse rinnakkaisluokista, voiko jokaiselle luokalle jakaa sekä tyttö- että poikapatsaan?

Stipendit tuntuvat usein menevän sellaiselle oppilaalle, joka on opettajan harrastemieltymysten mukainen. Musikaalinen ope antaa stipendin "hyvät musiikin taidot omaavalle", urheilullinen antaa stipendin "lahjakkaalle ja monipuoliselle urheilijalle", taiteellinen ope "erittäin hyvälle piirtäjälle" jne. Miksei josku huomioida niitä, jotka ovat kovasti tsempanneet vaikkeivat parhaita olisikaan?

oltiinkohan me samassa kevätjuhlassa :whistle:
täällä stipendin sai lapsi, jota koulu ei voisi vähempää kiinnostaa...minun nuoruudessani häntä olisi nimitetty häiriköksi, ei anna toisille edes työrauhaa ja PALJONPALJON muuta. mutta opettajatpa päättivät palkita stipendillä! :o

oikein esimerkkiä muille, alempiluokkalaisille, että jätä koulujuttusi hoitamatta ja ole mahdollsimman heppu huoleton, lukuvuoden lopussa siitä palkitaan!!! :o:o:o

Et tullut ajatelleeksi, että kyse olis ns. kannustimesta?

Alkuperäinen kirjoittaja ööööö:

Eikös sen hymytytön äänestä luokan oppilaat?

Näin ainakin meillä. Samoin tukioppilaat yläasteella valitsivat luokan oppilaat itse.

Laita suoraa kommenttia koululle sekä kiva kaveri stipendin jakavalle taholle. Tähän hätään asiassa ei varmaan tule muutosta mutta ehkä ensi vuonna palkinnon saa joku joka todella ansaitsee sen.
Meillä 3. luokasta lähtien oppilaat itse äänestävät hymypatsaiden saajat (sitä ennen niitä ei jaeta).